Etiket: İşaretli

  • Coğrafi işaretli ürünlere büyük ilgi

    Samsun Fuar ve Kongre Merkezinde düzenlenen Samsun Gıda 2017 Fuarı’nda Samsun TSO’nun organizasyonunda, Bafra, Çarşamba ve Terme TSO’larının destekleriyle ziyaretçilere dağıtılan Samsun’un coğrafi işaretli ürünleri büyük ilgi gördü.

    TÜYAP Samsun Fuar ve Kongre Merkezinde bu yıl 2’ncisi düzenlenen, Samsun Gıda, İçecek Ürünleri Gıda İşleme Teknolojileri, Paketleme ve Lojistik Fuarı’nda, bu yıl Samsun’un coğrafi işaretli ürünleri de sergilendi. Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nın organizasyonu ve Bafra, Çarşamba, Terme Ticaret ve Sanayi Odalarının destekleriyle fuara gelen ziyaretçilere, Samsun’un coğrafi işaretli ürünleri olan, Samsun simidi, Çarşamba kıvratması, Terme pidesi, Bafra pidesi ve Bafra nokulu ikram edildi.

    Oluşturulan stantta dağıtılan coğrafi işaretli ürünler, başta protokol üyeleri olmak üzere ziyaretçiler büyük ilgi gösterdi. Kısa sürede tükenen ürünler ise, tam not aldı.

    Tanıtımda fuarlar önemli bir argüman aracı

    Her fırsatta Samsun’un coğrafi işaretli ürünlerini tanıtmaya çaba harcadıklarını belirten Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, “Fuarlar, iş aleminin tanıtım ve markalaşma ayaklarını yönetmek bağlamında oldukça önemli bir argüman aracı. Bu bağlamda, ilimizde düzenlenen fuarları da çok anlamlı buluyorum. Bu yıl ikincisini düzenlendiğimiz Gıda Fuarı da, kentimize yakışır şekilde büyük ilgi gördü. Türk kültürü çok derin, çok köklü bir kültür. Ülkemizin dört bir yanında dünyaya tanıtılması gereken çok önemli değerlerimiz var. Biz de Samsun TSO olarak coğrafi işaretli ürünlerimizi her fırsatta tanıtmaya özen gösteriyoruz. Bu yıl ki fuarımızda coğrafi işaretli ürünlerimizi ziyaretçilere tattırdık. Büyük ilgi gören organizasyonumuza katkı sağlayan Bafra TSO’ya, Çarşamba TSO’ya ve Terme TSO’ya teşekkür ediyorum” dedi.

  • Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi yeni iş kapıları açtı

    Coğrafi İşareti Ürünler Zirvesiyle yerel değerlerin ekonomiye kazandırılması için farkındalık oluşturan Ankara Ticaret Odası (ATO), zirve kapsamında düzenlediği sergiyle yerel ürünleri tanıttığı gibi, üreticilerin perakende zincirleriyle görüşmesine de zemin hazırladı.

    Ankara’da düzenlenen Coğrafi İşaretli Ürünler Sergisi’nde 42’si oda ve borsalara ait olmak üzere 130 yöresel ürün standı açıldı. Coğrafi işaret tescilli ve tescil başvurusunu Türk Patent ve Marka Kurumuna ve Avrupa Komisyonuna yapmış olan ürünlerin sergilendiği stantlarda, Kayseri pastırmasından Siirt fıstığına, Gaziantep baklavasından Beypazarı kurusuna kadar yüzlerce yöresel ürün yer aldı.

    ATO üretici ile alıcıları buluşturdu

    Coğrafi işaretli yöresel ürünlerini tanıtmak amacıyla sergide stant açan üreticiler ile Ankara’daki perakende zincirlerin satın alma yöneticileri, ATO’nun ikili görüşmeler (B2B) için hazırladığı stantta bir araya geldi. ATO’nun B2B standında, bulgurdan süt ürünlerine, pekmezden pestil ve kömeye kadar birbirinden ünlü yöresel ürünlerin üreticileri, Ankaralı yerel market zincirlerinin yetkilileri ve potansiyel alıcılarla iş görüşmesi yapma imkanı buldu.

    Zirvede eğitimler de düzenlendi

    ATO’nun “Gelenekten Geleceğe” sloganıyla düzenlediği Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi kapsamında eğitimler de düzenlendi. Üniversite öğrencilerinin yoğun ilgi gösterdiği Hijyen Eğitimi, Gıda Güvenliği Eğitim Programı ve Coğrafi İşaret Eğitim Programı’nda katılımcılara hijyen, sanitasyon, dezenfeksiyon, gıda zehirlenmesi, gıda muhafaza teknikleri, gıda mevzuatı ve coğrafi işaret tescili gibi konularda bilgiler verildi.

    ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin amaçlarından birinin de Ankara’yı bu ürünlerin, ticaret ve ihracatının merkezi haline getirmek olduğunu belirterek, “Bu zirve ile hem tüccarımızın ticaretteki rolünü, hem Ankara’nın ihracatını, hem de ekonomimize sağladığımız katma değeri artırmayı amaçladık. Zirve kapsamında düzenlediğimiz yöresel ürünler sergisinde Türkiye’nin dört bir yanından gelen üreticilerle Ankaralı tüccarlarımız bir araya gelerek çok verimli iş görüşmeleri gerçekleştirdiler” dedi.

    Zirvenin, yöresel ürünlerin en yüksek ekonomik değere kavuşması adına atılmış çok önemli bir adım olduğuna işaret eden Baran, yöresel ürünler sergisini ihtisas fuarına dönüştürmek istediklerini bildirdi. Baran, “İhtisas fuarıyla coğrafi işaretli yöresel ürünlerimizi, ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtıp, ticarileştirmek istiyoruz” diye konuştu.

    ATO’nun düzenlediği Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesine; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ankara Kalkınma Ajansı, Türk Patent ve Marka Kurumu, Ankara Üniversitesi, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜCiTA) destek verdi.

  • Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi kapsamında 30 oturumda 42 uzman konuşmacı yer aldı

    İki gün süren Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’nin kapanış konuşmasını yapan ATO Başkanı Gürsel Baran, “Cennet vatanımızın, aziz milletimizin daha zengin, daha güzel yarınları için bizler de durmadan dinlenmeden çalışıyoruz” diyerek, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a zirveye verdiği destekten dolayı teşekkür etti.

    Ankara Ticaret Odasının (ATO) düzenlediği ve sunuculuğunu Mesut Yar’ın yaptığı Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’nde “Ayhan Sicimoğlu’nun Gezi Notları: Geldim, Gördüm, Yedim” başlıklı oturumda Ayhan Sicimcioğlu, İtalya’nın coğrafi işaretli ürünleri balzamik sirke ve parmesan peyniri hakkında ilginç bilgiler paylaştı. Sicimoğlu, İtalya’nın Modena bölgesinde evlerin çatı katlarında en az 12 yıl bekletilerek üretilen balzamik sirkenin 100 mililitresinin bin dolara satıldığını anlattı. Sicimoğlu, Modena’da babaların kız çocukları doğar doğmaz üzüm suyunu çatı katındaki fıçılarda bekletmeye başladıklarını ve evlenirken kızlarına çeyiz olarak verdiklerini söyledi.

    “Tarladan Sofraya Coğrafya Türküleri” isimli oturumda konuşan ekonomist, para dedektifi Cem Seymen ise “Coğrafi işaret tarihi de korur. Tüm dünya 500 nüfuslu Rokfor kasabasının peynirini nasıl tanıyor?” diye konuştu.

    “Rokfor’un tarihi 1600’lü yıllara dayanıyor”

    Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan da “Bir Baş Sarımsak ile Coğrafi İşaretlere Baş Koymak” başlıklı oturumda, Türkiye’nin coğrafi işaret konusunda geç kaldığını, Fransa’da “Kralların peyniri, peynirlerin kralı” olarak bilinen Rokfor peynirinin geçmişinin 1600’lü yıllara dayandığını anlattı.

    Anzer balının kilosu 900 lira

    Moderatörlüğünü Fransa Büyükelçiliği Tarım Müsteşarı Pierre Autissier’in yaptığı “Nedir Bu Coğrafi İşaretler?” başlıklı oturumda Türk Patent ve Marka Kurumu Coğrafi İşaretler Dairesi Başkanı Hakan Kızıltepe, coğrafi işaretin yöresel ürünlerin ekonomik değerini artırdığını belirterek, Anzer Balı’nın kilosunun 900 liradan satıldığını söyledi. Türkiye’nin de kurucuları arasında yer aldığı Dünya Coğrafi İşaretli Ürünler Birliği OriGIn’in Fransa Temsilcisi Christian Amblard ise coğrafi işaretin sürdürülebilir kalkınmanın aracı ve tüketiciyi koruma yöntemi olduğunu bildirdi. WIPO Lizbon Tescil Müdürü Alexandra Grazioli de uluslararası tanınmış ürünleri daha geniş kitlelere yaygınlaştırmak istediklerini belirtti.

    Yöresel ürünlerin yıldızları

    “Ülkesel Coğrafi İşaretler, Küresel Başarılar” başlıklı oturumun moderatörlüğünü yapan ATO Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülkü Karakuş, “Coğrafyanın kader olduğu gerçeğiyle bu topraklarda yaşıyoruz. 85 kuruşa satılacak ürünü coğrafi işaretli hale getirince ederi 10 katına çıkıyor” dedi.

    Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adil Sani Konukoğlu, Aydın Ticaret Odası Başkanı Hakan Ülken ve Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Hüseyin Erkoç konuşmacı olduğu oturumda, Avrupa Birliğinden tescil alan Gaziantep baklavası, Aydın inciri ve Malatya kayısısının tescil süreçleri ele alındı.

    Perakendeci gözünden coğrafi işaret

    Türkiye Perakendeciler Federasyonu (PERDER) Başkanı Mustafa Altunbilek, “Coğrafi İşaret: Bir Markadan Daha Fazlası” başlıklı oturumda, coğrafi işaretli ürünlerin marka olmaktan öte bir değer taşıdığına dikkati çekti. Altunbilek, “Ülkemizin bu konuda çok şanslı olduğunu düşünüyorum. Gerek doğasıyla gerek kültürel zenginliği ile dünyada eşi benzeri olmayan bir ürün çeşitliliğine sahip” dedi.

    Altunbilek, coğrafi işaretli ürünlerin tüketici sağlığı açısından daha güvenilir olduğunu da vurguladı.

    Kadir Çöpdemir: “Lezzet dedektifi olmak istiyorum”

    Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’nin ikinci gün konuğu olan ünlü radyocu Kadir Çöpdemir, yaptığı sunumla izleyicilere keyifli dakikalar yaşattı. “Lezzet dedektifi” olmak istediğini söyleyen Çöpdemir, “Tekerlek icat edildiğinde medeniyet başladı diyorlar ama bence yeme içmenin icadıyla başladı” diye konuştu.

    Petrolden değerli

    TOBB Patent ve Marka Vekilleri Meclisi Başkanı Kaan Dericioğlu’nun moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde, Türkiye’de coğrafi işaretlerin sorunları ve çözüm önerileri tartışıldı. Panelde, YÜCİTA Kurucu Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, Türkiye’nin coğrafi işaret potansiyelinin petrolden daha değerli olduğunu söyledi. Tekelioğlu, Türkiye Coğrafi İşaret Enstitüsü kurulması ve coğrafi işaretle ilgili ayrı bir yasa çıkarılması gerektiğini belirtti. Ankara Üniversitesi Gıda Güvenliği Enstitüsü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Erdoğan Güneş de coğrafi işaretli ürünlerin festivallerde tanıtılması, Milli Tarım Projesi’nde Cİ’nin etkin bir şekilde yer alması ve satış ofisleri kurulması gerektiğini kaydetti. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Burçak Yıldız ise Ocak ayında çıkan Sınai Mülkiyet Kanunu sayesinde coğrafi işaretle ilgili düzenlemelerin hız kazandığını ve tescil mekanizmasının kolaylaştığını vurguladı. Kars Kaşarı Üreticisi İlhan Koçulu, ilgili kurumlar arasında koordinasyon olması ve üreticilerin örgütlenmesi gerektiğini bildirdi. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Teşkilatlanma Daire Başkanı Lokman Ramazanoğlu, Coğrafi İşaretlerde Farkındalığın Artırılması Projesi’nden söz etti.

    Ulusal logoya ihtiyaç var

    Panelde konuşan CarrefourSA Gıda Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece, coğrafi işaretli ürünleri diğerlerinden ayırma konusunda sorun yaşandığını, acilen ulusal logoya ihtiyaç olduğunu, küçük üreticilerin tek çatı altında bir araya gelmesi gerektiğini vurguladı. Metro Toptancı Market Meyve ve Sebze Kategori Müdürü Birol Uluşan, ürünlerin gerçekliğiyle ilgili sorunlar olduğunu bildirdi.

    Ankara Üniversitesi Zootekni Bölümü Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Gürsel Dellal moderatörlüğünü yaptığı “Ankara’nın En Değerli İşaretleri” konulu oturumda, Ankara Keçisi hakkında ayrıntılı bilgi verdi. Aynı oturumda söz alan Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Araştırma Görevlisi Dr. Ayşem Yanar ise Ankara’nın coğrafi işaret potansiyeli taşıyan yöresel el sanatları hakkında konuştu. Ankara Üniversitesi Gıda Güvenliği Enstitüsü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Ufuk Tansel Şireli, ATO ile birlikte Ankara Erkeç Pastırması, Ankara Döneri, Ankara Tavası ve Ankara Simidi için coğrafi işaret başvurusunda bulunduklarını söyledi. Oturuma FAO Yatırım Merkezi Ekonomisti Emilie Vandecandelaere de katıldı.

    Zirveye Şef Rafet İnce, AB Delegasyonu Tarım ve Balıkçılık Sektör Yöneticisi Nermin Kahraman, ETÜDER Başkanı Melih Şahinöz, Sakarya Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Işık, Kafkas Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Kars Kaşarı Tescil Araştırmacısı Prof. Dr. Mitat Şahin, YÜCİTA Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Selim Çağatay, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu Tahakkuk Koordinatörü Cihan Karahan, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan Yüksek Mühendis Mehtap Aydınlı, Ankara Üniversitesi Gıda Güvenliği Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Nevzat Artık, Uludağ Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sertaç Dokuzlu, TSE Belgelendirme Merkezi Başkanı Alper Veyisoğlu, Gastronomi Uzmanı Şef Vedat Başaran, Şef Ali Ronay, Şef Mustafa Otar, FoodinLife Gastronomi Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Gökmen Sözen, INAO Önceki Genel Müdürü Jean-Louis Buer, Comte Peyniri Mesleklerarası Yönetim Komitesi Başkanı Claude Vermot-Desroches de konuşmacı olarak katıldı.

    Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi, ekmek uzmanı Mine Ataman’ın sunumunun ardından Ankara Olgunlaşma Enstitüsü’nün yöresel giysiler defilesiyle son buldu. Defileyi, Maliye Bakan Yardımcısı Cengiz Yavilioğlu ile ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran birlikte izledi.

    Baran’dan Cumhurbaşkanına ve hükümete teşekkür

    ATO Başkanı Baran, zirvenin kapanışında yaptığı konuşmada, şunları söyledi:

    “Bu ülke bu topraklara, insanlarımıza sevdalılar tarafından yönetiliyor. Türkiye sahip olduğu bu güçle aydınlık, pırıl pırıl bir geleceğe devletiyle milletiyle el ele gönül gönüle kararlılıkla yürüyor. Cennet vatanımızın, aziz milletimizin daha zengin, daha güzel yarınları için bizler de durmadan dinlenmeden çalışıyoruz. Zirvemize verdikleri destekten ötürü Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım başta olmak üzere tüm hükümet üyelerimize kalbi şükranlarımı sunuyorum.”

    Baran, başarılı sunumundan dolayı teşekkür ettiği Mesut Yar’a el sanatları ürünü vazo hediye etti.

    İki gün süren Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi kapsamında 30 oturumda 42 konuşmacı yer aldı. Yoğun katılımla gerçekleşen oturumlarda, çekilişle 5 kişiye tablet hediye edildi.

  • Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi devam ediyor

    Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından Türkiye’nin yöresel ürünlerini dünyaya tanıtmak, Ankara’yı bu ürünlerin ticaret ve ihracatının merkezi haline getirmek amacıyla düzenlenen Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi devam ediyor.

    Mesut Yar’ın sunumuyla ATO Congresium’da gerçekleşen zirve ikinci gününde de farklı katılımcıların oturum ve panelleri ile devam ediyor. Zirvenin ikinci gününe, radyocu spiker Kadir Çöpdemir konuşmacı olarak katıldı. Çöpdemir, Türk insanının ilginç fotoğrafları üzerinden yorumlar yaptı. Yarım saat süren konuşmasında katılımcıların eğlenceli vakit geçirmesini sağlayan Çöpdemir, salondan büyük alkış aldı.

    Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi, Denetim Şart: Coğrafi İşaretlerde Devlet Denetimi, Garantili Ürünlerin Konuşulmayan Sırrı: İç Denetim, Türkiye’de Coğrafi İşaretlerin Sorunları ve Çözüm Önerileri Paneli, Keşanlı Satır Eti, Destinsayon Pazarlama: Şehirlerin ve Ürünlerin İlginç Aritmetiği, Sofradan Raflara: Kars Kaşarının Öyküsü, Coğrafi İşaretler Neden Baş Sofrada? Ankara’nın En Değerli İşaretleri, Küresel Zincirlerin Lokal Keşifleri, Kırsal Ürünler, Global Hedefler, Geleneği Kucaklayan Pazarlama, Bir Dilim Ekmek Üzerine Tarih ve Coğrafya Notları, Modanın Efsane Tarihi: Anadolu başlıklı oturum ve panellerle gün boyu sürecek.

  • Kayseri pastırması Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’nde

    Ankara’da gerçekleştirilen Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’nde Kayseri Ticaret Odası da yer alırken, standın en gözde ürünü Kayseri pastırması oldu.

    Kayseri Ticaret Odası (KTO), Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından Türkiye’de ilk kez düzenlenen Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’ne katıldı. ATO Congresium’daki zirvede yer alan KTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Hiçyılmaz, Kayseri’de 10 coğrafi işaretli ürün olduğunu belirterek, “Buradaki amaç hangi ürünün hangi yöreyle özdeşleşmiş olduğunu tüm Türkiye’ye duyurmak ve tüm ürünlerimizin kamuoyu tarafından daha çok benimsenmesi ve satın alınmasını sağlamaktır. Bizler de Kayseri yöremizin ürünlerinin tanıtımı için buradayız. Bu kapsamda bu faaliyetleri önemsiyoruz ve her sene de bu organizasyonda yer alacağız” şeklinde konuştu.

    ATO Başkanı Gürsel Baran da standı ziyaret gelerek Kayseri pastırmasının tadına bakıp, KTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Hiçyılmaz’la sohbet etti.