Etiket: giyimciler

  • Türk hazır giyimciler Almanya’nın en büyük tedarikçisi olmaya gidiyor

    Türk hazır giyim sektörü Almanya’ya 3.2 milyar dolarlık ihracatını arttırmaya gidiyor.

    Avrupa’nın en büyük üç tedarikçisinden biri olan Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Almanya’nın Münih şehrinde 5-7 Eylül 2017 tarihlerinde düzenlenecek olan Munich Apparel Source Fuarı’na katılarak koleksiyonlarını tanıtıp en büyük ihraç pazarındaki konumunu güçlendirmek istiyor. Munich Apparel Source Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği üstlenirken, fuarda Türkiye’den 14 firma koleksiyonlarını Alman hazır giyim ithalatçılarının beğenisine sunacak.

    İhracatın yüzde 23’ünü hazır giyim sektörü yapıyor

    Almanya, Türkiye’nin ihracatında en büyük ihraç pazarı olduğu gibi Türk hazır giyim sektörünün de en büyük ihraç pazarı. Yıllık 17 milyar dolar ihracat yapan Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Türkiye’nin Almanya’ya yaptığı yıllık 14 milyar dolar ihracatın yüzde 23’üne denk gelen 3.2 milyar dolarlık tutarı tek başına gerçekleştirdi.

    Almanya’nın hazır giyim ithalatında Çin ve Bangladeş’ten sonra üçüncü sırada yer aldığımızı ifade eden Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, Türkiye’nin Almanya pazarında yüzde 10 pazar payına sahip olduğunu, Almanya’da lider konuma gelebilecek potansiyele sahip olduklarını Munich Apparel Source Fuarı’na katılarak Almanya pazarında yeni fırsatlar elde etmeyi umduklarını kaydetti.

    Türkiye ile Almanya arasında son dönemdeki siyasi gerilimin uzun soluklu olmayacağına inandıklarını dile getiren Kızılgüneşler, “Almanya ile Türkiye tarih boyunca yoğun siyasi ve ekonomik işbirliği içinde olan iki ülke. Almanya uzun yıllardır Türkiye’nin en büyük dış ticaret partneri. Almanya’da 3 milyonu aşkın Türk yaşıyor. İki ülke ilişkilerinin kısa süre içinde normale döneceğine inanıyoruz ve Almanya pazarında konumumuzu güçlendirmek hatta birinci tedarikçi olmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

    Munich Fabric Start Fuarı ile eşzamanlı düzenlenecek

    Munich Apparel Source Fuarı, tekstil pazarının en tanınmış fuarlarından olan ve dünya çapında tekstil alıcıları ve tedarikçilerini ağırlayan Munich Fabric Start Fuarı ile eş zamanlı olarak ilk kez düzenlenecek. Munich Apparel Source Fuarı, Almanya’nın tek uluslararası hazır giyim üretici fuarı olma özelliğini taşıyor. Fuarda 6 Eylül Çarşamba günü Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Tanıtım Komitesi Başkanı Sayın Elvan Ünlütürk tarafından Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim sektörleri üzerine bir sunum gerçekleştirilecek.

  • Hazır giyimciler ’açığı’ kapatmak istiyor

    Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğinin 2016 yılı olağan mali genel kurul toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, 2016 yılının sektör açısından başarılı geçmediğini söyleyerek, “Artık bu saatten sonra Türkiye’de artık ekonomi, rekabet konuşulmalı. Rakiplerimiz merdivenleri çıkıyor. Açığı kapatmak için basamakları üçer beşer çıkmamız gerekiyor” dedi.

    Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğinin 2016 yılı olağan mali genel kurul toplantısı Ege İhracatçı Birliklerinin konferans salonunda (EİB) yapıldı. Toplantının dilek ve temenniler bölümünde konuşan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, 2016 yılının sektör açısından başarılı geçmediğini belirterek, “Avrupa’daki bir çok müşteriyle daha hızlı ulaşacağız. İhracatımızı artırmamız lazım. Çok önemli seçimler geçirdik. Ekonomiyi hep arka planda bıraktık. Artık bu saatten sonra Türkiye’de artık ekonomi rekabet konuşulmalı. Yapısal reformalar bir an önce hayata geçirilmeli. Rakiplerimiz merdivenleri çıkıyor. Açığı kapatmak için basamakları üçer beşer çıkmamız gerekiyor. Hep birlikte çalışmalıyız. Rakiplerimiz merdivenleri çıkarken bizler başka işlerle uğraştık. Maalesef son iki sende yerimizde saydık” diye konuştu.

    “Hiçbir sebep başarısızlığı gerektirmez”

    İhracatın çok daha fazla arttığı bir dönemin olması gerektiğini vurgulayan Kızılgüneşler, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Bunun birçok sebebi olabilir ama hiçbir sebep başarısızlığı gerektirmez. Bizim daha fazla çalışıp ihracatımızı daha da artırmamız lazım. EİB bünyesindeki 12 birlik arasında en fazla ihracatı yapan birliğiz, en dinamik çalışan birliğiz, en fazla aktivite yapan birliğiz ihracatımızı artırmadıkça bunun taçlandırılması maalesef gerçekleşmiyor. Rakamlar, 2017 yılını da cüzzi bir artışla kapatacağımızı gösteriyor. Belki biraz daha artabilir ama hedefimiz, ihracatımızı 2 milyar dolarlar seviyesine taşımak. 2018 Nisan’ına kadar biraz daha pazarlama tarafına ağırlık verme düşüncesindeyiz. Yaptığımız fuar katılımlarına devam edeceğiz. 5 Mayıs gecesi tasarım yarışmamızı tekrar gerçekleştireceğiz. Aynı zamanda bir iki tane daha teknolojik konularda gelişmeler var. Bir tanesi EİB aplikasyonu yazılıyor bu sayede üyelerimize daha hızlı ulaşacağız.”