Etiket: Karaismailoğlu

  • Bakan Karaismailoğlu Midyat’ta incelemelerde bulundu

    Bakan Karaismailoğlu Midyat’ta incelemelerde bulundu

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Mardin’in Midyat ilçesinde bir dizi incelemelerde bulundu.

    Midyat Belediyesini ziyaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Belediye Başkanı Veysi Şahin’den ilçe hakkında bilgi aldıktan sonra bahçede çocuklara çeşitli hediyeler verdi. Şehit Velit Bekdaş Ortaokulu öğrencilerinin mehter gösterisini izledikten sonra Kültür Evi’ni ziyaret eden Karaismailoğlu, daha sonra AK Parti ilçe binasına geçerek partililerle bir araya geldi. Bakan Karaismailoğlu, “Bugün Mardin’deyiz, Midyat, Mardin, Ömerli, Dargeçit ve Midyat’a geldik şu anda. İnşallah bugünkü toplantılarımızda hem Mardin hem Midyat’ın geleceği için önemli işlere imzalar atacağız. Milletvekillerimiz, valimiz, belediye başkanımız, teşkilatımızın değerli mensupları, ilçe başkanlarımız, hep beraber bir ekip olarak inşallah Mardin’in geleceği konusunda önemli kararlar vereceğiz bugün’’ dedi.

    Bakan Karaismailoğlu’na Midyat ziyaretinde Mardin Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkanvekili Mahmut Demirtaş, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti Mardin Milletvekili Cengiz Demirkaya ve AK Parti Mardin İl Başkanı Faruk Kılıç eşlik etti.

  • Bakan Karaismailoğlu, Kömürhan Köprüsü’nde son kaynağı yaptı

    Bakan Karaismailoğlu, Kömürhan Köprüsü’nde son kaynağı yaptı

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kömürhan Köprüsü’nde tablanın son kaynağını yaptı. Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, “Projemiz, tüm bölgenin kalkınmasına damga vuracak, bölgeye ekonomik canlılık getirecektir” dedi.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Malatya-Elazığ karayolu Kömürhan Köprüsü, Kömürhan Tüneli ve Bağlantı Yolu Yapımı Projesi’ni yerinde inceleyerek son kaynağı yaptı.

    Malatya ve Elazığ’ın yanı sıra 16 şehre faydası dokunacak olan Kömürhan Köprüsü’nde incelemede bulunan Karaismailoğlu, gazetecilere yaptığı açıklamada, “Stratejik bir konumda bulunan Kömürhan Köprüsü’nün şantiyesini inceledik. Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri ile Orta Anadolu ve Akdeniz’i birbirine bağlayan yollar üzerindeki 660 metre uzunluğundaki Yeni Kömürhan Köprüsü çalışmalarına yerinde şahit olduk” ifadelerini kullandı.

    Bakan Karaismailoğlu, doğası, tarihi ve kültürü ile yıllar boyunca tarih sayfalarında önemli bir yer edinen Malatya’nın ulaştırma ve altyapı yatırımları sayesinde şahlanmaya hazırlandığını kaydederek, “Malatyamız gibi Türkiyemizin her noktasını çağımızın gereklerine uygun ulaşım ve altyapı sistemleri ile donatarak, bütünsel kalkınma vizyonumuz doğrultusunda yolumuza devam ediyoruz. 18 yıldır, Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, benzersiz bir çaba ortaya koyarak, ülkemize toplam 901,5 milyar liralık ulaşım ve haberleşme yatırımı yaptık. Daha yapacağımız çok ve büyük işler, dev projeler, nice teknolojik atılımlar var” diye konuştu.

    “Milli Ulaşım ve Altyapı Politikası” başlığı altında, bugüne kadar yapılan işlere değer katacak adımları düzenlediklerini anlatan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

    “Yeni projelerimizi aynı vizyonla devreye aldık. Reform çalışmalarımızı ‘Milli Ulaşım ve Altyapı Politikamız’ çerçevesinde bir araya getirerek çalışma planlarımızı oluşturduk. Bu kapsamlı yol haritası dahilinde yapacağımız işleri sizler de inşallah gururla şahit olacaksınız çünkü bizler, ulaşım ve altyapı alanındaki atılımları bir milli mesele olarak kabul ediyoruz. Ülkemizin geleceği için, güçlenmesi için, bağımsızlığı için her gün bir kez daha hedeflerimizi büyütüyoruz. Hepimizin hafızasında yer etmiş o türküde ne güzel söylenmiş: “Malatya, Malatya bulunmaz eşin!” Eşsiz Malatyamız için, 2003 yılından bugüne kadar ulaşım ve iletişim yatırımları dahil 8 milyarın üzerinde harcama yaptık. 2003’te Malatya’da sadece 36 kilometre bölünmüş yol var iken, 432 kilometreye çıkardık. Bu yatırımları gerçekleştirirken tek bir amacımız vardı; Malatyalı vatandaşlarımızın daha kaliteli ulaştırma hizmetine kavuşması.”

    Bakan Karaismailoğlu, Kömürhan Köprüsü, Kömürhan Tüneli ve Bağlantı Yolu Yapımı Projesi ile sadece Malatya’nın değil, bölgedeki tam 16 şehre faydası dokunacak bir eser ortaya koyulacağını ifade ederek, “Projemiz, tüm bölgenin kalkınmasına damga vuracak, bölgeye ekonomik canlılık getirecektir. Projemizin toplam uzunluğu 5 bin 155 metredir. Proje kapsamında; bir adet 2.400 metre uzunluğunda çift tüp tünel, bir adet 660 metre gergin eğik kablolu köprü ve bir adet 123 metre uzunluğunda betonarme köprü bulunmaktadır. Bugün itibariyle, projede yer alan çift tüp tünel inşaatının nihai beton kaplamasıyla birlikte, gergin eğik kablolu köprümüzün temelleri ve 168,5 metrelik pilon imalatını tamamladık. 9 Eylül 2020’de, 25’inci ve son segmentin de konulmasıyla Kömürhan Köprümüzün köprü bileşimi gerçekleşti. Köprünün toplam 42 olan kablo germe işlemlerini bitirerek üst yapı çalışmalarına geçtik. Taşıt trafiğine 2×2 şeritli hizmet verecek Kömürhan Köprüsü, Ters Y tipi kule olarak tasarlandı. Tek pilonlu ve orta açıklığının 380 metre olması sebebiyle Dünya literatüründe de 4. sırada yerini alacak. Projemizin bağlantı yollarını, köprü ve tünel ikincil işlerini kısa bir süre içinde bitirip, 15 Aralık 2020 tarihinde açılışını yapacağız. Malatyalı hemşerilerime bir müjde daha vermek istiyorum; Malatya-Elazığ Devlet Yolu Velipalas Heyelanı’nın geçici durumdaki stabilitesini sağlamak için topukta geri dolgu imalatını da tamamladık. Proje kapsamındaki, 2×382 metre aç-kapa tünelini de aynı şekilde 15 Aralık 2020’da trafiğe açacağız. Kömürhan Köprüsü’nün devamında; 2 bin 400 metre uzunluğundaki çift tüp tünelimizin; 2020 yılı sonu itibariyle trafiğe açılması için aydınlatma, havalandırma, aydınlatma ve yangın sistemlerine ilişkin imalatlar da son sürat ilerliyor. İnşallah, tünelimiz ve Kömürhan Köprümüzün hizmete girmesiyle birlikte, Malatya-Elâzığ arasındaki karayolu ulaşımı, daha rahat, daha hızlı ve emniyetli bir şekilde gerçekleşecek. Türkü ve ağıtlara konu olan Fırat Nehri artık ulaşım için engel olmayacak. Projenin hayata geçmesi ile Malatya ve Elâzığ arasındaki karayolu ulaşımında karşılaşılan ciddi sorunlar artık tarih olacaktır Malatya’nın çehresi değişiyor. Devam eden projelerimizi en kısa zamanda tamamlayıp, halkımızın hizmetine sunacağız. İlimizde, halen yapımı devam eden 8 karayolu projesinin toplam projesinin bedeli, 4 milyar 923 milyon liraya yaklaşıyor. Bu yatırımlarla, kayısının Başkenti Malatya’mızın ekonomisi sürekli büyüyecek, ilimiz turizm, sağlık, sanayi, eğitimden sonra ulaştırma ve altyapıda da örnek teşkil ederek daha cazip, daha yaşanabilir bir şehir olacak. Tüm bu gelişmelerin yanı sıra, Kömürhan Köprüsü ile Malatyamız, ulaşım ve lojistiğin merkezi konumuna ulaşacak. Ticaret ve kültür alışverişlerinin yapıldığı yolların kavşak noktasında bulunan Malatya’ya bu köprü ve tünelimiz çok yakışacak. Son 18 yılda her alanda ülkemizin kat be kat büyütülmesinde, Sayın Cumhurbaşkanımızın güçlü liderliği, ileri görüşlülüğü ve hedef belirlemedeki isabeti büyük bir rol oynamıştır. Kendisine milletçe, şükran ve minnet duyuyoruz. Kömürhan şantiyemizde çalışan, yüklenici firmasından mühendisine, işçisinden tedarikçisine kadar tüm kardeşlerimizi kutluyor, köprü ve tünellerimizin açılışında buluşmak üzere sizleri saygıyla selamlıyorum. Her zaman vurguladığım gibi; hayat ulaşınca başlar” diye konuştu.

  • Bakan Adil Karaismailoğlu: “Zigana Tüneli inşaatının yüzde 70’i tamamlandı”

    Bakan Adil Karaismailoğlu: “Zigana Tüneli inşaatının yüzde 70’i tamamlandı”

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerindeki yeni Zigana Tüneli’nin yapım çalışmalarının yüzde 70’nin tamamlandığını belirterek “İnşallah 2022’nin bu vakitlerinde açmayı planlıyoruz” dedi.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, tarihi İpek Yolu üzerinde Trabzon-Gümüşhane karayolunda bulunan, tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa’nın ise en uzun çift tüplü kara yolu tüneli olacak yeni Zigana Tüneli inşaatında incelemelerde bulundu. Çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi alan Bakan Karaismailoğlu, ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Zigana Tüneli’nin tamamlandığında 14,5 kilometrelik bir tünel olmasının yanında eski yolu 8 kilometre kısalttığını hatırlatan Bakan Karaismailoğlu “Zigana Tüneli, çift tüp tünelleriyle Avrupa’nın en uzun çift tüplü tünellerinden bir tanesi. Çok özel bir proje. Havalandırma sistemleri ve yapım tekniği ile. Dünyanın gıptayla baktığı projeleri yapıyoruz. Zigana Tüneli de bunlarda bir tanesi. İnşallah tamamlandığında bölgeye ciddi bir değer katacaktır. İnşallah en kısa zamanda burayı bitireceğiz. Lojistik olarak Trabzon Limanı’nı Orta Andolu’ya bağlayacak Türkiye’nin güneyini kuzeyine bağlayacak önemli bir aks olacak. Zigana Tüneli bittiğinde 14,5 kilometrelik bir tünel olmasının yanında eski yolu 8 kilometre kısaltıyor. Bu da zaman ve yakıttan müthiş derecede bir kazanım sağlıyor” diye konuştu.

    Tünel inşaatını yüzde 70’nin tamamlandığını belirten Bakan Karaismailoğlu “İnşallah 2022’nin bu vakitlerinde açmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

  • Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun son kesiminde incelemelerde bulundu

    Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun son kesiminde incelemelerde bulundu

    Sakarya’nın Akyazı ilçesinde Kuzey Marmara Otoyolu şantiye alanında incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Yarın 400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolunun 5’inci kesimini tamamlayıp, vatandaşlarımızın, milletimizin hizmetine sunacağız“ dedi.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul-Kocaeli ve Sakarya trafiğini oldukça rahatlatması beklenen ve 21 Aralık 2020’de tamamlanacak Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmaların büyük bir kısmının tamamlanmasının ardından 6’ıncı kesim olarak adlandırılan Akyazı Şantiyesi’ne gelerek incelemelerde bulundu. Yetkililerden çalışmalar ile ilgili bilgi alan Bakan Karaismailoğlu, iki kıtayı birleştirerek aynı anda 4 aracın yan yana geçebileceği tünelleriyle dünyada bir ilk olan Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmaların büyük bir kısmının tamamlandığını belirtti. Otoyol çalışmalarının ise hızlı bir şekilde devam ettiğini belirten Bakan Karaismailoğlu, 400 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu’nun yılsonunda faaliyete geçmesi için ellerinden geleni yaptıklarını söyledi. 400 kilometrelik otoyolun 19 Eylül Cumartesi günü 5’inci kesimini tamamlayıp vatandaşların hizmetine sunacaklarını belirten Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin kalitesini yükseltmek için özverili çalışan bir ekibin olduğunu ve ileriki zamanlarda çok daha büyük projelerle vatandaşların hayatına katkıda bulunacaklarını belirtti. Otoyolun Akyazı kesiminde bulunan şantiyede incelemelerde bulunan Bakan Karaismailoğlu, yaptığı açıklamadan sonra arazi aracının şoför koltuğuna binerek şantiyeden ayrıldı.

    Özverili ile çalışan bir ulaştırma, altyapı ailesi var

    Kuzey Marmara Otoyolu’nun Akyazı kesimindeki şantiyeye gelerek incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu Akyazı şantiyesindeyiz şu anda. 18 yıldır Türkiye’mizin, ülkemizin; karada, havada, denizde, raylı sistemlerde ve uzayda yapmış olduğu müthiş gelişmelerden bir tanesi olan projemiz için yarını sabırsızlıkla bekliyoruz. Yine ülkemiz karayolu için yarın önemli günlerden bir tanesi. Biliyorsunuz çok kısa zaman önce Ankara-Niğde otoyolunu Türkiye’nin en uzun otoyolunu ve bin 230 kilometrelik Edirne’den Şanlıurfa’ya uluslararası otoyol aksının önemli bir kesimini tamamlamıştık. Yarın da 400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolunun 5’inci kesimini tamamlayıp, vatandaşlarımızın, milletimizin hizmetine sunacağız. Ulaştırma alt yapı projeleri hiç durmadan 18 yıldır devam ediyor. Yine hep üzerine çok değerli projeler katarak devam ediyoruz. Tüm ülkemize yayılmış 3 bin civarındaki şantiyemizde vatandaşımızın yaşam kalitesi ve standartlarını yükseltmek için büyük bir özverili ile çalışan bir ulaştırma, altyapı ailesi var. İnşallah önümüzdeki günlerde çok daha büyük projeler ile vatandaşımızın hayatına katkıda bulunacağız” dedi.

    Kuzey Marmara Otoyolu dünyanın ilk en büyük projelerinden bir tanesi

    Kuzey Marmara Otoyolu’nun dünyanın en büyük projelerinden biri olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu Kınalı’dan başlıyor, Yassıören-Odayeri-Yeni Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve yine Mahmutköy’den başlayarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü arası ve yine Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden Gebze-İzmit’e kadar devam edecek bir aks. Gebze’den 5’inci kesim başlıyor ve yarın açacağımız kesim ile birlikte inşallah İzmit Otoyolundaki trafik sıkıntısı tamamen ortadan kalkacak, tamamen alternatif bir yol meydana gelmiş oluyor. Bulunduğumuz Kuzey Marmara Otoyolu dünyanın ilk en büyük projelerinden bir tanesi. Burada 4 şerit açıklığıyla dünyanın en geniş ve en uzun otoyol tünellerinden bir tanesi. Yarın açacağımız 5’inci kesimde de tünellerin en uzunu var 4 bin 150 metre çift tüp tünel. Yine 4 şeritle birlikte dünyanın en geniş tünellerinden bir tanesi. Kuzey Marmara Otoyolu, İzmir-İstanbul otoyolu, Osman Gazi Köprüsü, Malkara-Çanakkale Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ile Marmara Bölgesi’ni adeta bir altın kolye gibi işliyoruz. Yarında bunların bir tanesini inşallah tamamlamış olacağız. Ülkemizin her bir noktasını altın gibi işliyoruz, vatandaşımızı birbiri ile dünya ile buluşturuyoruz. Ulaştırma altyapı projeleri gittiği yerlere hareket getiriyor, canlılık getiriyor. Üretim, istihdamı artırıyor, artı değerler kazandırıyor. İnşallah bu yarın açacağımız kesimde hem zamandan, yakıttan, hem de karbon emisyonunun azaltılmasından çok önemli katkılar olacak milletimize, ülkemize” diye konuştu.

  • Bakan Karaismailoğlu Giresun Limanı’nda incelemelerde bulundu

    Bakan Karaismailoğlu Giresun Limanı’nda incelemelerde bulundu

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Giresun Limanı’nda incelemelerde bulundu.

    Limanı ziyaretinde yetkililerden brifing alan, limandaki yatırımları yerinde inceleyen Bakan Karasimailoğlu incelemeler sırasında yaptığı açıklamada, “Tarihi bir ulaşım aksında bulunan Giresun Limanı’nın, Karadeniz Bölgesi’nde kuzey-güney bağlantıları sağlayacak ulaşım yatırımları ile stratejik önemi daha da yükselecektir” dedi.