Etiket: Konfeksiyon

  • Konfeksiyon sektörü ikinci kez Danimarka yolcusu

    Danimarka’ya son 1 yıllık dönemde 412 milyon dolarlık ihracat yapan, Çin ve Bangladeş’in ardından Danimarka’nın üçüncü büyük tedarikçisi olan Türk Hazır giyim sektörü, Danimarka’ya konfeksiyon ihracatında Çin ve Bangladeş’i tahtından indirmek için 2018 yılında ikinci kez Danimarka’ya gidiyor. Türk hazır giyim sektörü, yıllık 5 milyar dolar hazır giyim ürünleri ithalatı yapan Danimarka’ya 2023 yılında 1 milyar dolar ihracat hedefliyor.

    Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), Ticaret Bakanlığı destekli sürdürülen Hazır Giyim İhracatını Geliştirme URGE Projesi kapsamında 12 ihracatçı firma Danimarka pazarına yönelik 27-29 Kasım 2018 tarihleri arasında “Danimarka İkili İş Görüşmeleri Organizasyonu” düzenliyor. Egeli hazır giyim ihracatçıları, 2 gün boyunca 100’den fazla ikili iş görüşmesi yapacak.

    “İnceleme gezisinin meyvelerini toplamaya gidiyoruz”

    Hazır Giyim İhracatını Geliştirme URGE Projesi kapsamında, 7-9 Ağustos 2018 tarihleri arasında Danimarka’ya yönelik “İş ve İnceleme Gezisi” düzenlediklerini belirten Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Ağustos ayındaki inceleme gezisinin meyvelerini toplamaya gittiklerini kaydetti.

    “Tasarımcılar, İskandinav pazarına uygun koleksiyonlar hazırladı”

    Danimarka ve İskandinav pazarına yönelik Ağustos ayında düzenlenen iş ve inceleme gezisine firmaların tasarımcılarının da katıldığını anlatan Sertbaş, “Tasarımcılarımız, İskandinav pazarının tercihlerini yerinde gördü. Tasarımcılarımız, İskandinavların beklentilerine uygun tasarımlar çizdiler ve her firma koleksiyonlarını hazırladı. Bu tecrübeler ışığında 2 gün sürecek ikili iş görüşmelerinin verimli geçmesini bekliyoruz. Danimarka’ya ihracatımız 2018 yılının Ocak – Ekim döneminde yüzde 6’lık artışla 335 milyon dolara ulaştı. Hazır Giyim İhracatını Geliştirme Projesi ile birlikte Danimarka pazarındaki Türk hazır giyim sektörünün varlığını artırmak ve bunu sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

    “Danimarka pazarında 1 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz”

    Danimarka’nın dünya hazır giyim ve konfeksiyon ithalatında 4,8 milyar dolarlık ithalatla 19. sırada yer aldığını ve Danimarka hazır giyim pazarının büyüklüğünün artış trendine sahip olduğunu belirten EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Seray Seyfeli ise; Türk hazır giyim sektörünün 2017 yılında gerçekleştirdiği 17 milyar dolarlık ihracatın ülkeler sıralamasına bakıldığında Danimarka’nın 10’uncu büyük ihraç pazarı konumunda olduğunu, Danimarka’ya ihracatta hedeflerinin kısa vadede 500 milyon dolara orta vadede ise 1 milyar dolara ulaşmak olduğunu dile getirdi.

    EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Seray Seyfeli, “Hazır Giyim İhracatını Geliştirme URGE Projesi” kapsamında bundan sonraki süreçte proje kapsamında öncelikli hedef pazarlar olarak belirledikleri; İskandinav Ülkeleri, İngiltere, Hollanda ve Almanya’ya yönelik uluslararası pazarlama faaliyetlerini sürdüreceklerini sözlerine ekledi.

  • Hollanda, konfeksiyon ihracatında artış rekortmeni oldu

    İhracatın ve istihdamın lokomotif sektörlerinin başında gelen Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü, en büyük ihraç pazarı Avrupa ülkelerini karış karış gezerek ihracatını arttırmak için koleksiyonlarını tanıtıyor.

    Ağustos ayında Danimarka’ya yönelik fırsatları araştırmak üzere görüşmeler yapan, eylül ayında Fransa’da Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’na ve İstanbul’da Premiere Vision İstanbul Fuarı’na katılarak ihracatta yeni pazarlar arayışını sürdüren Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin son durağı Hollanda oldu.

    Egeli hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçıları Hollanda’da hem Hollandalı, Belçikalı ve Alman ithalatçılarla bir araya geldi; hem de Amsterdam’da düzenlenen ve dünyanın önemli denim fuarları arasında yer alan Amsterdam Kingpins Fuarı’nı ziyaret etme fırsatına sahip oldu.

    Bu kapsamda, “Hollanda Ticaret Heyeti” kapsamında 20 Türk konfeksiyon ihracatçısı firma, Amsterdam’ın önemli denim ve moda merkezi De Hallen’de kurulan stantlarda 100 den fazla Hollandalı, Belçikalı ve Alman ithalatçı firma ile ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi.

    Heyetin ikinci günü ise; denim üretici heyet katılımcısı firmalar Amsterdam’da düzenlenen ve dünyanın önemli denim fuarları arasında yer alan Amsterdam Kingpins Fuarı’nı ziyaret ederek denim sektöründeki ithalatçılarla iş görüşmeleri yaptı.

    Hollanda, konfeksiyon ihracatında artış rekortmeni oldu

    Türkiye’nin 2018 yılı ocak-ekim döneminde Hollanda’ya konfeksiyon ürünleri ihracatının 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 19’luk artışla 828 milyon dolara ulaştığını belirten Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, bu artış oranının Türkiye geneli konfeksiyon ihracatında ilk 10 ülke içerisinde en yüksek artış olarak kayıtlara geçtiğini kaydetti.

    Görüşmelerin çok verimli geçtiğini ve önümüzdeki yıllarda periyodik hale getirecekleri bilgisini veren Sertbaş, “Ticaret heyeti organizasyonlarımızı Hollanda yanında diğer Avrupa ülkeleri başta olmak üzere genişletmeyi ve ithalatçılarla ihracatçılarımızı daha sık bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Hollanda’da 100’den fazla ithalatçı ile ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdik. Bu görüşmelerin sonuçlarını önümüzdeki süreçte alacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.

  • Konfeksiyon ihracatçıları Hollanda yolcusu

    İhracatın ve istihdamın lokomotif sektörlerinin başında gelen Hazır Giyim ve Konfeksiyon sektörü, 2023 ihracat hedeflerine ulaşmak için tanıtımda vites artırdı. Hollanda’ya sektörel ticaret heyeti organizasyonu yapacak olan Türk konfeksiyon ihracatçıları, Hollandalı ithalatçılarla birlikte Alman ve Belçikalı ithalatçılara koleksiyonlarını sunacak.

    Ağustos ayında Danimarka’ya yönelik Sektörel Ticaret Heyeti düzenleyen, eylül ayında Fransa’da Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’na ve İstanbul’da Premiere Vision İstanbul Fuarı’na katılarak ihracatta yeni pazarlar arayışını sürdüren Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 23-25 Ekim tarihleri arasında Hollanda yolcusu. Yıllık 12 milyar dolarlık konfeksiyon ürünleri ithal eden Hollanda’ya Türkiye’nin 2017 yılında 861 milyon dolarlık konfeksiyon ürünleri ihraç ettiği bilgisini veren Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Hollanda Sektörel Ticaret Heyeti organizasyonunda Hollandalı ithalatçılar yanında, Alman ve Belçikalı ithalatçılarla da ikili iş görüşmeleri gerçekleştireceklerini anlattı.

    “Türk ekonomisi üretim ve ihracatla üzerindeki kara bulutları dağıtabilir”

    Kendi tasarım ekipleriyle kendi koleksiyonlarını üreten 20 Türk konfeksiyon ihracatçısı firmanın Amsterdam’ın önemli denim ve moda merkezi De Hallen’de kuracakları stantlarda Hollandalı, Belçikalı ve Alman ithalatçılarla ikili iş görüşmeleri yapacağı bilgisini veren Sertbaş, “Türk ekonomisi üzerindeki kara bulutları üretime odaklanarak ve ihracatımızı artırarak dağıtabiliriz. EHKİB olarak, 2018 yılının ocak-eylül döneminde ihracatımızı yüzde 10’luk artışla 1 milyar 26 milyon dolara çıkardık. Yıl sonu ihracat hedefimiz olan 1.5 milyar dolara bu tür etkinliklerde yapacağımız yeni ihracat anlaşmalarıyla ulaşacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.

    Sonraki durak Danimarka olacak

    EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Seray Seyfeli ise Hollanda Sektörel Ticaret Heyeti organizasyonu için Hollanda’da bulunan ve sektördeki en büyük danışmanlık firmaları arasında yer alan bir moda platformu olan Fashion United firması ile işbirliği yaptıklarını, Fashion United firmasının organizasyonun Hollanda, Almanya ve Belçika’da tanıtılması ve müşterilere ulaşılması kapsamında halkla ilişkiler ve danışmanlık hizmeti sunduğunu ifade etti. Türk Hazır Giyim Sektörünün Avrupa pazarında konumunu güçlendirmesi için çalıştıklarının altını çizen Seyfeli, “EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi olarak, 26-29 Kasım 2018 tarihlerinde Hazır Giyim İhracatını Geliştirme URGE Projesi kapsamında Danimarka’ya Sektörel Ticaret Heyeti organizasyonu organize edeceğiz. Hollanda ve Danimarka’ya yönelik sektörel ticaret heyeti organizasyonlarımızı periyodik hale getirmek istiyoruz. 2019 yılında Avrupa’da ihracatımızda önde olan ülkelere yönelik organizasyonlarımızı da artırarak sürdüreceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.

    2018 yılında Hollanda’ya konfeksiyon ihracatı yüzde 21 arttı

    Türkiye, Hollanda’nın 2017 yılındaki 12 milyar dolarlık konfeksiyon ürünleri ithalatında 861 milyon dolar ile yüzde 5.5 pay aldı. Hollanda’nın konfeksiyon ithal ettiği ülkeler listesinde dördüncü basamağın sahibi olan Türkiye, 2018 yılının ocak-eylül döneminde Hollanda’ya yüzde 21’lik artışla 756 milyon dolar konfeksiyon ürünleri ihraç etti. 2018 yılının 9 aylık döneminde Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin Hollanda’ya ihracatı ise yüzde 6’lık artışla 63.6 milyon dolar olarak kayıtlara geçti.

  • Fransa’ya konfeksiyon ihracatı 1 milyar dolara koşuyor

    Türk konfeksiyon sektörü, dünyanın en prestijli tekstil ve hazır giyim fuarı olarak kabul edilen Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’na 29 firma ile çıkarma yapmaya hazırlanıyor. 2018 yılının sekiz ayında 611 milyon dolar ihracat yapan Türk konfeksiyon sektörü, 2018 yılı sonunda 1 milyar dolar barajını aşmayı hedefliyor.

    19-21 Eylül tarihlerinde düzenlenecek Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği yedinci kez düzenleyecek. Paris’in dünyanın en önemli moda merkezlerinden biri olduğuna dikkati çeken Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, PV Manufacturing Paris Fuarı’nda Türk firmalarının sonbahar-kış 2019-2020 sezonu koleksiyonlarını dünyanın dört bir tarafından gelen alıcılara sunma fırsatı bulacaklarını söyledi. PV Manufacturing Paris Fuarı’na İzmir’den 14, İstanbul’dan 11, Denizli’den üç ve Antalya’dan bir firmanın katılımı ile Türkiye’nin bugüne kadarki en fazla firma ile iştirak edeceğini anlatan Sertbaş, “Söz konusu fuar iplik, kumaş, deri, hazır giyim, aksesuar, tasarım sektörlerini bir araya getiriyor. 30 ülkeden yaklaşık bin 750 katılımcı yer almakta ve yüzde 71’i uluslararası alıcı olmak üzere yaklaşık 120 ülkeden 55 bin profesyonel tarafından ziyaret ediliyor” diye konuştu.

    “Fransa’nın ithalatından yüzde 6 pay alıyoruz”

    Fransa’nın 2017 yılında 22.5 milyar dolar konfeksiyon ürünleri ithal ettiği bilgisini veren Sertbaş, “Türkiye Fransa’nın konfeksiyon ithalatında yüzde 6’lık pay ile dünyada 4., Avrupa’da ise ikinci büyük tedarikçi konumunda. Türkiye’nin Fransa’ya konfeksiyon ihracatı 2018 yılının ocak-ağustos döneminde yüzde 10 artarak 611 milyon dolara yükseldi. Fransa, Türkiye’nin konfeksiyon ürünleri ihracatında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda’nın ardından 5. büyük pazar konumunda bulunuyor. Hedefimiz Fransa’ya ihracatta 2018 yılını 1 milyar doların üzerinde ihracatla kapatmak” diyerek sözlerini noktaladı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, EİB 13. Moda Tasarım Yarışmasının beş finalistini de ödül olarak PV Manufacturing Paris Fuarı’nı ziyaret için Fransa’ya götürecek. Genç tasarımcılar, son moda trendlerini yerinde inceleme fırsatı sahibi olacak.

  • Her 100 Almandan 10 tanesini Türk konfeksiyon sektörü giydiriyor

    Her 100 Almandan 10 tanesini Türk konfeksiyon sektörü giydirirken, hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü yüzde 10’luk pazar payına ulaştığı, ihracatında lider ülke konumundaki Almanya’ya ihracatını daha yukarı taşımak için 2019 yılında Almanya’da Munich Fabric Start Fuarı’na Milli Katılım Organizasyonu yapmaya hazırlanıyor.

    Almanya’nın en önemli tekstil ağırlıklı hazır giyim ve aksesuar sektörel fuarı olan Munich Fabric Start Fuarı’na 4-6 Eylül 2018 tarihlerinde info stand ile katıldıklarını belirten Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Türk hazır giyim üreticisi firmaların ürünlerini tanıttıklarını, 2019 yılında Munich Fabric Start Fuarı’na Milli Katılım Organizasyonu yapmayı planladıklarını kaydetti.

    Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün 2017 yılında yaklaşık 17 milyar dolar ihracatla dünyanın 7. büyük ülkesi olduğunu, Almanya’ya ihracatının ise 3.2 milyar dolara ulaştığı bilgisini paylaşan Sertbaş, “Her 100 Almandan 10 tanesini Türk konfeksiyon sektörü giydiriyor. Almanya, en büyük ihraç pazarımız. Almanya’nın ithalatında ise Çin ve Bangladeş’ten sonra üçüncü büyük tedarikçiyiz. Hedefimiz Almanya pazarındaki konumumuzu güçlendirmek ve kısa vadede 5 milyar dolara, orta vadede ise; 10 milyar dolara ulaşmak Munich Fabric Start Fuarı bu amacımıza destek olacak bir fırsat” şeklinde konuştu.

    Munich Fabric Start Fuarı’nın Şubat ve Eylül aylarında olmak üzere yılda iki kez düzenlendiğine işaret eden Sertbaş, 2018 yılı içinde fuar alanı içinde ilk kez hazır giyim bölümü açıldığını, fuara entegre olarak ayrıca denim firmalarının yer aldığı Bluzone, teknik tekstil ve spesifik ürünlerin sergilendiği Keyhouse bölümlerine yer verildiğini ve fuarın daha zengin bir içeriğe kavuştuğunu dile getirdi.

    Şubat ayında düzenlenen Munich Fabric Start Fuarı’na 36 ülkeden 1010 firma katıldı. Fuarı, 20 binin üzerinde kişi ziyaret etti.

    21 firmanın numune ürünleri sergilendi

    Munich Fabric Start Fuarı’nda, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği üyesi 21 firmanın ürünleri fuar alanında Birliğe ayrılan ortak bir alanda sergilendiğini anlatan EHKİB Başkanı Burak Sertbaş, “Fuar idaresi tarafından bize verilen alanda Ege’li hazırgiyim ve konfeksiyon üreticilerimizin üretim kabiliyetlerini, ürünlerindeki kalite ve tasarım anlayışını sunma imkanı elde ettik. Almanya pazarı güçlü olduğumuz ve beklentilerini bildiğimiz bir pazar. Bilmediğimiz pazarlarda da tabii ki yer almaya çalışacağız, ancak güçlü olduğumuz pazarlarda daha da güçlenmenin doğru olduğuna inanıyoruz” ifadelerini kullandı.