Etiket: KOBİ’lerin

  • Bilsoft, KOBİ’lerin yüzünü güldürmeye devam ediyor

    Bilsoft, KOBİ’lerin yüzünü güldürmeye devam ediyor

    dönüşüm kampanyasının süresini uzattı.

    Bilsoft Yazılım, 31 Ocak 2021 tarihine kadar e-faturaya veya e-arşiv faturaya yeni geçiş yapan KOBİ’lere anahtar teslim ücretsiz e-dönüşüm desteğinin yanı sıra, 6 ay boyunca sınırsız e-fatura, e-arşiv ve e-irsaliye kontörü hediye ediliyor. Muhasebe programlarına entegre şekilde çalışan hızlı satış programı, e-dönüşüm (e-fatura, e-arşiv fatura, e-irsaliye, e-müstahsil) programı, personel takip programı, pazar yeri entegrasyonu ve teknik servis programı ile KOBİ’lerin ihtiyaç duyduğu ticari yazılımları bir arada sunan Bilsoft Yazılım, Covid-19 salgını kapsamında uygulanan yasal düzenlemelerden olumsuz etkilenen KOBİ’lere destek olmaya devam etmektedir.

    Bilsoft Yazılım Genel Müdürü Ahmet Veli, yüzde 100 yerli ve milli imkanlarla geliştirdikleri programlarıyla kullanıcılarına sadece firma içindeki bilgisayarlarından veya çevrimiçi olarak internetin olduğu her yerde bilgisayar, tablet ve cep telefonu üzerinden finansal verilerini yönetme ve gelir giderlerini takip etme imkânı sağladıklarını ve kullanıcılarının ihtiyaçları doğrultusunda 7 gün 24 saat teknik destek hizmeti verdiklerini ifade etti.

  • Alim: “KOBİ’lerin tahsilat sorunu ekonomiyi kilitliyor”

    Alim: “KOBİ’lerin tahsilat sorunu ekonomiyi kilitliyor”

    Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99.8’ini oluşturan KOBİ’lerin tahsilatta sıkıntı yaşadığını vurgulayan , İPEKYOLUSİFED Başkanı Mehmet Nuri Alim KOBİ’ler kilitlendiği zaman ekonominin kilitlendiğini ve ödeme gecikmelerinin rekabeti de kısıtladığını dile getirdi.

    İPEKYOLUSİFED Başkanı Mehmet Nuri Alim, KOBİ’lerin tahsilatta sıkıntı yaşadığını vurgulayarak, “KOBİ’ler kilitlendiği zaman ekonomi de kilitleniyor. Ödeme gecikmeleri rekabeti de kısıtlıyor” diye konuştu.

    Alim, sürdürülebilir büyüme için katma değerli üretim ve ihracatı teşvik edecek sanayi; kalkınma odaklı bir ekonomik modele geçilmesi gerektiğini belirtti.

    Merkez Bankası’nın son 3 faiz indirimi sonrası nakit akışında bir nebze rahatlama, tahsilatlarda bir pozitife gidiş gördüklerini belirten Alim, özellikle son 2 ayda kamu bankaları başta olmak üzere özel bankalarda da kredi iştahının arttığını vurguladı. İPEKYOLU Sanayici ve İş Dünyası Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nuri Alim, ekonominin lokomotifi KOBİ’lerin, tahsilat başta olmak üzere ödeme sorunlarının ekonomiyi kilitlediğini gördüklerini vurgulayarak, ülkenin sürdürülebilir büyümesi için katma değerli üretim ve katma değerli ihracatı teşvik edecek sanayi odaklı; kalkınma odaklı bir ekonomik modele geçmesi gerektiğini belirtti.

    Alim, son 1.5 yılda da gördük ki finans kaynakları daraldığında KOBİ’lerimizin en önemli sorunu nakit akışı ve finansmana erişimi. Türkiye ekonomisinin en önemli sorunu tahsilattır. Risk yönetimi ve tahsilat en önemli sorunlarımız. Avrupalı gibi bizim işletmelerimizin faturayı kesip unutması gerekiyor” diye konuştu. Alim, ödeme gecikmelerinin KOBİ’lerin rekabetini de kısıtladığını kaydetti.

    “KOBİ’ler finansmanda büyüklere göre dezavantajlı”

    Alim, uzun vadeye yayılan ödemeler ve nakit sıkışıklığını firmaların kendi öz kaynakları ile çözemediğinde finansman sağlamaya çalıştığını ve KOBİ’lerin büyük şirketlere göre bu konuda dezavantajlı olduğunu söyledi.

    “Finansman kaynaklarının pahalandığı ve azaldığı dönemlerde, işler KOBİ’ler için daha da zorlaşır” diyen Alim, “Önce Küçüğü Düşün” yaklaşımını bunun için savunduklarına dikkat çekti. Alim, “Ekonominin can damarı onlar. KOBİ’lerimiz kilitlendiği zaman ekonomi de kilitleniyor ve bu şirketlerin hepsi aile şirketi olduğu için oradaki bir sorun sosyal sorunlara da neden oluyor” dedi.

    Kredi iştahı arttı

    Merkez Bankası’nın son 3 faiz indirimi sonrası nakit akışında bir nebze rahatlama tahsilatlarda bir pozitife gidiş gördüklerini belirten Alim, özellikle son 2 ayda kamu bankaları başta olmak üzere özel bankalarda da kredi iştahının da arttığını vurguladı.

    İPEKYOLUSİFED bu yıl için büyüme tahmininin yüzde 0 ile 0.5 arası bir büyüme olduğunu dile getiren Alim, “Son çeyrekte 4.5-5 arası büyümesi gerek Türkiye’nin. Gelecek yıl için yüzde 5 büyüme çok iyimser bir tahmin, biz yüzde 3-4 bandında bir büyüme bekliyoruz. Bu sene nüfus artışımız yüzde 1,5 olmuş. Yüzde 0,5 bile büyüsek aslında kişi başı gelirimiz yüzde 1 azaldı demektir” dedi. 2020’nin 2019’dan daha iyi olacağını düşündüklerini kaydeden Alim şöyle konuştu: “Bir baz etkisi de olsa, yüzde 3-4 büyüme bekliyoruz. Türkiye sürdürülebilir ve stabil bir büyüme yakalamalı. Tasarruf oranlarımız düşük ve bu nedenle dışarıdan borçlanmamız gerekiyor. Dışarıdan kaynak, yatırım çekmemiz için dünyada rüzgârlar o kadar bizim lehimize işliyor ki bunu değerlendirmeliyiz” dedi.

  • KOBİ’lerin patronları Sakarya’da buluştu

    Patronlar Platformu Satın Alma Zirvesi 2018 programı Patronlar Platformu Sakarya Grubu ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Düzenlenen zirveye Sakarya, İstanbul, Bursa, Kocaeli, Düzce ve Ankara illerinden 200 Firma katıldı.

    Her hafta ‘İşimiz, Gücümüz’ sloganı ile işletme sahiplerini bir araya getiren Patronlar Platformu, bu kez üyelerini ve Sakarya’da etkin firmaların temsilcilerini buluşturdu. “Ürettiğimizi Tüketelim” ana teması ile ithalat esaslı tüketim yerine yerli üretimi takdir eden bir tüketim ve teşvik anlayışını öne çıkaran ‘Satın Alma Zirvesi 2018’ bu yıl Sakarya Patronlar Platformu ev sahipliğinde düzenlendi. İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli, Düzce, ve Sakarya’dan firma sahipleri ile Türkiye’nin önde gelen sanayi, hizmet ve ticaret şirketlerinin satın alma ve tedarik yöneticileri ile bir araya geldiği zirveye Patronlar Platformu Genel Başkanı Abdullah Küçükoğlu, Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası(SATSO) Meclis Başkanı Talip Kuriş, KOBİ Patronları ve büyük firmaların satın alma temsilcileri katıldı.

    “Bu platformda kriz yok”

    İş yeri sahiplerinin faaliyet yürüttükleri alanlar hakkında bilgilendirme yaptığı ‘Satın Alma Zirvesi 2018’ hakkında konuşan Patronlar Platformu Genel Başkanı Abdullah Küçükoğlu, “Sakarya, Anadolu ve Avrupa arasında çok önemli köprü görevi görüyor. Üretim açısından bu bölgemiz çok kıymetli. Çok ciddi sanayicilerimiz, önemli işlere imza atan işadamlarımız var. Şu anda tüm Türkiye’de konuşulan konu ekonomik dalgalanma ve kriz söylentileri. Bu platformda bulunan arkadaşlarda kriz yok. Ekonomik dalgalanma konuşularak durarak aşılabilecek bir mevzu değil. Çalışarak, üreterek, yeni pazarlarla, yeni insanlarla, yeni ortaklıklar kurularak aşılacak bir durumdur. Bizde bu manada aramızda bulunan firmalar ile bu olayları aşmak için üstünde duruyoruz” dedi.

    “Üyeler platform sayesinde ihracat yapıyor”

    Genel Başkan Küçükoğlu, “Patronlar Platformu yüzlerce üyesi olan binlerce misafirin katıldığı ve milyonlarca iş yönlendirmesinin olduğu bir organizasyondur. Bu platforma gelerek önce dostluklarımızı geliştiriyoruz daha sonrasında ticaretlerinde çok ciddi bir ilerleme katettiklerini görüyoruz. Birçok üyemiz platform sayesinde ihracat yaptı. Dış ülkelerle alakalı biz üyelerimiz için pazar araştırması yapıyoruz ve yönlendiriyoruz. İhracatlarıyla alakalı, üretimleriyle alakalı önlerini açmaya çalışıyoruz. Sakaryalı dostlarımıza bizleri güzel ağırladıkları için ev sahipliği yaptıkları için teşekkür ediyorum” diye konuştu.

    “KOBİ’ler ile kurumsal firmaları buluşturduk”

    Patronlar Platformu Sakarya Şube (PP Orange) Başkanı Özkan Pınar, Sakarya Grubu olarak her hafta Salı günü kahvaltılı buluşmalarını gerçekleştirdiklerini belirterek, “Bu satın alma zirvesinde de KOBİ’lerin patronlarıyla büyük kurumsal firmaların satın alma yöneticilerini bir araya getirdik. Böyle bir organizasyona ev sahipliği yaptığımız için mutluyuz. Patronlar Platformu olarak amacımız şudur; her ne kadar tedarikçi listemiz olmuş olsa da ani ortaya çıkan ihtiyaçlar olduğunda mevcut tedarikçilerde memnunsuzluk olduğunda hızlıca ulaşabileceğimiz referanslı firmaları bulabilmek dolayısıyla PP gerçek anlamda işleyen bir STK mekanizması diyebiliriz” şeklinde konuştu.

    “Bu tip organizasyonlar ekonomi için önemli”

    Toplantıya onur konuğu olarak katılan Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) Meclis Başkanı Talip Kuriş de işlerini tanıtan firmaların standını tek tek ziyaret ederek KOBİ Patronları ile tanıştı. Toplantıda konuşan Kuriş, “Patronlar Platformu üyelerine ve değerli misafirlerimize iş yaşamlarında başarılar diliyorum. Bu tip organizasyonlar ekonomimiz için çok önemli. Patronlar Platformu Genel Başkanı Abdullah Küçükoğlu ve diğer illerden gelen misafirlere ‘şehrimize hoşgeldiniz’ diyorum” ifadelerini kullandı.

    Yaklaşık 4 saat süren Satınalma Zirvesi 2018, çekilen hatıra fotoğrafının ardından son buldu.

  • KOBİ’lerin patronları Sakarya’da buluşuyor

    Patronlar Platformu Satınalma Zirvesi, Sakarya’nın ev sahipliğinde gerçekleşecek. 26 Aralık Çarşamba düzenlenecek zirveye 4 ilden firma sahipleri katılacak.

    Her hafta ’İşimiz Gücümüz’ sloganı ile işletme sahiplerini bir araya getiren Patronlar Platformu, bu kez patronları satınalma yöneticileri ile buluşturuyor. ’Ürettiğimizi Tüketelim’ ana teması ile ithalat esaslı tüketim yerine yerli üretimi takdir eden bir tüketim ve teşvik anlayışını öne çıkaran ’Satınalma Zirvesi 2018’ bu yıl Sakarya Patronlar Platformu ev sahipliğinde düzenleniyor.

    İstanbul, Bursa, Ankara ve Sakarya’dan firma sahipleri ile Türkiye’nin önde gelen sanayi, hizmet ve ticaret şirketlerinin satın alma ve tedarik yöneticileri ile bir araya geleceği zirve, 26 Aralık Çarşamba günü saat 07.15’de başlayacak. ’Satınalma Zirvesi2018’ hakkında konuşan Patronlar Platformu Genel Başkanı Abdullah Küçükoğlu, “Hepimizin bir yönüyle zorluklarını hissettiği bu geçici dönemi en az hasarla atlatmak, moralimizi yüksek tutmak, yerli üretimi ve yerli tüketimi teşvik etmek için bir araya geliyoruz. Satınalma yöneticilerimizin en iyi kalite en uygun fiyat şeklindeki haklı taleplerine cevap verebilen yerli firmaları kendilerine daha yakından tanıtmayı istiyoruz. Daha güçlü bir Türkiye için yerli üretim gücünü destekliyoruz” dedi.

    Patronlar Platformu Sakarya Başkanı Özkan Pınar ise Satınalma Zirvesi’nin yeni yıla yeni umutlarla yeni bağlantılarla girmemize vesile olmasını diledi.

  • TOBB ve Vodafone’dan KOBİ’lerin dijitalleşmesi yolunda güç birliği

    KOBİ’lerin hızla dijitalleşen dünyaya ayak uydurmaları ve rekabet güçlerini artırmalarını sağlamak amacıyla; Ticaret Bakanlığı’nın desteğinde ve TOBB’un himayesinde 63’üncüsü düzenlen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki üçüncü etkinliği, Vodafone ana sponsorluğunda ’KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat’ temasıyla Çanakkale’de gerçekleştirildi. Etkinlikte, işletmelerin Dijital Skor’larını nasıl yükseltebilecekleri, e-ihracat ve dijital dünyada pazarlama teknikleri konuları masaya yatırıldı.

    Ticaret Bakanlığı ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı’nın desteğiyle, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) himayesinde 63’üncü kez düzenlenen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki üçüncü etkinliği Vodafone ana sponsorluğunda ’KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat’ temasıyla Çanakkale’de gerçekleştirildi. E-ticaret SEM ve E-ticaret Merkezi tarafından; Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası ile Çanakkale Ticaret Borsası ev sahipliğinde Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Kongre ve Fuar Merkezi’nde düzenlenen buluşmada, KOBİ’lerin dünyada dijitalleşme ile birlikte yaşanan hızlı dönüşüme neden ve nasıl ayak uydurması gerektiği masaya yatırıldı. Bu kapsamda, işletmelerin dijital skorlarını nasıl yükseltebilecekleri, yeni dünyada e-ihracat süreçlerine dahil olarak sınırlarını nasıl ülke dışına taşıyabilecekleri ve dijital dünyada uygulayabilecekleri pazarlama teknikleri ile verimliliklerini nasıl artırabilecekleri konuları ele alındı.

    Açılış konuşmalarını; Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matlı, Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fahrettin Ersoy, Çanakkale Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Sefer Kaya Üzen, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir ve Vodafone KOBİ Satış Bölümü Direktörü Yusuf Aysal’ın yaptığı etkinlik çeşitli panellerle devam etti.

    Özer Matlı: “TOBB olarak e-ticaretteki tabloyu değiştirmek istiyoruz”

    Etkinliğin açılışında konuşan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matlı, eskinin İpek Yolu, Baharat Yolu gibi üzerindeki ülkeleri, insanları zengin eden ticaret rotalarının yerini günümüzde ‘internet siber otobanı’nın aldığını söyledi.

    Dünyada e-ticaretin toplam perakendeden aldığı payın yüzde 8.5, Türkiye’de ise yüzde 4 olduğunu aktaran Matlı şöyle devam etti: “Bugün için gerideyiz ama aradaki farkı hızla kapatabiliriz. Bakınız, 200 yıl önce Sanayi Devrimi’ni ıskalamanın sıkıntısını hala yaşıyoruz. Nüfusun yüzde 90’ı mobil bağlantıya sahip. 48 milyon kişi düzenli olarak her gün internete bağlanıyor. Peki internette ne yapıyoruz? Çok laf, az iş üretiyoruz. Günde ortalama 5 saatimizi internette geçiriyoruz. Ama elektronik ticarette ilk 25 içinde bile yokuz. İşte biz TOBB olarak, bu tabloyu değiştirmek istiyoruz. Firmalarımızı dijital dünyaya hazırlıyoruz. Tüm sektörü temsil eden sektör meclisimizle birlikte, onlara rehberlik ediyoruz. Bundan sonraki dönemde de, sektöre yönelik çalışmaların tümünde, sektör meclisimiz aktif olarak yer almaya devam edecek. Sahadan gelen bilgiyi, politika tasarım süreçlerine, en etkin şekilde yansıtacak”.

    Yusuf Aysal: “Çanakkale’nin Dijital Skoru yüzde 68”

    Yaptığı açılış konuşmasında, TOBB işbirliği ile başlattıkları KOBİ’ler için dijital dönüşüm hareketi projesinin, Türkiye’nin il ve sektör bazında dijitalleşme karnesini ortaya koyacağını vurgulayan Vodafone KOBİ Satış Bölümü Direktörü Yusuf Aysal, şunları söyledi: “Proje kapsamında şimdiye dek 7 ilde dijitalleşme eğitimleri düzenledik, 2 bin 500’ü aşkın KOBİ’ye danışmanlık ve mentorluk desteği sağladık. Gelecek yılın sonuna kadar tüm Türkiye’yi dolaşmayı hedefliyoruz. Bu başlattığımız hareketin, Türkiye’de daha rekabetçi yeni nesil bir özel sektörün oluşmasına büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Proje kapsamında hem Anadolu’da dijitalleşme süreçlerini hızlandırmak isteyen KOBİ’lerin hem de illerin Dijital Skor’larını hesaplıyor, bu sayede dijitalleşme seviyelerini ölçüyoruz. Bu kapsamda Çanakkale’de faaliyet gösteren şirketlerle yaptığımız ölçümlere göre Çanakkale’nin Dijital Skoru’nu da yüzde 68 olarak belirledik. Diğer yandan dijital skorunu hesaplatan firmalara, çıkan sonuçlara göre kendilerine özel olarak sunduğumuz çözümlerimizle daha fazla nasıl tasarruf sağlayabilecekleri ve operasyonel verimliliklerini nasıl artırabilecekleri konusunda anlık bir rapor iletiyoruz. Bu yol haritası sayesinde KOBİ’lerimizin dijitalleşme yolunda atacakları adımları hızlandırarak, hem bulundukları illerin hem de Türkiye’nin dijitalleşme seviyesini artıracağına ve ülkemizin rekabet gücüne güç katacağımıza inanıyoruz. Bu anlayışla sunduğumuz uçtan uca çözümlerle, dijital iş ortakları olarak Türkiye’deki tüm işletmeleri geleceğe hazırlamaya devam edeceğiz”.

    Açılış konuşmalarından sonra dijital evren hakkında sunumlarını yapmak üzere sırasıyla Ekonomist ve Moderatör Sami Altınkaya, PTT A.Ş. Eğitim Dairesi Başkanı Hakan Yönden ve SefaMerve CEO’su Mehmet Metin Okur sahneye çıktı.

    Dijital dönüşüm panelinde başarılı KOBİ örnekleri paylaşıldı

    ’Dijital Dönüşüm’ adlı etkinliğin ilk panelinde başarılı KOBİ hikâyeleri paylaşıldı. Vodafone KOBİ Satış Bölümü Direktörü Yusuf Aysal’ın moderatörlüğündeki panel, Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir, ACIKINCA.COM’un Kurucusu Mustafa Serkan Kubilay ve EVBA Asansör’ün Yöneticisi Musa Umut Çavuşgil’in katılımıyla gerçekleştirildi.

    Panelde Mükremin Özdemir, Pasaport Pizza’nın müşterilerine sipariş gönderdikleri tüm sistemi Vodafone ile uzaktan takip ettiklerini, müşteri memnuniyetini yine Vodafone uygulaması ile nokta bazlı ölçerek hızla aksiyon aldıklarını aktardı. Serkan Kubilay ise, sipariş sistemlerini el terminalleri ile tüm restoranlara sağlayarak noktaların kendileri ile çalışmalarını kolaylaştırdıklarını ve rekabete karşı güçlendiklerini ifade etti. Asansör içinde kabin takip ve yönetim sistemini Vodafone ile kurduklarını anlatan Musa Umut Çavuşgil de, bu sayede müşterilerine en teknolojik hizmeti vermeye başladıklarını dile getirdi. Üç yönetici de Vodaone’un sunduğu dijital çözümler sayesinde operasyonel verimliliklerini ve rekabet güçlerini nasıl artırdıkları ile ilgili önemli bilgiler paylaştı.

    Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nda uzman isimler deneyimlerini aktardı

    Panelin hemen arkasından Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nda sırasıyla sahibinden.com Genel Müdür Yardımcısı Banu Barbarosoğlu ve Entegra’nın Kurucusu Murat Dişkıran uzmanlıkları doğrultusunda e-ticaret trendlerini aktardı.

    Etkinliğin ikinci panelinde de Sami Altınkaya moderatörlüğünde ’E-İhracat İle Yeni Dünya ve Dijital Dünyada Pazarlama Teknikleri’ başlığı altında Ticimax CEO’su Cenk Çiğdemli, E-ticaret Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Birkan Babakol, 3gen Teknoloji CEO’su Engin Özgen, Ars Medya CEO’su Serdar Arslan sınır dışı e-ticaret konusunu ele aldı. Ardından ise Tek Kılavuz Dijital Pazarlama Direktörü Arda Suvay ve Kariyer.net Güney Marmara Bölge Müdürü Gülşah Ağralı Güven hem kendi projelerini anlattı hem de katılımcıların sorularını yanıtladı. Ardından Barruslondon CEO’su Volkan Hidayetoğlu moda dünyasının dijital yansımalarını anlattı. Türkiye Teknoloji Buluşmaları, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı ve Teknoloji Buluşmaları’nın Kurucusu Merter Özdemir’in kapanış konuşmasıyla sona erdi.