Etiket: Kavuşturdu

  • İlkadım Belediyesi 9 ayda 8 bin 892 talebi çözüme kavuşturdu

    İlkadım Belediyesi 9 ayda 8 bin 892 talebi çözüme kavuşturdu

    SAMSUN (İHA) – İlkadım Belediyesi Çözüm Merkezi 9 ayda 8 bin 892 talebi çözüme kavuşturdu.

    İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, 9 aylık pandemi sürecinde İlkadım İletişim Merkezi (İLKİM) çözüm merkezine belediyenin yetki ve sorumluluk alanıyla ilgili toplam 9 bin 637 talep geldiğini ve 8 bin 892’sinin aciliyet sırasına göre çözüme kavuşturulduğunu söyledi.

    İlçe sakinlerinin istek, öneri ve şikayetlerini iletebildikleri İlkadım Belediyesi Çözüm Merkezi’nin pandemi sürecinde çağrı mesaisi arttı. İlkadımlı vatandaşların çağrı, mail, WhatsApp ve SMS yoluyla ilettikleri taleplerini alan merkez, yılın ilk aylarında korona virüsünün olmadığı dönemde günlük 150-200 başvuru alırken, bu rakam salgının başlamasıyla birlikte neredeyse iki katına çıkarak günlük 350’ye yaklaştı. Merkez, yılın ilk 9 ayında 10 bine yakın istek, öneri ve şikayet gibi bildirimlerden WhatsApp ihbar hattına gelen 3 bin 991 isteğin 3 bin 850’sine geri dönüş yapılarak çözüme kavuştururken, kamu kuruluşlarına gelen 661 notun tamamı ilgili kurumlara iletildi. Belediye birim müdürlüklerine gelen bin 432 öneri ve şikayetin bin 322’sine çözüm bulurken en çok istek ve talepleri bin 120 öneri ile zabıta müdürlüğü aldı. Mahalle bazında gelen taleplerde ise 3 bin 550 önerinin 3 bin 59’unu anında iletildi. Bu taleplerin takibi yapılıp, çözümü sağlanırken 484 öneri ve görüş ise belediye içindeki ilgili birimler başta olmak üzere diğer kurum ve kuruluşlardan sonuçları bekleniyor.

    “İlçe halkımıza bir telefon kadar yakınız”

    Çözüm Merkezi’nin 7 gün 24 saat prensibiyle İlkadımlılara hizmet verdiğine dikkati çeken İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, konu hakkında şunları söyledi:

    “İlkadım Belediyesi olarak yapmış olduğumuz her proje insan odaklıdır. Çözüm merkezi de bu anlayışımızın bir ürünüdür. Teknolojik hizmetlerle güçlendirdiğimiz çözüm merkezimizle her gün yüzlerce vatandaşımızın talep ve isteğini sonuca bağlıyoruz. Vatandaşlarımız, isteklerini yüz yüze iletebilmenin yanı sıra her türlü iletişim kanalı; sosyal medya, İlkadım Belediyesi’nin web sitesi, (444 55 01 – 444 19 19) kurumsal iletişim hattı, mobil uygulamalı cep telefonu ve WhatsApp hattı 0505 178 55 01’nolu telefon numarasından her şekilde belediyeye anında ulaşabiliyor. İstiyoruz ki ilçe halkımız İlkadım Belediyesi’ne ve başkana her türlü ulaşabilsin, sorunlarını ve taleplerini iletebilsin. Bu noktada ilçe halkımıza bir telefon kadar yakınız. Vatandaşlarımızın beklentilerini isteklerini ve taleplerini yerine getirebiliyor ve vatandaşlarımızı mutlu edebiliyorsak, yönetim tarzı olarak doğru bir yöntem sergiliyoruz demektir.”

  • Erdoğan, Başkan Öz’ün dile getirdiği talebi çözüme kavuşturdu

    Erdoğan, Başkan Öz’ün dile getirdiği talebi çözüme kavuşturdu

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın AK Parti İl Başkanları ile telekonferans yoluyla düzenlediği toplantıda AK Parti Erzurum İl Başkanı Mehmet Emin Öz’ün dile getirdiği tohum talebi karşılık buldu. Tarım ve Orman Bakanlığından yapılan açıklamada ekilebilir tüm arazileri üretime kazandırmak için “Bitkisel Üretimin Geliştirilmesi” programının başlatıldığı duyuruldu.

    Erzurum’dan Ülke Tarımına Kelebek Etkisi

    Telekonferansla yapılan toplantıda COVİD-19 salgınıyla mücadele kapsamında tarımın önemine vurgu yapan AK Parti İl Başkanı Mehmet Emin Öz, Erzurum Pasin Ovası başta olmak üzere Erzurum’un ekilebilir alanlarının değerlendirilmesi gerektiğini dile getirmişti. Talebi olumlu karşılayan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yeni bir kurulun oluşturulduğu müjdesini vererek durumun değerlendirileceğini kaydetmişti.

    Tohumun %75’i hibe olacak

    Edinilen bilgiye göre toplantının üzerinden bir hafta bile geçmeden konuyu çözüme kavuşturan Cumhurbaşkanı Erdoğan, gerekli talimatları vererek ülke tarımında adeta kelebek etkisi oluşturdu. Başkan Öz’ün talebiyle başlayan Bitkisel Üretimin Geliştirilmesi Programı kapsamında 21 ilde buğday, arpa, kuru fasulye, mercimek, mısır, ayçiçeği ve çeltik tohumu hibe olarak dağıtılacak. Tarım ve Orman Bakanlığından yapılan açıklamada yazlık ekim yapılabilecek alanlarda ekilişlerin kesintiye uğramaması ve tüm ekilebilir arazilerin üretime katılması için, proje kapsamında belirlenen 21 ilde üreticilere tohumların yüzde 75’inin hibe edileceği vurgulandı.

    Yaklaşık 20 milyon TL bütçeyle uygulanmaya başlanan proje kapsamında 364 bin dekar alanın ekilerek toplam 70 bin ton rekolte elde edilmesi öngörülüyor. Proje sonunda elde edilecek bitkisel üretim değerinin 220 milyon TL olması bekleniyor. Proje kapsamına alınan iller şöyle: Adıyaman, Afyonkarahisar, Ağrı, Aksaray, Bingöl, Çanakkale, Erzincan, Erzurum, Kars, Kayseri, Kırıkkale, Kırşehir, Konya, Muş, Nevşehir, Niğde, Samsun, Sivas, Tokat, Uşak, Yozgat.

    Başkanlık Sisteminin Gücü

    Gündeme getirilmesinin üzerinden henüz bir hafta bile geçmeden projelendirilip uygulamaya konulan tohum desteği, Başkanlık sisteminin gücünü bir kere daha ortaya koydu. Yeni sistemle birlikte daha hızlı ve etkin bir çalışma gücü elde eden Cumhurbaşkanlığı makamı, ülkenin her sorunuyla yakından ilgilenebilmenin yanı sıra etkili hızlı çözüm üretebilme yeteneği de kazandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde kurulan Başkanlık sisteminin bürokratik engelleri ortadan kaldırması sayesinde daha hızlı ve etkili çözümlerin üretilmesi, COVID-19 salgınının ülkemize girişini üç ay ertelemişti. Virüsün ülkemizde görülmesinden itibaren alınan hızlı ve etkili tedbirler ile kontrol elde tutulmaya devam edilirken, Başkanlık sistemi ile bürokratik engellerin tarihe karışmış olmasının her alanda kararlılığı ve gücü devreye soktuğu görülüyor.

  • Aliağa’da zabıta ekipleri 1 yılda bin 192 başvuruyu çözüme kavuşturdu

    İzmir’de Aliağa Belediyesi zabıtası, 1 yıl içerisinde bin 192 başvuruyu sonuçlandırarak vatandaşın şikayetlerini çözüme kavuşturdu.

    Aliağa Belediyesi zabıtası, ALO 153 Hilal Masa çağrı merkezine gelen talep ve şikayetleri 7/24 esasına göre değerlendiriyor. 2018 yılında zabıta birimine en çok telefonla şikayetler bildirilirken, bu şikayetlerin bir kısmı internet ve şahsi başvurulardan oluştu. Faaliyetlerini çözüm odaklı sürdüren zabıta ekipleri, kent genelinde; ruhsatlandırma, dilenci şikayeti, kaldırım işgali, yol işgali, yer izni gibi konulara anında müdahale ederek vatandaşların şikayetlerinin çözümü noktasında yüzde yüz başarı elde etti. 1 yıl içerisinde ise bin 192 başvuruyu sonuçlandırıldı.

    Zabıta ekipleri ayrıca, yıl içerisinde periyodik olarak gerçekleştirdiği fırın ve tekel bayi denetimlerini de özel günlerde sıklaştırdı. Vatandaşların huzuru için; bir müdür, bir zabıta amiri, üç zabıta komiseri ve 28 zabıta memuru olmak üzere toplam 33 personelle Yeni Şakran Mahallesi’nden Helvacı’ya kadar çok geniş bir alanda görevini yerine getiren ekipler, seyyar satıcılar, dilenciler, vatandaşı rahatsız edici davranışlarda bulunan şahıslar, işgal ve çevreyi kirletenlere de işlem yapıyor.

    Halkın huzurunun her şeyden önemli olduğunu belirten Aliağa Belediyesi Zabıta Müdürü Kürşat Bahadır Turan, “Vatandaşlarımızın her daim huzur ve güvenliği için 24 saat görevimizin başındayız. Rutin denetimlerimizin dışında vatandaşlarımızdan gelen şikayetleri de hızlı bir şekilde çözüme kavuşturduk. Görev, yetki ve sorumluluk alanımız dışında kalan şikayetleri ise ilgili birimlere yönlendirdik. Bu doğrultuda kentimizin görünümüne yakışmayan hiçbir olumsuzluğa izin vermedik” dedi.

  • Alaşehir Zabıtası kayıp vatandaşı ailesine kavuşturdu

    Alaşehir’de nereye gideceğini bilmeyen ve kaybolan yaşlı bir kadının imdadına zabıta ekipleri yetişti.

    ‘Önce İnsan’ anlayışıyla vatandaşın iyi ve kötü gününde her zaman yanında olan Alaşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’ne bağlı ekipler nereye gideceğini bilmeyen ve kaybolan A.S. isimli yaşlı bir kadının imdadına yetişti. Alzheimer hastası olduğu tespit edilen A.S., Alaşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekiplerince güvenli bir şekilde evine ulaştırıldı.

    “Vatandaşlarımızın iyi ve kötü günlerinde yanlarındayız”

    Ekipte görevli zabıtalar tarafından bir süre belediyede konuk edilerek istirahat ettirilen ve bu süreçte kimlik bilgileri tespit edilen yaşlı kadın daha sonra ikametine ulaştırıldı. Yaşlı kadının ailesi zabıta ekiplerine teşekkür etti. Konuyla ilgili açıklama yapan Alaşehir Belediyesi Zabıta Müdürü Erol Kacar, “İlçe merkezi ve mahallelerde belediye hizmetlerinin güvenliğini sağlayan, kamu düzenini koruyan, toplumda güvenlik, dirlik ve sağlık şartlarının bozulmaması amacıyla görev yapan zabıta müdürlüğümüzün en önemli görevlerinden biri de halkın huzurunu ve esenliğini sağlamaktır. Merkez ve kırsal mahallelerimizin dört bir yanında vatandaşların huzur ve sağlığı için görevimizi özverili bir şekilde sürdürüyoruz. Vatandaşlarımızın iyi ve kötü günlerinde her zaman yanındayız.” diye konuştu.

  • Yavru serçeyi önce kurtardı, sonra yuvasına kavuşturdu

    MASKİ Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan Fatih Aydemir, Manisa Büyükşehir Belediyesi İtfaiye personeli ile birlikte yuvasından düşen yavru serçeyi önce kedilerden kurtardı, sonrasında yeniden yuvasına kavuşturdu.

    Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan Fatih Aydemir, ailesini ziyaret etmek için Kırkağaç’a gitti. İlçede yürüyüş yaparken bir parkın içinden geçen Aydemir, burada yavru bir serçenin yuvasından düştüğünü fark etti. Aydemir, minik serçeyi ilk olarak çevredeki kedilerden kurtardı. Daha sonra çevredeki vatandaşlar ile birlikte Manisa Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi’ni arayarak, ekiplerin gelmesi ile birlikte minik serçeyi yeniden yuvasına kavuşturdu. Aydemir’in yapmış olduğu bu duyarlı davranış, son zamanlarda hayvanlara karşı uygulanan şiddetin ardından adeta insanlık ölmemiş dedirtti.

    Minik serçeyi kurtarmak için hemen yardıma koşan Fatih Aydemir, yaptığı açıklamada, “Çok küçük bir şeydi. Masumiyet gerçekten çok farklı. Minik serçeyi avucuma aldığımda, ne kadar çok korkmuş olduğunu yüreğimde hissettim. Zaman geçtikçe elimin içinde kendisini güvende hissetti. Herhangi bir canlıya yardım etmek gerçekten çok büyük bir mutluluk. Tüm canlılarla birlikte gezegenimiz bizim ortak yaşam alanımız. Manisa Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı’na ve duyarlılık gösteren çevredeki vatandaşlara yardımları nedeniyle çok teşekkür ediyorum” dedi.