Etiket: Karadeniz’e

  • Popçu Fulin Karadeniz’e doyamadı

    Türk pop müziğinin yeni seslerinden Fulin, Trabzon’da Karadeniz mutfağının tadına baktı, sevenleriyle konserde buluştu.

    Türk müzik sektörüne 2015 yılında giriş yapan son dönemin parlayan isimlerinden popçu Fulin, Trabzon’da verdiği konser öncesi Karadeniz’in meşhur mısır ekmeklerini yemeye doyamadı. Son dönemde verdiği kilolarla herkesi şaşırtan Fulin, Karadeniz mutfağını görünce, “Siz bu gidişle beni 100 kilo yapıp yollayacaksınız” esprisini yaparak, özellikle kuymak ve Akçaabat köftesinin tadına baktı. Daha sonra Trabzon’da bir restoranda düzenlenen konserinde sevenleriyle buluşan Fulin, yeni şarkısının çıkarmaya hazırlandığını belirtti.

    Sevenlerinin yeni çıkaracağı şarkıyı çok seveceğini dile getiren Fulin, “Çok ama çok heyecanlıyım, bomba bir yaz şarkısı ile sevenlerimle buluşacağım. Bu iş için çok hazırlandık çok emek verdik. İmre Haydaroğlu ile süper bir klip çektik, dans vazgeçilmezim olduğu için bu şarkımın klibimde ciddi anlamda dans çalışmalarına da yer verdik çünkü Osman Çetin tam benlik çok enerjik çok güçlü bir aranje yaptı. Sözler bana ait, bestesini Osman ile beraber yaptık. Kafamız müzikal anlamda çok uyuştu güzel bir uyum yakaladık. Çok içimize sinen bir iş oldu, hayırlısı ile insanlar bu şarkıya bayılacaklar çok heyecanlıyız” ifadelerini kullandı.

  • Batı Karadeniz’e fındık hasadı için 10 bin mevsimlik işçi bekleniyor

    Zonguldak Alaplı ilçesine, her yıl Doğu ve Güneydoğu illerinden minibüslerle Karadeniz Bölgesi’ne fındık toplamak amacıyla gelen mevsimlik işçiler, bu yıl da bölgeye gelmeye başladı.

    Alaplı Kaymakamlık tarafından fındık işçileri için geçici konaklama merkezleri hazırlanırken, Mollabey Köyüne konaklama merkezine işçiler gelmeye başladı.Diyarbakır’dan Alaplı’ya 5 çocuğuyla fındık toplamaya gelen Emine Bor,yıl boyunca çocukları ile çadırda kaldıklarını, memleketleri Diyarbakır’ da evleri olmadığı için yakınlarında kaldıklarını söyledi. “Evimiz olsaydı buraya gelmezdik” diyen Bor, “Bizim yolculuğumuz Diyarbakır’dan başladı. Önce karpuz tarlasında çalıştık , sonra şeker pancarına gittik, şimdi de fındığa geldik. Hepimiz çoluk çocuk çalışıyoruz, kendimizi besleyemiyoruz. Kaç tane çocuğumuz var. Çadıra gel yemek yap, ekmek yap, çamaşır yıka, bunlar zor zaten. Hepsi zor. yani Yıl boyu çadırdayız” şeklinde konuştu Fındık işçileri bölgeye gelmeye devam ediyor.

    Fındık hasadında çalışan işçeler günlük 70 lira yevmiye alacak. 16 yaşından küçük çocukları fındık hasadında çalıştıranlara ise para cezası uygulanacak.

  • “Batı Karadeniz’e uluslararası marka değeri kazandırdık”

    BAKAF2018’i başarıyla gerçekleştirdiklerini vurgulayan İstamonu Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Karadeniz, “Uluslararası katılımın yoğun olması Batı Karadeniz’in tanıtımına farklı bir ivme kazandırdı. Bu amaç doğrultusunda Batı Karadeniz’e uluslararası marka değeri kazandıran hizmeti vermekten son derece mutluyuz” dedi.

    İstamonu Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Karadeniz, 27-30 Haziran tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirilen Batı Karadeniz Turizm Tanıtım ve İş Birliği Fuarı (BAKAF) 2018’de yurt dışı talebinin ve memnuniyetinin yüksek olduğunu kaydetti. Karadeniz, “Türkiye’nin yeni destinasyonları ön plana çıkarma projesi öncülüğünde milli fuarcılık hizmetiyle hareket ediyoruz. Artık dünyanın trendi ulusal tanıtımlardan daha çok şehirlerin tanıtımı ile alakalıdır. Şehirler ulusların tanıtımına katkı sağlayan unsurları oluşturmaktadır. Batı Karadeniz Turizm Tanıtım ve İş Birliği Fuarı çok önemli bir farkındalığa hizmet etmektedir. Bu kapsamda Batı Karadeniz’in değerini ön plana çıkaran tüm fuar katılımcılarına teşekkür ederiz. Fuarda stant ile yer alan Katar Ticaret Odası, Lübnan ve Somali Eğitim Bakanlıklarına, diğer ülke yabancı misyon şeflerine de ayrıca müteşekkiriz. Uluslararası katılımın yoğun olması Batı Karadeniz’in tanıtımına farklı bir ivme kazandırdı. Bu amaç doğrultusunda Batı Karadeniz’e uluslararası marka değeri kazandıran hizmeti vermekten son derece mutluyuz” diye konuştu.

    “Ülke kalkınmasında etkin rol alan 7 ilin adıdır Batı Karadeniz”

    İstamonu Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Karadeniz fuarın hedefini ve gerekliliği ile ilgili, “Batı Karadeniz de yer alan Bartın, Bolu, Düzce, Karabük, Kastamonu, Sinop ve Zonguldak illerimiz kökleri, kültür mirasları, coğrafi yapıları, üretim ilişkileri, üretim biçimi ve üretim çeşitliliği, günlük yaşam ve folklorları ile birbirine o kadar benzemektedirler ki adeta bir bütünün parçaları gibidir. 21. yüzyılın her alanda baş döndüren gelişmeleri karşısında ayakta kalabilmenin, çağı yakalayabilmenin ve muasır medeniyetin üst basamaklarına çıkabilmenin tek yolu iş ve güç birliğidir. BAKAF 2018 bu amaç ve doğrultuda düşünülmüş ve Batı Karadeniz bölümünde yer alan 7 eşsiz ilimizin tanıtımını içeren turizm ve iş birliği fuardır” ifadelerini kullandı.

    “Projeyi Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunmak istiyoruz”

    Türkiye’nin turizm eylem planı çerçevesinde Batı Karadeniz Turizm Fuarı projesini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sunmayı istediklerini belirten Hüseyin Karadeniz, “Batı Karadeniz Turizm Fuarı Türkiye’nin turizm hedefleri doğrultusunda oluşturulan bir proje. Cumhurbaşkanımızın destekleri ile yeni sistem ve dönemde turizm potasında Batı Karadeniz’i konuşturacağımıza inanıyorum” dedi.

    “Cumhurbaşkanımızın eli Batı Karadeniz’i dünyaya taşıyacaktır”

    Hüseyin Karadeniz, “Bartın, Bolu, Düzce, Karabük, Kastamonu, Sinop ve Zonguldak illerinden oluşan Batı Karadeniz bölgesinin turizmde dezavantajlı durumlarının giderilmesi adına projemizle birlikte Batı Karadeniz Turizm Şurası organizasyonunu da Başkanlık yüksek himayelerini talep edeceğiz. Ancak bu şekilde Batı Karadeniz anlaşılabilir ve kendini anlatabilir. İnanıyorum ki Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın eli bu projeye değdiğinde bölgenin dünya ile entegrasyonu hız kazanacak. Hem ülkemiz hem dünya yeni turizm destinasyonlarına tarih ve tarihi eserlerin varlığına sahip olacak” diyerek Batı Karadeniz illerinin sadece turizm alanında değil, ülke kalkınmasında da etkin rol alan önemli konum ve durumda olduğunu belirtti.

    “2023 Eylem Planı Batı Karadeniz’siz olmamalı”

    2023 büyük Türkiye lider ülke vizyon ve hedefi doğrultusunda turizmde bölgesel farklılığın ortadan kaldırılması, yeni destinasyonların oluşması ve ülke ekonomisine katkı sunmasına yönelik Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı doğrultusunda Batı Karadeniz Turizm Tanıtım ve İş Birliği Fuarı BAKAF 2018’i projelendirdiklerini belirten Hüseyin Karadeniz şunları söyledi: “Bölge illerinin yerel imkanlar ile sağlamakta zorlandıkları tanıtım, davet ve turizm çeşitliliklerini duyurma noktasında desteklenmesi gereğinden hareketle fuarın Başkanlık himayesinde yapıldığında sağlayacağı bölgesel değer ve bahse konu illerin geleceğindeki etkisi tartışılmazdır. Batı Karadeniz Turizm Tanıtım ve İş Birliği Fuarı’nda belirtilen amaç, kapsam ve hedefler doğrultusunda yüksek himaye ve desteğe kesinlikle ihtiyaç duyulmaktadır”.

  • Cidde Fuarı’nda Doğu Karadeniz’e yoğun ilgi

    Suudi Arabistan’ın Cidde kentinde organize edilen 8. Uluslararası Cidde Seyahat ve Turizm Fuarı’nda Doğu Karadeniz Bölgesi’nin tanıtım stantları büyük ilgi gördü.

    Fuarın açılış töreninde, Suudi Arabistanlı Prens Abdülaziz bin Faysal bin Abdülmecid’in yanı sıra Türkiye’nin Cidde Başkonsolosu Akif Menevşe, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA), Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürü Ali Ayvazoğlu ile diğer birçok yetkili hazır bulundu.

    Prens Abdülmecid, dünyanın 30 ülkesinden gerçekleşen katılım sonucu bu etkinliğin önemini daha da fark ettiklerini dile getirerek 8. Uluslararası Cidde Seyahat ve Turizm Fuarı’nın ülkesinin yeni vizyonu doğrultusundaki dönüşüm sürecinin başlangıç noktası sayıldığına vurgu yaptı.

    Katıldıkları fuarı değerlendiren DOKA Genel Sekreteri Onur Adıyaman ise, “Suudi Arabistan’ın en önemli turizm fuarı olan bu etkinlikte Suudi Arabistan halkı nezdinde Doğu Karadeniz’in artık bir ana turizm destinasyonu olarak yer edindiği algısının tam olarak oluştuğunu görmek bizi mutlu etti. Ancak biz, Bölgemizin, Körfez turizm pazarındaki şu anki konumunu sadece bir başlangıç olarak görüyoruz ve gidilecek daha çok yolumuz olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

    Trabzon Kültür Turizm İl Müdürü Ali Ayvazoğlu da, “Yoğun ilgi gören stantlarımızda acente ve otellerimiz 2018 yılı turizm sezonu için bağlantılarını gerçekleştirdi, rezervasyon yaptı. Trabzon turizmi açısından bu yılın daha verimli geçeceğini Cidde Fuarı’nda tescilledik. Emeği geçen tüm turizm bileşenlerimize teşekkür ediyoruz” dedi.

  • YÖREX’te Doğu Karadeniz’e ilgi büyük oldu

    Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA), YÖREX Yöresel Ürünler Fuarı’na katılarak Doğu Karadeniz Bölgesi’nin marka değeri olan yöresel ürünleri tanıttı.

    Fuarda DOKA’nın oluşturduğu Doğu Karadeniz standında bölgeye özgü 39 çeşit yöresel ürün ziyaretçilerle buluştu. Fındıktan çaya, pestilden kömeye, Ordu tostundan Hamsiköy sütlacına, Trabzon ekmeğinden Akkuş fasulyesine, baldan Sürmene bıçağına kadar toplam 70 ürünün sergilendiği standa ziyaretçiler yoğun ilgi gösterdi.

    Doğu Karadeniz Bölgesi’nin temel özelliklerini yansıtan ürünlerin Yörex Fuarında sergilenmesinden büyük memnuniyet duyduğunu belirten DOKA Genel Sekreteri Onur Adıyaman, “DOKA olarak illerimizin ticaret odaları, ticaret borsaları, ilçelerimizin ticaret odaları ve özel sektörümüz ile birlikte bölgemize has ürünlerin fuarda olması bu ürünlerin tanıtımı, pazarlanması ve markalaşması adına çok önemli bir çalışmadır” dedi. Bölgeye özgü ürünlerin uluslararası pazarlarda da bilinirliğinin arttırılması amacıyla çalışmalar yaptıklarını kaydeden Adıyaman, “Fuarla beraber hem yöresel ürünlerimizin tanıtımını yaptık hem de bölgemizin gelecek vizyonu için de önemli tecrübe edindik. Yöresel ürünlerimizin özellikle tescillenmesi, markalaşması ve uluslararası arenaya taşınması için ajans olarak yürüttüğümüz çalışmaları sürdürmeye devam edeceğiz. Fuar kapsamında katılım sağlayan tüm özel sektör firmalarımıza ticaret odaları, ticaret borsalarımıza, yönetim kurulumuza teşekkür ediyorum. DOKA olarak ulusal ve uluslararası fuarlarda bölgemizi tanıtmaya devam edeceğiz” dedi.

    8. kez YÖREX’e katıldıklarını belirten Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürü Ali Ayvazoğlu ise bölge illerinin DOKA’nın oluşturduğu standa bir arada olmalarının tanıtımı daha güçlü hale getirdiğini söyledi. Ayvazoğlu, “DOKA’ya bölgemiz için yaptığı önemli çalışmalar için teşekkür ediyoruz. YÖREX bizim için eksikliklerimizi görmek ve daha iyisini yapmak için çok önemli bir fuar. Biz burada sadece yöresel ürünlerimizi tanıtmıyoruz, ürünlerle birlikte bölgemizi de tanıtıyoruz. Tanıtımı nasıl profesyonel hale getirebiliriz, bölgemizin turizm gelirleri nasıl daha yükseltirizin çabası içerisinde olduğumuz için YÖREX’teyiz” diye konuştu.

    Doğu Karadeniz Bölgesi’nde hem turizm gelirinin artması hem bölge tanıtımının güçlenmesi hem de ekonomik kazanımın genele yayılması anlamında Coğrafi İşaretli Tesciline sahip yöresel ürünlerin hayati bir öneme sahip olduğunu kaydeden Ayvazoğlu, “Bu potansiyeli harekete geçirebilmek için inançlı ve azimli bir şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

    Bu yıl 8’incisi düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na 70 ilden 120 oda ve borsa, 16 kalkınma ajansı olmak üzere 400’ün üzerinde kurum ve kuruluş katıldı. Geçen yıl 155 bin kişinin gezdiği fuara bu yıl 200 binin üzerinde ziyaretçi katıldı.