Etiket: İşini

  • Depremde kurtarma ekiplerinin işini kolaylaştıracak proje

    Depremde can ve mal kaybını azaltmak, kurtarma ekiplerinin deprem sonrası işlerini kolaylaştırmak amacıyla Yozgat’ın Yerköy İlçesinde Şehit Ferhat Gökdemir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri tarafından ‘Kimse Var mı?’ Projesi tasarlandı.

    Uygulanan sistemde bina girişine yerleştirilen düzenek sayesinde eve giriş çıkış yapan kişiler sayılarak evde kaç kişinin olduğu 16 saniye içerisinde Afet Koordinasyon Merkezi’ne iletilecek. Afet Koordinasyon Merkezinin yönlendirmesiyle ekipler deprem sonrası evde bulunan kişi sayısını net olarak bildiği için daha sağlıklı ve net bir şekilde arama kurtarma çalışmalarını yapacak. Bu sayede deprem sonrası yıkılan ve hasar gören binalarda arama kurtarma ekipleri boşa zaman harcamamış olacak. Ayrıca deprem anında oluşabilecek doğalgaz, su ve elektrik tesisatından doğabilecek olumsuzlukların da yaşanmaması için sistem otomatik olarak evin elektrik, su ve doğalgazını kesecek. TÜBİTAK Kayseri Bölge Yarışmasında sergiye davet edilen ve bölge 1.lik ödülünü alan ‘Kimse Var mı? Projesi ile depremde can kaybı azami seviyeye indirilmiş olacak.

    Elektrik Elektronik Alanı Öğretmeni Fatih Sümer tasarlanan projede amacın depremde can ve mal kaybını en aza indirmek olduğunu söyleyerek proje hakkında bilgi verdi. Sümer, “Yapmış olduğumuz projede herhangi bir deprem anında evin içerisinde bulunan gaz, elektrik ve su sistemlerini devre dışı kalacak. Aynı zamanda içeride kaç insan olduğunu Afet Koordinasyon Merkezine bildirip burada da nokta atışıyla insanları kurtarmaya yönelik çalışmalar başlatılmış olacak” dedi.

    Sistemin eve girip çıkanı elektronik sistemle sayıyor ve Afet Koordinasyon Merkezine ethernet kartıyla bilgi aktarıyor. Bununla birlikte can güvenliği sağlamak için ev içerisinde röleler yardımıyla bütün gazı, elektriği, suyu sistem otomatik olarak kesiyor. Kurtarma ekipleri de aynı şekilde nokta atışla Afet Koordinasyon Merkezinin yönlendirmesiyle insanlarımızı kurtaracak. Deprem esnasında kurtarma ekiplerinin boş binaları kazarak zaman kaybettiğini ve hangi binada kaç kişinin olduğunu bilemedikleri için zaman alan bir çalışma yaptıklarını gözlemledik. Bu projemiz sayesinde nokta atışı yaparak Afet Koordinasyon Merkezinin yönlendirmesiyle kurtarma ekipleri insanlarımızı kurtaracak. Bu proje hayata geçerse deprem esasında insanlarımızın can güvenliği daha kolay sağlanmış olacak” şeklinde konuştu.

  • Kiralar yüksek olunca mobil araçta işini kurdu

    Edirne’de bir girişimci, dükkan kiraları yüksek olduğu için mobil araçta kahve satışı yapıyor.

    4-5 bin TL’yi bulan dükkan kiralarını çok bulan işletmeci Egemen Gültekin, kentin en işlek noktalarına aracını park ederek kahve satışı gerçekleştiriyor. Bir akaryakıt istasyonuna kira vererek aracını istasyona park eden Gültekin, işgal harcının dükkan kiralarına göre daha uygun olduğunu kaydetti.

    Kahve dükkanının mobil olmasının rahatlığından da bahseden Gültekin, “Yazın festivallere gidebileceğim. Elektrik ihtiyacı yok arabanın, kendi akü sistemi var. Enerjisini bu şekilde dolduruyor. İstediğin yere gidebiliyorsun. Şimdi dükkan kiraları ve vergi sistemi ortada. Edirne’de bir mekan açtığınız zaman öğrenci ağırlıklı bir şehir olduğu için 12 ay boyunca aynı şekilde verim almak çok zor. Edirne’de istikrarlı bir müşteri potansiyeli olmadığı için dükkan tutmaktansa, kendi dükkanımı kaplumbağa gibi sırtımda taşımak daha mantıklı geldi. Benzinlikle kira sözleşmem var, onun haricinde bir ödeme yapmıyorum. Ama başka yerlere gittiğim zaman tabii ki işgal harcı ödemek gerekecek. İşgal harcı kiraya göre daha uygun geldi. Kira bedelleri çok yüksek, o yüzden bu kiraları vermektense hem arabayı alıp hem de istediğim her yere gidip gezebilmek daha mantıklı

    “İnsanların dikkatini çekiyor”

    İşlerinin iyi olduğunu belirten Gültekin, “Tepkiler çok güzel. Edirne’de ilk olmasından dolayı insanların çok dikkatini çekiyor. İnsanlar gelip deniyorlar, durup fotoğraf çekenler çok oluyor. Firmalarla görüştüğüm zaman en dikkat ettiğim şey, kahvenin tadının güzel olmasıydı. Önemli olan müşterinin memnun kalması ve bir daha gelmesi. Türkiye’de genellikle işler biraz gelgeç oluyor. Parayı alayım, müşteri memnun olsa da olur, olmasa da olur mantığı çok fazla. Ama bence öyle değil, insanlar ürünlerinizi beğenmeli ve tekrar gelmeli. Şu ana kadar hiçbir şikayet almadık. İyi gidiyor” ifadelerini kullandı.

  • Fuat Çapa: ”Onların işini açıkçası biz daha kolaylaştırdık”

    Eskişehirspor Teknik Direktörü Fuat Çapa, Adana Demirspor mağlubiyetinin ardından, ”Onların işini açıkçası biz daha kolaylaştırdık. İlk 15 dakika çok korkak başladık” dedi.

    Spor Toto 1.Lig’in 7’inci haftasına Eskişehirspor, deplasmanda Adana Demirspor’a 4-0 mağlup oldu. Maçın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Teknik Direktör Fuat Çapa, ”Beklemediğimiz bir sonuç oldu. Rakibin ne kadar güçlü olduğu zaten biliyoruz. Bir taraftan 20 olan bir takım var. Diğer tarafta 28 olan takım var. Hem de bu ligin üzerinde olan oyunculara sahip bir takım var. Onların işini açıkçası biz daha kolaylaştırdık. İlk 15 dakika çok korkak başladık. Gereksiz top kayıpları, gereğinden fazla geriye yaslanma. Bunu yaptığınız zaman elinizde Pote gibi bir oyuncu var ise değerlendirirsiniz. Rakibimiz de bunu çok iyi şekilde değerlendirdi” dedi.

    Çapa, bugün ne yaparlarsa yapsınlar istedikleri oyunu oynama şanslarının olmadığını vurgulayarak, “Oyun kurarken çok basit top kaybettik. Tekrar topun arkasında kaldık. Rakibe çok fazla alan bıraktık. Bizim ilk devre için belirlememiz yaklaşık 14-15 puan. Bugüne kadar oynamış olduğumuz karşılaşmanın 7 tanesini ilk 6 içerisinde bulunan takımlarla oynadık. İkinci devrede de süreç ne gösterecek birlikte göreceğiz” ifadelerini kaydetti.

  • İşini büyütmek isteyen KOBİ’LERE Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan danışmanlık hizmeti

    Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (AİKB), Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelere (KOBİ)danışmanlık hizmeti vererek işlerini büyütme imkanı sunuyor. Proje kapsamında danışmanlık hizmeti alan firmaların maliyetleri projeye destek olan finansörle birlikte karşılanıyor.

    AİKB küçük ve orta ölçekli işletmelere büyümeleri, başarılı olmaları, öncelikle yerel ekonomilerine sonra da bölgelerine gerçek anlamda katkıda bulunmaları için destek oluyor.Projelerin birinci yılı içinde, müşterilerin yüzde 89’u cirolarını ortalama yüzde 25 oranında arttırırken işletmelerde ortalama yüzde 12 verimlilik artışı gözleniyor. Ayrıca işlerini büyüten firmaların yüzde 74’ü ciddi oranda istihdam oluşturuyor. Projeden en az 2 yıllık finansal tablolarını sunabilen ve kar eden KOBİ’ler faydalanabiliyor. Başvuracak firmaların özel sektör işletmesi olması ve yıllık cirosunun 50 milyon Euro’ya kadar ya da bilanço toplamının 43 milyon Euro’dan az olması gerekiyor. 2018 yılı için destek oranı proje net tutarının yüzde 60’ı ve 10 bin Euro olarak gerçekleşiyor. Proje maliyetlerinin paylaşılması amacıyla AİKB finansörlerle işbirliği yapıyor. Finansörler arasında,AİKB’nin kendisi dışında 20 ülke, Avrupa Birliği ve diğer kurumlar yer alıyor. AİKB’nin sunmuş olduğu uzmanlık alanları arasında,“Strateji, pazarlama, organizasyon, operasyonlar, teknoloji, mühendislik çözümleri, kalite yönetimi, finansal yönetim, enerji verimliliği ve çevre” gibi konular bulunuyor. Projelerde genellikle yetkin yerel danışmanlarla çalışılıyor ve proje süresi ortalama 4-6 ay sürüyor. Danışmanlık hizmetlerinden faydalanabilmek için firmaların KOBİ Başvuru Formu doldurularak Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası, KOBİ Finansmanı ve Kalkınma Grubu’na başvurması gerekiyor. Uygunluk koşullarıyla ilgili daha fazla bilgi www.ebrd.com/knowhow internet adresinden edinilebiliyor.

  • 7 yılda verilen kurslarda 450 girişimci, kendi işini kurdu

    KOSGEB Kastamonu İl Müdürü Nevzat Erol, 2011 yılından itibaren verilmeye başlanan Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerinden 450 girişimcinin kendi işini kurduğunu açıkladı.

    KOSGEB, İŞKUR ve KATSO, Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi kapsamında protokol imzaladı. İŞKUR İl Müdürlüğünde gerçekleşen protokolde, Eylül ayına kadar 25 kişilik 5 kurs düzenlenmesi planlanıyor. Kursları başarıyla bitiren girişimciler, çeşitli hibe ve avantajlı kredilerden de yararlanabilecek.

    Kurumlar arasında yapılan protokolden sonra değerlendirmede bulunan KOSGEB Kastamonu İl Müdürü Nevzat Erol, “Protokolünü imzaladığımız bu uygulamalı girişimcilik eğitimi hem ilimize hem de eğitime katılacak girişimcilere önemli katkılar sağlayacak ve fayda sunacaktır. KOSGEB olarak ilimizdeki paydaş bütün kamu kurumlarıyla bu girişimcilik eğitimlerini yapmaya hem il merkezinde hem de ilçelerimizde devam ediyoruz. İŞKUR ile güzel bir çalışma içerisindeyiz. Bu eğitimleri her yıl yapıyoruz. Her eğitimden mutlaka iş kuran insanlarımız çıkıyor. 2011 yılından itibaren günümüze kadar yapılan eğitimlerde 450 girişimcimiz kendi işini kurdu. Geçtiğimiz yıl düzenlediğimiz kurslarda 100 kişi kendi işini kurdu. Yani geçtiğimiz yıllara göre iş kuranların sayısı katlayarak günümüze geliyor. Burada hükümetimizin belirlediği rakamlarla 50 bin TL’si hibe, 100 bin TL’si geri ödemeli kredi destek imkanı bulunuyor. Buda iş kurmak isteyen insanlara finansal anlamda cesaret veriyor. Kendi öz kaynaklarına veya diğer finansal imkanlara ulaşma noktasında belki zorluk çekseler de bu alacak girişimcilik eğitimleriyle daha güvenli işe başlayabiliyorlar. Özellikle ilçelerimizdeki insanlarında bu eğitimlere daha faza ilgi göstermesini bekliyoruz. Çünkü zaten piyasa şartlarıyla ilçelerimizde riski yüksek bir alanda iş kurmayı tercih ediyorlar, bu imkanları değerlendirdiklerinde daha güvenli iş hayatlarına başlayacaklardır” dedi.

    “İş dünyasına verilen desteklerden ötürü teşekkür ediyoruz”

    Son yıllarda iş dünyasına büyük destekler verildiğine dikkat çeken KATSO Başkanı Oğuz Fındıkoğlu da, şöyle konuştu: “Böyle bir ortaklıktan dolayı kurumlarımıza teşekkür ediyoruz. Çünkü sizler, iş dünyasına elinizdeki imkanlar olarak zaten vermeye çalışıyorsunuz. Bu da memleketimizdeki işsizlik konusunda olsun, iş arayanlar insanlara seçenek sunarak iş vermiş oluyoruz. Buda bir istihdam oluşturmak ve odamıza yeni üye katmak, ilimizde işadamı yetiştirmek açısından burada aslında bir temel atılıyor. Bu yüzden bizler için de oldukça önem kazanıyor. Şuandaki çalışmalar gayet güzel ve 5 tane odamızda kurs olacak. Bu kurslarda toplamda 125 kişi eğitimlerini tamamlayıp, kendi işini kurma imkanına sahip olacak. Bu iyi bir rakam, ilerleyen süreçte bu 125 kişi yanlarında da 1’ir kişi çalıştırsa 250 kişinin istihdamı demek oluyor. Bu ayrıca katlayarak veya büyüyerek giden ortaklıklar da olabilecek şekilde kendi istihdamlarını oluşturmuş olacaklar. Aslında bu çalışmalarla bizler birçok şeyin önüne geçmiş oluyoruz. Yeni istihdam oluşturup, üreten bir topluluk haline gelmiş oluyoruz. Bu sayede de devletimizden bekleyeceğimiz işi bizler, kendimiz kendi imkanlarınızla üretmeye başlıyoruz ve yeni istihdamlar oluşturmuş oluyoruz. İş dünyasına verilen bu desteklerden ötürü teşekkür ediyoruz”

    “İşsiz gençlerimize destek olarak iş kurmalarını sağlıyoruz, bu sayede girişimcilerimiz iş ararken işveren haline geliyor”

    Çalışma ve İş Kurumu (İŞKUR) Kastamonu İl Müdürü Dilek Şehnaz Aşıcı ise, İŞKUR olarak birçok alanda istihdam oluşturmaya çalıştıklarını belirterek, “İstihdam oluşturmaya çalışırken bunu ancak kişiye iş bulmakla değil, belki içlerinde kendi işini kurabilecek potansiyele sahip insanların olacağı düşüncesiyle de yola çıkarak bir program oluşturduk. Biz, girişimcilik eğitimiyle yaptığımız işlemde, fikri olan bir insanın bu fikriyle birlikte hayatını nasıl geçireceği noktasında 4 gün boyunca bilgilendirme yapıyoruz. Bunun yanı sıra KOSGEB’in hibeleri ve kredileri girişimcilerimize anlatılıyor” dedi.

    “Biz, girişimcilerimizi iş sahibi yaparken yarında onlar, bizim için istihdam oluşturduğunu görüyoruz” diyen Aşıcı, “Yani iş yeri açan bir kişiye bizler yardımcı olduk işyerini açtı, yarında bir başkasını istihdam etmeye başlıyor. Dün kendi iş ararken bir bakıyorsunuz kendisi işveren pozisyonuna geçiyor. Bizim için en önemli katkı budur. Bunun bu zincir halkasıyla gitmesi bizleri mutlu ediyor” diye konuştu.

    “5 kursta toplam 125 kişiye eğitim vereceğiz”

    Düzenlenecek eğitimler hakkında da bilgilendirmede bulunan Aşıcı, “İŞKUR, KOSGEB ve KATSO olarak 125 kişilik 5 grupluk bir program için protokolümüzü imzaladık. İlk grubumuz 11 Haziran’da eğitime başlayıp, 14 Haziran’da sona erecek. Eğitime katılmak isteyenler e-Devlet üzerinden eğitime başlamadan 5 gün öncesinde KOSGEB’e müracaat etmeleri gerekiyor. Ama bizler, yinede KOSGEB’e başvuramayanlar için hem İŞKUR, hem KOSGEB hem de KATSO olarak yardımcı olacağız. Her grubumuz 25 kişilik olacak, son grubumuz 6 Eylül’de eğitimini tamamlayacak. Eğitimler ilk etapta KATSO’da yapılacak. Herhangi bir problemin olması durumunda İŞKUR’da bu eğitimlerin verilebileceği iki toplantı salonumuz var. Burada devam edeceğiz. Eğitimler, günlük 8 saat olacak. Saat 08.30’da başlayacak, akşam 05.30’da bitecek. Eğitimler 4 gün olduğu için devem mecburiyeti bulunuyor. Bu eğitimlere işsiz, emekli, üniversite öğrencisi, çalışan yani herkes katılabilecek. Bu eğitimlerde herhangi bir şart aramıyoruz” ifadelerini kullandı.