Etiket: Kazalarında

  • Almanya’da ev kazalarında 9 bin 815 kişi öldü

    Almanya’da bir yılda meydana gelen 3 milyon 150 bin ev kazasında 9 bin 815 kişi hayatını kaybetti.

    Almanya Federal İstatistik Dairesi ve Eyalet Kriminal Polis ve Ek İş Bürosu verilerine göre ev kazası sonucu ölenlerin trafik kazasından hayatını kaybedenlerden daha fazla olduğu ortaya çıktı. Özellikle 2007 yılından bu yana ölümcül ev kazalarında artış kaydedildiği ve bir önceki yıl 9 bin olan ölüm sayısının bu yıl 9 bin 815’e çıktığı kaydedildi.

    Güvenli Ev Derneği Başkanı Susanne Wölk, ölümcül kazalarda en büyük etkinin ev hanımlarındaki yükselen yaş oranı olduğuna dikkat çekti. İstatistik raporlarında en çok ölümcül ev kazasının cam temizliğinde, süpürürken kabloya ve süpürge makinesinin hortumuna takılarak, yangınlar ve zehirlenerek meydana geldiğini belirten Wölk, ev temizliği veya ev kadını becerisini hafife almamak gerektiğini, bunun önemli bir tecrübe gerektirdiğini belirtti. Ev işlerinde tecrübenin aile içinde aktarılageldiğini söyleyen Wölk, son yıllarda ise aile yapısının bozulması ve yeni yetişen nesillerin ailelerinde herhangi bir ev tecrübesi elde etmeden evden ayrılarak kendi başına yaşamaya başlamalarının da ev kazalarının önemli nedenlerinden biri olduğuna dikkat çekti.

    Ev kazalarıyla ilgili yapılan araştırmada, yaralanma ve ölüme neden olan kazaların maliyetinin sağlık giderlerine büyük maliyet getirdiğine, küçük iş olarak tarif edilen işlerde çalışanların da ev işleri konusunda eğitilmesi gerektiğine vurgu yapıldı.

  • Otobüs kazalarında yaralı sayısı 48’e çıktı

    Kahramanmaraş-Kayseri karayolu üzerinde 2 yolcu otobüsünün devrilmesi sonucu meydana gelen kazada yaralı sayısı 48’e çıktı.

    Edinilen bilgilere göre, Kayseri’den Kahramanmaraş istikametine seyir halinde olan Ali T. idaresindeki 46 LK 100 plakalı yolcu otobüsü, Yeşilkent mevkiinde yoldan çıkarak yan yattı. Aynı istikamette seyir halinde olan Nihat Ç. yönetimindeki 34 YK 8523 plakalı yolcu otobüsü, diğer kaza yerine 1 kilometre kala kar yağışı nedeniyle kayganlaşan yolda kontrolden çıkarak devrildi.

    Kazada sürücülerle birlikte 48 kişi yaralandı. Yaralılardan 31 kişi Göksun Devlet Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alınırken, 17 kişi Sarız Devlet Hastanesinde yapılan ilk müdahalenin ardından Kayseri’ye sevk edildi.

    Kahramanmaraş İtfaiye Daire Başkanlığından alınan bilgilere göre, yaralıların sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.

  • İnşaat Sektörü İş Kazalarında İlk Sırada

    Her geçen gün daha da artan iş kazalarında 2016 yılı rakamlarını açıklayan İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel, iş kazalarında ilk sırada yüzde 23 ile inşaat sektörünün yer aldığını, bunu tarım ve taşımacılık sektörünün takip ettiğini vurguladı.

    Ülkemizde iş kazaları alınan birçok önleme rağmen artmaya devam ediyor. 2015 basımlı İş Cinayetleri Almanağı’nın giriş yazısında, 2014 yılında en az bin 886 işçi, 2015 yılında ise bin 730 işçinin iş kazaları sonucu hayatlarını kaybettikleri belirtildi. İş kazaları trafik ve terörle birlikte en çok can kaybı yaşadığımız alanlardan biri. Yapılan araştırmalara göre yüzde 98 oranında önlenebilir olan iş kazalarında, Avrupa ve dünya ölçeğinde ilk sıralarda yer alıyoruz.

    Ülke olarak iş kazalarında can vermeye devam ettiğimizi belirten İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel, “2016 Ekim ayı itibariyle 31 günlük sürede iş kazaları sonucu en az 165 işçinin hayatını kaybettiğini tespit etmiş durumdayız. Yaralanan ve sakat kalan işçilerimiz bu rakamlara dâhil değil. Eylül 2016’da ise bu rakam 145’ti. 2016’nın geçirdiğimiz 10 ayında bin 596 işçimizi iş kazası nedeniyle kaybetmiş durumdayız” diye konuştu.

    İş kazalarında ilk üçte inşaat, tarım ve taşımacılık yer alıyor

    Kazaların en fazla yaşandığı sektörleri oranlarıyla birlikte açıklayan Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel, “Türkiye’de inşaat sektörünün hız kazandığı bir dönemdeyiz ve bu sektör ekonominin de lokomotifi görevini görüyor. Bu anlamda iş kazalarının daha sıklıkla olduğunu görüyoruz. İnşaat sektöründe iş kazalarının oranı yüzde 23. Bunu yüzde 21 gibi bir oran ile tarım izliyor. Kış mevsiminde olduğumuz için bu oran düşme gösterecektir. Pek dikkate alınmasa da yüzde 15 oranla taşımacılık dediğimiz servis kazaları devreye giriyor. Göçük altında kalma ve ikinci sırada ise inşaattan düşme en önemli kazalar arasında yer almakta” diye belirtti.

    “Can mı, maliyet mi hesabı yapılmamalı”

    “İnşaatlarda özellikle son yıllarda çıkarılan mevzuatta işverenlerin iş güvenliği uzmanlarının uyması gereken birçok kural var” diyerek sözlerine devam eden Yrd. Doç. Dr. Erenel, “İnşaatlarda kurulan iskelelerden, ağlardan tutun birçok tedbirin alınması gerekiyor. İşçilere verilmesi gereken ekipmanların haricinde çalışanlar da kendilerine dikkat etmek zorundalar. Güvenlik için verilen ekipmanları kullanmalı, iş güvenlik uzmanı ve işverenin talimatlarına uymalılar. Ancak işverenler de yasaların kendilerine söylediği her türlü hususu yerine getirmek zorunda. Burada suçu sadece iş güvenlik uzmanı ve işverene yüklememek gerekiyor. İşverenler “can mı, maliyet mi?” hesabı yapmadan gerekli tedbiri almak zorundadırlar” şeklinde açıklamalarda bulundu.

    Asansörlere dikkat

    Asansör kazalarının da inanılmaz boyutlarda olduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Erenel, “Sadece şantiyelerde değil apartmanlarda ve iş yerlerinde kullandığımız asansörlerin aylık bakımları mutlaka periyodik olarak yapılmalıdır. Yılda bir kez de A tipi muayene kuruluşundan onay alınmalı. Vatandaşlarımız da bindikleri asansörlerin sorumlusu olan firmaların isimlerini ve ayrıca üzerinde bulunan dört renk etiketlerinden birini görmeleri gerekir. Bu kontrolleri yaparak insanların yaralanmasını ve sakat kalmasını önleyebilirler” dedi.

    İş kazalarına dikkat çekiyorlar

    İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi bünyesinde İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama ve Araştırma Merkezini kurduklarını ifade eden Yrd. Doç. Dr. Erenel, “Bu merkezle Türkiye’de iş Sağlığı ve Güvenliği konusunda çok çeşitli raporlar yayınlanıyor. Biz de hem öğrencilerimizi, hem de web sayfamız vasıtasıyla takipçilerimizi bilgilendirmek ve belirli bir konuya dikkat çekmek için çeşitli istatistiki verilerden yararlanarak, genel bir değerlendirme yaptığımız rapor serisi çıkarıyoruz. Bu verilerde ağırlıklı olarak İstanbul İş Sağlığı ve Güvenliği Meclisi’nin verilerinden faydalanıyoruz. SGK verilerinden faydalanmamamızın sebebi ise, orada sadece sigortalı işçilerin başına gelen iş kazalarının baz alınması. Hâlbuki Türkiye’de hepimizin de bildiği gibi kayıt dışı çalışan çok sayıda işçi var. O yüzden SGK verilerini taban alarak hazırlayacağımız rapor yanlış olacaktır. Bu yüzden bir sivil toplum kuruluşu olan İstanbul İş Sağlığı ve Güvenliği Meclisi’nin ve diğer bazı verileri temel alarak ortalama bir sonuç elde ediyoruz” diyerek konunun önemine dikkat çekti.

  • Trafik kazalarında korkunç rakam

    TÜİK verilerine göre; karayolu trafik kazaları sonucunda 2015 yılında 7 bin 530 kişi hayatını kaybetti, 304 bin 421 kişi ise yaralandı. Yaşamını yitirenlerin yüzde 40,7’sini sürücüler, yüzde 35,3’ünü yolcular, yüzde 24’ünü yayalar oluşturdu. Yaralananların yüzde 46,5’i yolcular, yüzde 42,1’i sürücüler, yüzde 11,4’ünü ise yayalardan oluştu. Uzmanlar ise, kaza esnasında bu insanların yakınındaki kişilerin temel ilk yardım eğitimini almış olması durumunda ölüm ve yaralanmaların birçoğunun engellenmesinin mümkün olacağını vurguluyor.

    “Yanlış yapılan ilk yardımlar ölüme ya da sakatlığa yol açabiliyor”

    İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Melahat Kızıl, ilk müdahalenin hızla yapılmasının yaralıların hayatta kalma şansını arttırdığına dikkat çekerek, “Dünya Sağlık Örgütü’ne göre, ölümcül bir rahatsızlığı olan kişi, eğer 5 dakika içinde hastaneye yetiştirilirse, yüzde 70 oranında kurtarılabilmektedir. Bu oran 25 dakika içinde yüzde 50’ye, bir saat içinde ise sıfıra oldukça yaklaşmaktadır. Bu nedenle bir an önce ilk yardımın yapılıp 112’nin aranması hayati önem taşıyor. Bunun yanı sıra, bilinçsizce ya da yanlış uygulamalara dayalı yapılan ilk yardımlar, ne yazık ki kişilerin ölümüne ya da sakat kalmasına neden oluyor” dedi. Kızıl; bozuk yollar, sürücü ve sürüş ihmalleri, uykusuzluk, alkol alımı, kask takmama, hız yapma, yayaların dikkatsizliği gibi nedenlerle oluşan trafik kazalarında ölen kişilerin pek çoğu ilk 5 dakika içinde uygun tıbbi yardım ve ilk yardım alamadıkları için hayatını kaybedildiğini söyledi.

    ‘Önce kendinize yardım edin’

    Kazaya yardım edecek kişinin trafik kazasına karışması durumunda önce kendisini kontrol etmesi gerektiğini belirten Kızıl, şu tavsiyelerde bulundu: “Herhangi bir yaralanma veya kanama için kendinizi kontrol edin. El kol ve bacaklarınızı hareket ettirerek, hareketsizliği kontrol ediniz. Baş ağrısı, baş dönmesi gibi belirtileriniz varsa başkalarına yardımcı olmak için yeterince uygun olmayabilirsiniz. Kaç kişi yaralanmış, ne tür bir yaralanma olduğunu değerlendirin. Kişilerin baş, boyun, kollar, bacaklar, karında herhangi bir kanama olup olmadığını, nefes alıp almadıklarını kontrol edin. ‘İyi misin?’ diye sorun cevap verirse, solunum problemi çok önemli değildir. Yaralının bilinci açıksa korkup panik yapabilir, bağırabilir. Sakinleşmesi sağlamalı. Daha sonra adını sorun. Yanıt vermiyorsa şiddetli bir kafa travması olasılığı vardır. Kişinin nefes alıp almadığını kontrol edin ve hemen 112’yi arayın.”

  • Edremit Körfezi’nde krafik kazalarında 12 kişi yaralandı

    Balıkesir’in Edremit ve Burhaniye ilçelerinde meydana gelen 7 trafik kazasında 12 kişi yaralandı.

    9 günlük bayram tatili dolayısıyla dönüş yolculukları başlarken, trafik kazalarındaki artış dikkati çekti. Son 24 saatte Edremit ve Burhaniye ilçelerinde meydana gelen trafik kazalarında 12 kişi yaralandı. Aşırı hız, dikkatsizlik ve geçiş üstünlüğü kurallarına uymamaktan dolayı meydana gelen kazalara Balıkesir İtfaiye Daire Başkanlığı’na bağlı ekipler müdahale etti. İtfaiye tarafında çıkarılan yaralılar 112 ekiplerine teslim edildi. Meydana gelen kazalar sebebiyle trafik zaman zaman durma noktasına geldi.