Etiket: Hedefi

  • Turkcell’den 3 yılda 13 milyar TL’lik yatırım hedefi

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 3 yıllık hedeflerini açıkladığı toplantının ardından gazetecileri sorularını yanıtladı. Terzioğlu, 3 senede Turkcell’in yapacağı yatırım ile ilgili soruya da planlarının 13 milyar TL olduğunu söyledi.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 3 yıllık hedeflerini açıkladığı toplantının ardından gazetecilerin sorularına cevap verdi. Terzioğlu bir gazetecinin 2014-2017 döneminde dünyanın Türkiye’nin büyüdüğü bir dönem olduğunu belirterek gelecek yıla dair şirketin büyüme hedefleri sorusuna, “Yatırımcılarımız gerçekten son derece mutlular. Çünkü 12 çeyrek ardı ardına o verdiğimiz sözlerin nasıl hayata geçtiğini gördüler. Şimdiki projeksiyona da ‘demek ki Telekom sektörünün böyle bir potansiyeli varmış, Turcell kendisini ispatladı ve diğer telekom şirketlerinden ayrıştırdı gözüyle bakıyorlar. Çok tavsiye ederim, eğer fırsatını bulursanız, CitiBank’ın, Goldman Sachs’ın, Morgan Stanley’in raporlarını, Telekom sektörüyle alakalı yazdıkları son dönemdeki raporlarını okursanız, orada da Turkcell ve diğerleri ayrımı var. Hakikaten bu dijital operatörlük kendi kendimize icat ettiğimiz değil, aslında yatırımcılarımızın verdiği bir isim. Bu analiz raporlarında isimlendirmelerini sonucunda ortaya çıkmış bir gerçek” dedi.

    Telekom sektörü makroekonomik değişimlerden en az etkilenen sektörlerden bir tanesi olduğunu kaydeden Terzioğlu, “Tüketicilerin davranış şekilleri, tüketim alışkanlıkları aynı hızda ve aynı sağlıklı gelişimde devam edeceğini düşünüyoruz. Tabii ki önemli makroekonomik değişimler özellikle döviz kurlarının dalgalanması ve en önemlisi siber güvenlik saldırıları nedeniyle internetin bir anlamda erişilebilir olmama sıkıntısı ama biz bu makroekonomik değişiklikleri de düşünerek planlarımızı yaptık. Dolayısıyla kendimizi iyi hissediyoruz. Türkiye varsa biz varız, Türkiye iyi ise biz çok iyi oluruz. Türkiye ile el ele büyümek zorundayız. Türkiye datası Türkiye’de kalsın derken Türkiye’nin desteğine, kamu güçlerin desteğine ihtiyacımız var” diye konuştu.

    “Bir şirketin ödediği temettü, kurum değeri içerisindedir”

    Terzioğlu yatırımcıların pazarla ilgili kaygıları olup olmadığı sorusuna şöyle yanıt verdi: “Bir değerin farklı birimler açısından farklı sonuçları var. Benim baktığım değer şu: Bir şirketin EBITDA mantığı artıyor mu? Biz şu anda orada 4’lerden 6’lara gelmiş durumdayız. Bu arada şirket değerlerine bakarken şunları da unutmayalım: Bir şirketin ödediği temettü, kurum değeri içerisindedir. Ancak hisse değerinde gözükmeyebilir. Spektrum için ödediğimiz 8 milyara yakın değeri de düşünmek lazım. Hissedarların bize olumlu gözle ve pozitif baktığına inanıyorum. Daha potansiyel var mı, olacaktır”.

    Bilanço için yer alan ama hissedarlar için doğru değerlere erişmediğini düşünülen bazı varlıkların olduğunu söyleyen Kaan Terzioğlu, bazı şirketlerin halka arz edilebileceğini kaydederek, “Burada fiber altyapı şirketimiz de var, finansman şirketimiz de var. Farklı opsiyonları düşünerek uygulayacağımız konular. Kule şirketimiz faal ve her an değeri artırabilecek bir şirketimiz, bu süreçte en hazır varlığımız kule şirketimiz” şeklinde konuştu.

    “Türkiye’nin bir 25 yıl daha kaybetme lüksümüz yok”

    Türkiye’de mobil altyapı çok hızlı olduğunu açıklayan Terzioğlu, “1 gigabit hıza ulaşmış durumdayız. Dünyada 6 tane ülke var bu hıza ulaşmış durumda. Sabit tarafta ise 10 gigabit hıza ulaşmış dünyada tekiz. Bunun yaygınlaşması için yıllardır ortak platform oluşturulması konusunda sürekli konuşuyorum. Oldukça yol aldık. Bundan sonraki aşama yeni yatırımları beraber yapabilmek. İnanıyorum ki akıl tutulmasından vazgeçeceğiz, 25 yıl kaybetti Türkiye, bir 25 yıl daha kaybetme lüksümüz yok. Bir an önce fiber altyapıyı el birliğiyle yapmak zorundayız. Gereksiz yere yatırım yapmayalım, ortak yapalım. rekabeti altyapıya ulaşmada değil, hizmet kalitesinde yapalım. Kamu kuruluşlarıyla görüşmelerimiz de devam ediyor.

    Mobil ödemeler ile ilgili olarak BİP ile yeğeninize oğlunuza kızınıza para gönderebilirsiniz. Alışverişi de Paycell ve kredi kartıyla yapabilirsiniz. Kredi kartını da çıkardık. 100 bin müşterimiz Paycell kart ile buluştu ve bunu kullanıyorlar. Bizim gelirlerimizin yüzde 80’den fazlası data ve dijital servislerden. İşimizin de büyüyen kısmı bu. Ses ve SMS gelirleri yüzde 20’nin altına indi. Biz yeni bir şeyi icat etmiyoruz. Zaten dijital şirketlerin ne kadar hızlı ilerlediği bilinen bir gerçek. Büyüme potansiyeli orada, biz de yatırıma devam edeceğiz. Yaptığımız yatırımların yüzde 98’i data ile alakalı. Operasyonel giderlerimizin yüzde 98’i data. Müşterin de tüketiminin yüzde 98’i data” dedi.

    “Bizim stratejimiz pazardaki boşlukları doldurmaktır”

    Gelecek dönemde şirketin cirosunun yüzde 18’ini yatırımda kullanacakları bilgisini veren Terzioğlu, “Bu yatırımlar çok önemli bir kısmı Türkiye’de bir kısmı da yurtdışında olacak. Önümüzdeki 3 yılda 13 milyarlık liralık ilave yatırımı varsaymış durumdayız. Bu ciroda da kârlılık rakamlarında da öngörülmüş ve nakit olacak.

    Yüzde 20’si yerli ayda 300 bin cihaz satıyoruz, Vestel, GM, Casper gibi Eskiden T serisi yapıyorduk, ileride de yeniden yapabiliriz. Bizim stratejimiz pazardaki boşlukları doldurmaktır. Eğer önümüzdeki dönemde görürseniz, bunlar yeni boşlukları doldurmaya yönelik tasarımlar. Bu üretim yurtdışında da olabilir, Türkiye’de de olabilir” ifadelerini kullandı.

    “Bizim vazifemiz bu teknolojilerde yazılım”

    Terzioğlu Turkcell’in yerli oto çalışmaları ile ilgili şunları söyledi: “Sağlık sektöründe de altyapı ve hizmet sağlayıcısıyız ama apandist ameliyatı yapmıyoruz. Bizim vazifemiz bu teknolojilerde yazılım, suni zeka ve enerji depolama alanında ve pil teknolojilerinden yararlanılması ile ilgili çalışmaların içindeyiz. Bundan sonra da şirket kurulumu ile beraber yola devam edeceğiz. Pil üretiminde de şöyle var olacağız. İki üç değişik komponenti var bunun. Biri fiilen pil diğer de batarya içinde yaklaşık 1500 parça var. Pilin kendisinden ziyade yönetimi de söz konusu. Pili yönetimi de önemli. Hangisinin aktive olup hangisinin boşladığını yönetmekle alakalı. Biz suni zeka tarafında olacağız”.

    Terzioğlu, şirketin yeni satın almalar gündeminde olmadığını, var oldukları ülkelere yatırıma devam ettiklerini belirterek yeni ülkelere gitmeyeceklerini kaydetti.

    Dijital ihracat konusunda ise Terzioğlu, “Biz fizy’i bir dünya pazarına çıkardığımız zaman spotify gibi başkalarının datasına sahip çıkalım şeklinde değil, ülkelere saygılı, telekom şirketleri işbirliği ile yapacağız. O telekom şirketlerini de dijitalleştiriyoruz. Moldcell kanalıyla veriyor ve gelir paylaşımıyla yapıyorsak, diğer ülkelerle de yapacağız” diye konuştu.

    Turkcell Grup olarak toplamda 20 bin çalışana sahip olduğunu söyleyen Terzioğlu, “12 bin Global Bilgi 2 bin yurtdışı, 5 bini de Turkcell bünyesinde. 5 binin de bini Ar-Ge mühendisi Bu sağlıklı bir seviye ve bu seviyelerden devam edecek” dedi.

    3 senede yapacağı yatırım

    Kaan Terzioğlu 3 senede Turkcell’in yapacağı yatırım ile ilgili soruya da planlarının 13 milyar TL olduğu cevabını verdi.

  • Gifa Holding’in 2018 kredi limiti hedefi 50 milyar euroya çıkardı

    Kredi danışmanlık hizmetleri konusunda küresel hizmet veren KKTC merkezli Gifa Holding, 2018 yılı kredi danışmanlık hizmeti konusunda hedefini 50 milyar euroya çıkardı.

    Kredi danışmanlık hizmetleri konusunda özellikle Ortadoğu ülkelerinde adından söz ettiren KKTC merkezli Gifa Holding, 2017 yılında toplamda 18 milyar euro tutarında kredi danışmanlık hizmeti verdi. Gifa 2018 yılı için ise 50 Milyar euronun üzerinde bir rakamla yılı kapatmayı planlıyor.

    Gifa Holding Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Kısa; şirketin hedefleri ile ilgili “2018 hedeflerimiz çok büyük. Gifa olarak 2016 yılında 2017 için hedef olarak koymuş olduğumuz 18 milyar euro kredi danışmanlık hizmetini başarı ile sağladık. 2018 yılı için ise 50 milyar euronun üzerinde bir rakamla yılı kapatacağımızı hesaplıyoruz” dedi.

    Her ne kadar ambargo olsa da İran’da yatırımların sürekli arttığını belirten Kısa; “İran’a ambargo olmasında herhangi bir sıkıntımız yok, rahatlıkla aşabiliyoruz çünkü ambargolar belli şeyleri kısıtlıyor. İran en fazla değer verdiğimiz ülke ve çok ciddi katkı sağlıyoruz. Suudi Arabistan, Katar ve Dubai’ye ciddi bir kredi sağladık. Ancak Dubai’de biraz sıkıntı çıkacak gibi gözüküyor. Bankacılık sektöründe yaşadığı sıkıntılardan dolayı biraz zorluk çekeceğiz. Ama bunun telafisini İran ve Katar ile atlatacağımızı düşünüyorum. Her zaman finans sektöründe birinciliğimiz koruyoruz. Şu anda Mart ayındayız ve yaptığımız anlaşmalar 12 milyar euroyu geçmiş durumda. Şirketimiz gün geçtikçe daha da hızlı büyüyor ve bu alanda Gifa artık uluslararası bir marka haline gelmiştir. Biz şirket olarak hedeflerimiz çerçevesinde yolumuzu kararlıkla yürümeye devam edeceğiz.”

    “Gifa’nın yeni genel merkezi 8 haftada bitti”

    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki yatırımlarını sürdüren Gifa Holding Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Kısa yapımı biten yeni genel merkezleri ile ilgili şu bilgileri verdi: “Yeni merkez binamızı çok hızlı bir şekilde yaptık ve bu kadar hızlı bitireceğimizi kimse tahmin etmemişti. Hükümetten 7/24 izin alarak 150-200 işçi ile 8 hafta gibi kısa sürede bitirdik. Ben burayı 28 Aralık’ta açacağımı söylediğim zaman herkes benim şaka yaptığımı düşündü ama biz 8 haftada bitirdik ve personellerimizi yerleştirip çalışmaya başladık. Biz zaman kaybını sevmeyiz çünkü zamanla yarışan bir şirketiz. Binanın maliyeti yaklaşık 22 Milyon TL’yi buldu, tabi arsa maliyetini de eklediğimizde 32 Milyon TL gibi bir rakamı buldu”.

  • Zeytincilik sektörü 500 milyon dolar ihracat hedefi koydu

    Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er, Zeytincilik sektörünün 2018 yılı ihracat hedefinin 500 milyon dolar olduğunu belirtti.

    Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er, Türkiye’nin 2017-2018 sezonunda 455 bin ton sofralık zeytin, 287 bin ton düzeylerinde de zeytinyağı üretimi beklediğini 2018 yılında zeytin ve zeytinyağında 500 milyon dolar ihracat hedeflediklerini söyledi.

    1 Kasım 2017’de başlayan 2017/2018 dönemi zeytinyağı ihracatının ilk 4 aylık dönemde, 35 bin 245 ton ürün karşılığında 143 milyon dolara ulaştığını anlatan Er, “2016/2017 sezonunun aynı dönemi ile karşılaştırıldığında zeytinyağı ihracatımız, miktar bazında yüzde 118, değerde ise yüzde 153 artış gösterdi. Sofralık zeytin ihracatımız ise, 28 Şubat 2018 tarihi itibariyle 28 bin ton karşılığında 57 milyon dolar olarak gerçekleşti” dedi.

    2016/17 sezonunda Türkiye genelinde toplam 120 ülkeye ve 3 serbest bölgeye zeytinyağı ihracatı yapıldığı bilgisini veren Er; İspanya, ABD, İtalya, S. Arabistan, Fildişi Sahili, Japonya, İran, Fas, Avustralya ve Almanya’nın öne çıkan ülkeler olduğunun altını çizdi.

    “12 bin ton kutulu/ambalajlı zeytinyağı ihraç edildi”

    Türkiye’nin 2016/17 sezonunda 29 bin 512 tonu dökme, 3 bin 149 tonu varilli, 11 bin 795 tonu ise kutulu/ambalajlı zeytinyağı ihraç ettiğini dile getiren EZZİB Başkanı Er, “Geçtiğimiz sezon toplam zeytinyağı ihracatımızın yüzde 26’sının kutulu olarak gerçekleştiğini görüyoruz. Geçtiğimiz sezonlarda ambalajlı zeytinyağı üretimimiz 25 bin tonu aşmıştı. Biz, Birlik Yönetim Kurulu olarak dökme ve varilli yağ ihracatının yasaklama gibi bir görüşe sahip değiliz. Ticari şartlar neyi gerektiriyorsa, o yönde hareket edilmelidir. Ancak, Ambalajlı ürün ihracatımızın toplam ihracat içerisindeki payının artırılması öncelikli hedeflerimiz arasında. Sadece ambalajlı ihracat yapan üyelerimizi ödüllendirdiğimiz bu ödül törenimizin, ihracatçı firmalarımızı özendirmek konusunda ufak da olsa bir katkısı olmasını temenni ediyoruz” şeklinde konuştu.

    “Rekoltenin en az yarısının ihraç edilmesi gerekiyor”

    Türkiye’de kişi başına zeytinyağı tüketiminin 2 litrenin altında olduğunun altını çizen EZZİB Başkanı Er şöyle devam etti: “Türkiye’de zeytinyağı rekolte miktarının üreticilerimiz, tüccar ve ihracatçılarımız ve ülkemiz adına en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiği düşüncesindeyiz. Ülkemizde zeytinyağı tüketimi 130-140 bin ton düzeyinde. Bu tüketimi bugünden yarına iki katına çıkaramayacağımıza göre, rekoltenin en az yarısının ihraç edilmesi gerekiyor. Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçısı olarak öncelikli hedefimiz, Türkiye’de en az 500 bin üretici ailenin geçim kaynağı olan, 41 ilimizde üretimi yapılan zeytin ve zeytinyağımızın daha fazla oranda ambalajlı olarak ihraç edilmesidir. Son 3 yılda, ülkemizdeki düşük rekolte ve diğer üretici ülkelere göre yüksek seyreden hammadde fiyatları nedeniyle 4 yıl öncesinde 25 bin tonun üzerinde olan ambalajlı zeytinyağı ihracatımız geçen yıl 11 bin 800 tona kadar geriledi. Yurtdışındaki marketlerdeki Türk markalarına ait raflarımızı maalesef son 3 yılda önemli ölçüde rakiplerimize kaybettik. Devletimizce zeytin ve zeytinyağı ihracatına sağlanan destekler iki katına çıkartılır, sofralık zeytin üreticimize 50 kuruş, zeytinyağı üreticimize 2,5 TL prim verilir ve üretim maliyetlerindeki dezavantajlar ortadan kaldırılırsa rekolte artışı ile birlikte kutulu zeytinyağı ihracatımızın toplam ihracatımızdaki payı artacaktır. Bu sayede üreticimiz emeğinin karşılığını alacaktır”

  • Şiran’ı alan ÖSO’nun şimdiki hedefi Kefr Cenne

    Türk Silahlı Kuvvetlerinin desteğindeki (TSK) Özgür Suriye Ordusu (ÖSO), Afrin’in dördüncü büyük beldesi olan ve Afrin’e 10 kilometre mesafedeki Şiran beldesini PKK/PYD’li teröristlerden tamamen temizledi. TSK ve ÖSO ayrıca, Şiran nahiyesinin civarındaki Hirbet Şiran, Katme, Metinli, Sirkan köylerinin kontrolünü de sağladı. ÖSO askerleri bu kazanımlarla Azez ve Halep arasındaki yola ulaşarak stratejik Kefr Cenne’ye giden yola kavuştu.

    Suriye Milli Ordusu sözcüsü Muhammed el Hamidin, besmeleyle başladığı konuşmasında “Bugün Şiran beldesinin ve yakınındaki Sirkan ve Hirbet Şiran köylerinin kontrolünü ele geçirdik. TSK’nin desteğinde ÖSO’nun kontrol aldığı Şiran Afrin’in dördüncü büyük beldesi durumunda bulunuyor. İnşallah Afrin’i teröristlerden kurtarmak için ilerlemeye devam edeceğiz” dedi.

    Şiran’ı teröristlerin elinden kurtaran ÖSO’nun bölük komutanı Ebu Sultan ise, “Şiran bölgesi ve civarındaki köyleri ve Metinli’yi çok hızlı bir şekilde ele geçirmemiz terörist saflarında büyük moral çöküşüne sebep oldu. İnşallah şimdi sırada Kefr Cenne var” diye konuştu.

    ÖSO’un diğer bir komutanı olan Fehim İsa Ebu Ahmet ise, “Bildiğiniz gibi Deyr Suvan istikametinden Meydanki barajına kadar kontrolü ele aldık. Bundan sonraki hedefimiz Meydanki barajının doğusunda bulunan Şiran’dan Afrin ile Halep’i birbirine bağlayan Kefr Cenne köyüne doğru ilerlemek olacaktır” dedi.

  • Araç çağırmada 100 bin kişilik istihdam hedefi

    14 ülkede faaliyet gösteren araç çağırma uygulaması, Türkiye pazarında 5 yıl içinde 100 bin kişilik istihdam sağlamayı hedefliyor.

    6 yıl önce Dubai’de kurulan Körfez bölgesi başta olmak üzere Kuzey Afrika, Türkiye ve Pakistan dahil 14’ten fazla ülkede 500 bin kaptanı ve 20 milyonu aşkın kullanıcısıyla 90’ın üzerinde şehirde faaliyetlerine devam eden araç çağırma uygulaması Careem, Türkiye’de 5 sene içerisinde 100 bin kişiye iş imkanı sunmayı hedefliyor.

    Türkiye’deki faaliyetlerinin ilk senesini doldurduğunu belirten Careem Türkiye Genel Müdürü Dilara Demir Kısakürek, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda ulaşım sektörünü geliştirmeyi amaçlıyoruz. İstanbul’un yaşadığı ulaşım problemine inovatif çözümler üretmek ve kullancılarımıza güvenli bir hizmet sunmak için çalışıyoruz. Türkiye’deki faaliyetlerimize geçen yılın başında başladık ve kısa sürede çok ciddi bir büyüme kaydettik. Gerçekleştirdiğimiz araştırmalara göre pazar payımız yüzde 35’ler civarında. Son üç ayda araç filomuzu 6 katına çıkardık. Türkiye’deki yaygın teknoloji kullanımıyla birlikte insanların ulaşım alışkanlıkları da değişecek. Biz her zaman insanlara yatırım yapmayı tercih eden bir şirketiz. Bölgedeki yerel topluluklara destek olmak ve iş yaptığı her şehirdeki insanların hayatlarını güvenli bir şekilde kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Ulaşım sektöründe sürdürülebilir bir ilerleme kaydetmeyi ve aynı zamanda yerel halka ve genç kesime hem tam zamanlı hem de yarı zamanlı iş olanakları sağlamayı hedefliyoruz. 5 sene içerisinde sadece Türkiye pazarında 100 bin kişiye iş imkanı sunmayı hedefliyoruz” diye konuştu.