Etiket: Kolejinden

  • Özel Van OSB Mesleki ve Teknik Koleji’nden Öğretmenler Günü kutlaması

    Özel Van OSB Mesleki ve Teknik Koleji’nden Öğretmenler Günü kutlaması

    Özel Van OSB Mesleki ve Teknik Koleji Müdürü Erhan Yiğit ve müdür yardımcıları, Öğretmenler Günü dolayısıyla öğretmenleri evlerinde ziyaret ederek kendilerine gül ve hediye takdiminde bulundu.

    Konu ile ilgili açıklama yapan Özel Van OSB Mesleki ve Teknik Koleji Müdürü Erhan Yiğit, “Öğretmenlik mesleğini icra edip de öğretmenliği sevmeyen yoktur. Çünkü öğretmenlik sadece bilgi, teori, kültür gibi donanımlarla değil baştan aşağı bir sevgi donanımıyla yürütülebilecek bir iştir. Yani öğretmenlik yapmanın, insanlara bir şeyler öğretebilmenin temelinde sevgi yatar. Sevginin gücü ile insanlarla sağlıklı ve etkili iletişimler kurabilen öğretmenler, yine sevginin gücüyle onların hayatlarında kendilerine sağlam bir konum oluştururlar. Bu özel günde öğretmenlerimizi hatırlamak, onların bu özel günlerini kutlamak görevimiz. Öğretmenler Günü’nde onlarla iletişim kurmak ve onların gününü kutlamak öğretmenlerinizi mutlu etmeye yeter de artar bile. Ancak bu Öğretmenler Günü’nde çok daha fazlasını yapıp onların yanına giderek bu özel günde güzel bir hediye alarak yanlarına gittiğinizde ne kadar mutlu olduklarını kendi gözlerimizle görerek onların mutluluğuna ortak olduk. Öğretmenlerimizin birer kandil oldukları düşüncesiyle onlar okula gelmiyorsa biz onlara gideriz deyip ev ev dolaşıp Öğretmenler Günü’nü kutladık. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz” ifadelerini kullandı.

  • İkra Koleji’nden “Geleceğe Nefes’ kampanyasına destek

    İkra Koleji’nden “Geleceğe Nefes’ kampanyasına destek

    Adıyaman İkra Koleji öğretmen ve öğrencileri “Geleceğe Nefes” kampanyasına fidan dikerek destek verdi.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın himayesinde Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü’nün koordinasyonunda başlatılan “Geleceğe Nefes” kampanyasına Özel İkra Koleji öğretmen ve öğrencileri fidan dikti.

    Okulun bahçesinde düzenlenen ve öğrenci, öğretmenlerin katıldığı etkinlikte fidanlara can suyu verilerek dikildi.

    Orman içerisindeki okul, bu kampanyaya katılarak “Geleceğe Nefes” ile yeşile verdiği önemi uygulamalı olarak ortaya koydu.

  • Mektebim Koleji’nden İzmir’deki depremden etkilenenlere psikolojik destek

    Mektebim Koleji’nden İzmir’deki depremden etkilenenlere psikolojik destek

    Mektebim Koleji Pozitif Gelişim Merkezi (POGEM), İzmir’deki depremden etkilenen vatandaşlara psikolojik destek vermek için yola çıktı.

    Mektebim Koleji Pozitif Gelişim Merkezi (POGEM) İzmir’deki depremden etkilenen vatandaşlara psikolojik destek vermek için yola çıktığını açıkladı. Yapılan açıklamada, Pozitif Gelişim Merkezi (POGEM) tüm veli ve öğrencilere bireysel rehberlik desteği sağlamak amacı ile Mektebim Koleji tarafından kurulduğu belirtildi. Mektebim Koleji Rehberlik Bölüm Başkanı Açelya Barut konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kolejin rehberlik birimi uzmanları tarafından Türkiye’deki tüm öğrenci ve velilerin özellikle pandemi döneminde yaşadıkları kaygı, stres gibi psikolojik etkilerin giderilmesine destek amacıyla faaliyetlerine başladığını söyleyerek, “Her gün çok sayıda öğrenci ve veliye, yaşadıkları kaygıya ilişkin destek hizmeti sağlanıyor” dedi.

    İzmir’de yaşanan depremle birlikte doğal afetler konusunda da uzman desteğine ihtiyaç duyulmasının kaçınılmaz olduğunu belirten Barut, pandemi gibi salgın hastalıklar, deprem gibi afetlerin kişilerin fiziksel sağlığının yanı sıra psikolojik ve sosyolojik etkilerinin, kişi yaşamında oluşturacağı tahribata dikkat çekti. Barut, bu konuda uzman kadro ile çalışarak her bir danışanı özel olarak değerlendirdiklerini söyledi. Deprem felaketinin ardından Mektebim Koleji Genel Müdürü Servet Özkök’ün de katılımıyla İzmir deprem bölgesine rehberlik uzmanlarının yönlendirildiğini belirten Barut, yapılan saha çalışmaları hakkında bilgilendirmelerde bulundu.

    POGEM uzmanlarının, depremden etkilenen veli ve öğrencilere yönelik olarak saha çalışmaları kapsamında psikolojik ilk yardım hizmeti sunduklarının altını çizen Barut, “Bu hizmetle özellikle deprem sonrasında kriz yönetimi için psikososyal destek sağlanıyor. Psikososyal destek hizmetleri uzmanlar tarafından hem online hem de yüz yüze süreçte veriliyor” ifadelerini kullandı.

    Özellikle okul öncesinden lise kademesine kadar öğrencilerin fiziksel gelişimlerine paralel, psikolojik gelişimlerinin önemini vurgulayan Barut, öğrencilerde oluşan psikolojik bir durumun müdahale edilmediğinde ileride oluşturacağı olumsuzluklara engel olmak en önemli amaçlarından olduğunu kaydetti.

  • İki yıllık MER Kolejinden LGS’de büyük başarı

    İki yıllık MER Kolejinden LGS’de büyük başarı

    Manisa’da iki yıl önce eğitim öğretime başlayan MER (Modern Eğitimin Rotası) Koleji 2020 LGS’de büyük bir başarı elde etti. Sınava giren öğrencilerinden yüzde 25’i Fen Liselerine yerleşme puanı elde etti. MER Koleji öğrencileri tüm derslerde Türkiye ortalamasının çok üzerinde başarısıyla dikkat çekti.

    Manisa’da 2 yıl önce eğitim öğretime başlayan MER Koleji Manisa Kampüsü 2020 LGS’de elde edilen başarıyla büyük bir mutluluk yaşıyor. MER Koleji Kurucu Temsilcisi ve Kampüs Müdürü Mehmet Kanca, Türkçe, Matematik, Fen Bilimlerinden 20, İnkılap Tarihi, İngilizce ve Din Kültüründen 10’ar sorunun yer aldığı LGS’de MER Koleji öğrencilerinin her dersten aldıkları ortalamayla Türkiye ortalamasının çok çok üzerinde bir başarıya imza attığını dile getirdi.

    Sınava giren öğrencilerinden yüzde 25’inin Fen Lisesi kazanma puanı elde ettiğini kaydeden Kanca, “LGS 2020 Türkiye ortalamasında Türkçe 10 net iken MER Koleji 15.4, Matematik 4.8 iken MER Kolejinde 10.2, Fen Bilimlerinde 10,21 iken MER Kolejinde 16.1, İnkılap Tarihi 5,05 iken MER Kolejinde 9, İngilizce 3,53 iken MER Kolejinde 8.7, Din Kültürü 6,39 iken MER Kolejinde 8.8 ortalama sağlanarak Türkiye ortalamasının çok üzerinde bir başarıya imza atıldı. İngilizce’de Türkiye ortalamasının 3 katı bir başarı elde edildi.Çok önem verdiğimiz yabancı dil eğitiminde iki yıl boyunca yapmış olduğumuz çalışmaların sonucunu sınav netlerinde gördük.Bize Türkiye ortalamasının üzerinde sadece bireysel değil genele yayılan bir başarıyı yaşatan Manisa kampüsümüz genelinde sportif, sanatsal ve kültürel beceri kazanmış̧, akademik başarıya sahip tüm öğrencilerimize ve eğitim kadromuza teşekkür ediyoruz. Başarı bir ekip işidir başta kurucumuz Dr. Emre Mermer Bey olmak üzere, okul müdürlerimiz, eğitim kadromuz, velilerimizle birlikte ikinci yılımızda bu başarıyı yakaladık çok mutluyuz.Kurucumuz Dr. Emre Mermer’in yaptığı burs açıklamasında başarıyı kurum olarak desteklediğimiz görüldü kendilerine tüm öğrencilerimiz ve velilerimiz adına teşekkür ediyorum. Gerekli puanı alan öğrencilere yüzde 100’e varan eğitim bursuna ilave yemek ve kitap bursu EMS grup tarafından sağlanacaktır.’’ dedi

    MER Kolejinde ayrıca LGS Türkçe’de 12, Matematikte 7, Fen Bilimlerinde 14, İnkılap Tarihinde 30, Din Kültüründe 28, İngilizce’de 23 öğrenci tam ve 1 veya 2 yanlış yaparak başarının genel bir başarı olduğunu gözler önüne serdi.

  • Bahçeşehir Koleji’nden LGS değerlendirmesi

    Bahçeşehir Koleji’nden LGS değerlendirmesi

    Bu yıl pandemi nedeniyle her öğrencinin kendi okulunda girdiği Liseye Geçiş Sınavı (LGS), bugün gerçekleştirildi. Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Dr. Özge Aslan, LGS’yi değerlendirerek tüm derslerin, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan kazanım dahilinde olduğunun söylenebileceğini, her ay düzenli olarak yayınlanan örnek sorularla paralel bir LGS ile karşılaşıldığını söyledi ve 2020 LGS’nin belirleyicisinin matematik dersi olacağını söyledi. Sınavın, sosyal mesafe kuralları dikkate alınarak sorunsuz gerçekleştiğini aktaran Aslan, uzun süredir birbirini görmeyen öğrencilerin kendi okullarında sınava girmelerinin onları rahatlattığını ve sınav öncesi arkadaşlarını görmelerinin motivasyonlarını artırdığını vurguladı.

    “Tercih döneminde rehber öğretmenlerden destek alınmalı”

    “Bu yıl geçen yıla göre 600 binden daha fazla öğrencinin girdiği LGS, tercih döneminde daha dikkatli seçimler yapmayı gerektiriyor.” diyen Dr. Özge Aslan, sınav öncesi öğrencilerin ve velilerin elinden geleni yaptığını, 16 Temmuz’da açıklanacak sonuçlar sonrası tercih döneminin dikkatli yönetilmesi gerektiğinin altını çizdi. Aslan sözlerine şöyle devam etti: “Sonuçlar açıklandıktan sonra yüzdelik dilim ve sıralama dikkate alınarak tercih sürecinin doğru yönetilmesi gerekiyor. Bu yıl, geçen yıla göre yaklaşık 600 bin daha fazla öğrenci sınava girdiği için tercih döneminde bu yıl açıklanacak yüzdelik dilim ve sıralamayı dikkatli yorumlamak için ailelerin süreci, okullarında rehber öğretmenlerinden destek alarak yürütmesinin önemli olduğunu düşünüyorum.”

    Dr. Özge Aslan, sınavın belirleyici dersinin matematik olacağını ifadere ederek, “Soruların tamamına yakınında, öğrencilerin soruları somutlaştırarak daha rahat yorum yapabilmeleri için şekil, grafik, tablo gibi görseller kullanılmıştır. Bundan önceki LGS sınavlarında olduğu gibi matematik okur-yazarlığı yine ön plana çıkmaktadır. Taksonomik olarak çözümleme ve analiz yapma gibi üst düzey düşünme becerilerini ölçen soruların yoğun olduğu görülmekle beraber kavrama düzeyinden de sorular bulunmaktadır. Soruların çoğunda işlem adımlarının fazla olduğu ve bundan dolayı bazı öğrencilerin zaman kontrolü noktasında sıkıntı yaşadığı gözlemlenmiştir. Sınavın yarısının zor geri kalanının ise orta ve kolay güçlükte olduğunu söylemek mümkündür.” diye konuştu.

    “Türkçe’de akıl yürütme ve dikkat becerisi ön planda”

    “Okuma anlama sorularının ağırlıkta olduğu bu sınavda günlük hayatla ilişkilendirilmiş metinlerle kurgulanmış sorular, öğrencilerin hem dikkat becerilerini hem de üst düzey düşünme becerilerini ölçmüştür.” açıklamasında bulunan Dr. Özge Aslan, sözlerine şöyle devam etti: “Grafik ve tablo şeklindeki görsel yorumlama soruları da öğrencilerin analiz ve sentez yeteneklerini ölçen ayırt edici sorular olmuştur. Dil bilgisi soruları, kazanımları kavramış olmayı gerektiren, konuya hâkim öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği cevabı net olan sorulardır. Okuma anlama sorularının ağırlıkta olduğu bu sınavda akıl yürütme becerilerine dayandırılmış metinler, sınavın belirleyici soruları olarak öğrencilerde hem dikkatli okuma hem de zamanı doğru kullanma becerisini gerekli kılmıştır. Geçtiğimiz yıllara göre soruların daha uzun paragraflardan oluşması, öğrencilerin sorularda daha fazla zorlanmasına sebep olabilir. Ancak sorular açık ve nettir, cevaba kolay ulaşılabilir formatta sorular sorulmuştur. Tartışmaya açık bir soru bulunmamaktadır.”

    Dr. Aslan, “LGS’de daha önce hiç sorulmamış olan Tanzimat Fermanı konusundan soru gelmiştir” diyerek “Sorular, MEB tarafından yayımlanan örnek sorularla benzerlik taşımaktadır. Ancak örnek sorularda yer alan beceri temelli harita yorumlama tarzında soru sınavda yer almamıştır. Bilgi, kavrama sorularının çoğunlukta olduğu ve ayrıca öğrencilerin muhakeme gücünü ortaya koyan ve çıkarım yapabilecekleri üst düzey beceriyi ölçen uygulama düzeyinde soruların da mevcut olduğu söylenebilir.” dedi.

    “İngilizce soruları, konulara göre dengeli olarak dağıtılmış, sarmal yapıda hazırlanmıştır” ifadesini kullanan Dr. Özge Aslan, “Analiz ve yoruma dayalı sorulara bu yıl daha az yer verilirken, sınav soruları ağırlıklı olarak bilgi ve kavrama düzeyinde hazırlanmıştır. Bu yılki LGS İngilizce sınavı, öğrencilerin soruların cevaplarını içeriği dikkatle okuyarak, kolayca tespit edebilecekleri, ezbere dayalı olmayan, geçmiş yıllardaki bilgileri ile yapabilecekleri, sarmal yapıda sorulardan oluşmaktadır. MEB tarafından yayınlanan örnek ve çalışma sorularında yer aldığı gibi, sınavda grafikli, okuma parçası ve diyalog içeren soru türlerine yer verilmiştir.” diye konuştu.

    Dr. Aslan, açıklamasına şöyle devam etti:

    “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi için hayatın içinden yoruma dayalı sorularla karşılaştık. Tüm sorular 8. Sınıf kazanımlarından oluşmaktadır. Sorular açık, anlaşılır ve net ifade edilmiştir. Sınav, daha çok öğrencinin yorumlama, çıkarım yapma becerilerini ölçmüştür. Kader konusu ile ilgili soruda öğrenciler külli irade, cüzi irade, emek kavramlarını iyi karşılaştırarak ve metinde geçen ifadelere dikkat ederek doğru cevaba ulaşabileceklerdir. Sadaka-i cariye konusu ile ilgili soruda öğrencinin bu ifadeyi bilip yorum yapması gerekmektedir. Fen Bilimleri sınavı geçen sene uygulanan sınava göre kolaydı. Sorular genel olarak MEB tarafından yayımlanan kazanımlara ve MEB Fen Bilimleri kitabına uygun olarak hazırlanmış, örnek soruların mantığıyla paralellik göstermektedir fakat genel olarak zorlayıcı değildir. Sınav geçen yılın sınavına göre daha kolay sorulardan oluşmaktadır.”