Etiket: kodlama

  • Minikler kodlama ve stem ile tanıştılar

    Tekirdağ Kodluyor ve Stem Projesi kapsamında öğrenciler, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Maker, Kodlama ve Stem Laboratuvarı’nda kodlama ve stemle tanıştı.

    Dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek ve hızla gelişen teknolojinin bir parçası olabilmek adına Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğünün çalışmaları devam ediyor. Tekirdağ Kodluyor ve Stem Projesi kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüğü Maker, Kodlama ve Stem Laboratuvarı’nda Tekirdağ İlkokulu 3-D sınıfı öğrencilerine sınıf öğretmenleri Feyza Doğan eşliğinde kodlama ve stem tanışma etkinliği yapıldı. Stem ve kodlama ile ilgili örnekler yaptırılarak, öğrencilere temel bilgiler verildi. Öğrenciler, etkinliğin sonunda eğitime devam etmek istediklerini söyleyerek laboratuvardan ayrıldılar.

  • Gediz’de ’Kodlama ve Robot Uygulamaları Eğitici’ eğitimi

    Kütahya’nın Gediz ilçesinde Milli Eğitim Müdürlüğü’nün, Zafer Kalkınma Ajansına yaptığı “Kodlama ve Robot Uygulamaları Eğitici Eğitimi” konulu proje başvurusu başarılı bulunarak kabul edildi.

    Bu kapsamda Gediz’de görev yapan özellikle bu alana ilgi duyan öğretmenlere yönelik verilecek kurs neticesinde “Eğitmenlik Sertifikası” verileceği öğrenildi.

    Alınan bilgiye göre ilk etapta 30 öğretmenin sertifika alması planlanırken, bu eğitimler sonucunda sertifika alan öğretmelerin Gediz’de bulunan okullarda “Kodlama ve Robot Uygulamaları”nı yaygınlaştırmaları hedefleniyor. Yılsonunda eğitim alan öğreticilerin katkılarıyla ”Tekno Gediz” adlı bir atölye çalışması ortaya konulacağı öğrenildi.

    Konuyla ilgili açıklama yapan Gediz İlçe Milli Eğitimi Müdürü Ahmet Aydın; “İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz bünyesinde hazırlanan ve yürütülen projede görev alan Şube Müdürü Mahmut Bahadur, yönetici ve öğretmenlerimiz Yaşar Kandemir, Mehmet Kartal, Okan Karaca, Tolga Dönmez, Ümit Karaduman ve Elif Ertaş’tan oluşan Proje ekibine teşekkür ederim. Projenin ilçemizde bu alandaki eksikliği gidereceğine, katkı sağlayacağına inanıyorum. Projeyle aynı zamanda teknolojiye ilgi duyan, yetenekli öğrencilerimizi keşfetme ve bu alana yönlendirme, teknolojinin zararlarının önüne geçilmesi gibi yararlar elde edilmesi düşünülmektedir” dedi.

    Özellikle son yıllarda dijitalleşmenin hızlı gelişim kaydettiğini belirten Müdür Ahmet Aydın; “Bilişim okuryazarlığı olarak kodlama eğitimi milli eğitim müfredatına dâhil olmaya başladı. Kodlama eğitimi öğrencilere yalnızca gelecekteki kariyer tercihlerine ışık tutabilmek için değil, aynı zamanda da öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek, yaratıcılıklarını artırmak amacıyla müfredata eklendi. Kodlamanın motor becerilere katkı sağladığı ve beyin fonksiyonlarını da geliştirdiği araştırmalar sonucu ortaya çıktı. Projemizin ilçemize hayırlı olmasını dilerim” ifadelerini kullandı.(RB-EFE)

  • Vali Okay Memiş: “Kodlama geleceğin alfabesidir”

    Erzurum Valisi Okay Memiş, İl Milli Eğitim idarecileriyle bir araya gelerek şehrin eğitim konusu hakkında brifing aldı. Öğrenci sayısı, okulların fiziki durumu, başarı sıralaması gibi eğitim konusunda birçok konu hakkında bilgi alan Vali Memiş, “Eğitim demek Türkiye’nin geleceğini kurmak demektir” dedi.

    Eski Valilik binası Toplantı salonunda yöneticileri dinleyen Vali Okay Memiş, yapılacak yeni projelere tam destek vereceğini söyledi. Erzurum’un fiziksel açıdan yeterli olduğunu ifade eden Vali Memiş, özellikle kodlama konusuna somut adımların atılmasını istedi.

    Kodlamanın geleceğin alfabesi olduğuna dikkat çeken Vali Okay Memiş, “Eğitimde Erzurum’un fiziki açıdan yeterli olduğumuzu düşünüyorum, biraz daha çabalayarak eğitim kalitesini artıracak çalışmalar içerisinde olacağız. Kodlama ve bilişim ile ilgili birim çalışmalarıyla alakalı bir proje başlatılmasını istiyorum. Daha önce çalıştığım yerlerde kodlama ile ilgili çalışmalara gerekli desteği verdik. Çünkü teknoloji ve bilgisayarlar ile etkileşim içinde olduğumuz bir dünyada kodlamayı öğrenmek demek bu hizmetlerin nasıl çalıştığını anlamak demektir. Kodlama nedir, önce onu söyleyeyim; Kodlama geleceğin alfabesidir. 15-20 yıl sonra kodlamayı bilmeyen nesiller cahil sayılacaktır. Bunun için ülke olarak hazır olmalıyız. Çocuklarımıza kodlama öğreterek geleceğin elmaslarını yetiştireceğiz. Geleceğin Bill Gates’lerini yetiştireceğiz. Sizler bile şaşıracaksınız, öyle çocuklar keşfedeceksiniz ki, nasıl bir yetenekmiş diyeceksiniz. Tüm ilçelerimizde bu projeyi uygulayacağız. Bu projeyi önemsiyorum ve bunu başaracağız. Bunu başarabilecek potansiyelimiz var” diye konuştu.

    Şehrin başarı sıralamasını yukarı çıkarmak için proje okullarına ağırlık vereceklerini dile getiren Vali Memiş, “Başarı çıtasını yükseltmek için proje okullarına destek vereceğiz. Bu okullar İmam Hatip Liseleri olabilir veya proje Fen Liseleri. Sonuçta tüm öğrencilerimizi iyi şekilde yetiştirmek ve üniversitelere çok fazla öğrenci yerleştirmemiz gerekiyor. Tabi ki etik değerleri de ihmal etmememiz lazım. Öğrencilerimizi milli ve manevi değerleri bilen, teknolojiye hâkim, nesiller olarak yetiştirmeliyiz. Sadece milli ve manevi değerler üzerine yetiştirirsek hamaset yapmış oluruz. Sadece bilim ve teknoloji dersek buda yetmez. Çünkü insanoğlu olarak hepimiz madde ve manayla bir bütünüz” dedi.

    “Her okulumuzdan kış sporlarına yönelik kulüpler kurmanızı istiyorum” diyen Vali Okay Memiş, konuşmasına şöyle devam etti:

    “Özellikle lise ve ortaokullarda eğitim gören her çocuğun kayak, buz pateni ve diğer branşlarda kış sporlarına hâkim olması gerekiyor. Malzeme temini noktasında biz sizlere elimizden gelen desteği sağlayacağız. Türkiye’de kış sporları deyince Erzurum öne çıksın. Bu konuda Erzurum olarak otoriter olmak istiyoruz. Kodlamada da otoriter olacağız, kış sporlarında ve diğer dallarda da otoriter olacağız. Belki onları biraz yoracağız ama sonuçta iyi yetiştireceğiz. Sonuç olarak çocuklarımızı Cumhurbaşkanımızın 2023 Türkiye’sine uygun genç nesiller olarak yetiştireceğiz.”

  • Kıbrıs İlkokulu öğrencileri kodlama öğreniyor

    Anamur’da Kıbrıs İlkokulu öğrencileri kodlama öğreniyor.

    Kıbrıs İlkokulu Anasınıfı A şubesi Öğretmeni Gülcan Türkay, kodlama eğitiminin temelinde problemleri çözebilme eleştirel düşünme, karar verebilme becerisi olduğuna dikkat çekti. Anaokulu düzeyinde algoritma ve temel kodlama mantığı ile tanışan çocuklarımız bu kazanımları ileri ki yıllara taşıyacak ve önemli yerlere gelebileceklerine işaret eden Türkay, “Kodlama ile erken yaşta tanışan çocuklar problemlere farklı yönleriyle bakıp çözümler üretebilmeyi sistemli ve yaratıcı düşünebilmeyi ve en kısa çözüm önerileri sunabilmeyi kazanacaklardır” dedi.

    Türkay şöyle devam etti; “Somut işlemler dönemindeki bu çocuklarımıza eğlendirerek, sevdirerek nasıl kodlama eğitimi verebiliriz? Bu sorudan hareketle etkinliklerimizi görselleştirdik ve çeşitlendirdik. Ritimle kodlama, masalla kodlama, oyunla kodlama, bilgisayarla kodlama kısacası kodlamayı yaşantımıza dahil ettik. Kodlamanın bu kadar önemli olduğu bir dünyada çocuklarımızın küçük yaştan itibaren kodlama ile tanıştırmak hem kendi gelecekleri, hem ülkenin geleceği için oldukça önemlidir. Kıbrıs İlkokulu olarak erken yaşta kodlama eğitimi ile çocuklarımıza yaşamlarını programlamayı öğretiyoruz” diye konuştu.

  • Siverekli öğrencilere Robotik Kodlama” eğitimi

    Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde öğrencilerin robotik kodlama çalışmalarına daha fazla katılmaları ve bilgilenmeleri için robotik kodlama semineri verildi.

    Siverek Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından öğrencilere yönelik robotik kodlama semineri verildi. Seminere konuşmacı olarak Mekatronik mühendisi Mehmet Gire katıldı. Eyüp Cenap Gülpınar Gençlik Merkezinin konferans salonunda yapılan seminere konuşmacı olarak Mekatronik mühendisi Mehmet Gire katıldı. Siverek Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından öğrencilere yönelik düzenlenen seminere öğrenciler yoğun ilgi gösterdi. “Çağın bilgi ve teknoloji çağı olduğuna dikkat çeken Gire, Robotik biliminde meydana gelen gelişmeler, bu alana yönelik yapılan yatırımları ve teşvikleri de artırmıştır. Geleceğin teknolojisi olarak görülmesinden kaynaklı olarak hem devletler hem de büyük kurumsal firmalar tarafından bu alana birçok destek verilmektedir. Ülkemizde de bu alanda birçok okulda kodlama ve robotik eğitimi verilmeye başlanmıştır” dedi.

    Slayt eşliğinde robot yapımının ilk evresi ile yapay zeka ve üretilen son teknolojik robotların yapım serüvenini anlatan Gire, sahip olan bilginin teknolojiye dönüşmesinin kodlama ve robotik kodlama ile gerçekleşeceğine dikkat çekti. Okul Müdür Mehmet Ali Baturalp, çağımızın teknolojik çağı olduğunu Geleceğin dünyasında bir yer edinmek istiyorsak içinde yaşadığımız teknolojilerin ardında yatan temeli bilmek zorundayız. Onun için bu tür seminerlere öğrencilerin çok daha fazla ihtiyacı olduğunu belirterek, sunumlarından dolayı Mehmet Gire’ye teşekkür etti.

    Seminerin ardından Mekatronik Mühendisi Mehmet Gire’ye teşekkür plaketi verildi.