Etiket: kodlama

  • Erzurum’da Stem ve Kodlama Çalıştayı

    Erzurum’da Stem ve Kodlama Çalıştayı

    Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2019-2020 eğitim-öğretim yılı STEM ve Kodlama çalışmaları başlatıldı.

    16-17 Ekim tarihlerinde yapılan stem ve kodlama çalıştayıyla ilde yürütülmekte olan yazılım geliştirme ve kodlama faaliyetlerine yön verecek başarılı çalışmalar incelendi. 2019-2020 eğitim öğretim döneminde kodlama – TBA sınıflarında uygulanacak programlar belirlendi.

    Çalıştaya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi, FATİH Projesinde görevli öğretmenler, ilçe kodlama koordinatörleri yanı sıra Trabzon Naci Orhan Bilgisayar Bilimleri ve Kodlama merkezi, Hatay Payas STEM merkezi; Atatürk Üniversitesi Tekno Kent ve Erzurum Teknik Üniversitesi Mucit Park’ta görevli kodlama ve STEM konusunda çalışan uzmanlar katıldı.

    Çalıştayın 1. gününde robotik kodlama ve STEM konusunda başarılı çalışmalar ve programlar incelendi. 2. günde ise; algoritmik düşünme, 3 Boyutlu tasarım ve üretim, blok tabanlı kodlama, mobil kodlama, sensör teknolojileri, robotik kodlama ve çocuklar için yapay zeka başlıklarında ilimizde gerçekleştirilecek eğitim faaliyetlerinin planlama çalışmaları yapıldı.

  • Atatürk Üniversitenden üstün yetenekli çocuklara kodlama eğitimi

    Atatürk Üniversitenden üstün yetenekli çocuklara kodlama eğitimi

    Üstün Yetenekliler Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından Ata Teknokent Girişim Evinde Remzi Sakaoğlu Bilim Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen kodlama eğitimleri tamamlandı.

    Atatürk Üniversitesi ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan protokol çerçevesinde BİLSEM’de eğitim görmekte olan üstün yetenekli çocuklara temel seviye ve ileri seviye olmak üzere iki aşamalı kodlama eğitimi verildi.

    Konuyla ilgili açıklama yapan Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, tüm dünyada oldukça ciddi bir çalışma alanı teşkil eden üstün yetenekliler eğitiminin ülkemizde henüz arzulanan ve beklenen seviyede olmamakla birlikte bu konuda yakın zamanda ciddi uğraşlar verildiğinin altını çizdi.

    Özellikle Atatürk Üniversitesinin Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesinin en önemli yönü olan topluma katkı misyonu çerçevesinde bu konuya oldukça ciddi bir şekilde eğildiklerini belirten Rektör Çomaklı şunları söyledi: “Dünyada birçok örneği olduğu üzere, bu çocuklarımızın her biri toplumda fark oluşturabilecek potansiyele sahip. Bu durum ancak yeterli ve uygun eğitim öğretim süreçleriyle mümkün olabilir. Atatürk Üniversitesi mevcut imkanlarını mümkün olan en üst seviyede bu çocuklarımızın hizmetine sunmaya devam edecek. Düzenlenen bu eğitimler, programın başlangıcını teşkil ediyor. BİLSEM öğrencilerine yönelik olan bu çalışmalar diğer okullarımızda eğitim gören üstün yetenekli çocuklarımızı da kapsayacak şekilde genişletilecek. Program, yaz okulları, hafta sonu kursları, laboratuvar çalışmaları ve gözlem gezileri ile artarak devam edecek.”

  • ESOGÜ’de STEM, Kodlama ve Robotik konferansı düzenlendi

    Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü tarafından “STEM, Kodlama ve Robotik” konulu konferans düzenlendi.

    Eskişehir Özel Çağdaş Okulları Ölçme Değerlendirme ve Bilişim Koordinatörü Esen Uluhan’ın konuşmacı olarak katılımıyla Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen konferansın açılışında konuşan Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cansu Filik İşçen, konferans içeriğinin geleceğin öğretmenlerine çok faydalı olacağını belirtti.

    Konferansın konuşmacısı Esen Uluhan, endüstri 4.0’da doğan robotik kodlamanın 5.0’da ileri bir seviyede olacağını belirterek STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ve robotik kodlamanın aynı şey olmadığını belirtti. Sayısal derslere yönelik hassasiyetin nasıl oluştuğunu açıkladıktan sonra “STEM Nedir?” başlıklı bir sunum yapan Esen Uluhan, STEM’in özellikle ülke için çok önemli olduğunu, uluslararası sınavlarda matematik ve fen disiplinlerinde başarılı olunduğunu fakat bu iki disiplini bir araya getiren sınavlarda başarısız olunduğunu kaydetti. Disiplinlerarası bağ kurmak için STEM’in faydalı bir araç olacağını vurgulayan, kodlama ve robotik alanında üniversite öncesi eğitimde de dersler olması gerektiğini dile getiren Esen Uluhan, kendisinin bu alanda birçok çalışması olduğunu ifade etti. Öğrencileriyle VEX IQ Off Season Robotik Turnuvası, TÜBİTAK projesi gibi önemli projelerde elde ettikleri başarıları anlatan bir videonun gösterimini yapan Esen Uluhan, Makey Makey ve MakeBlock gibi sistemlerin öğrencilere STEM’i uygulamada altyapı sağlayacağını belirterek konuşmasını tamamladı.

  • Robotik Kodlama Kursu açıldı

    Adıyaman’da öğrencilerin Robotik Kodlama Kursu açılması yönündeki talep üzerine halk eğitim merkezi kurs açtı.

    Adıyaman Halk Eğitim Merkezi tarafından ilk kez Robotik Kodlama Kursu açıldı. Öğrencilerin talebi üzerine açılan kursa ilgi oldukça fazla. Halk eğitim merkezi tarafından ilk defa açılan kursta 26 üniversite öğrencisi kurs görüyor. Kursa katılım her geçen gün talep geliyor. Halk eğitim merkezi bu kursun bitiminin ardından ikinci kursu açmayı planlıyor.

    Adıyaman Halk Eğitim Merkezi Müdürü Aziz Özbilgiç kurs ile ilgili bilgi vererek, “Teknoloji her geçen gün baş döndürücü bir şekilde gelişiyor. Teknoloji hayatımızın her alanına girdi. Daha önce halk eğitim merkezimizde bilgisayarla ilgili yada hızlı klavye ile ilgili kurs talepleri gelirdi. Ama bu gün Robotik Kodlama Kursu açılması için başvuru yapıyorlar. Çok yoğun bir talep oldu. Halk eğitim merkezi olarak buna duyarsız kalmadık. Şuanda üniversite öğrencisi 26 kursiyerimiz kursa katılıyor. Amacımız gençlerimizi teknolojiye hazırlamak ve baş döndüren teknolojiyle beraber çocuklarımızı büyük yazılım şirketlerine hazırlamaktır. Kurslar yaklaşık 2 ay sürüyor. Bu kurs bitiminden sonra yeni kurs açacağız” dedi.

    Kurs eğitimcisi Recep Biçer, halk eğitim merkezinin verdiği fırsat ile gençlere robotik kodlama eğitimleri verdiklerini belirterek, “Yazılım kodlama geleceğin dünyasıdır. Geleceğin dünyasında yer almak istiyorsak bu donanımların alt yapısında yer almamız lazım. Tüketim toplumu olmaktan üretim toplumu olacağız” ifadelerini kullandı.

  • Öğretmenler kodlama eğitiminde

    Ordu’nun Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen, DOKA 2018 Yılı Teknik Destek Programı “Robotik ve Kodlama Eğitimi Projesi” kapsamında öğretmen eğitimlerinin 2. bölümü gerçekleşti.

    Eğitimlere ilçede görev yapan 24 öğretmen katılırken eğitimler Şehit Zafer Özdeniz İlkokulu bünyesinde bulunan Kodlama Atölyesinde verildi. Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, “Yürütülen Fatsa Kodluyor Projesi kapsamında DOKA Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’na 2018 yılı teknik destek programı kapsamında Robotik ve Kodlama Eğitimi Projesi Ekim 2018 tarihinde imzalanan protokol gereği 40 öğretmenin Robotik ve Kodlama Eğitici Eğitimi başladı. Bu proje kapsamında bir firma tarafından verilen 21 saatlik kurslar sonunda öğretmenlerimize sertifika verilecek olup, öğretmenler bu belgeleriyle okullarında bu kursları açabilecekler” denildi.

    Eğitim sonunda katılımcılara sertifikaları verildi.