Etiket: HAVAYOLU

  • THY, 2020 de en çok uçan Avrupalı ikinci havayolu oldu

    THY, 2020 de en çok uçan Avrupalı ikinci havayolu oldu

    Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı(EUROCONTROL), Korona virüs etkisi altında geçen 2020’nin havacılık sektörüne ilişkin verileri açıkladı. Pandemi nedeniyle bir önceki yıla oranla 6,1 milyon uçuş kaybının yaşandığı Avrupa genelinde 56,2 milyar Euroluk zarar gerçekleşti. Rapora göre Türk Hava Yolları(THY) ise günlük ortalama 626 uçuşla Avrupa’da ikinci sırada yer aldı.

    Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı(EUROCONTROL), 2020’nin havacılık sektörüne ilişkin verileri içeren raporu açıkladı. Bu kapsamda, Avrupalı havayolları, havalimanları ve hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcıları, 56,2 milyar Euro zarar etti. Yine aynı dönemde yolcu kaybı ise 1.7 milyar seviyesinde gerçekleşti. 2019 yılında 11.1 milyon uçuşun gerçekleştiği Avrupa Kıtası’nda bir önceki yıla nazaran 2020’de 6.1 milyon uçuş kaybı yaşanarak 5 milyon uçuş gerçekleştirildi. Pandemi sürecinde sadece Avrupa’da açıklanmış 191 bin iş kaybı yaşandı.

    Türk Hava Yolları, Avrupa’da ikinci sırada yer aldı

    EUROCONTROL verilerinde Avrupalı havayolu şirketlerine ilişkin uçuş rakamlarına da yer verildi. Salgın öncesi 2019 yılında günlük ortalama bin 331 uçuşla Avrupa’da 4’üncü sırada yer alan Türk Hava Yolları(THY), küresel havacılık sektörünü büyük oranda etkileyen pandemi nedeniyle büyük düşüş yaşanmasına rağmen 2020’de günlük ortalama 626 uçuşla İrlanda merkezli Ryanair’in ardından en fazla uçan ikinci havayolu şirketi oldu. Yine Pegasus Havayolları da ortalama 261 uçula listeye 10’uncu sıradan girdi.

    İstanbul Havalimanı Avrupa’da ilk 5’te

    Raporda Avrupa havalimanlarına da yer verildi. 2019 yılında tam kapasiteyle hizmete girmesiyle dünyanın en önemli havacılık aktarma merkezleri arasına giren İstanbul Havalimanı, 2020 yılında günlük 504 uçuş ortalamasıyla Avrupa’daki ilk 5 havalimanı arasında yer alma başarısı gösterdi.

    Sabiha Gökçen Havalimanı da, günlük ortalama 339 uçuşla Avrupa’nın günlük sefer ortalaması açısından sekizinci en yoğun havalimanı oldu.

  • Prof. Dr. Bilgin’e Avrupa Havayolu Yönetimi Derneği’nden diploma

    Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Öğretim Üyesi olan Prof. Dr. Hülya Bilgin, havayolu yönetimi konusunda yaptığı çalışmalar sebebiyle Avrupa Havayolu Yönetimi Derneği tarafından uluslararası EAMS Fellow diploması ile ödüllendirildi.

    BUÜ Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hülya Bilgin, akademik hayatı boyunca havayolu yönetimi konusunda uluslararası ve ulusal ölçekli yaptığı çalışmalar dolayısıyla Avrupa Havayolu Yönetimi Derneği tarafından uluslararası tanınırlığı olan EAMS Fellow (FEAMS) diplomasını almaya hak kazandı. Prof. Dr. Bilgin’e ayrıca plaket takdim edildi.

    BUÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ekrem Kaya’nın makâmında ağırladığı Prof. Dr. Bilgin, kendisine bu konuda destek veren herkese teşekkür etti. Bilgin, “Asistanlığım döneminde bir klinik çalışma vererek beni yönlendiren BUÜTF emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Gürayten Özyurt başta olmak üzere, daha sonra beni destekleyen bütün hocalarıma, meslektaşlarıma ve bu süreçteki desteklerinden dolayı Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü ile Tıp Fakültesi Dekanlığı’na teşekkürlerimi iletiyorum” dedi.

    Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ekrem Kaya da yaptığı başarılı çalışmalar ve aldığı diploma sebebiyle Prof. Dr. Hülya Bilgin’i tebrik etti.

  • Bazı havayolu şirketlerinin Trabzon’a düzenledikleri uçak seferlerini kaldırması turizmcilerin tepkisine neden oldu

    Bazı havayolu şirketlerinin Trabzon’a düzenledikleri uçak seferlerini kaldırması turizmcilerin tepkisini çekti.

    Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Turizm İşletmeleri ve Seyahat Acenteleri Derneği (TİSAD) Başkanı Murat Çavga, bazı havayolu şirketlerinin kış aylarının başlaması ile birlikte Trabzon’a uçak seferlerini durdurduğunu söyledi. Bununla birlikte mevcut havayolu şirketlerinin de kış aylarının gelmesi ile sefer sayılarını düşürdüğüne işaret eden Çavga “Bu durum uçak bilet fiyatlarının yükselmesine bu da bölgemizin kış aylarında tercih edilebilecek bir destinasyon olma özelliğini yitirmesine sebep olmaktadır” dedi.

    Dhmi’nin 2018 yılı ekim ayı sonu verilerine göre, Trabzon Havalimanı’nı kullanan kişi sayısının toplamda 3,5 milyonun üzerinde çıktığını kayderden Çavga “2018 yılı ekim ayı sonu verilerine göre İstanbul Atatürk havalimanını 57 milyon 737 bin, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nı 28 milyon 882 bin 771, Antalya Havalimanı’nı 29 milyon 502 bin 441, Ankara Esenboğa Havalimanı’nı 14 milyon 407 bin 609 , İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nı 11 milyon 570 bin 525, Adana Havalimanı’nı 4 milyon 765 bin 911, Muğla Dalaman Havalimanı’nı 4 milyon 409 bin 521, Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nı 3 milyon 990 bin 599 Trabzon Havalimanı’nı ise 3 milyon 508 bin 576 yolcunun kullandığını görmekteyiz. Gerek yolcu yoğunluğu gerekse Artvin, Rize, Trabzon, Gümüşhane, Bayburt ve kısman Ordu ve Giresun illeri açısından bölge havaalanı özelliği taşıyan havalimanımıza bazı özel hava yolu şirketlerinin seferlerini iptal etmesi kabul edilebilir bir durum değildir. Turizmin gelişmekte olduğu bölgemizde bu iptaller bölge turizmine zarar vermektedir. Yıllardan beri turizmi 12 aya yayma hedefi ile uğraştığımız ancak turizmi sadece 45 güne sıkıştırdığımız bölgemiz açısından bu olay bizleri üzmektedir” diye konuştu.

    “Yolcu trafiği bakımından Türkiye’de ilk 10’da bulunan Trabzon Havalimanı’na bazı özel havayolu şirketlerinin uçak seferlerini durdurması bölgemiz turizmcilerinin tepkisini sebep olmuştur” diyen Çavga “Bölgemizin yaz dönemindeki yoğunluktan faydalanan havayolu şirketlerine ihtiyacı yoktur. Bölge turizmimizin gelişmesi için Bizlerle birlikte yaz-kış elini taşın altına koyan şirketlere ihtiyacımız vardır. En küçük bir olumsuzlukta sefer iptalleri ile karlılığını düşünen firmaların bölge turizmimizin geleceği ile kaygılandığını düşünmüyoruz. Havayolu şirketlerinin seferlerini durdurması ve bununla birlikte mevcut havayolu şirketlerinin sefer sayılarını düşürmesi uçak bilet fiyatlarının yükselmesine ve bu vesile ile bölgemizin kış aylarında tercih edilebilecek bir destinasyon olma özelliğini yitirmesine sebep olmaktadır. Yükselen bilet fiyatları aynı zamanda bölge halkının ve esnafının cebine de zarar vermektedir. Enflasyonla mücadele kapsamında birçok firmanın elini taşın altına koyduğu bu günlerde Trabzon’a uçuşlarını iptal eden firmaların bu hassasiyete dikkat etmelerini öneriyoruz. Her ne kadar şirketlerin özel ticari kararı gibi dursa da şirketlerin 1 yıllık ticari kaygılarının bölge esnafının, bölge turizmcisinin, bölge esnafının 1 yıllık kaygısının gerisinde kalması gerektiğini düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

    Çavga, bu konu ile ilgili bölge milletvekilleri, bölge turizm il müdürleri, bölge ticaret odaları ve TÜRSAB’ın ilgili birimlerini harekete geçmeye davet etti.

  • Rus havayolu şirketi çalışanlarına cep telefonunu yasakladı

    Rus Havayolu Şirketi Aeroflot, güvenlik gerekçesiyle çalışanlarına cep telefonu kullanımını yasakladı.

    Havayolu şirketinin basın birimi tarafından yapılan açıklamaya göre, Rusya Federasyonu iç güvenlik mevzuatı gerekçe gösterilerek havayolu çalışanlarına mesai saatleri içerisinde cep telefonu kullanımı yasaklandı. Açıklamada yasağın gerekçesinin devlet katılım şirketi olan havayolu şirketinin bilgi güvenliğinin sağlanması olarak belirtildi. Daha önce şirket tarafından yapılan açıklamada çalışanların çektikleri görüntü ve fotoğrafları sosyal medyada paylaşması yasaklanmıştı. Bundan böyle havayolunda çalışanlar ancak şirket telefonlarını yetkililer onayladıktan sonra kullanabilecek.

  • Kuzey Kıbrıs’ta yerli havayolu çalışmaları

    GIFA Holding’in Kuzey Kıbrıs için yerli havayolu şirketi kurma talebine KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Tolga Atakan’dan olumlu yanıt geldi. Bakan Atakan, GIFA Airways ve Turizm Şirketi sorumlusu Timur Özkibar ile görüşerek yeni bir havayolu kurulması yönünde fikir alışverişinde bulundu.

    KKTC merkezli GIFA Holding’in yerli bir havayolu şirketi kurma talebiyle KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı ile Sivil Havacılık Dairesi’ne yaptığı müracaat sonucu Ulaştırma Bakanlığında bir görüşme yapıldı. Bakan Atakan, GIFA Holding adına başvuruyu yapan GIFA Airways ve Turizm Şirketi sorumlusu Timur Özkibar’ı kabul etti.

    Özkibar: “Maddi yardımdan çok manevi yardım bekliyoruz”

    Kabulde konuşan GIFA Airways ve Turizm Şirketi sorumlusu Timur Özkibar, son yaşanalar ışığında ülkede yerel bir havayolu kurulmasının artık elzem bir durum olduğuna dikkat çekerek, GIFA Holding olarak bu yola baş koyduklarını belirtti.

    Özkibar, “Yolumuz çok uzun ve meşakkatli bir yoldur, bunu biliyoruz” diyerek, hükümetten maddi yardımdan çok manevi olarak bu yolda önlerine çıkacak olan engelleri aşmada yardımcı olmasını beklediklerini söyledi.

    Özkibar, GIFA Holding olarak her şeyi karşılamaya hazır olduklarını belirtti.

    Bakan Atakan: “Üzerimize düşeni yapmaya hazırız”

    Ulaştırma Bakanı Tolga Atakan ise, kabulde yaptığı konuşmada, yeni bir havayoluna ve ülkede oluşan ciddi talebin karşısına yeni bir arz çıkmasına sıcak baktıklarını söyledi.

    Bakan Atakan, havayolu kurmanın çok kısa sürede gerçekleşmesinin mümkün olmadığını belirterek, bu sürecin ciddi prosedürler içerdiğini kaydetti.

    Atakan, Türkiye Sivil Havacılıktan izin almanın bir buçuk iki yıllık bir süreç olduğuna dikkat çekerek, bu süreci tamamlayıp faal hale gelindiğinde ise, ortaya ülke adına çok ciddi bir kazanımın çıkacağını vurguladı.

    Atakan, “Bakanlık olarak üzerimize düşeni yapmaya seve seve hazırız” diyerek, GIFA Holding’in talep yazısını incelediğini, bunun yanında bir de business plan hazırlanmasını talep ederek, ön izin için gerekli yazışmalar ne ise yapmaya hazır olduklarını kaydetti.