Etiket: internet

  • Vodafone’lular 2019’a girerken 7 milyon GB mobil internet kullandı

    Vodafone’luların yılbaşı keyfi kesintisiz iletişimle katlandı. Yeni yıla girerken yaklaşık 473 milyon dakika konuşan, 135 milyon SMS gönderen ve 7 milyon GB mobil internet kullanan Vodafone aboneleri, yeni bir rekora imza attı.

    Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, müşterilerine 2019’u karşılarken sevdikleriyle doyasıya iletişim kurmanın ayrıcalığını yaşattı. Vodafone’lular, 31 Aralık 2018 ve 1 Ocak 2019 tarihlerini kapsayan 2 günde toplam 473 milyon dakika konuştu, 135 milyon SMS gönderdi ve 7 milyon GBmobil internet kullandı. Vodafone’luların yılbaşı tatili süresince mobil internet kullanımı geçen yıla göre yaklaşık 2 kat arttı.

    Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:

    “Vodafone olarak, yaptığımız her işin merkezine müşterilerimizi yerleştiriyor, ihtiyaçlarını eksiksiz karşılamaya odaklanıyoruz. Mükemmel müşteri deneyimi sağlamanın yolu müşterilerin hayatını kolaylaştırmaktan geçiyor. Müşterilerimize genişbant teknolojilerimizdeki global deneyimimizi ve en iyi hizmeti sunmayı sürdürüyoruz. Yılbaşı tatilinde de geniş kapsama gücümüzle abonelerimizin kesintisiz iletişim ihtiyacını karşıladık. Abonelerimiz 473 milyon dakika, 135 milyon SMS ve 7 milyon GB mobil internet kullanarak sevdikleriyle yılbaşını kutladı. Bu vesileyle, tüm halkımızın yeni yılını kutluyoruz.”

    En yoğun trafik İstanbul ve Ankara’da yaşandı

    Yapılan şirket açıklamasına göre yılbaşında en çok konuşan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Şanlıurfa, Bursa, Antalya, Adana, Konya, Samsun ve Kocaeli olurken, en çok SMS gönderen iller İstanbul, Ankara, Şanlıurfa, İzmir, Adana, Konya, Bursa, Antalya, Samsun ve Gaziantep; en çok mobil internet kullanan iller de İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Konya, Şanlıurfa, Kocaeli, Adana ve Samsun oldu.

    Vodafone’luların yılbaşında en çok aradığı ülkeler sırasıyla Almanya, KKTC, Mısır, Fransa, Hollanda, Afganistan, İngiltere, Yunanistan, Hindistan ve Romanya, en çok SMS gönderilen ülkeler ise İngiltere, KKTC, Almanya, Fransa, Amerika Birleşik Devletleri, Rusya Federasyonu, Ukrayna ve Azerbaycan oldu.

    Vodafone Red aboneleri de yurtiçi ve yurtdışı fiyat ayrımını ortadan kaldıran “Her Şey Dahil Pasaport – Dünya” hizmeti ile tarifelerindeki her yöne dakika, SMS ve internetlerini104 ülkede tıpkı Türkiye’deymiş gibi yılbaşı tatili süresince özgürce kullandı.

  • İnternet reklamlarına vergi uygulaması başlıyor

    Yılbaşı itibariyle uygulamaya konulacak internet fenomenlerine vergi uygulamasını içeren kararla birlikte mobil pazarlama sektöründe rekabetin daha da gelişeceğine yönelik görüş bildirildi.

    1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle, Google, Youtube, Facebook gibi yurt dışı platformlara ve İnternet Fenomeni olarak tabir edilen kişilere verilecek reklamlar ve aracılık hizmetleri, ödemeler üzerinden stopaj uygulamasıyla vergiye tabi olacak.

    MMA (Mobil Pazarlama Birliği) Türkiye, 19 Aralık 2018 tarihli Resmî Gazete ’de yayınlanan, İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması konulu 476 sayılı Cumhurbaşkanı kararı hakkında bilgi ve görüş aktardı.

    1 Ocak tarihinde yürürlüğe girecek olan ‘İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması’ konulu karar, mobil pazarlama ve reklamcılığı da yakından ilgilendiriyor.

    Stopaj oranı yüzde 15

    Karar uyarınca internet ortamında reklam hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılacak ödemeler, ödeme yapılan kişinin vergi mükellefi olup olmadığına bakılmaksızın, belirlenmiş oranlarda stopaj vergisine tabi olacak.

    Gerçek kişilere ve dar mükellefiyete tabi kurumlara yapılacak ödemelere uygulanacak stopaj oranı yüzde 15 olarak belirlenirken; Türkiye’de kurumlar vergisi mükellefi olan kurumlara yapılacak ödemelerden vergi kesintisi yapılmayacak.

    “Rekabet daha da gelişecek”

    Sektörel regülasyonların faydalı olduğunu ve mobil reklamcılığı ilgilendiren bu kararın da sektörün yararına olacağını düşündüklerini belirten MMA Türkiye & MENA Bölge Direktörü Melis Ertem, “Lokal yayıncılar ve platformlar datalarını daha efektif şekilde analiz edip kullanarak global platformlarla eş değer hedefleme imkanları sundukça rekabetin daha da gelişeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • İnternet reklamlarına vergi uygulaması başlıyor

    Yılbaşı itibariyle uygulamaya konulacak internet fenomenlerine vergi uygulamasını içeren kararla birlikte mobil pazarlama sektöründe rekabetin daha da gelişeceğine yönelik görüş bildirildi.

    1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle, Google, Youtube, Facebook gibi yurt dışı platformlara ve İnternet Fenomeni olarak tabir edilen kişilere verilecek reklamlar ve aracılık hizmetleri, ödemeler üzerinden stopaj uygulamasıyla vergiye tabi olacak.

    MMA (Mobil Pazarlama Birliği) Türkiye, 19 Aralık 2018 tarihli Resmî Gazete ’de yayınlanan, İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması konulu 476 sayılı Cumhurbaşkanı kararı hakkında bilgi ve görüş aktardı.

    1 Ocak tarihinde yürürlüğe girecek olan ‘İnternet Ortamında Verilen Reklam Hizmetlerinin Vergi Kapsamına Alınması’ konulu karar, mobil pazarlama ve reklamcılığı da yakından ilgilendiriyor.

    Stopaj oranı yüzde 15

    Karar uyarınca internet ortamında reklam hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılacak ödemeler, ödeme yapılan kişinin vergi mükellefi olup olmadığına bakılmaksızın, belirlenmiş oranlarda stopaj vergisine tabi olacak.

    Gerçek kişilere ve dar mükellefiyete tabi kurumlara yapılacak ödemelere uygulanacak stopaj oranı yüzde 15 olarak belirlenirken; Türkiye’de kurumlar vergisi mükellefi olan kurumlara yapılacak ödemelerden vergi kesintisi yapılmayacak.

    “Rekabet daha da gelişecek”

    Sektörel regülasyonların faydalı olduğunu ve mobil reklamcılığı ilgilendiren bu kararın da sektörün yararına olacağını düşündüklerini belirten MMA Türkiye & MENA Bölge Direktörü Melis Ertem, “Lokal yayıncılar ve platformlar datalarını daha efektif şekilde analiz edip kullanarak global platformlarla eş değer hedefleme imkanları sundukça rekabetin daha da gelişeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • Aruba’dan aynı anda binlerce kişiye kesintisiz internet deneyimi

    Paris’te 138 dönüm üzerinde gerçekleşen dünyanın en büyük golf etkinliklerinden The Ryder Cup’ta, HPE Aruba Networks’ün getirdiği internet bağlantısı, sporseverlere yepyeni ve kesintisiz bir deneyim sunduğu kaydedildi.

    Aruba’nın Mobile First Architecture isimli network çözümü, The Ryder Cup’ta sıra dışı ve kullanıcı odaklı bir deneyim sağladığını açıkladı. Yapılan bilgilendirmede; etkinliğin 3 gününden fazla sürede, 99 bin 42 tekil cihaz networke bağlandı ve Pazar günü 15.00 itibariyle eş zamanlı kullanıcı sayısı 15 bin 460’a ulaştı. 55 terabaytlık veri network üzerinden gönderildi. Bu oran, Super Bowl’dakinden beş kat daha fazla olduğu belirtildi.

    The Ryder Cup CTO’su Michael Cole, hedefinin, tamamen internete bağlı ve akıllı bir saha oluşturmak olarak olarak açıklarken, “Her şey internete bağlı olduktan sonra yapılamayacak şey yok” dedi.

    Cole; ticari ortaklarıyla teknolojinin, golfe katılımın daha da genişlemesine giden yolda, işlerine yapabileceği katkıyı göstermek istediklerini belirterek, “Sadece sıkı golf takipçileri için değil, daha genç nesillerin yeni alanlara yayıldığı daha geniş bir seyirci deneyimi oluşturmaya odaklanabiliriz. Bizim için veri, European Tour ve golfün genelinin tam merkezinde olmalı. Veri, vizyonumuzu, golfü bir ürün olarak baz alan güçlü bir eğlence şirketine dönüştürmeyi sağlayan yeni bir para birimi” şeklinde konuştu.

    Yapılan açıklamada etkinlik ilgili şu ifadeleri kullandı;

    Operasyonel ve izleyicilere ayrılmış ana bölgeler, uygulamaları, veri toplayan sensörleri ve konum bazlı seyirci hizmetlerini güçlendiren, hem açık hem de kapalı alanlarda 649 adet Wi-Fi (kablosuz internet) erişim noktasıyla kaplandı.

    Kullanıcıların kendi cihazlarını yanında getirdiği 2018 yılının en büyük spor etkinliklerinden birinde ziyaretçiler, tüm saha boyunca yüksek hızda Wi-Fi bağlantısına erişebildi. Sanal coğrafi sınırlar gibi tekniklerin kullanıldığı, 10 milyondan fazla içerik bazlı mesajın dağıtıldığı uygulama aracılığıyla seyirciler, müsabaka boyunca tek tıkla kablosuz internet erişimini deneyimledi.

    2010 yılında uygulanan mobil telefon yasağına rağmen, oyuncuların gerçek zamanlı skorlarına, konumlarına, basın toplantıları ve müsabaka özetleri yayınlarının yanı sıra, canlı radyo yayınına erişim sağlandı.

  • Mersin’de öğrencilere “Güveli İnternet ve Siber Suçlar” semineri

    Mersin Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ile Silifke ve Tarsus İlçe Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Büro Amirliği görevlileri tarafından öğrencilere yönelik “Güveli İnternet ve Siber Suçlar” semineri düzenlendi.

    Mersin’in Silifke İlçesindeki okullarda düzenlenen seminerde siber polisi öğrencileri, “Güvenli İnternet Erişimi, Güvenli Sosyal Medya ve İnternet Bağımlılığı” konusunda bilgilendirildi. Programda, internet üzerinde en çok uygulanan e-hırsızlık yöntemlerini öğrencilere anlatan siber polisi, özellikle basit parolalar, sosyal ağ yönetmeleri, şifresiz wifi ağları, virüs ve programların dolandırıcılıkta kullanıldığını anlattı.

    “E-posta ile gelen dosyalara dikkat”

    Öğrencileri, kişisel bilgileri güncelleme amaçlı gelen e-postalara itibar etmemeleri konusunda uyaran emniyet görevlileri, e-posta ile gelen dosyalara devamlı şüphe ile yaklaşılması gerektiğini kaydederek, “Bilgisayarınızda mutlaka güncel bir antivirüs programı kurulu olsun. İnternet kafe gibi çok kişinin kullandığı bilgisayarlarda, tarayıcının şifrenizi kaydetmesine izin vermeyin. Zararlı internet içeriklerinden korunmak için, internet servis sağlayıcınızdan güvenli internet hizmetini talep edin. Güvenli İnternet hizmeti ücretsizdir, sizi ve bilgisayarınızı birçok zararlı içerikten korur. Size bedava ürün, hizmet veya ödül vaat eden mesajlardan ve sitelerden uzak durunuz” dedi. Programa katılan öğrenciler, video gösterileri, güvenli internet kullanımı, internette bilgi güvenilirliği, internet bağımlılığı, banka hesaplarının güvenilirliği, internet üzerinden güvenli alışveriş ve bilinçli sosyal medya kullanımı hakkında bilgilendirilirken, merak ettiklerini de soru cevap şeklinde öğrenme fırsatı buldular.