Etiket: Kömür

  • (Özel) Yıllarca kömür taşıyan raylar turist taşıyacak

    Kozlu-Zonguldak-Üzülmez Demiryolu Hattı’nda çalışacak olan tarihi kömür treni, Zonguldak’ın eşsiz doğasını ziyaretçilerle buluşturma yolunda ilk adımları atılıyor.

    2016 yılında tüm Batı Karadeniz Bölgesini kapsayan ve turizm sektöründe yeni bir alan olarak tren turizmini ele alan “Kömüre Giden Demiryolu Projesi” ile başlayan Kozlu – Zonguldak – Üzülmez Demiryolu Hattının turizm amaçlı kullanılması fikri Zonguldak Valiliğinin de desteğiyle hayata geçirilmesi planlanıyor. TTK tarafından kömür madeni taşımasında kullanılan demiryolu güzergâhlarından biri olan 10 kilometrelik Zonguldak – Kozlu demiryolu hattı, Zonguldak Merkez ilçeyi Kozlu ilçesine bağlıyor. Hattın endüstri tarihi açısından önemli niteliği ve güzergâh boyunca görülecek tarihi ve doğal alanlar bulunması nedeniyle tarih, kültür, nostalji ve doğa meraklılarının dikkatini çekmesi ve bu yolla da turizm ekonomisine katkı sağlanması planlanıyor. Proje kapsamında kömüre dayalı endüstriyel mirasın korunması, turizme kazandırılması ve tanıtılması için demiryolunun bir araç olarak kullanılması hedefleniyor.

    Güzergah boyunca var olan endüstri yapıları birer turistik nokta olarak ele alınacak ve bu şekilde bölgeye turizmi geliştirecek yeni bir turistik gezi destinasyonu kazandırılmış olacak.

    “Birçok şehirde raylı sistemler şehrin gelişmesi amacıyla yapılırken biz atıl olanı turizme kazandırmak istiyoruz”

    Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı toplantı salonunda gerçekleştirilen lansmanda projeyi tanıtan Strateji Geliştirme ve Programlama Birimi Başkanı Mehmet Çetinkaya, bir çok kentte raylı sistemlerin şehrin gelişmesi amacıyla yeni yatırım olarak yapıldığını vurguladı.

    Çetinkaya, Zonguldak’ta ise atıl olan raylı sistemin turizme kazandırılmasının amaçlandığını belirterek, “Zonguldak madencilik ve kömür mirasıyla anılan bir kent. Dolayısıyla bunun kültürel kısmını da işin içine katarak buradaki demiryolu hattının bir turizm projesi olup olamayacağını demiryolunu da kullanarak ayrıca ulaşım amacıyla da kullanıp kullanılamayacağını araştırmak amacıyla böyle bir proje geliştirdik. Yaklaşık 7 aydır proje üzerinde çalışıyoruz. Birçok çalışma toplantı, saha gezileri yaptık. Kurumlarla görüşmeler yaptık. Valimize de sorunlu alanlar arz edildi. Bu toplantıda da bu hattın geçtiği güzergah, güzergah üzerindeki sorunlu alanları, mevcut potansiyellerimiz, güzergah üzerindeki turistik değerlerimiz nelerdir? Hattın turizme değer katması amacıyla neler yapılabilir. Turizm destinasyonu olabilir mi? Ayrıca yerel halkın ulaşımı amacıyla ele aldık. Hat farklı amaçlarla kullanıldığı için TTK tarafından kömür taşımasında kullanıldığı için bugüne kadar bu amaçlar doğrultusunda başka araştırmalar yapılmamış. Fakat amacımız buradan bir turizm projesi çıkıp çıkmayacağını araştırmaktı. Arkadaşlarımız detaylı analizler yaptılar. Bir çok opsiyon var ama biz bunu daha rantabl sınırlarını incelemeye çalıştık. Bu hatta baktığınız zaman önemli bir nüfusa sahip Kozlu ilçesinden Zonguldak ve Üzülmez bölgesine kadar uzanan bir hat. Bunun limana uzanan bir kısmı da bulunuyor. Alışveriş merkezleri, müzeler ve gar noktası gibi önemli noktaları birbirine bağlayan bir güzergah. Bir çok şehrimizde raylı sistemler şehrin gelişmesi amacıyla yapılan ve yeni yatırımlar olmasına rağmen bizim şehrimizde atıl olanı turizme kazandırmak gibi bir gayemiz vardı. Bu amaç doğrultusunda bu rapor ortaya çıktı” ifadelerine yer verdi.

    “Tarihi Kömür Treni” adı ile turizme kazandırılması hedefleniyor

    Öte yandan projenin hayata geçmesi ile kentin arka yakasında kömür kültürüne dayalı kent turizmini öne çıkaracak bir ulaşım ağı oluşturulacak ve böylece Kozlu’dan başlayıp yeşillikler içinde iki tünelden geçilerek, kentin arka yakasından Zonguldak Maden Müzesi’ne, Rombaki Köşkü, Üzülmez Atölyesi ve Rombaki Lavuarı’nın bulunduğu 63 ocaklarına ulaşılacak. Asma Kömür İşletmesi sanayi tesisleri ve Üzülmez Müessesesi’ne 1 km. mesafede olan Gökgöl Mağarası da güzergah üzerinde gezilebilecek diğer noktalar olarak planlanıyor.

    Son dönemde Zonguldak için yapılan yatırımlar ve yapılmakta olan yeni projelerle birlikte Tarihi Kömür Treni’nin turizm ile kalkınma hedeflerine ulaşmak açısından önemli bir katkısı olacağı öngörülüyor.

    Zonguldak kültürünün ve endüstri mirasının önemli ögelerinden olan bu demiryolunun “Tarihi Kömür Treni” adı ile turizme kazandırılması ve bu konudaki çalışmaların devam ettirilmesi hedefleniyor.

  • Çankırı’da yaklaşık 200 ton kaçak kömür ele geçirildi

    Çankırı Belediyesi Zabıta ekiplerinin takibi sonucunda Yapraklı yolu Yediemin Otoparkı bitişiğinde ve Deveyolu Bahçeler bölgesinde satışa sunulmak üzere depolanmış yaklaşık 200 ton kömür ele geçirildi. Kaçak kömürlere el koyan zabıta ekipleri, konuyla ilgili tahkikatın başlatıldığını bildirdi.

    Şehrin muhtelif alanlarında denetimlerini sürdüren zabıta ekipleri, vatandaşlardan gelen ihbar sonucunda düzenlediği baskınla yaklaşık 200 ton kaçak kömür ele geçirdi. Tekirdağ’dan getirilen, Yapraklı yolu Yediemin Otoparkı bitişiğinde ve Deveyolu Bahçeler bölgesinde stoklanmış olarak bulunan standart dışı kömür torbalarına satışa sunulmadan el konuldu.

    Konuyla ilgili açıklama yapan Çankırı Belediye Başkanı Hüseyin Boz, “İlimiz Mahalli Çevre Kurulu kararı gereği hava kirliliğini önlemek amacı ile alınmış olan karar doğrultusunda standart dışı olan kömürlerin satışı ve yakılması yasaklanmıştı. Zabıta ekiplerimizin takibi neticesinde satışa izin verilen nitelikleri taşımayan yaklaşık 200 ton kömür ele geçirildi. Vatandaşlarımız için sağlıklı, kaliteli ve temiz bir hava platformu oluşturmak ve bunun sürdürülebilirliğini sağlamak için ekiplerimiz ile birlikte gece-gündüz gayret ediyoruz. Vatandaşlarımızın da bu konuda duyarlı davranarak gördükleri aksaklıkları bizlere bildirmelerini önemle rica ediyoruz” dedi.

  • Lapseki’de 600 ton kömür yardımı yapıldı

    Çanakkale’nin Lapseki ilçesinde, ilçe merkezi, belde ve köylerde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından 600 ton kömür dağıtımı yapıldı.

    Lapseki ilçesinde, ilçe merkezi, belde ve köylerde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından 600 ton kömür dağıtımı yapıldı. Vakıf müdürlüğünden edinilen bilgide mütevelli heyeti tarafından daha önceki çalışmalarda belirlenen ihtiyaç sahibi ailelere birer ton olmak üzere toplamda 600 ton kömür yardımı gerçekleşti. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı personelleri ile muhtarlar eşliğinde sürdürülen kömür dağıtımı çalışmaları 15 günlük süre içerisinde sona erdi. Yüzü gülen ihtiyaç sahibi aileler ” Allah devletimize zeval vermesin. Allah razı olsun” diyerek memnuniyetlerini dile getirdi.

  • Kahramanmaraş’ta kömür sahasında göçük: 1 ölü

    Kahramanmaraş’ın Afşin-Elbistan Linyitleri (AEL) Kışlaköy Kömür Sahası’nda özel bir firmanın degapaj yaptığı alanda şev kayması sonucunda meydana gelen heyelanda 1 işçi yaşamını yitirdi.

    Edinilen bilgilere olay, saat 21.30 sıralarında yaşandı. Afşin-Elbistan A ve B Termik Santrallerinin kömür ihtiyacının karşılandığı Afşin-Elbistan Linyitleri (AEL) Kömür Sahası’nda özel bir firmanın degapaj alanında, kamyonlarla toprak çekildiği sırada heyelan meydana geldi. Şevin üzerinden iş makinelerinin kamyonlara toprak yüklemesini kontrol eden 35 yaşındaki Mustafa Aslan isimli formen, kayan toprak yığının altında kaldı. Heyelanı fark eden iş makinesi operatörü ve diğer işçiler hemen Aslan’ın yardımına koştu. Tonlarca ağırlıktaki toprağın altında kalan talihsiz formene ulaşmak için zamanla yarış başladı. Gece vardiyasında çalışan diğer işçiler ve iş makineleri ile itfaiye ekipleri olay yerine sevk edildi. Yaklaşık yarım saatlik çalışmanın ardından toprak altından çıkarılan Aslan, hemen ambulansla Elbistan Devlet Hastanesine sevk edildi. Aslan, burada doktorların tüm müdahalesine rağmen kurtarılamayarak yaşamını yitirdi. Aslan’ın cansız bedeni, otopsi için morga konuldu.

    “Köstebek gibi oymuşlar”

    Olay sonrası göçük alanında inceleme yapan Türkiye Maden İşçileri Sendikası Elbistan-Afşin Şube Başkanı Adil Bölükbaşı, çok acı bir durumla karşı karşıya olduklarını ifade ederek, “Burada yapılan çalışmanın sağlıklı ve güvenli olmadığını hep birlikte görüyoruz. Köstebek gibi oymuşlar. Bu doğru değil. Buradaki insanlar ekmek davası için canlarından oluyorlar” dedi.

  • Kömür Belediyesinden hizmet atağı

    Geçtiğimiz aylarda Adıyaman’ın Kömür Belde Belediye Başkanının terör örgütü PKK’ya yardım ve yataklıktan tutuklanması üzerine kayyumun atanması ile Kömür Beldesine hizmet gelmeye başlandı.

    Kömür Belde merkezi, mahalle ve sokaklar ile caddelerinde kilitli parke taşının döşenmesi başta olmak üzere alt ve üst yapı çalışmaları seri bir şekilde devam ederken, aynı zamanda dört bir taraftan başlatılan hizmet atağıyla da vatandaşlara ilk defa kaliteli hizmet sunularak halkın gönlüne dokunuluyor. Kömür Beldesine bağlı Esence Mahallesine giderek yapılan hizmetleri ve devam eden çalışmaları yerinde inceleyen Vali Nurullah Naci Kalkancı, Kömür Belediye Başkanlığına kayyum olarak atanan Vali Yardımcısı Adem Kaya’dan devam eden yatırım ve projelerle ilgili bilgi aldı. Kömür Belediye Başkanlığına görevlendirilen Adem Kaya ile birlikte Kömür halkının ilk defa kaliteli belediyecilik hizmetiyle tanıştığını belirten Vali Nurullah Naci Kalkancı, “Şu anda Kömür Belde Merkezi ve Yeşilyurt Mahallesinde asfaltlama çalışmaları bitirildi. Yine Mustafa Yücel Özbilgin Mahallesinde kanalizasyon hattı ve alt yapı ile Esence Mahallesinde kilitli parke çalışmalarımız bitirildi. Serintepe mahallesinde ise kilitli parke taşı çalışmaları seri bir şekilde devam etmektedir. Kömür Beldesinde yaşayan vatandaşlarımızı çağın gerektirdiği medeni yaşam şartlarına kavuşturmak ve yaşam standartlarını yükseltmek amacıyla vatandaş odaklı hizmetler bir bir yerine getiriliyor. Bu hizmetlerle vatandaşlarımızın uygulamadan mutlu olduğunu görüyoruz” diye konuştu.