Etiket: Hedeflerini

  • Gümüşhane Üniversitesi rektör adaylarından Prof. Dr. Fazıl Kırkbir hedeflerini anlattı

    Gümüşhane Üniversitesi rektör adaylarından Prof. Dr. Fazıl Kırkbir hedeflerini anlattı

    Gümüşhane Üniversitesi rektör adaylarından Prof. Dr. Fazıl Kırkbir, ulusal ve bölgesel kalkınmaya sebep olacak projeler planladıklarını söyledi.

    Daha önce ulusal ve uluslararası alanda bilindik projelere imza atan özellikle dünyada ilk defa ortaya konan SİDA projesiyle gündeme gelen Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Prof. Dr. Fazıl Kırkbir, üniversitenin yanında Gümüşhane içinde kalkınmaya sebep olacak projelerinden bahsetti. Kırkbir “Amacım bir yere rektör olabilmek değil öyle olsa şuan ilana çıkan 12 üniversitenin hepsine yada bir kaçına başvurabilirdim ama bir tek buraya başvurdum. Sebebine gelince öncelikle yapacak projelerim için iyi bir ekip lazım sonra bu ekibin istekli olması gerekir. Burada çok kaliteli ve istekli akademisyenlerin olduğunu yakinen biliyorum zaten bir çoğu arkadaşım ilk başvuru isteğimde onların bir kısmının öneri ve isteği ile oldu. Diğer taraftan Gümüşhane’ye belli aralıklarla sürekli gidip gelmem sebebiyle üniversiteyi çok iyi tanımam bu kararı almama sebep oldu diyebiliriz. Üniversitenin her yıl belli bir sayıda patent ve faydalı model ortaya koymaya sebep olacak bir yapıya bürünmesine sebep olacak düzenlemeleri yapmak hedefindeyim. Buradaki çoğu akademisyende bu potansiyel var sadece harekete geçirmeye sebep olacak düzenlemeleri yapacağız inşallah” dedi.

    Öğrenci sayısını arttırmak için yapılması gerekenleri de sıralayan Kırkbir “Burayı öğrencilere çekici hale getirmeye sebep olacak projeler bulmak gerekiyor. Bunu da iki başlık altında toplayabiliriz birincisi sosyal imkanlar ikincisi ise bitirince iş imkanı birincisini yapmak çok kolay zaten bir kısmı yapılmış durumda ikincisi için ise özellikle özel sektörde karşılığı olan bölümler için ki buna mühendislikten İİBF mezunlarına kadar geniş bir yelpaze giriyor. Öğrencilerin daha okurken çalışmaya başlayacakları bir sistem oturtmaya çalışacağız. Bunun bir prototipini Trabzon’da yaptık Türkiyenin önde gelen zincir mağazalarının biriyle yaptığımız anlaşma sonucunda yıllardır onlara 4. Sınıf başında olan belli sayıda öğrenciyi veriyoruz. Bu öğrenciler yarı zamanlı olarak orada çalışıyor yıl sonu okul bitince de istedikleri uygun olan mağazada müdür yardımcısı olarak başlıyorlar. Yıllardır sorunsuz bir şekilde işleyen bir sistem inşallah bu sistemi yayabildiğimiz kadar genele yaymak en önemli amaçlarımızdan biri olacaktır. Bunu başardığımız takdirde zaten öğrenci çekme konusunda sıkıntı çekeceğimizi zannetmiyorum” diye konuştu.

    “Bölgesel kalkınmaya katkısı olacak 3 projemiz var” diyen Prof. Dr. Fazıl Kırkbir, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

    “Birincisi ilgili kamu kurumları ile de işbirliği yaparak üniversitede kuracağımız tarih ve maden mühendisliği disiplinler arası çalışma grubu ile tarih kitaplarında ve eski pek çok kayıtta anlatılan şuan aktif olmayan ve bir kısmının Rumlar’ın giderken kapatmış olduğu altın başta olmak üzere değerli maden ocaklarının yerinin tespit edilip aktif hale getirilmesidir. İkincisi bölgenin tarihi ipek yolu üzerinde olması sebebi ile pek çok çatışmaya yada bazı önemli savaşlara ev sahipliği yapmıştır. Örneğin M.Ö. 60 yıllarda olan Roma ve Rum imparatorlukları arasında yapılan ay ışığı savaşı gibi (Kelkit vadisinde yapıldığı tahmin edilmekte) bu tür savaşların yapıldığı alanların tam tespiti ile yapılacak kazılarda çıkan tarihi eserlerin sergilendiği mümkünse olay yerinde olan bir açık hava müzesi ve bu kazılarda çıkan silahların birebir kopyasının yada minyatürlerinin yapıldığı üretim hanelerin kurulmasına öncülük etmek ki böylece gelecek turistlere satacak önemli mamuller ortaya konulabilsin. Son projemiz ise özellikle yazılım alanındaki akademisyenlerimiz ile ortaya konmaya sebep olacak bazı uygulamaların inşallah dünya çapında bir kullanıcıya ulaştıktan sonra bölge için bir ekonomik değer haline gelmesine sebep olmaktır. Dediğim gibi bu projeleri yapabilecek kapasitede akademisyen bu üniversitede mevcut benim rektör olup olmamamın hiçbir önemi yok önemli olan bu projelerin yapılmasıdır. İnşallah rektör kim olursa olsun bu projelere önem verir. Eğer yeni rektör başkası olurda benden bu konuda yardım isterse seve seve yardımcı olurum. İnşallah bölge ve ülkemiz için kim hayırlı ise o kişi rektör olur.”

  • Papara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri 2021 hedeflerini açıkladı

    Papara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri 2021 hedeflerini açıkladı

    Türkiye’de dijital ödeme yöntemlerine yeni bir soluk, kullanıcılarına ‘Finansal Özgürlük’ getiren Papara, 2021’de gerçekleştireceği hedefleri açıkladı. Papara’nın CEO’su Ahmed Faruk Karslı, “Papara ile kullanıcılarımızın günlük hayattaki bütün finansal işlemlerini tek bir yerden, özgürce gerçekleştirebilmelerini sağlayan ana finansal uygulama olmak yani, finansal Super App olmak istiyoruz” dedi.

    Ücretsiz bir hesap ve kart sunan Papara, kullanıcılarının finansal gereksinimlerine basit, kolay ve hızlı erişilebilir ürünlerle anında cevap veriyor. Kullanıcılar, ücretsiz oluşturabilecekleri Papara hesapları ve ücretsiz alabilecekleri Papara Card’ları ile bir banka hesapları olmasa bile finansal dünyada var olabiliyor. 6.2 milyonu aşkın Papara kullanıcısı 7 gün 24 saat anında ücretsiz para transferi yapabiliyor, faturalarını ödeyebiliyor, harcamalarını detaylı grafiklerle takip edebiliyor, Bölüştür özelliği ile ödedikleri ücreti paylaşabiliyor, QR ile ödeme yapıp/alabiliyor, döviz işlemlerini gerçekleştirebiliyor ve Cashback Programı ile harcamalarından anında nakit kazanarak bütçelerine destek olabiliyor. Ayrıca, diledikleri ATM’lerden kolayca para çekebiliyorlar.

    Tek bir yerden tüm finansal hizmetleri sağlamayı hedefleyen Papara, bu yıl da yeni gelişmeleri ve özellikleri takip ederek kullanıcılarını finansal dünyada bölünmekten ve karmaşadan kurtarmayı amaçlıyor. Kullanıcıların tüm finansal işlemlerini kolayca gerçekleştirebilmelerini hedeflediklerini söyleyen Papara’nın CEO’su Ahmed F. Karslı, “Papara, finansal kısıtlamalar nedeniyle tercih edilen bir seçenek olmaktan çıkarak ilk akla gelen finansal uygulama haline geldi”dedi. Bu hedefler doğrultusunda da 2021 yılında finansal bir Super App olmayı amaçladıklarını bildirdi.

    100 milyon kullanıcı ve 200 milyon yatırım ile 2021 yılı hedefi

    Bu yılın ilk çeyreğinde yatırım ürünlerini yayınlamayı hedefleyen Papara, 2021 yılı hedeflerini açıkladı. Avrupa’ya da açılacaklarını söyleyen Karslı, “Türkiye’de kazandığımız tecrübeyi, bu yıl almayı planladığımız lisans ile birlikte Avrupa piyasasına taşımayı ve Orta Avrupa’daki Türkleri ücretsiz para transferi ile tanıştırmayı hedefliyoruz.” dedi. Bunlara ek olarak Karslı sözlerine şöyle devam etti: “Bu yıl, 200 milyon TL’lik bir yatırım yapmayı ve yıl sonunda 10 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

    Her gün 100.000’den fazla kullanıcının indirerek kullandığı Papara, 2020 yılında işlem hacmini 4 kat artırarak tamamladı. BKM verilerine göre, ön ödemeli kart pazarındaki pazar payını da yüzde 44’e ulaştırdı. Yeni özellikler geliştirerek finansal bir Super App olmak yolunda ilerleyen Papara’da kullanıcılar, tüm finansal hizmetlerden kolayca faydalanabileceği gibi Cashback Programına dahil edilen markalarda yaptıkları harcamalarda da anında nakit kazanabiliyorlar.

  • KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı basınla bir araya gelerek hedeflerini açıkladı

    KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı basınla bir araya gelerek hedeflerini açıkladı

    Karadeniz Teknik Üniversitesi’nin (KTÜ) Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı basınla bir araya gelerek hedeflerini açıkladı.

    Rektör Çuvalcı’nın basın toplantısına yardımcılarının yanı sıra KTÜ Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Celal Tekinbaş da eşlik etti. Basın toplantısında üniversitenin genel durumu ile ilgili bilgilendirmede bulunan Çuvalcı, ’’34 bin öğrencimiz var. Bunun 17 bini Fen ve Mühendislikte. Sosyal Bilimlerde 12 bin öğrencimiz var. Yabancı uyruklu öğrencilerimiz var. Dünyanın her yerinden öğrencimiz var. Asya’dan 922, Avrupa 96, Afrika 196, Amerika Kıtasından 13 öğrencimiz var. Trabzonspor’dan sonra en etkili marka KTÜ. Öğrenci sayımıza baktığımızda 2018 – 2019’da 40 bin. Trabzon Üniversitesi ayrılınca bu oradan kaynaklanıyor. Mezunlarımız 11 bin düzeyindeydi. 2018-2019 döneminde 6 bine düştü. Bu da Trabzon Üniversitesi’nin ayrılmasından kaynaklı” dedi.

    “Projelere çok önem veriyoruz”

    Konuşmasında projelere çok önem verdiklerini kaydeden Çuvalcı, “Bizim aslında uluslararasılaşma hedeflerimizden bir tanesi de AR-GE projeleri. TÜBİTAK projeleri bizim için çok önemli. Karadeniz Teknik Üniversitesi İlaç ve Farmasötik Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezimiz var. İLAFAR bir grup akademisyenin kendiliğinden bir araya gelip oluşturduğu bir araştırma grubu. Güzel işbirlikleri ve çalışmalar yapan bir grubumuz” dedi.

    Üniversitenin paydaş olduğu Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali’nin İstanbul Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirildiğini ifade eden Çuvalcı, “Üniversitemizin de paydaş olduğu Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali (TEKNOFEST) 17-22 Eylül 2019 tarihleri arasında İstanbul Atatürk Havalimanında gerçekleştirildi. Dünyanın en büyük havacılık etkinliği olarak değerlendirilen ve yaklaşık 1 milyon 720 bin kişinin ziyaret ettiği festivalde, insansız sualtı sistemleri kategorisinde üniversitemiz adına yarışan CREATINY takımı birincilik elde etti. 24 Eylül 2020 tarihleri arasında Gaziantep Ortadoğu Fuar merkezinde gerçekleştirilecek olan ve 148 yarışmanın katılacağı TEKNOFEST’20 festivaline KTÜ 19 yarışma, danışma ve değerlendirme jüri üyesi 1 kurumsal iletişim sorumlusu ile destek vermiştir. TEKNOFEST720 festivalinde üniversitemizi Makine Mühendisliği AR-GE toplu döner kanat kategorisinde’ KTÜ Merkür ’ ve ‘KTÜ Cep Herkülü‘ projeleri ile iki takım halinde temsil edecek” diye konuştu.

    “Bölgede yaşanan sel ve heyelanlarla ilgili çalışmalar yaptık”

    Bölgede yaşanan sel ve heyelanlarla ilgili üniversite tarafından rapor hazırlandığını kaydeden Çuvalcı, “Üniversitemiz Heyelan Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından, Of-Hayrat ve Giresun- Dereli-Doğankent ilçelerinde can ve mal kayıplarına neden olan taşkın ve sel felaketi ile heyelandan sonra olay yerinde ve çevrelerinde arazi gözlemleri, incelemeler ve değerlendirmelerde bulundu. Of-Hayrat-Balaban mevkilerinde Prof. Dr. Fevzi Karslı, Prof. Dr. Hakan Karslı, Doç. Dr. Zekai Angın ve Dereli mevkiinde Prof. Dr. Fatma Gültekin ve Dr. Öğretim Üyesi Kadir Karaman tarafından hazırlanan raporlar Çevre ve Şehircilik bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı’na sunulmuştur” şeklinde konuştu.

    Çuvalcı, üniversitenin çalışma disiplinini plana uygun biçimde yürüten bir üniversite olduğunu belirterek, “Projelerimiz Araştırma Üniversitesi, misyonu ve stratejik yol haritasını belirlemiş ve üniversitenin çalışma disiplinini bu plana uygun biçimde yürütebilen bir üniversitedir. KTÜ bu süreçte yalnızca araştırma başlığında mükemmeliyeti amaçlayamayacak, eğitim ve bilginin üretimi, aktarımı ve paylaşımında da en iyiyi hedefleyecektir. Üniversitemiz akademisyenlerimize ders dışında da, araştırma faaliyetlerine öğrenciyi dahil ederek eğitimin kapsamını ve katkısını arttırmayı amaç edinecekleri bir araştırma ortamı sunma gayreti içerisinde olacaktır. Bu sayede öğrencilerimizin araştırma kültürünün içinde öğrenerek, bilgilerini geliştirecekler ve akademik araştırmanın işleyişine hakimiyet kazanacaklardır” ifadelerini kullandı.

    Rektör Çuvalcı, KOVİD-19 mücadelesiyle ilgili Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi’nde yapılanlar ile ilgili ise, “KOVİD-19 ile ilgili hastane birimimizin yaptığı tanıma var. Mayıs ayında 508 hasta tespit edilirken malum bu aralar çok arttı. 11 Eylül itibari ile bu rakam 947’ye çıktı bu rakam. Pandemi hastanesi değiliz. Şuan yoğun bakımda hasta sayımız 8” dedi.

    Çuvalcı, konuşmasında KTÜ bünyesinde yapımı devam eden projeler hakkında bilgi verirken, hastane otopark inşaatının en geç önümüzdeki Mayıs ayı içinde tamamlanacağını sözlerine ekledi.

  • DAİB 2020 yılı ihracat hedeflerini açıkladı

    DAİB 2020 yılı ihracat hedeflerini açıkladı

    Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği (DAİB) Yönetim Kurulu Başkanı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Denetim Kurulu üyesi Ethem Tanrıver, 2019 yılı ihracat verilerini paylaştı, 2020 hedeflerini açıkladı.

    Palandöken Kayak Merkezi’nde bir otelde düzenlenen kahvaltı programında ulusal ve yerel basın mensupları ile bir araya gelen DAİB Yönetim kurulu Başkanı Ethem Tanrıver, 2019 yılında birliğe bağlı firmalar tarafından 1 milyar 842 milyon dolarlık ihracat yapıldığını, 2020 yılında hedeflerinin bu rakamı 2.1 milyar dolara çıkarmak olduğunu belirtti.

    DAİB’in, Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatlarıyla; 4 Mart 1937’de kurulan Türkiye’nin ilk İhracatçı Birliği olduğunu dile getiren Tanrıver, “Ağrı, Ardahan, Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Hakkâri, Iğdır, Kars, Muş, Siirt, Şırnak, Tunceli ve Van DAİB’in hizmet bölgesi illeridir. Bununla birlikte, halihazırda Türkiye’nin bölge dışı diğer tüm illerinden üyemiz bulunmaktadır. Doğu Anadolu İhracatçılar Birliğinin toplam üye sayısı 27 bin 945 olup, bunlardan 8 bin 52’si açıktır. 2019 yılında ihracat yapan firma sayısı 2 bin 657 iken 2019 yılında DAİB’e yeni üye olan firma sayısı 401 olmuştur. Yine 2019 yılında DAİB’e bağlı 201 firmaya Yeşil Pasaport verildi” diye konuştu.

    DAİB tarafından yürütülen UR-GE projelerinin sayıca arttırılması ve kalite anlamında iyileştirilmesi yönünde 2019 yılında önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini dile getiren DAİB Başkanı Tanrıver, “Hâlihazırda Doğaltaş, Mobilya, Yapı Kimyasalları ve Meyve Sebze sektörlerinde 4 aktif Ur-Ge projemiz mevcut olup (toplam 84 firma-17’si Erzurum firması), 2020 yılında yeni projelerle yoğun yurt dışı pazarlama faaliyetleri gerçekleştireceğiz. İhracat seviyesinin yükselmesi, bölge ülkeleri ile yapılan ticaretin ve ihracatın artmasına, dış ticaret ile ilgili öğrencilerimizin, firma ve kuruluşlarda çalışan elemanların, bu konudaki bilgi ve becerilerini geliştirme ayrıca nitelikli eleman yetiştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, Birliğimiz görev bölgesinde yer alan 14 akredite ilde, ihracatçı firmalara yönelik olarak yaklaşık 1000 firma temsilcisinin katılımıyla 20’yi aşkın eğitim faaliyeti gerçekleştirildi” diye konuştu.

    Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenen açık iletişim platformu niteliğindeki bölgesel meclislerinin ikincisi olan “TİM Doğu Anadolu Meclisi” 2019 yılı içerisinde Erzurum’da gerçekleştirildiğini kaydeden Tanrıver, “Bini aşkın firmamızı yerinde ziyaret ettik, bölge illerinde yaptığımız toplantılarla ihracatçılarımızın sorunlarını yerinde gördük ve dinledik. Hedefimiz ihracat oranımızı en üst seviyeye çıkarmak” dedi.

    DAİB Başkanı Ethem Tanrıver, 2019 yılında yaşanan ekonomik kriz, bölge ve komşu ülkelerde yaşanan sorunlar nedeniyle arzu edilen seviyeyi yakalayamadıklarını ifade ederek, “Bu süreçte ihracatın önemi giderek artıyor. Ancak üretmeden ihracat olmuyor. İhracatın en büyük alt yapısı üretmekten geçiyor. Üretimi artırmak için var gücümüzle çalışmalıyız. Irak, Azerbaycan, Nahcıvan, İran, İsrail, Libya, Gürcistan ve Almanya ihracat yaptığımız ülkeleri başında geliyor. Birlik olarak 5 ilde irtibat bürolarımız vardı. Bu yıl Elazığ ve Batman olmak üzere iki yeni irtibat bürosu da daha ekleyeceğiz. Bir önceki yıla oranla 2019 yılı ihracatımızda yüzde 4 büyüme sağlandı. Bu oranı 2020 yılında hem rakam olarak, hem ülke sayısı olarak hem de ihracat yapan firma sayısı olarak artırmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

    Tanrıver, DAİB olarak yeni hizmet binası inşaatına 1. Organize Sanayi Bölgesi içerisinde başlandığını da hatırlatarak çalışmaların devam ettiğini sözlerine ekledi.

  • Morhipo.com 2019 hedeflerini açıkladı

    Geçen yıl cirosunu yüzde 40 arttıran Morhipo.com, 2019’da modadaki uzmanlığını yurtdışına taşımaya, müşterilerine sunduğu hizmet kalitesini artırmak için dijital dönüşüme ve AR-GE’ye odaklanacak.

    E-ticaret sitesi Morhipo.com, 2019 hedeflerini açıkladı. Yapılan açıklamaya göre; şirket geçen yıl sitesinde gerçekleşen sipariş sayısını yüzde 22, üye sayısını da yüzde 26 artırarak 8,5 milyon üyeye ulaştırdı. Geçen yıl cirosunu yüzde 40 arttıran şirket, 2019’da modadaki uzmanlığını yurtdışına taşımaya, müşterilerine sunduğu hizmet kalitesini artırmak için dijital dönüşüme ve AR-GE’ye odaklanacak.

    Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban yaptığı açıklamada, site trafiğinin yüzde 80’inin mobilden gerçekleştiğini belirterek, 44 kişiden oluşan AR-GE ekiplerinin dijital dönüşüm ve mobil geliştirmeler konusunda projeler ürettiğini, müşterilerinden aldıkları geribildirimlerle alışveriş deneyimini sürekli iyileştirmek için çalıştıklarını ve önümüzdeki yılda da çalışmaya devam edeceklerinin altını çizdi.

    “Mobil ciromuz yaklaşık yüzde 640 yükseldi”

    Birçok eğlenceli ve keyifli yaklaşımlarla müşterilerini karşıladıklarını belirten Kuban, “3 binden fazla markanın yüz binlerce ürününü bir arada sunuyoruz. Ayrıca 2012 yılından bu yana kendi özel markalarımız ile ulaşılabilir fiyatlı koleksiyonlar oluşturuyoruz. Markamızda en büyük yatırım yaptığımız alan mobil. Trafiğimizin yüzde 80’i mobilden geliyor. Mobil ciromuz son iki senede yaklaşık yüzde 640 yükseldi ve toplam ciro içindeki payını yüzde 75’e çıkardı. 2019’da dijital dönüşüm ve AR-GE’yi de odak konularımız arasına alarak müşterilerimize sunduğumuz alışveriş deneyimini üst seviyelere taşıyacağız. Türkiye’deki başarımızı ve modadaki uzmanlığımızı dünyanın çeşitli bölgelerine ulaştıracağız. 2019’un başında ihracat operasyonlarına başlamak üzere hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Avrupa, MENA bölgesi ve Rusya’da hemen hemen eş zamanlı olarak başlayacağız. Farklı bölgeler için farklı iş ortaklarıyla stratejik modeller kuruyoruz” dedi.