Etiket: iletişim

  • Covid-19, 2020’de iletişim sektörünün alışkanlıklarını değiştirdi

    Covid-19, 2020’de iletişim sektörünün alışkanlıklarını değiştirdi

    Markaların 2020 yılında medyaya servis ettiği basın bülteni içeriklerinin odağı Covid-19 oldu.

    Medya veritabanı ve basın bülteni dağıtımı konusunda bir hizmet sağlayıcısı olan Basinodam.com’un verilerine göre, markaların 2020 yılında medyaya servis ettiği basın bülteni içeriklerinin odağı Covid-19 oldu. Basinodam.com Genel Müdürü Burak Celep,“2020’nin ilk yarısında basın bülteni dağıtım sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38 oranında düşüş gösterdi. Sektör ayrımı gözetmeksizin platformumuz üzerinden markaların medyaya servis ettiği basın bültenlerinin yüzde 62’si Covid-19 veya bağlantılı konular ile ilgili olurken uzaktan eğitim, temassız ödeme, online tahsilat ve uzaktan şirketi içi iletişim gibi konular öne çıktı” dedi.

    Basın bülteni gönderimi yapılan kategoriler incelendiğinde ise sağlık sektöründe faaliyet gösteren markaların medyaya gönderdiği basın bültenlerinin yüzde 78’i Covid-19 veya bağlantılı konular ile ilgili olurken, diğer sektörlerde durum ise; bilişim yüzde 67, turizm yüzde 64, perakende yüzde 54, sanayi yüzde 53, moda yüzde 41, emlak yüzde 39 ve Kamu-Belediye yüzde 18 şeklinde oldu.

    “Yurt dışı basın bülteni gönderimi arttı”

    Burak Celep, bu dönemde sayı olarak en az basın bülteninin Kültür Sanat ve Turizm kategorilerinde dağıtıldığını belirtirken en fazla artışın ise Bilişim ve Savunma kategorilerinde gerçekleştiğini ifade etti.

    Eğitim ve bilişim sektörlerinde ise, en fazla uzaktan eğitim ile ilgili basın bülteni dağıtımının yapıldığını belirten Celep, “Ekonomide ise genellikle ihracat ile ilgili içerikler öne çıktı. Firmalar bu dönemde yurtdışı tanıtımına ağırlık vererek hedef pazarlarına yönelik iletişim çalışmalarını 2019 yılına göre yüzde 40 artırdı” diye konuştu.

  • “Doğal afetlerde dijital iletişim kullanma bilinci artıyor”

    “Doğal afetlerde dijital iletişim kullanma bilinci artıyor”

    Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Vatandaşlarımızın afet durumlarında iletişim ihtiyaçları ve sağlık durumu paylaşımları için dijital kanalları kullanması çok önemli. İzmir’de yaşanan son deprem felaketi sırasında 1 milyondan fazla kişi aramalarını BiP üzerinden gerçekleştirdi.Doğal afetlerde dijital iletişim kullanma bilinci artıyor” dedi.

    Doğal afetlere iletişim açısından hazırlıklı olmanın ve bireysel olarak doğru kanalları kullanmanın önemi konusunda bilinçlenme arttıkça bu amaca hizmet eden dijital servislerin kullanımı da artıyor. Turkcell tarafından geliştirilen yerli iletişim ve yaşam platformu BiP’in içinde bulunan Acil Durum Butonu, deprem ve diğer doğal afet durumlarında hızlı, kolay ve kesintisiz iletişim kurulabilmesine yardımcı oluyor. İhtiyaç halinde uygulama içindeki butona basan kullanıcılar, önceden belirledikleri kişilere tek tuşla yardıma ihtiyaçları olup olmadığı bilgisini konumları ile birlikte gönderebiliyor. Tüm operatör kullanıcılarına ücretsiz verilen bu hizmeti kullanarak acil durumda ulaşılması için kayıt edilen kişi sayısı 2 milyonu geçmiş durumda.

    Doğal afetlerde iletişim kanallarının açık tutulmasının hayati önem taşıdığını belirten Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Vatandaşlarımızın afet durumlarında iletişim ihtiyaçları ve sağlık durumu paylaşımları için dijital kanalları kullanması çok önemli. İzmir’de yaşanan son deprem felaketi sırasında 1 milyondan fazla kişi aramalarını BiP üzerinden gerçekleştirdi. Depremden etkilenen 10 bine yakın kişi ise 40 bin yakını ile konumunu Acil Durum Butonu üzerinden paylaştı. Geliştirdiğimiz servislerle en zor zamanlarda halkımızın ihtiyaçlarına karşılık verebilmek için çalışmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

  • İletişim Kuramları kitabı raflardaki yerini aldı

    İletişim Kuramları kitabı raflardaki yerini aldı

    Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Çetin Murat Hazar ile Bartın Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Özkan Avcı editörlüğünde hazırlanan İletişim Kuramları kitabı raflardaki yerini aldı.

    Farklı ideolojik, kültürel, ekonomik, psikolojik veya sosyal teorileri uygulamak için geliştirilen çeşitli metodolojik yaklaşımlardan oluşan ve birçok bilim dalından beslenen İletişim Kuramları kitabı okuyucuların beğenisine sunuldu.

    Titiz ve yoğun bir çabanın ürünü olan kitap, Gazi Kitabevi tarafından yayımlandı. Kitap, bu alanda bilimsel araştırmalar yapmak ya da temel bilgileri edinmek isteyen okuyucular ve özellikle iletişim alanında öğrenim gören öğrenciler için önemli bir kaynak görevi üstlenecek.

    Kitapta Lasswell’in İletişim ve Propaganda Modelinden, günümüze vurgu yapan McLuhan’ın Küresel Köy Teorisi ile Castells’in Ağ Toplumu Teorisine kadar birçok kuram kapsamlı bir şekilde okuyuculara sunuluyor. 834 sayfalık kitapta kuramların yanında, bu kuramların temsilcilerine ve güncel olarak kuramla ilgili yapılan çalışmalara da yer veriliyor.

    Kitap için hazırlanan tanıtım yazısında da iletişim kuramlarının önemine dikkat çekilerek şu ifadelere yer verildi: “İletişim Kuramları, farklı ideolojik, kültürel, ekonomik, psikolojik veya sosyal teorileri uygulamak için geliştirilen çeşitli metodolojik yaklaşımlardan oluşmakta ve birçok bilim dalından beslenmektedir. İletişim kuramlarının kökenlerine bakıldığında sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji gibi çeşitli bilim dallarında çalışmalar yürüten önemli isimlerin alanlarında kazandıkları tecrübelerini iletişim bilimlerine taşıdıkları görülmektedir. Kitapta Lasswell, Lazarsfeld, Berelson, Gaudet, Hovland, White, Shannon, Weaver, Heider, Newcomb, Osgood, Tannenbaum, Festinger, Westley, MacLean, Berne, Nash, Schramm, J. Riley, M. Riley, Rogers, McCombs, Shaw, Lippmann, Maletzke, Gerbner, Comstock, Tichenor, Donohue, Olien, Goffman, Noelle-Neumann, Katz, Ball-Rokeach, DeFleur, Gramsci, Adorno, Horkheimer, Debord, Althusser, Foucault, Baudrillard, Habermas, Thompson, Hoggart, Williams, Hall, Saussure, Peirce, McLuhan ve Castells’in ele aldıkları düşünceler etrafında kuramlar okuyuculara sunulmaktadır.”

  • OMÜ İletişim Fakültesi’ne iki ödül birden

    OMÜ İletişim Fakültesi’ne iki ödül birden

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencileri, ’Geleceğin İletişimcileri Yarışması’nda iki ödül birden aldı.

    Bu yıl altıncısı düzenlenen Geleceğin İletişimcileri Yarışması’nda ödüller sahiplerini buldu. Bu yıl yarışmaya 76 üniversiteden 790 öğrenci başvuru yaptı. Canlı yayında yapılan ödül töreninde OMÜ İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü iki dalda ödül aldı. Radyo Yayıncılığı Drama Programı Kategorisi’nde Şule Nur Yazar ve Utku Can Eroğlu “Koparılan Çiçekler” adlı eser ile ikinci oldu. Televizyon Yayıncılığı Kısa Film Kategorisi’nde ise Mohamad Vard Atik, Feyza Kani ve Yasser Kosba “Ne Olmuş” adlı eser ile üçüncü oldu. Öğrenciler ödülünü Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’tan aldı.

    Ödül töreninde öğrencilere eşlik eden ve onların heyecanını paylaşan İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Doç. Dr. Nursel Bolat, “Öğrencilerimiz çok emek verdi. Üniversitemizi ve Fakültemizi en iyi şekilde temsil ettiler. Bölümümüz ve Fakültemiz adına kendilerine teşekkür ediyorum” dedi.

  • İletişim Başkanlığından Malazgirt Zaferi’nin 949. yıl dönümüne özel “Kızıl Elma” marşı

    İletişim Başkanlığından Malazgirt Zaferi’nin 949. yıl dönümüne özel “Kızıl Elma” marşı

    İletişim Başkanlığı, Malazgirt Zaferi’nin 949. yıl dönümü dolayısıyla “Kızıl Elma” marşı hazırladı. İletişim Başkanı Fahrettin Altun marşı sosyal medya hesabından paylaşarak, “Bizim için Kızıl Elma büyük ve güçlü Türkiye’dir” ifadelerine yer verdi.

    İletişim Başkanlığı, Malazgirt Zaferi’nin 949. yıl dönümü dolayısıyla “Kızıl Elma” marşı hazırladı. İletişim Başkanı Fahrettin Altun, marşı resmi sosyal medya hesabından paylaşarak, “Bizim için Kızıl Elma büyük ve güçlü Türkiye’dir. Malazgirt’ten 15 Temmuz’a destanlar yazan milletimizin kutlu yürüyüşüdür. Kızıl Elma, gölgesinde nice mazlumun serinlediği ulu çınardır. Cebeli Tarık’tan Hicaz’a, Balkanlardan Asya’ya tüm insanlığın hasretle beklediğidir” ifadelerini kullandı.

    Kızıl Elma marşının klibi, 1071 Malazgirt Zaferi’nden Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna, İstanbul’un fethinden Çanakkale ve Kurtuluş Savaşı’na, 15 Temmuz Destanı’ndan günümüze kadar aynı ruhun taşındığı temalar üzerine kurgulandı. Klipte Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Fetih Suresi’nin ilk ayetlerini okuması da yer aldı. Kızıl Elma marşının sözleri şu şekilde:

    “Canlar canının yolunda ancak

    Kızıl elma hedefine ulaşılacak

    Vadedilmiş olan ilahi nur Hâk

    Ebedi mutlak hakim olacak

    Kızıl elmanın fethiyle ancak

    Yeryüzü sükun huzur bulacak

    Geliyoruz ey şanlı al bayrak

    Vatan aşkıyla her köşe bucak

    Arşa yükselsin tekbir sesleri

    Allah-u Ekber arş ileri

    Türk’ün askeri candır siperi

    Kahraman yurdumun onur izzeti

    Arşa yükselsin tekbir sesleri

    Allah Allah diyerek dönmeyiz geri

    Vur ki inlesin zalimin sesi

    Yedi cihan duysun hür sesimizi

    Şanlı Türkiyem albayrağına

    Bağlıyız gönülden canım vatana

    Başlar koyar yoluna tüm cihanda

    Şu çılgın Türkler hilal uğruna

    Haydi Türkiye’m Allah aşkına

    Tarihe bir daha damga vurmaya

    Ey aziz millet vatan namına

    Yeniden nesillere ilham olmaya

    Malazgirt’te şahlanan Sultan Alparslan

    Kuruluş’ta Osman Gazi oluyor bu kan

    Fetihlerle müjdelenen Sultan-ı Cihan

    Çanakkale meydanında çocuk kahraman

    Nesebinden geliyor yine aynı kan

    Dirilişle yeniden yazıyor destan

    İ’lâ-yi Kelimetullah bekliyor cihan

    İstikamet kızıl elma vermeyiz aman

    Malazgirt’te şahlanan Alparslan gibi

    Zaferlerle tarih yazan ecdadım gibi

    Çağ kapatıp çağ açan ceddimiz gibi

    Hedefimiz kızıl elma marş ileri.”