Etiket: Hayal

  • Tasarım beceri atölyeleri ile hayal et, tasarla, üret

    Tasarım beceri atölyeleri ile hayal et, tasarla, üret

    Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) işbirlii ile hayata geçirilen “Tasarım Beceri Atölyeleri ile Hayal Et, Tasarla,Üret” projesi ile Erzurum’da birçok ilçede 20 okulda 24 tasarım beceri atölyesi kurulacak. 3 milyon TL bütçeli projenin imzaları İl Milli Eğitim Müdürü Salih Kaygusuz ve KUDAKA Genel Sekreteri Prof. Dr. Osman Demirdöğen tarafından atıldı.

    Projenin genel hedefi: Okullarda tasarım beceri atölyeleri kurarak dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerin kalitesinin artırılmasına ve yaşam standartlarının yükseltilmesine katkıda bulunarak ilin sosyoekonomik gelişimine destek olmak. Projenin hedef grubunu sosyoekonomik açıdan dezavantajlı bölgelerdeki ortaokullarda eğitim gören yaklaşık 5 bin 600 öğrenci oluşturuyor.

    İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Erzurum İli Eğitimde Yerel Hedefler Stratejik Belgesi ve Eylem Planı”nda yer alan “Okullar Arası İmkan Farklıklarının ve Öğrenciler Arası Öğrenme Farklılıklarının Azaltılması” ve “Okullarda Sosyal, Kültürel Sportif Faaliyetlerin Artırılması” hedefleri doğrultusunda şekillenen projede, ildeki sosyoekonomik açıdan dezavantajlı bölgelerdeki ortaokullarda tasarım beceri atölyeleri (TBA) kurularak öğrencilerin sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel açıdan zengin ortamlarda eğitim görmeleri sağlanacak. Bu atölyeler öğrencilerin ilgi, yetenek ve becerileri doğrultusunda zamanlarını geçirecekleri birer yaşam alanı olarak hem ders içi hem de ders dışı zamanlarda hizmet verecek. Atölyeler öğrencilerin akademik başarılarının yükselmesinin yanı sıra sosyal ve bilişsel becerilerinin gelişmesine de destek olacak. Ayrıca öğrenciler, ders dışı saatlerde bu atölyelerde vakit geçirerek olumsuz ortamlara ve davranışlara sürüklenme riskinden kurtulacaklar. Bu kapsamda “müzik”, “görsel sanatlar”, “salon sporları”, “fen, teknoloji, matematik ve mühendislik (FETEM)”, “yazılım ve tasarım” alanlarında toplam 24 atölye kurulacak.

  • Elvan: “9 OSB’yi hayal olmaktan çıkardık”

    MERSİN (İHA) – TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Lütfi Elvan, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile birlikte Mersin Tarsus Tarımsal Ürün İşleme İhtisas Organize Sanayi Bölgesinin temelini attı. Elvan, “2,5 yıl önce ‘3 OSB’yi 9’a çıkaracağız’ dediğimde, bazıları bunu hayal olarak. Ama bugün 9 OSB’yi artık hayal olmaktan çıkardık” dedi.

    TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı ve Mersin Milletvekili Lütfi Elvan, Mersin’in Tarsus ilçesi Kurbanlı mevkisinde yapılacak Mersin Tarsus Tarımsal Ürün İşleme İhtisas Organize Sanayi Bölgesinin (TÜİOSB) temel atma töreninde, Mersin’e yapılan ve yapılacak yatırları anlattı.

    Elvan, törende yaptığı konuşmada, TÜİOSB’nin kuruluş hikayesini anlattı. Bugün TÜİOSB’nin temelini, 3-4 ay içerisinde de Tarsus’ta diğer karma OSB’nin temelini atacaklarını söyledi. Bakan Varank’a, Mersin’e verdiği destekler dolayısıyla teşekkür eden Elvan, “Türkiye’de sadece iki ilimizde model fabrika var şu anda. Mersinimizde model fabrikamız bitmek üzere. Bakanımızın büyük desteğiyle bu fabrikayı inşa ediyoruz. Diğer taraftan karma OSB için ödenek ihtiyacımız vardı. Bakanımızdan rica ettim, bakanımız destek sağladı ve 10 milyon liralık kaynak gönderdi. Karma OSB’nin kamulaştırması için kullanacağız. Kendisine teşekkür ediyorum” diye konuştu.

    “9 OSB’yi hayal olmaktan çıkardık”

    Yaklaşık 2,5 yıl önce Mersin’deki mevcut 3 OSB’yi 9’a çıkaracaklarını söylediğini anımsatan Elvan, bazılarının bunu hayal olarak gördüğünü dile getirerek, “Ama bugün 3. OSB’miz bitti, 4. OSB’miz 2020 sonu, 5. OSB’miz 2021 sonu itibariyle bitecek. Tarsus Tarımsal Ürün İşleme İhtisas Organize Sanayi Bölgesi, 6. OSB’miz. 7. OSB’miz, Tarsus’ta birkaç ay sonra temelini atacağımız karma OSB. Mut ilçemizde bir OSB kuruyoruz, tüm çalışmaları tamamlandı. Sanayi ve teknoloji Bakanlığımız destekledi. Silifke’deki OSB’mizi ise genişletiyoruz. Bunların her birini yapma konumuna geldik, artık hayal olmaktan çıkardık. ‘50 bin istihdam’ demiştim. Bu gidişle 50 bini de aşacağız. Sadece Tarımsal Ürün İşleme Organize Sanayi Bölgesinin birinci bölümü için 5, ikinci bölümü için 5 bin kişi istihdam edildiğini düşündüğünüzde, yaklaşık 75 işletme 10 bin kişi istihdam edecek. Karma OSB’de yaklaşık 15 bin kişinin istihdamını hedefliyoruz. İlave 3., 4., 5. OSB’lerimizi de dikkate aldığımızda istihdama çok katkı sağlanabileceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

    “Katma değeri yüksek ürünlere odaklanmamız gerekiyor”

    Odaklanılması gereken bir başka önemli alanın katma değeri yüksek ürünler olduğunu vurgulayan Elvan, artık tüm işletmelerin dijital dönüşümünü gerçekleştirmeleri gerektiğini kaydetti. Model Fabrikanın bunda öncü olacağının altını çizen Elvan, şöyle devam etti:

    “Rekabet gücümüzü yüksek tutmak istiyorsak mutlaka dijital dönüşümü gerçekleştirmemiz, teknoloji yoğun yatırımlara ve katma değeri, rekabet gücü yüksek ürünlere yönelmemiz gerekiyor. Bu noktada adım atacağımıza, birlikte çalışacağımıza yürekten inanıyorum.”

    “Bittiğinde 10 bin kişiye istihdam sağlayacak”

    Mersin Valisi Ali İhsan Su da törendeki konuşmasında, bugün çok güzel bir gün yaşadıklarını vurguladı. Mersin’de her alanda çok önemli gelişmeler olduğuna dikkat çeken Vali Su, “Hem kamu sektöründe çok ciddi yatırımlar gerçekleştiriyoruz hem de özel sektör bazında çok önemli yatırımlar gerçekleşiyor. Bugün de ilimizde ilk defa bir ihtisas OSB’mizin temelini atıyoruz. Bittiğinde 10 bin kişiye istihdam sağlayacak önemli bir yatırımı gerçekleştirmiş olacağız. Bu güzel yatırımın ilimize, ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

    “Üzerimize düşen her türlü desteği vermeye hazırız”

    Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ise hem TÜİOSB hem de aynı bölgede yakında temeli atılacak karma OSB gibi bu tesisleşmelerin bölgeye ne derece önemli katkılar sağlayacağının farkında olduklarını kaydetti.

    “Bu konuda üzerimize düşen her türlü desteği vermeye hazırız” diyen Seçer, şöyle devam etti:

    “Bölgenin en önemli sorunlarının başında gelen istihdam sorununa ve bölgemizin ve ülkemizin ekonomik gelişmesine önemli katkı yapacak bu tesislerin sadece kendi bölgemizde değil, komşu bölgelerde de artması yönünde başta merkezi yönetim olmak üzere biz yerel yönetimlere de önemli görevler düşüyor.”

    Bu bölgede çok değerli ve önemli tarımsal üretim kalemleri olduğunu, ancak topraktan elde edilen ürünlere katma değer sağlanamıyorsa dünya pazarlarında rekabet etme şansının da olmayacağına dikkat çeken Seçer, “Biz güçlü bir ülke, güçlü bir milletiz. Ortak paydamız ülkemiz ve kentimiz. Bu uğurda el birliğiyle ve samimiyetle çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Ben de belediye başkanı olarak üzerime düşen görevi gereğini değil, zorunluluk halinde bir görev addederek yerine getireceğim” dedi.

  • Hayal mektubu yazdırdığı öğrencilerine sürpriz yaptı; Hayallerini gerçekleştirdi

    Hayal mektubu yazdırdığı öğrencilerine sürpriz yaptı; Hayallerini gerçekleştirdi

    Erzurum’un Yakutiye İlçesine bağlı Kırmızıtaş köyü İlkokulunda ücretli öğretmenlik yapan Gizem Açıl, köyde daha önce hiç yapılmamış bir etkinliğe imza attı. Gizem öğretmen, Cumhuriyetin 96’ıncı yıl dönümü münasebetiyle okul öncesi ve ilkokul öğrencileriyle birlikte hazırlamış oldukları dans koreografilerinin yanı sıra öğrencilerin ders kapsamında yazmış oldukları hayal mektuplarında bulunan hayallerini gerçekleştirerek, köy halkı ve protokolden tebrik üzerine tebrik aldı.

    Yadigar ve Metin Açıl çiftinin 2 evladından biri olan Gizem Öğretmen, Erzurum’un Yakutiye ilçesinde bulunan Kırmızıtaş köy okulunda öğretmenliğe bu yıl Eylül ayında başladı. İlk öğrencilerine yürekten bağlı olan ve öğrencilerinden söz ederken “Çok masum hayalleri var” şeklinde bahseden Gizem öğretmen öğrencilerden, hayallerine kapı açabilmek için ders esnasında bir hayal mektubu yazmalarını istedi. Yazdıkları hayal mektuplarının aslında, gerçekleştirilecek mesajlar olduğunu bilmeyen öğrenciler, hazırlamış oldukları Cumhuriyet Bayramı programı sonunda öğrendi.

    Cumhuriyet’in 96’ıncı yıl dönümü dolayısıyla, Kırmızıtaş ilkokulunda, velilerin ve Türk Dünyası Kulübü’nün maddi, manevi desteği ile organize edilen programa çok sayıda destek geldi.

    Plevne marşı, İzmir Marşı, 10’uncu yıl marşı ile ve Bayrak şiirinin okunmuş olduğu ‘Kırmızıtaş köyüne gel hele’ etkinliğinde birlik beraberlik mesajı verildi. ‘Yollarda bulurum seni’ adlı gösteri, ‘Cumhuriyetin, Atatürk çocukları korosu’ ,’Ateş böceğim misin gösterisi’, ‘Hayat bayram olsa gösterisi’ ve 10’uncu yıl marşıyla birlikte ‘Ay – Yıldız koreografileri’ yapıldı. Gizem Açıl ise öğrencilerinin ay-yıldız koreografisinin yanında Bayrak şiirini seslendirdi.

    “Dili, bayrağı, marşı, başkenti, temel nitelikleriyle bölünmez bütünlüğü ifade ediyor, Cumhuriyet atalarımızın bize bıraktığı en büyük mirastır” şeklinde konuşan Gizem Açıl, mevcudu 12 olan Kırmızıtaş ilkokulu öğrencilerine, daha öncesinde yazdırmış olduğu mektuplarda, kimi öğrencinin pilot olma haylini ‘Helikopterim olsa’ şeklinde dile getirmesi, kimi öğrencinin ise ‘piyano’ çalabilmeyi istemesi üzerine, uygun hediyeler aldı. Gizem öğretmen, hayal mektuplarını okuyarak, öğrencilerine özel olarak aldıkları hediyeleri yanaklarından öperek verdi.

    Gizem Öğretmen, “Bayram ve özel programlarımız bu köyde yaşanmamış ve hiç görülmemiş. Velilerimle istişare sonrasında, bayram kutlaması yapmak istediğimi söylediğimde yüzlerindeki gülümseme her şeye yetti. İki sınıfı ve iki öğretmeni olan okulumuzda, öğrencilerimize hayal mektubu yazdırdık ama gerçekleştireceğimizden haberleri olmadan yaptık. Öğretmen Büşranur Yarbaşı ile birlikte, oyuncakları nasıl temin edebiliriz derken Türk Dünyası kulüp başkanı Olgun Taş yardımcı oldu. Amacım, Cumhuriyet Bayramı dendiğinde, Atatürk dendiğinde, öğrencilerimin ve velilerimin yüreklerinin çarpmasını sağlayabilmek” dedi.

    ‘Gizem Öğretmenin de hayalleri var’

    Türk Dünyası kulübünün desteği ile hediyeleri aldığını belirten ücretli öğretmen Gizem Açıl, Atatürk Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Çocuk Gelişimi bölümünden mezun olduktan sonra ücretli öğretmenlik başvurusu yapmış, şuan ise Yakutiye ilçesine bağlı, ancak merkeze 25 kilometre uzaklıkta olan Kırmızıtaş köyünde öğretmenlik yapıyor. Öğrenime değer veren Açıl, halen daha 2’nci Üniversitesini yine Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Çağdaş Türk Lehçeleri bölümünü okuyarak sürdürüyor. Çocukların hayallerini gerçekleştiren Gizem öğretmenin ise en büyük hayali Türkolog ve Filolog unvanı almak.

    ‘Öğretmenlik ile Öğrencilik arasında 25 kilometre yol var’

    Kırmızıköy ilköğretim okulunda öğretmenlik yapan Gizem Açıl, derslerin bitiminden sonra Atatürk Üniversitesine, Çağdaş Türk Lehçeleri bölümünün derslerine yetişebilmek için 25 kilometre yol kat ediyor. Köy ile ilçe arasında bir halk otobüsünün bulunmamasına dikkat çeken öğretmen, “Çocuklar ile büyük bir bağ kurduk aramızda, onları bırakmak istemiyorum. Ancak ulaşım konusunda sıkıntılar yaşıyoruz. İlçede yaşıyorum, köye gidebilmek için ücretli öğretmenlikten kazandığım para ile bir servis tuttum. Bu konuda Yakutiye Belediye Başkanı Mahmut Uçar ile görüştüm, umarım köy ile ilçe arasında ulaşım sağlanabilmesi için bir araç görevlendirilir” şeklinde konuştu.

    Kırmızıtaş ilkokulunda düzenlenen, ‘Kırmızıtaş köyüne gel hele’ etkinliğine, Yakutiye Kaymakamı Mahmuthan Arslan, Yakutiye Belediye Başkanı Mahmut Uçar, Yakutiye İlçe Milli Eğitim Müdürü Cihan Kıvanç, İl Kültür Turizm Müdürü Cemal Almaz, Eski İl Milli Eğitim Müdürü Fevzi Budak ve ERVAK Başkanı Erdal Güzel katıldı.

  • DAP’ın desteğiyle bir hayal gerçek oldu

    DAP’ın desteğiyle bir hayal gerçek oldu

    Cevizi ile meşhur Hekimhan ilçesi artık alıçtan yapılan sirke ile de tanınacak. Malatya’nın Hekimhan ilçesinde kurulan alıç sirkesi üretim tesisi faaliyete geçti.

    DAP İdaresi tarafından 2017 yılında “Bitkisel Üretim Altyapısının Geliştirilmesi Projesi” kapsamında 100 bin TL ile desteklenen Malatya Büyükşehir Belediye Başkanlığının “Alıç Sirkesi Üretim Tesisi Projesi” yle, Hekimhan Belediyesine ait kapalı alanda sirke üretim tesisi kurularak, üretime başlandı.

    Hekimhan’da yaşayan dar gelirli kadınlar tarafından toplanan alım garantili alıçlar, Hekimhan Belediyesi üretim tesisinde işlenerek sirkeye dönüştürülüyor. Yıllardır Hekimhan ilçesine kurulması planlanan tesiste, el değmeden sirke yapılan alıçlar 500 ml’lik cam şişelerde paketlenerek satışa sunuluyor.

    İlk kez Hekimhan Ceviz, Maden ve Kültür Festivalinde tüketiciye sunulan alıç sirkesinin, 23. Uluslararası Malatya Kayısı Festivalinde de açılan stantla da tanıtımı yapıldı. Ayrıca, alıç sirkesinin internet üzerinden de online satışı yapılıyor.

    Doğadan elde edilen alıçlardan yapılan Hekimhan Sirkesi güçlü antioksidan özelliği ile birçok hastalığa şifa oluyor. Alıç sirkesi kan dolaşımı, kalp damar rahatsızlıkları, yüksek tansiyon, kolesterol, kan şekeri, ödem ve şişkinlik ve stres gibi rahatsızlıklara iyi geliyor.

  • Liseliler arası “Hatırla ve hayal et” yarışması başladı

    Liseliler arası “Hatırla ve hayal et” yarışması başladı

    Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Erzurum Şubesi Başkanı Murat Ertaş, her sene olduğu gibi bu sene de Cumhurbaşkanlığının himayelerinde Türkiye genelinde liseliler arası yapılacak deneme, hikâye ve şiir yarışması hakkında bilgiler verdi.

    Yarışmanın “Hatırla ve Hayal Et” üst başlığıyla ve “Bir Şuura Uyanmak 1071-2071 Bir Milletin Tarihine Sahip Çıkmak ve Geleceği İnşa Etmek” konulu olduğunu belirten TDED Erzurum Şube Başkanı Murat Ertaş, yarışmanın Cumhurbaşkanlığı himayelerinde Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Genel Merkezi ve Millî Eğitim Bakanlığı koordinatörlüğünde gerçekleştirileceğini, yarışmaya Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu-Türk Dil Kurumu-Türk Tarih Kurumu ve Okçular Vakfı’nın paydaş olduğunu söyledi.

    TDED Erzurum Şube Başkanı Murat Ertaş, yarışmaya son katılımın 2019 Mart ayı sonu olduğunu hatırlatarak Erzurum’daki tüm lise öğrencilerinin yarışmaya katılmak için acele etmeleri gerektiğini belirterek yarışmanın amacı, kapsamı, yarışma takvimi ve ödüller hakkında bilgi verdi. Yarışmayla ilgili ayrıntılı bilginin ise www.tded.org.tr adresinden ulaşılabileceğini ifade etti.

    AMAÇ ve KAPSAM

    Genç nesillerin Anadolu’da farklı din, dil, etnik aidiyet ve yaşama tercihleriyle; birlikte yaşamanın getirdiği imkân ve birlik olmanın sağladığı gücü yeniden idrak ederek ortak yaşama alanlarının kültürel kazanımlarıyla geçmiş ortak tecrübelerini hatırlamasını ve geleceğin Türkiye’sini hayal etmelerini temin amacıyla bir yarışma yapılması kararlaştırılmıştır. Yukarında zikredilen kurumların ortak çabalarıyla hâlen resmî ve özel tüm ortaöğretim [lise ve dengi okullar] okul ve kurumlarında okuyan öğrencilere yönelik “Hatırla ve Hayal Et” konulu deneme, hikâye ve şiir yazma yarışması yapılacaktır.

    YARIŞMANIN KONUSU

    Ana Tema: “Hatırla ve Hayal Et (1071’den 2071’e Medeniyet ve Tarihte Yolculuk)” olarak belirlenmiştir.

    1. Anadolu, dünya medeniyet tarihinin ana geçiş noktalarından biridir.

    2. Anadolu medeniyetleri gerçeği Göbeklitepe’den tarihlenerek birçok önemli uygarlığın merkezi olmuştur. Anadolu başta Hititler, Frigler, Urartular, Asurlular olmak üzere Truva, Grek, Roma ve Bizans’a ev sahipliği yapmış; Sasani-Pers medeniyetini barındırmıştır. Semavi dinlerin merkezi durumundaki Mezopotamya-Akdeniz havzasının bir parçası olan Anadolu, dünya ortak mirasının inşasında önemli merkezlerden biridir. Müslüman fetihlerinden hemen sonra Emevî-Abbasiler güneyden Anadolu topraklarına girmiş, Kıbrıs üzerinden İstanbul önlerine kadar gelmişler. Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklularının ardından Anadolu’ya Osmanlılar yerleşmiş Çanakkale üzerinden kuzeye giderek İstanbul’u Trakya’dan kuşatmış coğrafyanın dini ve etnik tüm topluluklarıyla yürürlüğe koydukları birlikte yaşama hukukuyla bir arada yaşamış ve tarihin kaydettiği en büyük devam medeniyetini kurmuşlar.

    3. Bu coğrafyanın Rumları, Ermenileri, Arapları, Çerkezleri, Türk Boyları, Kürtleri, Yahudileri, Hıristiyanları, Müslümanları ve bu inançlardan neşet etmiş mezhep-meşrep mensuplarının her biri kendisi kalarak birlikte yaşamıştır.

    4. Malazgirt’le başlayan birlikte yaşama fikri, İstanbul’un fethinden sonra Balkanlar’da yeni tecrübelerle beslenerek dört asır başarıyla sürdürülmüştür.

    5. Bu çerçevede öğrencilere birlikte yaşama fikri anlatılacak, farklı inanç ve düşüncelere saygı duyma ilkelerini içselleştirmelerini sağlayacak alt yapıyı oluşturulacak ve bu bilgilenme ameliyesinden sonra geçmişi hatırlayarak bir gelecek tasavvuru yazmaları istenecek.

    6. Bu süreçte okullarda Malazgirt Zaferi ile bugün ve gelecek arasında bağ kuran, fikir üreten gençlerle imkânlar ölçüsünde sınıflar arası münazaralar tertip edilerek bir tarih bilinci oluşması sağlanacaktır. Bu hazırlıklar daha verimli metinlerin yazılmasını temin edecektir.

    7. Tarih, sosyal bilgiler, coğrafya ve edebiyat öğretmenlerinin bu çalışmada birlikte hareket etmelerinin önemi göz ardı edilmemelidir.

    SEÇİCİ KURUL VE ÖDÜLLER

    TDED tarafından belirlenen üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı, Sosyal Bilimler Bölümlerindeki öğretim üyeleri ile Millî Eğitim Bakanlığı adına Ortaöğretim Genel Müdürlüğünden bir Daire Başkanı, TDED Genel Merkez adına bir temsilci ile Dil ve Edebiyat Dergisi adına katılan temsilcilerden oluşan seçici kurul; alt komisyondan gelen eserleri ayrı ayrı değerlendirir, beş jüri üyesinin toplamının ortalaması alınarak sıralama yapılır. Her kategoride ilk altı dereceyi paylaşan ve mansiyona değer görülen üç eser, en yüksek puandan başlanarak sıralanır. Yarışmada dereceye giren her kategorideki eserlerin aşağıda belirtilen ödülleri Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) genel merkezi tarafından karşılanacaktır. Her Kategoride dereceye giren eserler için belirlenen ödüller (Deneme, Hikâye, Şiir alanlarında her biri için):

    Birincilik: 15.000 TL (on beş bin) nakit. TDK kitapları, TTK Selçuklu Tarihi konulu eserler ve TDED kitapları ile Dil ve Edebiyat dergisine bir yıllık abonelik.

    İkincilik: 10.000 TL (on bin) nakit. TDK kitapları, TTK Selçuklu Tarihi konulu eserler ve TDED kitapları ile Dil ve Edebiyat dergisine bir yıllık abonelik.

    Üçüncülük: 5.000 TL (beş bin) nakit. TDK kitapları, TTK Selçuklu Tarihi konulu eserler ve TDED kitapları ile Dil ve Edebiyat dergisine bir yıllık abonelik.

    Ayrıca ilk üç sırayı paylaşan öğrencilere: Üniversite tahsilleri süresince TDED’in Dil ve Edebiyat Dergisi’nde yazı yazmak kaydıyla yönetim kurulunca her yıl için belirlenen miktarda burs. [Yazı gönderilmediği veya yayınlanmaya değer görülen nitelikte olmadığı takdirde herhangi bir ödemede bulunulmaz.] TDK Türkçe Sözlük ve Yazım Kılavuzu, TTK Selçuklu Tarihi konulu eserler, Ekrem Erdem tarafından kaleme alınan “Bizimki Türkçe Sevdası” ve daha önce yapılan yarışmalarda dereceye giren öğrencilerimizin “Denemeler, Hikâyeler ve Şiir” kitapları ile aylık yayımlanan Dil ve Edebiyat Dergisi’ne 1(Bir) yıllık abonelik.

    MEB, TDK ve TDED İmzalı Onurluk Belgesi verilecek: Birinci öğrenciye, okuluna ve öğretmenine “Altın Renkli” “Katılım Belgesi”. İkinci öğrenciye, okuluna ve öğretmenine “Gümüş Renkli”, “Katılım Belgesi”. Üçüncü öğrenciye, okuluna ve öğretmenine “Bronz Renkli”, “Katılım Belgesi”. İlk üç dereceye giren öğrencilerin danışman öğretmenlerine Türk Dil Kurumu Sözlüğü ve Türk Dil Kurumu Yazım Kılavuzu ile aylık yayımlanan Dil ve Edebiyat Dergisi’ne 1 yıllık abonelik. Her Kategoride Mansiyon Ödülü Kazanan Öğrencilere (Her kategoride üç mansiyon verilecektir). Mansiyon 1,000 ? (bin) nakit ile Türk Dil Kurumu Sözlüğü ve Türk Dil Kurumu Yazım Kılavuzu ile aylık yayımlanan Dil ve Edebiyat Dergisi’ne 1 (Bir) yıllık abonelik.

    YARIŞMA TAKVİMİ

    Millî Eğitim Bakanlığı tarafından duyuruların yapılması: 28 Ocak 2019

    Okullarda “Hatırla ve Hayal Et” konusunun anlatımı ve metinlerin yazılması: 25 Şubat-22 Mart 2019

    Okullarda seçilen eserlerin ilçe millî eğitim müdürlüklerine teslimi: 22- 26 Mart 2019

    İlçe millî eğitim müdürlüklerince seçilen eserlerin il millî eğitim müdürlüklerine teslimi.

    8 Nisan 2019 İl millî eğitim müdürlüklerince seçilen eserlerin şartnamede yer alan iletişim adresindeki TDED Genel Merkezine gönderilmesi. (Eserlerin süresinde teslim edilememesinden ve yaşanacak gecikmelerden il millî eğitim müdürlükleri sorumludur.): 6 Mayıs 2019

    TDED Genel Merkezi tarafından ilk üç dereceye giren ve mansiyona tabi eserlerin ilân edilmesi. (Ödül töreni öncesi dereceye giren öğrenciler, MEB Ortaöğretim Kurumları Genel Müdürlüğü bilgilendirilerek TDED Genel Merkezi web sayfasında duyurulacak, ayrıca öğrencinin okulu ile bağlı olduğu il millî eğitim müdürlüklerine bilgi verilecektir.): 17 Haziran 2019

    Ödül töreni ve tarihi öğrenciler aranarak iletilecektir. Tören yerine gidiş-geliş masrafları TDED tarafından karşılanacaktır.