Etiket: Koleji

  • İhlas Koleji Öğrencisine Milli Takım Kapıları Açıldı

    İhlas Koleji’nin okçuluktaki önemli ismi Mete Gazoz, Antalya’da düzenlenen 2015 Açık Hava Türkiye Şampiyonası’nda bireysel kategoride şampiyon olarak milli takıma ilk sıradan katılma hakkını kazandı. İki gün süren şampiyonaya 72 kulüpten 479 sporcu katılırken olimpik yay kategorisinde mücadele eden Mete Gazoz rakiplerini geride bırakarak şampiyonluğa ulaştı.

    Türk ve dünya okçuluğunun geleceği parlak isimleri arasında gösterilen Mete Gazoz, bu şampiyonlukla milli takımın 2016 yılı kadrosuna girmeyi başardı. Müsabakaların ardından konuşan Gazoz, şampiyonayı 2016 yılı milli takım seçmeleri olarak değerlendirmek gerektiğini söyleyerek şampiyon olarak milli takıma katıldığı için mutlu olduğunu söyledi. Bundan sonraki hedefinin milli takımda başarılarını sürdürmek olduğunu ifade eden Gazoz, hedeflerinin gerçekleşmesinde kendisine yardımcı olan antrenörlerine ve İhlas Koleji’ndeki öğretmenlerine teşekkür etti.

    “Mete çok yetenekli pırıl pırıl bir gencimiz”

    Gazoz’un her yeni başarısıyla çok mutlu olduklarını söyleyen İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Hami Koç, ülkemizin çok değerli bir okçuya sahip olduğunu belirtti. Milli okçunun almış olduğu başarılarla şimdiden ülkemiz ve dünyada sayılı okçular arasında gösterildiğine dikkat çeken Koç, “Mete çok yetenekli ve pırıl pırıl bir gencimiz. Amacımız, sportif başarıları kadar akademik olarak da kendisini ileriye taşıyabilmesi için kendisine yardımcı olmaktır” dedi.

  • Bahçeşehir Koleji Stem Okulu Üreten Nesiller Yetiştiriyor

    Bahçeşehir Koleji tek yönlü eğitim anlayışını değiştiriyor. STEM+A eğitimi ile öğrencileri araştıran, tasarlayan ve üreten bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyor.

    11 yıldır Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesinde uygulanan ve ulusal ve uluslararası başarılar elde edilmesini sağlayan STEM eğitimi, artık tüm Bahçeşehir Koleji kampüslerinde anaokulundan liseye kadar tüm birimlerde uygulanıyor.

    STEM NEDİR?

    STEM, Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Fen öğretimini kapsayan alanların ilk ve orta öğretimde bir bütün olarak değil de, birbirinden ayrı olarak öğretilmesinin sakıncalarını bertaraf etme fikrine dayanıyor ve dünyada giderek daha fazla önem kazanıyor. ABD’de 2012 yılından beri Başkan Barack Obama STEM eğitiminin önemine dikkat çekiyor. Eyaletlere STEM konusunda öğretmen yetiştirmek için ödenek ayrılıyor.

    Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi’nde STEM eğitimi 11 yıldır uygulanıyor ve öğrencilerin aldığı akademik başarılar, gerçekleştirdikleri projeler, ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettikleri, STEM eğitiminin doğru uygulandığında ne kadar başarılı sonuçlar alındığını gösteriyor. 2015-2016 eğitim döneminden itibaren STEM eğitimi bütün Bahçeşehir Koleji kampüslerinde uygulanarak ilk ve orta öğretime değer katacak bir eğitim sistemi hayata geçiriliyor.

    STEM OKULU OLMAK NEDEN BU KADAR ÖNEMLİ?

    Bahçeşehir Koleji’nde uygulanan STEM eğitiminin amacı temel bilimlerin ortaya koyduğu kuramsal bilgileri alıp teknoloji ve mühendislik eğitimi ile harmanlayarak, düşündüğünü hayata geçirebilen, hayata değer katacak ürünler ortaya koyabilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmek. Bahçeşehir Koleji’nin STEM eğitimine ağırlık vermesinin sebepleri günümüzde 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmenin yolunun STEM eğitiminden geçmesi, STEM eğitiminin, dünyadaki eğitim reformunun merkezinde yer alması ve giderek daha çok önem kazanması, başta ABD olmak üzere gelişmiş ülkelerde bir devlet politikası olarak uygulanması. U.S. Department of Education’ın 2015 raporuna göre Türkiye’de STEM İş Alanlarında 2010-2020 arasında matematikçilerde yüzde 16, bilgisayar sistemleri analistlerinde yüzde 22, sistem yazılımı geliştiricilerinde yüzde 32, medikal bilimcilerde  yüzde 36, biyomedikal mühendislerde yüzde 62 ve tüm mesleklerde ise yüzde 14 oranında büyüme bekleniyor.

    STEM+A

    Bahçeşehir Koleji  STEM eğitiminin öncülüğünü yaparken üretime ve yaratıcılığa etkisi olan tasarım boyutunu da katıyor ve böylece bütünsel bir eğitim anlayışı sunuyor: STEM+A (Art). Sanat, tasarım ve yaratıcılık ekseninde öğrencilerin projelerini ürüne dönüştürme ortamı sunuluyor. Bahçeşehir Kolejinin uyguladığı STEM eğitiminin en önemli farkı, dil eğitiminin yanı sıra sanatı ve tasarımı da eğitim modelinin ayrılmaz bir parçası haline getirmesi. Bahçeşehir Koleji olarak, anadil, yabancı dil, sanat ve tasarım eğitimini bütünsel eğitimin ayrılmaz birer parçası olarak görüyoruz ve öğrencilerini bu vizyonla yetiştiriyor.

    STEM+A MERKEZLERİ

    Tüm Bahçeşehir Koleji kampüslerinde oluşturulan STEM CENTER (STEM Merkezleri) fen laboratuarı, bilgisayar laboratuarı, inovasyon laboratuarı, üretim atölyesi, sanat atölyesi gibi farklı alanları tek mekanda topluyor. Disiplinlerarası çalışma ve üretim için STEM Center uygun eğitim ortamı sunuyor.

    SERTİFİKALI EĞİTMENLER

    STEM eğitiminin başarıya ulaşmasında en önemli etken fiziki ortam ve müfredat yanında öğretmenlerin başarısında yatıyor. Bu nedenle Bahçeşehir Koleji STEM eğitimi sertifikası olan eğitimcilerle çalışıyor. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi STEM Eğitim Merkezi tarafından verilen eğitime katılan öğretmenler STEM Eğitimcisi Sertifikası alarak Bahçeşehir Koleji’nde eğitim vermeye başlıyor.

    STEM bilincinin yaygınlaştırılması ve daha iyi anlaşılması için velilerimize yönelik STEM eğitimleri de veriliyor.

  • Özel Tekden Koleji Cumhuriyet Eğitim Treni Sivasa Uğurlandı

    Özel Tekden Koleji tarafından 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda her yıl geleneksel olarak Sivas’a giden Cumhuriyet Eğitim Treni, uğurlandı.

    Kayseri Garı’nda düzenlenen törene, Vali Yardımcısı Gökhan Azcan, Kocasinan Kaymakamı Ali Candan, Tekden Grup Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Tekden, öğrenciler ve veliler katıldı.

    Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından bir konuşma yapan Tekden Grup Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Tekden, “Evlatlarımızın gözlerinde olan pırıltı bizlere ümit veriyor. Bütün gayemiz onların en iyi şekilde geleceğe yetişmeleri, geleceği en iyi şekilde planlamalarıdır. Bunun için geleceğin inşasının sırrını tarihte buluyoruz. Bütün akıllı toplumlar ve akıllı milletler tarihe çok önem verir. Geleceği planlamak isteyen ve geleceği iyi şekilde inşa etmek isteyen milletlerde tarihine önem verirler. Çünkü tarih müthiş bir hafızadır. Müthiş bir tecrübe birikimidir. Tarihi ihmal edenler gelecekte başkaları tarafından yönetilirler. Sömürge olmaya mahkum olurlar. Bu bakımdan biz hepsi birbirinden kıymetli olan bu güzel evlatlarımızı en güzel şekilde yetiştirmek boynumuzun borcu olduğu için bizde tarihe büyük önem veriyoruz” dedi.

    Konuşmanın ardından Cumhuriyet Eğitim Treni, Sivas’a uğurlandı.

  • Ted Koleji 3. Ve 4. Sınıf Öğrencileri Laboratuvarda

    TED Malatya Kolejinde 3.ve 4.sınıflarda Fen Bilimleri dersinin bir saati branş öğretmenleri koordinesinde laboratuarda uygulama dersi olarak işleniyor.

    Bu sayede öğrenciler, alanında uzman olan sınıf öğretmenlerinin teorik olarak verdiği bilgileri, “Yaparak, yaşayarak öğrenme” ilkesi doğrultusunda aktif katılım metoduyla laboratuvarda bizzat gözlemleme imkanı bularak daha kalıcı bir öğrenme sağlıyorlar.

    Bu bağlamda 4.sınıflarla dolaşım sistemi konusu kapsamında fen bilimleri öğretmeni ve okul hemşiresi eşliğinde yapılan nabız ve tansiyon ölçme aktivitesinde, öğrenciler kendi el becerilerini kullanarak hem eğlendiler hem de akademik bilgilerini pekiştirdiler.

    Yine okulun 3.sınıfları öğrencileri de hareket çeşitlerini ve hareketi sağlayan kuvvet çeşitlerini kazanımlarına uygun etkinliklerle laboratuvar ortamında pekiştirdiler. Öğrenciler hazırladıkları çalışmaları eğlenerek sundular. Ayrıca mıknatısın temas gerektirmeyen etkisini deneysel çalışmalarla öğrendiler.

    Küçük TED’liler; deney yapan, gözlemleyen, deney sonuçlarını yorumlayan ve yeteneklerini geliştiren bireyler olarak eğitimlerini özgüven içinde sürdürüyorlar.