Etiket: kodlama

  • Keçiören Mehmet Örücü İmam Hatip Ortaokulunda kodlama eğitimi

    Ankara Keçiören Mehmet Örücü İmam Hatip Ortaokulunda Codeweek 2018 etkinlikleri kapsamında kodlama hareketi başlatıldı.

    Keçiören Mehmet Örücü İmam Hatip Ortaokulu Öğretmeni Ahsen Doğanay’ın öncülüğünde Codeweek 2018 etkinlikleri kapsamında kodlama hareketi başlatıldı. Öğrencilerin büyük ilgisini çeken etkinliklerde öğrencilere bilgisayarsız kodlama etkinlikleri, scratch ve ardunio çalışmaları yaptırıldı.

    Dijital çağda doğan çocukların dijital makinelere ve hayat tarzına uyum sağlamaları bir önceki nesle göre daha kolay. Çocuklara erken yaşta programlama eğitimi verildiğinde sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme becerileri kazandırılıyor. Bu özelikte bireylerin yetişmesi sadece bilgisayar, yazılım alanında değil, tüm alanlarda fark oluşturuyor. Erken çocuklukta kodlama eğitimi çocuklara, Türkçe, matematik gibi alanlarda ve günlük hayatta karşılaştıkları problemlerde, olaylar arasında ilişki kurup daha kısa sürede anlama ve sorunu çözebilme becerilerini kazandırmayı hedefliyor.

  • Başkan Güney’den Kızılcahamam Robotik ve Kodlama Atölyesi’ne ziyaret

    Kızılcahamam Belediye Başkanı Muhittin Güney, İlçe Milli Eğitim Müdürü Veli Karakuş ile birlikte 2018-2019 eğitim-öğretim yılının başlaması münasebetiyle ilçede bulunan okulları ve Kızılcahamam Halk Eğitim Merkezi’ni ziyaret etti.

    Belediye Başkanı Muhittin Güney, ziyaret sırasında Kızılcahamam Halk Eğitim Merkezi bünyesinde açılan Kızılcahamam Robotik ve Kodlama Atölyesi’ni gezdi. Başkan Güney, İlçe Milli Eğitim Müdürü Veli Karakuş ile birlikte Kızılcahamam Robotik ve Kodlama Atölyesi’nde yapılan çalışmaları yakından inceleyerek, yapılan robotlardan birini kontrol ederek deneme yaptı. Ziyaretle ilgili Güney, “Bir eğitimci olarak okullarımıza desteğimizi artırarak devam edeceğiz“ dedi.

  • Gaziantep’te kız çocuklarına robotik kodlama öğretildi

    Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri Gaziantep Işıklı İlköğretim Okulu’ndan 51 kız öğrenciyle robotik atölyesi gerçekleştirdi.

    Dünya Kız Çocukları Günü ve Kodlama Haftası kapsamında Bahçeşehir Koleji Gaziantep Kampüsü’nde gerçekleştirilen atölye çalışmasında Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri, kız öğrencilere robotik çalışmalarıyla ilgili temel bilgiler verdi ve sonrasında hep birlikte uygulamalar yaptılar.

    Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi’nin Dünya Robotik Şampiyonası’nda final oynama başarısı gösteren robotik takımı INTEGRA 3646 üyeleri, gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projesi ile ilgili bilgi vererek, robotik kodlamayı anlattı. INTEGRA 3646 üyeleri, “Takımımız kurulduğu günden bu yana #girlsfirst mottosunu kendimize slogan edindik. Dünya Kız Çocukları Günü ve kodlama haftası kapsamında Gaziantep Işıklı İlköğretim Okulu kız öğrencilerine takımımızın yazılımcı kızlarıyla, kodlama eğitimi veriyoruz. Kodlama ve robotik eğitimi, geleceğin dünyasında büyük bir gereklilik olacak. Biz okulumuzda bunun eğitimini erken yaşlardan itibaren almaya başlıyoruz. Bu eğitimle hem düşünme şeklimiz hem de teknoloji kullanımı konusundaki yeterliliklerimiz artıyor. Bugün Dünya Kız Çocukları Günü olduğu için, böyle bir proje gerçekleştirmek istedik. Gaziantep’teki devlet okullarından 51 kız öğrenciyi Gaziantep Kampüsümüze davet ederek birlikte bu atölyeyi gerçekleştirdik. Kız öğrencilerin mutluluğu bizi de mutlu etti. Robotik çalışmalarından çok keyif aldılar. Robotik çalışmaları, yalnızca robotları hareket ettirmeyi öğrenmek değil. Bu bilgiler pek çok alanda kullanılabiliyor. Arkadaşlarımızla yararlı bir atölye gerçekleştirdik. Projeyi başka illerde de devam ettirmek istiyoruz” dedi.

  • Muşlu öğrencilerden robot kodlama çalışması

    Muş’ta hayata geçirilen STEM ve Bilim Merkezi’nde eğitim alan öğrenciler, kendi robotlarını kodlayarak yeni şeyler öğrenme imkanı elde ediyorlar.

    Muş’ta açılan STEM ve Bilim Merkezi’ndeki öğrenciler; robotik kodlama, teknoloji ve tasarım konularında uygulamalı eğitim almanın sevincini yaşıyorlar. Matematik, fen, teknoloji tasarım, uzay yaşam odası, canlılar dünyası gibi birçok sınıfın bulunduğu merkezde, öğrenciler atık malzemelerle yaptıkları bilimsel çalışmalarla kendi robotlarını kodlayarak, yeni şeyler öğrenme imkanı elde ediyorlar.

    STEM’de öğrencilerin çalışmalar kapsamında deneyerek, yaparak ve yaşayarak olayları görme şansına sahip olduklarını vurgulayan İl Milli Eğitim Müdürü Metin İlci, “Öğrencilerimiz ’bende yapabilirim, bende yaptım’ demenin şansını elde ediyorlar. Özellikle burada çocuklarımızın bilimsel ve teknolojik gelişmelerini görme, inceleme ve uzay konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlama anlamında ciddi bir merkez oldu. Burada öğrencilerimiz kendi imkanları ve yetenekleriyle bir şeyler yapmaya çalışıyor. Bir pet şişeye tekerlek, motor takarak bir araç haline getirerek hayal güçlerinin ne kadar güçlü olduğunu gördük” dedi.

    Müdür İlci, öğrencilerin kodlama ve yazılım noktasında eğitim almalarını sağlayıp, temelden geleceğin mühendisleri, bilim insanı olarak yetişmelerini sağlayacaklarının altını çizdi.

    Atık malzemeler üzerinde öğrencilerin kendi hayal güçlerindeki araç gereçleri tasarlayıp, ortaya koyduklarını söyleyen STEM Proje Koordinatörü Ömer Sukenarı ise, “Merkezimizde fen, uzay yaşam odası, canlılar dünyası gibi birçok alanımız var. Öğrenciler burada derslerini destekleyen çalışmalar yaparak okulda başarılarını arttırmaktadır. Burada çocukları tamamen bilimsel çalışmalara yönlendirme ve araştırma içerinde olmalarını sağlıyoruz” diye konuştu.

  • Adilcevaz’da robotik kodlama eğitimi

    Bitlis’in Adilcevaz ilçesinde öğretmenlere yönelik robotik kodlama eğitmen eğitimi kursu açıldı.

    Adilcevaz Belediyesi ve Adilcevaz Meslek Yüksekokulu tarafından hazırlanarak Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA) tarafından teknik destek programı kapsamında desteklenen eğitim programı başladı. Adilcevaz Meslek Yüksekokulu Müdürlüğünde Nuri Arpalı tarafından verilen eğitim programına ilçede görevli 20 öğretim görevlisi ve öğretmen katıldı. 6 gün sürecek eğitim sürecinde kursiyerlerin Scratch, Mbot, analitik düşünme şekilleri, kodlama eğitimi ve ileri düzey algoritma geliştirme becerilerinin arttırılması hedefleniyor. Konu hakkında açıklama yapan eğitmen Nuri Arpalı; “21. yüzyılın kazanımlarının en temel beceri olduğu günümüzde, öğretmenlerin yeni donanımlar edinerek bunları çocuklara aktarması kaçınılmaz hale gelmiştir. Robotik kodlama “eğiticinin eğitmenliği” eğitim programı ile öğretmenlerimiz yeni donanımlar kazanmış olacaktır. Katma değeri yüksek ürünleri tasarlayıp üretebilen, üç boyutlu düşünme yeteneğine sahip, çözüm odaklı analitik düşünebilen yeni bir nesil hedefleyen ülkemizde bu kazanımların öğrencilere aktarılması gerekmektedir. Öğretmenlerimiz eğitici eğitmenliği sayesinde robotik kodlama yöntemleri hakkında eğitim almaktadırlar. Eğitimler 10 Eylül 2018 tarihinde başlamış olup 15 Eylül 2018 tarihinde sona erecektir. Eğitimlerimizde, robot kitleri kullanılarak öğretmenlerimizin bire bir uygulama yapması sağlanmaktadır. Ayrıca eğitim sonrası başarılı olan öğretmenlerimize Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi onaylı sertifikalar verilecektir” dedi.