Etiket: Kapıda

  • Kapıda ödemeli rezervasyonlar otelcileri mağdur ediyor

    Müşterilerin otel konaklamaları için yaptığı kapı giriş ödemeli rezervasyonlar, kullanmadığı ya da iptal edilmediği takdirde otelleri zor durumda bırakabiliyor.

    Müşterilerin otel konaklamaları için yaptığı kapı giriş ödemeli rezervasyonlar, kullanmadığı ya da iptal edilmediği takdirde otelleri zor durumda bırakabiliyor. Son yıllarda misafirlerin kullanmadığı ve iptal etmediği kapı giriş ödemeli rezervasyonlar nedeniyle birçok otelin mağdur olduğuna dikkat çeken Oteldenal Turizm Genel Müdürü Bülent Kalkan, ’’Müşterilerin kapıda gelince ödeme yapacağım diyerek rezervasyon yapıp yer ayırtması ve buna rağmen bilgi vermeden otele gelmemesi, otelleri çok zor durumda bırakıyor. Bazı zamanlarda bir müşterinin aynı tarihe 3-4 farklı otele rezervasyon yaptırdığı durumlarla bile karşılaşılıyor. Bu tür durumlarda misafir otele giderse ödemesini otelde kapı girişinde yapıyor ancak gitmediği takdirde herhangi bir ödeme bilgisi paylaşmadığı için bir yaptırım bulunmuyor. Konaklama yapılmadığından dolayı hem oda kullanılmıyor hem de kullanılmayan odanın bir başkası müşteriye satışı hemen mümkün olmuyor. Bu noktada otellerin müşterilerin kullanmadıkları kapı giriş ödemeli rezervasyonlarından kaynaklanan No-Show konusunda mağduriyetlerini giderici çözümlerin olması büyük önem taşıyor. Oteldenal, kapı ödemeli rezervasyonlarda otellere ödeme garantisi veriyor’’ dedi.

    ’’Misafirlerin kapıda ödemeli rezervasyonlarında sorumluluğu alıyoruz’’

    Müşterilerin kullanmadığı kapı giriş ödemeli rezervasyonlardan kaynaklanan No Show mağduriyetlerinin otellere kapı ödeme garantisi verilmesi ile giderilebileceğini ifade eden Bülent Kalkan, ’’Türkiye genelinde 2 binden fazla tesis ile çalışıyoruz. Müşterilerin kapı giriş ödemeli rezervasyon şeklinde yaptığı kullanılmamış ve iptal edilmemiş rezervasyonların oteller açısından sıkıntılı bir durum olduğunun farkındayız. Bu durumun önüne geçebilmek adına çalıştığımız tesislere kapıda ödeme hizmeti sağlıyoruz. Biz kendi EXNET sistemimizde misafirin kapı giriş ödemeli rezervasyonunda sorumluluğu alıp, misafir gelmezse 1 gece No Show tutarını firma olarak otele ödüyoruz. Yani kapı ödemede No-Show garantisi veriyoruz. Otellere No-Show garantisi veren tek firmayız” şeklinde konuştu.

    “Hizmet kalitesi ve istihdamı artırmayı amaçlıyoruz”

    Türkiye ekonomisinde turizm sektörünün istihdama katkısının giderek arttığına da dikkat çeken Kalkan, istihdama yönelik yatırımlarının artacağına vurgu yaptı. Almanya, Fransa, Rusya, Hollanda gibi 4 farklı ülkede ofis açmayı planladıklarını belirten Kalkan, “İzmir merkezli bir seyahat acentesi olarak sezonda yaklaşık 70 kişilik personel ile hizmet veriyoruz. İzmir’de 2018 yılı için sezon öncesi 30 kişilik bir ofis daha açıp hem hizmet kalitemizi hem de istihdamı artırmayı amaçlıyoruz” dedi.

  • Anlaşma sağlanamazsa 7 bin 600 madencinin grevi kapıda

    Zonguldak’ta Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Başkanı Ahmet Demirci, Kamu-İş ile yaptıkları toplu iş sözleşmesi görüşmelerinin 2 aylık yasal süresinin 1 Eylül 2017 günü dolacağını ifade etti. Sendika, yasal süreç içerisinde anlaşma sağlanamaması durumunda grev kararı aldı.

    Türkiye Taşkömürü Kurumu’nda çalışan maden işçilerini kapsayan toplu iş sözleşmesi görüşmeleri Kamu-İş ile Genel Maden işçileri Sendikası arasında sürüyor. Görüşmelerin 2 aylık yasal süresi ise 1 Eylül 2017 günü dolacak. GMİS Genel Başkanı Ahmet Demirci, anlaşma sağlanamaması durumunda greve çıkma haklarının doğacağını ifade etti.

    Demirci, “Biz dün itibariyle grev kararı aldık. Eğer anlaşma sağlanamazsa 29 Ağustos günü greve çıkıyoruz. TTK’yı kapsıyor. 7 bin 600 işçiyi kapsıyor. Kamu-İş Genel Sekreteri ile beraberdik. MTA’nın toplu iş sözleşmesini imzaladık. Önümüzdeki hafta içerisinde inşallah bir oturum yapacağız. İnşallah o hafta içerisinde masa başında çözeriz. Eğer çözemezsek, bizim taleplerimiz yerine gelmezse bayramda greve çıkacağız. İnşallah masa başında anlaşırız. Zaten anlaşamadığmızı bir madde yok. Biz sadece bakanın vermiş olduğu maddeleri istiyoruz. Başka bir şey istemiyoruz. İnşallah sıkıntı olmadan anlaşırız” diye konuştu.

    Öte yandan GMİS, Türkiye Taşkömürü Kurumu’na ait müesseselerdeki panolara grev kararına ilişkin şu yazıyı astı:

    “Yetki kapsamı içindeki iş yerlerinde çalışan üyelerimizin iktisadi ve sosyal durumlarıyla çalışma şartlarını iyileştirmek amacıyla uyuşmazlık çıkan işletme toplu iş sözleşmesi kapsamı içinde bulunan TTK ile bağlı iş yerlerinde uygulanmak üzere 6356 sayılı yasanın 60’ıncı maddesinin verdiği yetkiye istinaden grev kararı alınmasına, grev kararının 29 Ağustos 2017 Salı günü saat 07.30´da uygulanmaya konulmasına karar verilmiştir.”

  • “’Kapıda ödeme’ yüz binlerce kişiyi e-ticaretle tanıştırdı”

    Morhipo.com’un Genel Müdürü Şule Kuban, ’Kapıda ödeme’ uygulamasıyla yüz binlerce kişiyi e-ticaretle tanıştırdıklarını belirtti.

    Boyner Grup bünyesinde güvenli alışveriş hizmeti ve alternatif çözüm sunma sloganıyla faaliyetlerini sürdüren moda e-ticaret sitesi Morhipo.com’un, sektöre yüz binlerce yeni kullanıcı kazandırdığı belirtildi. Morhipo.com’un Genel Müdürü Şule Kuban sadece son altı ayda ‘Kapıda Ödeme’ ve ‘Tıkla-Gel’ uygulamaları ile yüz binden fazla kişinin ilk defa e-ticareti deneyimleme fırsatı bulduğunu aktardı. Kuban, ‘Kapıda Ödeme’ ve ‘Tıkla Gel’ hizmetlerinin başladığı 2014 yılsonundan bu yana ise toplamda 300 bine varan yeni kullanıcının e-ticaretle tanıştığını kaydetti.

    ‘Tıkla-Gel’ ile binlerce tüketici e-ticarete ‘merhaba’ dedi

    Morhipo.com’un her kanaldan hizmet anlayışı ile müşterilerin ürün teslimatlarını Türkiye’deki 57 Boyner veya YKM Mağazası’ndan yapılabilmelerini mümkün hale getirdiğini söyleyen Kuban,”’Tıkla-Gel’ sayesinde satın alınan ürünlerin yine Boyner ve YKM Mağazası’ndan iade ve değişimini sağlıyor. Site verilerine göre, ‘Tıkla-Gel’ uygulamasının başladığı Şubat 2015’ten bu yana 125 bin kişi tarafından toplam 316 bin alışveriş gerçekleştirildi. Alışveriş yapan kullanıcıların üçte biri (yaklaşık 48 bin kişi) internetten ilk kez alışveriş yaptı. Toplam siparişlerin içinde ‘Tıkla-Gel’ ciro oranı ise haziran ayında yüzde 7’ye ulaşarak son bir yılın rekorunu kırdı” dedi.

    “Alternatif ödeme seçeneği arayanların tercihi ‘Kapıda ödeme’ oldu”

    Morhipo.com’un sunduğu farklı ödeme ve teslimat alternatifleri sayesinde e-ticaretle tanışan müşteri sayısının günden güne arttığını dile getiren Kuban, “’Kapıda ödeme’ kolaylığı ile müşterileriyle arasındaki güven bağını da güçlendiren Morhipo.com, bu uygulamayla yapılan alışverişlerin kapıda nakit, kredi kartı veya banka kartı ile ödenmesini mümkün kılıyor. Kapıda ödeme uygulaması, internet alışverişlerinde kredi kartı bilgilerini paylaşmayı tercih etmeyen kullanıcıların da e-ticaret ile tanışmalarına fırsat tanıyor. Morhipo.com’un verilerine göre, ‘Kapıda ödeme’ hizmetini 2014 Ekim’den bu yana 350 binden fazla fazla müşteri tercih ederken, bu müşterilerin yarısından fazlası (yaklaşık 250 bin kişi) ilk kez online alışveriş yaptı. Bir başka deyişle e-ticaret dünyası ‘Kapıda ödeme’ seçeneği sayesinde 250 bin yeni müşteri kazandı. Ödemelerin yüzde 80’inin nakit ile gerçekleştiği uygulama ile müşterilerin siparişleri son altı ayda toplam cironun yüzde 20’sine ulaştı” diye konuştu.

    “Kullanıcı ve kart bilgilerini koruma altına alan alışveriş”

    Kuban son olarak şu bilgileri paylaştı: “’Tıkla-Gel’ ve ‘Kapıda ödeme’ hizmetlerinin haricinde Morhipo.com, kullanıcılarına sunduğu ‘Tek tıkla ödeme’ sistemi ile kredi kartı bilgilerini tekrar girmeden tek tıkla güvenli alışveriş yapma kolaylığını sunuyor. ‘Tek tıkla ödeme’ sayesinde site üyeleri, alışveriş keyfini kredi kartsız da 7/24 yaşamaya devam edebiliyor. Kullanıcı güvenliği adına MasterCard global ödeme ağının bir uygulaması olan MasterPass ile tüm kart bilgilerini güvence altına alan site, sahip olduğu Full SSL güvenlik sertifikasıyla da online ödemeler için ek güvenlik sağlıyor”.

  • KPSS’ye geç kalan adaylar kapıda kaldı

    Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPPSS) Genel Kültür ve Genel Yetenek Sınavı’nda kapıların 09.45’te kapanması uygulaması nedeniyle bazı öğrenciler sınava giremedi. Bazı adaylar ise saniyelerle sınava yetişebildi.

    Tüm Türkiye’de olduğu gibi Antalya’da da KPSS Genel Kültür ve Genel Yetenek Sınavı’nın ilk oturumu saat 10.00’da başladı. Sınavın başlama saatinden 15 dakika önce adayların sınav binalarına alınma işlemleri tamamlandı. 75. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesinde de KPSS yoğunluğu yaşandı. Kapılarda görevli polisler, güvenlik kamerası ve elektronik saat eşliğinde adayların üzerlerini arayıp, giriş belgelerini kontrol etti. Sınav kuralları dışında üzerlerinde malzeme getirenler, eşyalarını cam kenarlarına ve kaldırıma bırakmak zorunda kaldı. Bazı adaylar son saniyelerde koşa koşa sınava yetişti. Bazı adaylar ise kapıların 09.45’e kapanması uygulamasına takıldı. Sınava 09.45’de güçlükle yetişebilenler ise korku ve mutluluğu aynı anda yaşadı. Sınava dakikalar kala okulun hoparlöründen adaylar için sınav başlangıç saatinin duyurusu yapıldı. Bir adayın kapıların kapanmasına dakikalar kalmasına rağmen sigarasını içerek koşması dikkat çekti.

    “Hata benim hatam”

    Saat 09.45’den sonra okula gelen Kubilay Akyol’un, “Ağabey trafiğe takılıp geç kaldım. Bir senelik emeğim, lütfen. Şimdi 15 dakika içeride ne yapacaklar” diye serzenişte bulunmasına rağmen görevliler kuralların kesin olduğunu söyledi. Üzgün bir şekilde okuldan çıkan Akyol, “Hata benim hatam. Trafiğe takıldım. Bu ülkede her şey kuralına göre yapılıyor. Bu da kuralına göre yapılmış. Bir yıllık emeğimiz, bayağı da hazırlanmıştım tarih bölümünden. Kısmet değilmiş. Af falan olmaz sanırım. Yapacak bir şey yok. Uğraştık olmadı. Nasipten öte geçemiyoruz. Bir yıl daha bekleyeceğiz” diye konuştu.

    Saat 09.45’den sonra okula gelen bir adayın annesi ise kapıdaki görevlilere sitemde bulundu. Eşi ve çocukları sınava giren aileler ise okul dışında yakınlarını bekledi. Bazı ailelerin çocukları için Kur’an-ı Kerim ve dua okuduğu gözlendi.

  • AB’nin “kapıda vize” yasağı turizmi vurdu

    Yunan adalarına girişte “kapıda vize” uygulamasının kaldırılması, Türk turizm acentelerine büyük darbe vurdu.

    AB’nin Yunanistan’a bağlı adalar için uyguladığı ’kapıda vize’ uygulamasını kaldırması Türk seyahat acentelerini zor durumda bıraktı. Seyahat acenteleri kapı vizesinin kaldırılmasıyla yüzde 50 oranında yolcu düşüşü yaşayacaklarını vurgulayarak, Yunanistan makamlarının bunu ortadan kaldırabilmeleri için konsolosluklarındaki teknik ekip ve ekipmanlarının sayısını arttırarak, Shengen vizesi işlemlerini çabuklaştırmasını istedi. Ayvalık’tan Yunanistan adalarına yolcu bileti kesen Vızz Turizm’in sahibi Hasari Kaplan, “Bazı Shengen vizelerinin kriterleri birçok formaliteyi beraberinde getiriyordu. Oysa kapı vizeleri kimlik, pasaport ve birer fotoğrafla Yunan adalarının hudut kapılarında kısa sürede hazırlanıyordu. Bu durum bizim turlarımızda yüzde 80 oranında bir artışa vesile olmuştu. 2012 yılından 2016 yılına kadar bu yükseliş sürdü ve bize olumlu ekonomik katkılar kazandırdı” dedi.

    AB tarafından Yunanistan’ın adalarına yönelik kapıda vize uygulamasının kaldırılmasıyla sektör olarak müşteri oranında yüzde 50 ile 60 civarında bir düşüş olacağını kaydeden Kaplan, “Bu durum hem bizim, hem de bu sektörden ekmek yiyenler için çok büyük bir kayıp. Zaten Yunan adalarında göçmenler sebebiyle ciddi bir darbe yemiştik. Üzerine bir de bu gelince iyice kaybımız olacak. Bu yüzden de sınır kapısının bulunduğu bölgelerde Yunanistan makamları tarafından Shengen vizeleri işlemleri için vize ofisleri kurularak, en azından vize işlemlerinin daha çabuk olması sağlanmalıdır” dedi.

    Ayvalık’tan Yunanistan’ın Midilli Adası’na feribotlarla seferler düzenleyen Jale Turizm’in sahibi Ahmet Jale ise, kapıda vizeye 2012 yılından bu yana özellikle Türk vatandaşların rağbet ettiğini hatırlatarak, “4 yıldan bu yana bu kolay vize ile binlerce Türk vatandaşı Yunanistan’ın Ege’deki adalarını gezip görme şansını yakalamıştı. Ama bu yıl AB Parlamentosu bu uygulamayı yasakladı. Oysa kapıda vize uygulaması halkımızın bu adalara gidebilmesinin önünü açıyordu” dedi.