Etiket: HAVAYOLU

  • Yanardağ, havayolu şirketlerini kırmızı alarma geçirdi

    Havayolu şirketleri, Bali Adası’ndaki Mount Agung Yanardağı’nın 4 bin metre yüksekliğe kül püskürtmesi nedeniyle kırmızı alarma geçti.

    Endonezya Ulusal Afet Yönetim Ajansı (BNPB), geçtiğimiz hafta Bali Adası’nda bulunan Mount Agung Yanardağı’nın yeniden duman ve kül püskürtmeye başladığını duyurmuştu. Tekrar aktif hale gelen Agung Yanardağı’nın 4 bin metre yüksekliğe kül püskürttüğü belirtildi. Bali Adası’nın ana havaalanı çalışmaya devam ederken, bazı havayolu şirketleri volkanik küllerin uçak motorlarına zarar verebileceğinden dolayı uçuşları iptal etti.

    BNPB tarafından yapılan açıklamada, Agung Yanardağı çevresi hariç turizmin Bali’de güvenle yapılabileceği belirtildi. Yetkililer, yanardağ çevresinde risk altında bulunan 7,5 kilometrelik alanda yaşayanların tahliye edilmesi yönünde çağrıda bulundu. Ada’daki kirli hava nedeniyle, görevliler tarafından vatandaşlara maske dağıtıldığı belirtildi.

    Geçtiğimiz aylarda yanardağın faaliyete geçmesinin ardından alarm en üst seviyeye çıkarılmış ve büyük bir patlama riskine karşılık da bölgeden yaklaşık 130 bin kişi tahliye edilmişti. Ülkenin en çok turist alan bölgesi Bali Adası’ndaki Agung Yanardağı en son 1963’te patlamış, olayda yaklaşık bin 100 kişi hayatını kaybetmişti.

  • Kalkışma sonrası havalanan ilk havayolu şirketinin pilotu o geceyi anlattı

    15 Temmuz gecesi Atatürk Havalimanı kontrol kulesinin işgalci askerlerden kurtarılmasının ardından havalanan ilk havayolu şirketi OnurAır’ın pilotu Fatih Altıparmak, kalkışma sırasında yaşananları anlattı.

    15 Temmuz darbe girişiminin yaşandığı gece bir grup darbeci asker Atatürk Havalimanı’na gelmiş, havalimanının giriş ve çıkışlarını kapattıktan sonra hava trafik kontrol kulesini işgal ederek uçakların iniş ve kalkış yapmalarını engellemişti. Bu sırada İstanbul’a inemeyen çok sayıda uçak başka meydanlara yönelmiş, kalkış yapmaya hazırlanan uçaklar da seferlerin iptal etmek zorunda kalmıştı.

    Kalkış için izin istedi, hava trafiğinin kapatıldığını öğrendi

    Atatürk Havalimanı’nın işgal edildiği dakikalarda İstanbul-Antalya seferini gerçekleştirmeye hazırlanan Onur Havayolları bünyesindeki pilot Fatih Altıparmak da uçuş izni için kule görevlileriyle irtibata geçtiğinde havalimanının trafiğe kapatıldığını öğrendi. O anlarda yaşadıklarını İhlas Haber Ajansı muhabirine anlatan Altıparmak, “Kalkışmanın yaşandığı 15 Temmuz günü saat 20.15 gibi Atatürk Havalimanı giriş kapısından girdiğimizde her hangi bir aksi durumla karşılaşmadık. Her şey normaldi. Daha sonra yolcularımızı apron bölgesinde uçağa kabul ettikten sonra, kalkış için motor çalıştırma müsaade istedik. Atatürk Havalimanı Kontrol Kulesi tarafından İstanbul uluslararası havalimanının hava trafiğine kapatıldığı bilgisi verildi. Bu bilgiyi aldıktan sonra yolcularımızı emniyetli bir şekilde apron bölgesindeki uçağımızdan arındırılmış bölge olan yolcu terminaline almak için gerekli hazırlıkları tamamladık. Yolcularımıza gerekli bilgilendirmeleri içeren bir anons yaptık” dedi.

    Uçaktan indirilen yolcular güvenli bölgeye alındı

    Havalimanının uçuşlara kapatıldığına dair bilgiyi yolculara anons ettiklerini dile getiren Fatih Altıparmak, “Her hangi bir olumsuz duruma sebebiyet vermeyecek şekilde herhangi bir panik durumuna sevk etmeyecek şekilde yolcularımızı emniyetli olarak terminal binasına aldık. Yolcularda o an sağduyulu bir yaklaşımla karşılaştık. Çünkü yaptığımızı anonsla ilgili değerlendirmeler sonucunda kendileri anlayışlı bir şekilde karşılayarak bizleri uçağı emniyetli bir şekilde terk edip arındırılmış salon olan terminal binasına yolcuları sevk ettik” şeklinde konuştu.

    Uçaklar başka meydanlara yönlendirildi

    Havalimanında operasyonel faaliyetlerin durmasının ardından oluşturulan kriz masasının direktifleri doğrultusunda havadaki diğer uçakları başka meydanlara yönlendirdiklerini kaydeden Altıparmak, “Yolcuları terminale aldıktan sonra Onur Havayolları’nın Atatürk Havalimanı için diğer meydanlardan kalkmış olan trafiklerini operasyonel kontrol merkeziyle koordineli olarak farklı meydanlara yönlendirdik. Buradaki yolcularımızın emniyetini sağlamak için bütün ekiplerimiz soğukkanlılıkla grevlerini sonuna kadar yerine getirdiler” ifadelerini kullandı.

    Darbecilerden temizlenen havalimanından kalkan ilk uçak

    15 Temmuz gecesi hava trafik kontrol kulesinin darbecilerden temizlenmesinin ardından Atatürk Havalimanı’ndan kalkış yapan ilk havayolu şirketi OnurAır’ın pilotu Fatih Altıparmak, “Kalkışma sırasında bütün geceyi havalimanında geçirdikten sonra gerekli devlet kurumları, havalimanı otoriteleri ve şirketimizin kriz masası koordinesi sonucunda Atatürk Havalimanı’nın uçuş operasyonuna başlayabileceği bilgisini aldıktan sonra OnurAır Havayolları olarak Atatürk Havalimanı’ndan kalkışma gecesinin sabahı İstanbul-Bodrum uçuşu ile ilk kalkış yapan havayolu olduk” diye konuştu.

    Özel harekat polislerine kulenin gidiş yolunu tarif etti

    Özel harekat polislerine kuleye nasıl ulaşabileceklerini de tarif ettiğini belirten Altıparmak, “Kalkışma girişimini yapan kişilerin Atatürk Havalimanı kontrol kulesini işgal ettiği haberi geldikten sonra, havalimanına gelen özel harekat polisleriyle karşılaştım. Bir ekip bize kulenin nerede olduğunu sormuşlardı. Çünkü müdahale etmek için timler her taraftan geliyordu. Ben de karşılaştığım 4 özel harekat polisine kuleye nasıl ulaşabileceklerini tarif ederek onları yönlendirmiştim” dedi.

  • THY’den Arnavutluk’a havayolu desteği

    Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı ile görüştü. Görüşmede THY’nin Arnavutluk’un kuracağı havayolu için vereceği destek ele alındı.

    Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, kuracakları havayolu için destek veren THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’yı ziyaret ederek, fikir alışverişinde bulundu. Ziyaretin ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan İlker Aycı ve Arnavutluk Başbakanı Rama, Arnavutluk hükümetinin kuracağı yeni havayolu şirketi hakkında somut gelişmeleri yakında açıklayacaklarını söylediler.

    Başbakan Rama, havayolu şirketi olan bir ülke olmak istediklerini belirterek, bunun için yürüttükleri fizibilite çalışmalarının belli bir noktaya geldiğini söyledi. “THY ile uçacağız. Ne olursa olsun uçacağız” diyen Rama, bu konudaki somut gelişmelerin yakın zamanda açıklanacağını belirtti.

    THY destek verecek

    Halihazırda Arnavutluk menşeli bir havayolu taşıyıcısı bulunmadığını hatırlatan THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı ise, “Bu kapsamda Arnavutluk özel sektör yatırımcısı, THY ve azınlık hissedar olarak Arnavutluk Devleti ortaklığında üçlü bir kamu-özel işbirliği modeli ile oluşturulması düşünülen stratejik işbirliğinin, Ortaklığımızın Arnavutluk ile Batı Avrupa arasında bulunan noktadan noktaya potansiyel yolcu pazarına erişimi açısından olumlu katkı sağlaması beklenmektedir” dedi.

    Toplantının ardından İlker Aycı, konuk Başbakan Rama’ya uçak maketi ve tablo hediye etti.

  • Qatar Airways yılın en iyi havayolu şirketi seçildi

    Qatar Airways aralarında En İyi First Class Yolcu Salonu, Orta Doğu’nun En İyi Havayolu ve Dünyanın En İyi Business Class’ı ödüllerinin sahibi oldu.

    Qatar Airways 2017 Skytrax Ödülleri’nde aralarında En İyi First Class Yolcu Salonu, Orta Doğu’nun En İyi Havayolu ve Dünyanın En İyi Business Class’ı ödüllerinin sahibi oldu. Qatar Airways Grup CEO’su Akbar Al Baker şöyle konuştu: “Qatar Airways’in özellikle şu kritik zamanda Dünyanın En İyi Havayolu ödülüne layık görülmesi yolcularımızın yalnızca en iyisini sunma yolundaki değişmez taahhüdümüze duyduğu inanç ve güvenin önemli bir göstergesidir. Bu ödül aynı zamanda Qatar Airways’de görev alan her bir çalışanın sıkı çalışmasının ve bağlılığının da bir yansımasıdır. Skytrax’ta bu yıl kazandığımız itibar, bu ödüllerin yolcular tarafından oylanmış olması açısından ayrıca bir önem taşımaktadır. Tüm yolculara içten teşekkürlerimi iletiyor, onları en yakın zamanda uçuşlarımızda ağırlamayı sabırsızlıkla bekliyorum”.

  • Havayolu konforu ve güvenliği karayoluna taşındı

    Türkiye’de karayolu ile seyahat etmenin tüm kulları Vivalines ile değişiyor. Uluslararası VİP hava yolculuğu hizmet anlayışı ile seferlerini gerçekleştiren firma havayolu konforunu karayoluna taşıdı. Otobüsler, ekspres seferleri ile hiçbir yerde durmayarak İstanbul-Ankara arasını 4 saat 15 dakikaya indirdi.

    Otobüslerde yolcuların konforu amaçlanarak koltuk sayısı 31 adete düşürüldü. İçinde tuvaleti ve hizmet mutfağı bulunan otobüsler ekspres seferleri ile hiçbir yerde durmayarak İstanbul- Ankara arasını 4 saat 15 dakikaya indirdi. Yolculuk sırasında sağlanan sıcak yemek ikramı, her yolcuya özel tablet bilgisayar ile kesintisiz internet imkanı da veriliyor. Uçak fobisi olan yolcular için tasarlanan firma otobüslerini tercih eden yolcular seyahat saatine kadar özel olarak tasarlanmış VİP Lounge’da ağırlanıyor. Yolcu güvenliğini çok önemseyen otobüs firması kalkış noktalarına gelen yolcularının valizlerini X-Ray cihazlarından geçirerek her yolcunun boarding pass ile otobüse binmesini sağlıyor.

    6 otobüs ile İstanbul Ankara arası 18 sefer gerçekleştiren firma dün ilk seferini gerçekleştirdi. Yalnızca İstanbul-Ankara seferlerini sağlayan firma otobüsleri ilerleyen zamanlarda İzmir, Bursa, Eskişehir gibi büyük şehirlerle beraber ulaşım ağını genişletecek.

    “Uçaktan bir farkı yok gibi”

    İlk seferi deneyimleyen yolcular, seyahatin çok güzel geçtiğini, ilk defa böyle bir yolculuk deneyimlediklerini ifade ederek, “Kalite olarak, hizmet olarak çok farkı var. İçindeki hizmet, servis, Ankara’ya ekspres olarak gelmesi çok güzeldi. Diğer firmalarla 6 saat ama biz 4 saat 15 dakikada geldik. Uçaktan bir farkı yok gibi, o yüzden uçakla kıyaslayabilirim ilk defa böyle bir yolculuk yapıyorum” dediler.

    Beklenenden çok daha iyi bir hizmet aldıklarını vurgulayan ilk sefer yolcuları, lavabo ihtiyaçlarının karşılanabilmesi, sıcak yemek servisinin olması ve uçak fobisi olanlar için iyi bir hizmet olduğunu kaydettiler.

    Özellikle VIP araçlar ile evden otogara kadar bırakılmanın kendilerini özel hissettirdiğini söyleyen yolcular, güvenlik önlemlerinin ise tartışmasız olduğunu vurguladılar.

    “Güvenliği sonuna kadar ciddiye alıyoruz”

    Vivalines Ankara Bölge Müdürü Çağrı Altınışık da, havayolu konseptini vatandaşlara yakışır şekilde karayolunun hizmetine sunabilmek adına havayolu konseptini karayoluna entegre etmeye odaklandıklarının altını çizerek, şunları kaydetti:

    “Kaliteyi hedefliyoruz, premium hizmeti hedefliyoruz ve güvenliği sonuna kadar ciddiye alıyoruz. Havayolu konseptinde bir yolcu geldiği zaman öncelikle güvenlik aşamasından geçer ardından dinlenme alanlarına geçer buna lounge alanlarını örnek verebiliriz ve yolculuk saatini beklemeye başlar ama karayolunda bu işleyiş biraz daha farklıdır, güvenlik biraz daha düşüktür ve ülkemizde yaşanan güvenlik açıklarına nazaran biz burada da eksikliği hissettik, burada da fark yaratmak istiyoruz dolayısıyla lounge alanları oluşturduk bununla ilgili, gelen yolcularımızın premium konfora ulaşması için tüm çabalar gösterildi. Yolcularımız burada kesinlikle güvenli yolculuk yapacaklar çünkü adımlarını attıkları andan itibaren kendileri de dahil olmak üzere, bavulları da dahil olmak üzere X-Ray cihazlarından geçecek ve otobüsümüze bu şekilde binecekler.”

    “Otobüsümüz nonstop durmaksızın 4 saat 15 dakika da Ankara-İstanbul seferini tamamlıyor”

    Ulaşım konusunda ayrıcalık gösterdiklerini belirten Altınışık, “Özellikle İstanbul içinde çok cüzi bir ücret farkıyla İstanbul’un neresinden olursa olsun ulaşımlarını terminale kadar biz sağlıyoruz. Vatandaşlarımız bizi güvenliği için, konforu için, huzurlu bir yolculuk ve her şeyden önemlisi kaliteli bir yolculuk için tercih etmelidirler. 59 lira 50 kuruştan başlayan fiyatlarla hizmet skalamız aktif haldedir, 2+1 şeklinde koltuk sayımız mevcut. Yolcularımız otobüse adım attığı andan itibaren konforu hissedecekler çünkü maksimum 31 koltuk sayısı ile burada konfor ciddi anlamda değerlendirilir. Otobüsümüz nonstop durmaksızın 4 saat 15 dakika da Ankara-İstanbul Ataşehir seferini tamamlamakta dolayısıyla yolcularımızın konforunu düşünebilmek için her şey proje halinde uygulanmıştır araçlarımızda” şeklinde konuştu.

    “Sıcak yemek ikramlarımız bulunmaktadır”

    Altınışık, koltuk aralarındaki mesafenin 35 cm olup, koltuğun geriye yaslanıldığında dahi arkadaki yolcunun rahat edebileceğini kaydederek, “Otobüsümüzde yolcularımızın tuvalet ihtiyacını karşılayabileceği alanımız mevcuttur, dolayısıyla otobüsümüzün durmasına gerek kalmamaktadır. Ayrıca çocuklarımız için, genç ve yaşlılarımız için her yaş grubundan vatandaşımızın huzuru için düşünülmüş bir modeldir. Tabletlerimiz tüm yaş grubu için, çocuklarımız için boyama kitaplarımız, genç ve orta yaş grubumuz için dergilerimiz ve gazetelerimiz günlük olarak araçlarımızda bulunacaktır. Otobüsümüzde ki ikramlar son derece zengindir, gece yolculuğu yapan yolcularımız için kahvaltı ikramlarımız, öğlen yolculuğu veya akşam saatlerine doğru yapılan yolculuklarda da yine sıcak yemek ikramlarımız bulunmaktadır” açıklamasını yaptı.