Etiket: İhbarlar

  • Çorum’da asılsız ihbarlar 112’yi bıktırdı

    Çorum’da yangın, doğal afet, kaza gibi hayat için saniyelerin önemli olduğu olaylara yetişmeye çalışan 112 Acil Servis ekiplerinin en büyük derdi asılsız ihbarlar.

    2017 yılı ilk 11 ay içerisinde 112 çağrı merkezine 284 bin 179 çağrı yapılırken bu çağrıların 234 bin 668’ i gereksiz aramalar ve asılsız ihbar çıktı.

    İl Sağlık Müdürü Ömer Sobacı, Acil Sağlık Hizmetleri birimi olarak, vatandaşlarımıza en üst kalitede sağlık hizmeti sunabilmek adına, il genelinde 60 adet standart, 2 adet kar paletli, 1 adet obez ve toplumsal olaylara müdahale amaçlı dört yataklı tam donanımlı acil yardım ambulansları ve görevli ekipleriyle 7 gün 24 saat kesintisiz bir şekilde görevlerinin başında yer aldıklarını söyledi.

    Sağlık Bakanlığı’nın belirlediği vakaya ulaşım ve müdahale kriterlerine bakıldığı zaman Çorum İl Sağlık Müdürlüğü olarak, Acil Sağlık Hizmetlerinde üst standartları yakaladıklarını dile getiren Sobacı, “2017 yılı ilk 11 ayda 49 bin 511 vakaya müdahale edilmiş olup, kentsel vakaların yüzde 97’sine ilk 10 dakikanın altında, kırsal vakaların ise yüde 95’ine ilk 30 dakikanın altında ulaşılmıştır. Bu hizmetlerimizin yüzde 100 başarıya ulaşmasında ve hizmetin ivedi bir şekilde gerçekleştirilmesinde ki en büyük engel, 112 Acil Çağrı hattının gereksiz meşgul edilmesi ve de asılsız verilen ihbarla birlikte trafikte ambulanslara verilmeyen önceliktir. 2017 yılı ilk 11 ay içerisinde 112 çağrı merkezine yapılan çağrı sayısı 284 bin 179 olup bu çağrıların 234.668’i gereksiz aramalar ve de asılsız ihbarlardır” ifadelerini kullandı.

    Asılsız ihbarlar sonucunda ambulansların gerçek ihtiyaç duyulan bölgelere gecikme yaşadığını vurgulayan Sobacı, “Bu gecikme sonucunda sağlık çalışanı arkadaşlarımıza sözel ve fiziksel şiddet uygulanmaktadır. Sağlık Bakanlığımız ve de Çorum İl Sağlık Müdürlüğümüz olarak, sağlık çalışanlarına yönelik uygulanan şiddeti kınıyor, hiçbir şekilde kabul etmiyoruz. Görevi eksiksiz yerine getirebilmek ve bu tür olumsuzluklara dur demek amacıyla, vatandaşlarımızda bilinç oluşturabilmek için Bakanlığımız tarafından gerekli çalışmalar yapılmaktadır. İlimizde farkındalık yaratabilmek adına, meydanlarda, okullarda ve ticari işletmelerde 112 tanıtımlarıyla birlikte vatandaşlarımıza bilgilendirmeler yapılmaktadır. Bu Bilgilendirmeler içerisinde yer alan; Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan “Yaşama Yol Ver” kampanyası kapsamında ” trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi” konularında toplumsal farkındalığın artırılması hedeflenmiştir.

    İnsan hayatındaki dakika ve saniyelerin önemi göz önüne alındığında 112 acil sağlık ekiplerinin trafikte zaman kaybetmeden yol alması bir insanın hayata bağlanmasına vesile olabilir. Toplum olarak trafikte ambulanslarımıza yol vermeye özen göstermemiz ve bu konuda hassas olmamız gerekir. Bir gün bizlerinde ambulansa ihtiyaç duyabileceğimiz ve de o ambulansta kendi yakınlarımızın olabileceği unutulmamalıdır.

    Çorum İl Sağlık Müdürlüğü olarak, vatandaşlarımızın ihtiyaç duyduğu sağlık konularının bütününü dikkatle takip ediyor gerekli çalışmaları titizlikle gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

  • Canı Sıkılan Yangın İhbarı Yapıyor, Yalan İhbarlar Çileden Çıkarıyor

    Aydın’da itfaiyeye yapılan asılsız ihbar hem itfaiyeyi hem de vatandaşları çileden çıkardı. Mahalle sakinleri ile uzun süre yangın yeri arayan ekipler ihbarın asılsız olduğunu anlayınca normale döndü.

    Akşam saatlerinde Aydın Efeler İlçe merkezi Zafer Mahallesi’ndeki bir adres için yapılan yangın ihbarı ile Aydın Büyükşehir Belediyesi İtfaiye ekipleri siren çalıp mahalleye geldi. Bir anda itfaiye araçlarını sokakta gören mahalle sakinleri panik yaşarken, çevrede duman göremeyen itfaiyeciler vatandaşlara, vatandaşlar da itfaiyecilere nerenin yandığını sordu. Bölgede yapılan denetimler sonucu herhangi bir yangın olmadığı belirlenirken ekipler de normale döndü.

    “DİJİTAL SİSTEM BİRAZ RAHATLATTI”

    Daha önceki dönemlerde telefon sapıkları yüzünden ihbarların yüzde 90’nından fazlasının asılsız olduğu Aydın’da dijital sistem ve kayıt sistemlerinin asılsız ihbarları azalttığı belirtilirken halen asılsız ihbarların yaşandığı belirtildi. Kasıtlı olarak arayanlara yönelik tutulan kayıtlarla Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunduklarını belirten Aydın Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi yetkilileri halen asılsız ihbarlardan dolayı ciddi sıkıntı yaşadıklarını söylediler.

  • İzmir Emniyetini Alarma Geçiren İhbarlar

    Ankara ve İstanbul’da meydana gelen terör saldırılarının ardından tüm Türkiye’de emniyet güçleri alarma geçerken, İzmir’de de hafta sonu onlarca şüpheli araç ve şüpheli paket ihbarı yapıldı.

    Türkiye’nin bazı illerindeki terör saldırıları başta büyük şehirde yaşayan vatandaşları tedirgin etti. İzmir’de de vatandaşlar, polis ekiplerine hafta sonu onlarca şüpheli araç ve şüpheli paket ihbarları yaptı. İhbarları tek tek titizlikle değerlendiren polis ekipleri, herhangi bir olası saldırılara karşı da özel önlem aldı. Öte yandan hafta sonu yine yapılan bir bombalı araç ihbarı İzmir emniyetini alarma geçirdi.

    ONLARCA POLİSLE ARAÇ DİDİK DİDİK ARANDI

    İzmir’in Konak ilçesine bağlı Hatay’dan bir ihbar alan ekipler, şüpheli aracın peşine düştü. Aracı İnönü Caddesi üzerinde durduran ekipler, şahsı aşağıya indirdi. Onlarca polis ekibi, şüpheli aracın her yerini didik didik aradı. O anlar bir vatandaş cep telefonu kamerasına kaydetti. Paniğe neden olan araç boş çıktı. Karakola götürülen şahıs ise daha sonra serbest bırakıldı.

    BOMBALI ARAÇ HABERLERİNE YALANLAMA

    Öte yandan yaşanan bu gelişmelerin ardından basında ’bombalı araç yakalandı’ şeklinde haberler yer almaya başladı. İzmir Valisi Mustafa Toprak da herkesi rahatlatan bir açıklama yaptı. Toprak, böyle haberlerin doğru olmadığını ve vatandaşların bu tür haberlere itibar etmemesi gerektiğini söyledi.

  • Asılsız İhbarlar Azaldı

    Acil çağrı numaralarının 112 Çağrı Merkezi’ne taşınmasının ardından asılsız ihbarlarda da azalma olduğu ortaya çıktı. 112 Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya, 10 Kasım-31 Aralık tarihleri arasında 112 Çağrı Merkezi’ne toplam 79 bin 321 çağrı alındığını, bu çağrıların yüzde 23’ünün gerçek çağrı, yüzde 77’sinin asılsız çağrı olduğunu açıkladı.

    Muğla Valisi amir Çiçek’e sunulan brifingde sunum yapan 112 Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya, “Çağrı Merkezi bu ay içinde Emniyet Müdürlüğümüzün 155 Polis İmdat çağrı hattının da merkezimize taşınmasından sonra acil çağrı numaralarının tamamı merkezimize taşınmış olacak. 112 Çağrı Merkezi’nin hizmet girmesinin ardından 10 Kasım 31 Aralık 2015 tarihleri arasında düşen çağrı istatistiklerine baktığımızda tüm çağrı merkezlerine toplam 79 bin 321 çağrı alınmış. Bu çağrıların içinde gerçek vaka çağrı sayısı 18 bin 614. Gereksiz çağrı sayısı ise 60 bin 707. Gelen çağrıların yüzde 23’ü gerçek çağrı, yüzde 77’si gereksiz çağrı. Bu çağrıların içinde 10 Kasım’dan itibaren İtfaiye çağrı sayısı 2 bin 593, 24 Kasım’dan itibaren AFAD 43, 1 Aralık tarihinden itibaren Sağlık çağrısı 15 bin 436, 15 Aralık tarihinden itibaren Orman ile ilgili çağrı miktarı da 542. Acil çağrıların en yoğun olduğu saatler 09.00-21.00 saatleri arası. İlk çağrı karşılayıcı personel 2 saniye içinde çağrıyı aldıktan sonra 30 saniye içinde geçersiz çağrıları eliyor ve ihbarları ilgili kurumlara iletiyor” dedi.

  • 112’de Bıktıran İhbarlar

    Gaziantep’te zamanla yarışan 112 Kontrol ve Komuta Merkezindeki çağrı hattına asılsız ve güldüren ihbarlar yapıyor. Gelen telefon aramalarında ’yetişin balcan kebabı fırından çıktı yetişin. Sizde ambulans var mı, bende de var, gelin kapıştıralım” gibi ihbarlar, hem kızdırıyor hem de güldürüyor.

    2015 yılı içerisinde 3 milyon kişinin ihbarda bulunduğu Gaziantep 112 Kontrol Komuta Merkezi’ne yapılan 7 bin 657 günlük ortalama çağrının 6 binin ise asılsız olduğu bildirildi. Asılsız ihbarların arasında “Yetişin balcan kebabı fırından çıktı yetişin. Otogardaki yolculara seslenir gibi ’Adana Adana Adana merkezden kalkıyor’ diye gülerek naralar atan, ’Sevgilimle ayrıldım yardım edin’, ’Pin kodunu açtırmak istiyorum’, ’Sizde ambulans var mı, bende de var gelin kapıştıralım” gibi ilginç ve güldüren ihbarlarında olduğu bildirildi. Gelen gereksiz çağrılardan sitem eden Gaziantep 112’den sorumlu İl Sağlık Müdür Yardımcısı, Selim Taşdemir, Günlük alınan ortalama 7 bin 657 çağrıdan 340’nın gerçek vaka olduğunu ifade etti. Çağrıların yüzde 80-90 oranın gereksiz olduğunu belirten Taşdemir, “2015 yılında toplam 3 milyon çağrı aldık. 2015 yılında toplam vak’a sayımız 121 bin, günlük ortalama vaka sayımız 340 bin. Gereksiz çağrılar ortalama 6 bin 7 bin civarında gereksiz çağrı alıyoruz. 340 tane vaka yaptığımızı düşünürsek, aşağı yukarı yüzde 80 yada yüzde 90 oranında gereksiz çağrı geliyor. Buda operatörlerimize ve bizim iş akışımızı olumsuz etkiliyor. Operatörlerimiz konsantrasyonu dağılıyor” dedi.

    “İLGİNÇ DİYALOGLAR YAŞIYORUZ”

    Taşdemir, 41 istasyonda 78 ambulansla 700 personelin görev yaptığını hatırlatarak, yaşanan asılsız ihbarların da güldüren ve ilginç diyalogların personeli gereksiz yere uğraştırdığını vurguladı. İnsanlardan daha duyarlı olmasını isteyen Taşdemir, “Çocuklar da 112’yi çevirip Kapatıyor, Telefon hatlarımızın 112’nin gereksiz meşgul edilmemesi ve ambulanslarımızın yanlış adrese yönlendirilmesi nedeniyle sıkıntılar yaşanıyor. Bu tür konularda gereksiz yere hatlarımızı meşgul etmeyelim. Bu hatları boş yere meşgul edenlerin yakınlarının da rahatsız olabileceğini unutmayalım” dedi.

    “AMBULANSLARA GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ”

    Taşdemir, 112 ambulanslara yolda geçiş üstünlüğü olmasına rağmen trafikteki diğer araç sürücülerinin yol vermediğini ifade ederek, sürücülere de çağrıda bulundu. Taşdemir, “Özellikle trafik akışı sırasında, geçiş önceliği tanınması yaşamsal öneme sahip vatandaşlarımızdan bu konuda duyarlılık bekliyoruz. Yolda seyir halde olan ambulansın içerisinde ki kişi, vatandaşlarımızın yakını da olabilir. Yani bu konuda duyarlı olmaya çağırıyorum. Yaşama yol vermesini istiyoruz. Normal hastalar, acil olmayanların hastaların nakledilmesi, diğer acil hastaların zor durumda kalmasına, gerçek manada acil olanların hizmet görememesine sebep olacak” diye konuştu.

    Personel de, bazı gereksiz ihbarlar karşısında zaman zaman zorlandıklarını belirtirken, bazılarına ise güldüklerini ifade etti.