Etiket: Giyim

  • Hazır giyim sektörü Rusya pazarından umutlu

    Türkiye ile Rusya arasındaki ihracatın 2013 yılından itibaren düşüşe geçtiğini ifade eden Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şenol Şankaya, son yaşanan olumlu gelişmelerle birlikte 2016 sonunda ihracatın artacağını söyledi.

    Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkilerin normalleşmesinin hazır giyim üreticilerini memnun ettiğini belirten Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şenol Şankaya, “Coğrafi açıdan yakın ve ürün tedariki konusunda büyük avantajımız olan Rusya Federasyonu ile yaşanan siyasi krizler sebebiyle Türkiye’nin ihracatı ne yazık ki 2013 yılından itibaren dramatik bir biçimde düşmeye başladı. 2013 yılında 6,9 milyar dolarlık ihracatımız varken 2015 yılında yüzde 14 kayıp ile 5,9 milyar dolara geriledi. 2015 yılında ise yüzde 39 oranında bir kayıp ile 3,5 milyar dolara geriledi. Bu gerileme sektörel bazlı ihracat rakamlarına da yansıdı. Ülkemiz hazır giyim ve hazır giyim sektörünün Rusya’ya ihracatı, 2013 yılında 413 milyon dolar civarında gerçekleşti. 2014 yılında ise bir önceki yıla nazaran yüzde 15’lik bir kayıp ile 351 milyon dolarlık ihracat yaptık. 2015 yılında ise bu oran yaklaşık yüzde 41 oranında gerileyerek 204 milyon dolara düştü” diye konuştu.

    Siyasi krizlerin menfi etkileri ekonomiye çok hızlı sirayet ederken, normalleşme sürecinin etkisinin aynı hızda olmadığını belirten Şenol Şankaya, “Türkiye’den 2016 yılı Ocak-Temmuz döneminde Rusya Federasyonu’na 872 milyon dolar ihracat gerçekleşti. Yıl sonunda bu rakamın 1,5 milyar dolar civarına çıkacağını düşünüyoruz. Bu rakam 2013 yılına nazaran çok düşük. Sektörel ihracatta da durum ne yazık ki aynı. Bu olumsuz gelişmelerin yanında Rus ekonomisinin krizden çıkıyor olması, yüksek tüketim potansiyeli ve ülkemiz hazır giyim hazır giyim üreticilerin fast fashion çalışabilme kabiliyetleri sayesinde ülkemizin Rusya’ya ihracatının artacağını umuyoruz” dedi.

    Rusya ekonomisinin son üç yılda Ukrayna krizi, petrol fiyatlarındaki gerileme ve rublenin değer kaybı sebebiyle zor günler geçirdiğine dikkat çeken Şenol Şankaya, “Petrol fiyatlarının toparlanması ile birlikte Rus ekonomisi güçlenme eğilimine girdi. Son zamanlarda Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında yaşanan diplomatik yakınlaşma ihracatımız için olumlu görünmektedir. Bu olumlu adıma yönelik gelişmeleri yakından takip etmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

    Türkiye’deki hazır giyim sektörünün ekonomi için lokomotif sektörlerden biri olduğunun altını çizen Şenol Şankaya, “Sektör temsilcilerinin hızlı hareket edebilme kabiliyetleri ve Türkiye’deki taşımacılık sektörünün gelişmiş olan nakliye ağı sayesinde Rusya pazarına yönelik ürün tedariki noktasında herhangi bir sıkıntı yaşanması mümkün görünmemektedir. Siyasi normalleşmenin ekonomik aktiviteye daha hızlı sirayet etmesi ile birlikte firmalarımızın Rusya pazarında tekrardan eski güçlü günlerine geri dönebileceklerine inanıyoruz. Türkiye’deki yaşanan son 15 Temmuz darbe girişimi hazır giyim sektörünü sekteye uğratmadı” dedi.

  • İStanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’na yoğun ilgi

    Uluslararası profesyonel ticari alıcıları ağırlayan İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’na ziyaretçilerin yoğun ilgisi devam ediyor.

    İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, özellikle Arap ülkeleri ile Rusya ve Ukrayna’dan beklenenin de üzerinde alıcı ve ziyaretçi katılımı ile devam ediyor. 27 Temmuz’da Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca tarafından açılışı yapılan Fuara; İspanya, Ukrayna, Almanya ve Türkiye’den 200 marka katılım sağladı.

    İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 27 Temmuz’da İstanbul Fuar Merkezi 9 ve 10’ncu salonlarda ziyarete açıldı. Yerli ve yabancı ziyaretçilerinin yoğunluğu ile dikkat çeken fuar, beklenenin de üzerinde hareketli geçiyor. Bebek ve çocuk modasında 0-16 yaş arası 2016 Sonbahar – Kış koleksiyonlarının görücüye çıktığı İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek, Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’nda, bebek ve çocuk giyim ve abiye, iç çamaşırı, çorap ve aksesuarlar, bebek ve çocuk ev tekstilinin yanı sıra hamile giyim ve aksesuarları ürün grupları yer alıyor. Fuarın ziyaretçi profilini ise Perakendeci-Bebek & Çocuk ve Hamile Ürünleri, Bebek ve Çocuk Hazır Giyim, Ayakkabı Mağazaları, Anne ve Hamile Giyim Mağazaları, Mağaza Zincirleri, Departman Store’lar ile İthalat ve İhracatçı, Distribütör, Acenta ve Toptancılar, Satın Alma Ofisleri ve Ticaret Firmaları ile E-Ticaret firmaları oluşturuyor.

    Zor şartlarda fuar açtıklarını belirten UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara, “Öncelikle katılımcılarımıza teşekkür etmek istiyorum. Böylesi bir dönemde bizi yalnız bırakmadılar. Hep beraber bu fuarı açmamıza vesile oldular. Fuar umduğumuzdan daha iyi şekilde sürüyor. Beklentimizin üzerinde çok sayıda alıcı fuarımızı ziyaret etti. Özellikle Arap ülkelerinden, Rusya ve Ukrayna bölgelerinden ciddi alıcılarımız var” dedi.

    Türkiye’nin güçlü bir tekstil ülkesi olduğunu belirten Elsima firması yöneticisi Oğuzhan Geyik, ’’Çocuk giyim pazarı da Türkiye’nin tekstilinde güçlü olan sektörlerden biri. Biz bu gücümüzü dünyaya yeniden göstermeye devam ediyoruz. Türkiye bulunduğu coğrafyada ve dünyada güçlü ekonomiye ve güçlü siyasi yapıya sahip ülkedir. Biz firmalar olarak, devletimizin ve milletimizin arkasında durup cesaretli davranmamız gerekiyor. İktisadi ve ekonomik tüm teşebbüslerimizi aynı şekilde devam ettiriyoruz. Firma olarak ticaretimize durmadan devam ediyoruz. Ülkemizde herhangi bir problem bulunmamaktadır. Başarılı bir fuar geçirmekteyiz’’ dedi.

    Hemen fuar öncesi yaşanan olağanüstü ortamın herkesin morallerinin düşük olduğu bir süreçte geçtiğini belirten Pamina Kids Direktörü Efe Şenol, “Tüm bunlara karşın fuar için hazırlıklarımızı günlük yapmadığımızdan ve her koşulda çalışmalarımızı sürdürdüğümüzden, bu sürekliliğimizin hızlı bir şekilde, artarak devam etmesini hedefledik. Anlık bir olumsuzluğun sektöre ciddi anlamda moralsizlik getireceğine inanmıyoruz. Hatta fuar öncesinde müşterilerimizin fuara gelip gelmeme konusunda kararsızlıklarını yenmeleri için sürekli diyalog halinde olduk. Ülkemizde ve sektörümüzde kesinlikle herhangi bir problem olmadığını, güzel bir fuar geçireceğimizi ve profesyonel bir ticaret ortamı olduğunu izah ettik. Firma olarak da fuara güçlü bir şekilde hazırlandık. Sektörümüzün kuvvetli bir şekilde devam etmesi gerektiğine inanıyoruz” dedi.

    Fuarda yer alan Boinc Tekstil firmasının fuar sorumlusu Yusuf Zeynel Özkan da, ’’Fuar beklentilerimizin üzerinde ilerliyor. İlk günkü yoğunluk devam ediyor. Yabancı katılımcılar beklentimizin çok üzerinde. Daha da artmasını bekliyoruz. Açıkçası yaşanan olaylardan katılımın düşük olacağını düşünüyordum. Beklentimizin altında geçeceğini düşünüyordum. Gayet güzel ve olumlu geçiyor. Dış basın buradaki olayları abartarak gösteriyor. Ziyaretçilerimizin gelmelerinde hiçbir sakınca yok. Geçen seneye göre fuardaki ürünlerin fiyatları gayet uygun. Pazara uyacağını düşünüyorum’’ dedi.

    İstanbul Kids Fashion Fuarı, tasarım odaklı etkinliklere yer veriyor

    İstanbul Kids Fashion, Türkiye’nin ihracat hedeflerine ve İstanbul’un moda başkentleri arasında hak ettiği yere ulaşmasını desteklemek üzere Nişantaşı Üniversitesi işbirliğiyle bir panel düzenledi. Fuarın ‘Tekstil Sektörüne Genel Bakış ve Tasarımın Geleceği’ konulu panelinde konuşan Ekonomist Dr. Fatih Anıl, Türkiye ekonomisinin devam etmesi için alışverişin devam etmesi gerektiğini belirterek üretim ve istihdam yaratmak ve ihracatı artırmak gerektiğine değindi. Tekstil sektörünün geleneksel ve emeğe dayalı bir sektör olduğunu belirten Anıl, üretim ve istihdam yaratarak krizlerin aşılabileceğini belirtti ve Türkiye’nin tekstil, hazır giyim gibi geleneksel sektörlerini büyüterek sektörleri kalkındırabileceğini ifade etti.

    Nişantaşı Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarım Fakültesi Öğretim Görevlisi Yrd.Doç.Dr.Saniye Çiğdem Koçak’ın moderatörlüğünde gerçekleşen panelin diğer konuşmacıları ise Tasarımcı Fırat Neziroğlu, Tasarımcı Nejla Güvenç ile Triko Tasarımcısı ve Örme Sanatçısı Seda Acar da ’Gelecekte Tasarım ve Yeni Teknolojiler’ konularını ele aldılar.

    Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi koordinatörlüğünde düzenlenen ’Geçmişten Günümüze Çocuk Modası Dönem Kıyafetleri’ ilk kez İstanbul Kids Fashion Fuarı’nda sergileniyor. Çoğunluğu siyah beyaz fotoğraflarda kalmış ellili yıllardan doksanlara uzanan çocuk modasının hikayesi, dönem kıyafetlerinden oluşan sergi ile geçmişten günümüze taşıyor. 5 parçalık özel koleksiyondan oluşan kıyafetler, 1950-1990 tarihleri arasındaki 10’ar yıllık dönemleri sembolize ediyor.

    Ayrıca, yine Nişantaşı Üniversitesi Moda Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencileri tarafından İstanbul Kids Fashion için özel olarak hazırlanan ’Cıvıl Cıvıl Kapalıçarşı’ konseptli rengarenk çocuk kıyafetleri de fuar süresince fuar alanında ziyaretçilerle buluşuyor. Toplam 15 kıyafetten oluşan iki sergi, Yrd. Doç. Dr. Saniye Çiğdem Koçak, Öğretim Görevlileri Fatma Öztürk, Bahar Yıldız, Dilek Akdemir’in rehberliğinde öğrenciler tarafından ortaklaşa hazırlandı.

    İstanbul Kids Fashion, Moda Fotoğrafları Karma Sergisi ile moda fotoğrafçılığına da dikkat çekiyor. Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarım Program Başkanı Ayşegül Kaplan Bağcı koordinatörlüğünde hazırlanan sergi, programda yer alan 40 öğrencinin, kıyafetin tasarımı kadar, onu nasıl sunmak gerektiğine de dair üretici fotoğraflarından oluşuyor.

    Çocukların üreticiliğini teşvik edecek konseptlere de yeşil ışık yakan İstanbul Kids Fashion, ‘Hikayeden Elbiseler’ konseptli kıyafet tasarımları ile fuara renk katıyor. Çocuk gelişiminde hikayelerin önemine dikkat çeken Sisimama tarafından tasarlanan ‘Hikayeden Elbiseler’ çocukları okumaya teşvik etmekle kalmıyor, ebeveynleri hikaye anlatmaya da yöneltiyor.

  • Hazır Giyim Terzileri Etkiledi

    KIRKLARELİ (İHA) – Teknolojiyle birlikte gelişen hazır giyim sektörü terzilik mesleğini de etkiledi. Lüleburgaz Terziler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Ahmet Kurnaz, hazır giyimin mesleği etkilediğini ve meslekte yetişmenin uzun yıllar aldığını söyledi.

    Mesleğe başlangıç hikayesini anlatan Kurnaz, “1965 yılından beri önce çıraklık sonra kalfalık 40 yıldır da aynı iş yerinde mesleğimi devan ettirmekteyim. Hiç şikayetçi değilim. Bir daha dünyaya gelsem, tekrar aynı mesleği yapmak isterim” dedi.

    “BU MESLEKTE YETİŞMEK UZUN YILLAR ALIYOR”

    Terzilik mesleğini öğrenmek için ustaların yanına gidildiğini söyleyen Kurnaz, “Biz zamanında yetişmek üzere usta terzilerin yanına giderdik. İlkokuldan sonra çırak olarak mesleğe başladık. Hatta babalarımız bizden gizli ustalarımıza para verip haftalık olarak ustalarımız o parayı bize iade ederlerdi. Şimdi ise çocuğunu yetiştirmek üzere işe aldığım kişileri ilk önce kaç para vereceksin diye soruyorlar. Oysa bu meslekte yetişmek uzun yıllar alıyor” diye konuştu.

    “HAZIR GİYİM MESLEĞİMİZİ ETKİLEDİ”

    Terzilik mesleği hakkında bilgi veren Kurnaz, “Şimdi meslek okullarından mezun olan öğrenciler 2-3 sene yetişkin bir terzinin yanında çalışması gerekmektedir. Oysa mesleğimiz geleceğin en gözde mesleklerinden biri olacaktır. Şuanda Lüleburgaz’da kumaşı kesip dikebilecek terzi, yok denecek kadar azdır. Hazır giyim mesleğimizi etkiledi” şeklinde konuştu.

    “KALİTELİ BİR KUMAŞTAN TAKIM ELBİSE DİKTİRMEK KONFEKSİYONA GÖRE DAHA UYGUN”

    Sipariş dikimler ile konfeksiyon ürünlerinin arasında fiyat farkı olduğunu ifade eden Kurnaz, “Sipariş diktirmek konfeksiyondan daha ucuzdur. Siparişte satıcının istediği doğrultuda değil, alıcının kendi doğrultusunda seçme, istediği rengi ve modeli diktirme şansına sahiptir. Kaliteli bir kumaştan takım elbise diktirmek konfeksiyona göre daha uygun” ifadelerini kullandı.

  • Uşak Sportif’in Giyim Sponsoru Yenilenen Yüzüyle Yeni Mağazasını Açtı

    Türkiye Basketbol Süper Ligi Takımlarından Uşak Sportif’in forma sponsoru, Dünyaca ünlü spor giyim markası Hummel Uşak’ta yenilenen yüzüyle hizmete yeniden açıldı.

    Uşak Sportif Basketbol takımı başta olmak üzere birçok dünya kulübünü ve ünlüyü giydiren Hummel, Uşak Festiva AVM’de yeni mağaza konsepti ile hizmet vermeye başladı.

    Hummel Türkiye Genel Müdürü Heymi Yensar Pati yenilenen Uşak mağazasında yaptığı açıklamada; “Dünyaca ünlü pek çok ismin tercihi olan Hummel, stilindeki enerjik yorumu ve ürünlerindeki neon renkleriyle, Lifestyle ayakkabıdan tişörte, spor çantasından sweatshirte sportif bir yaşam için ihtiyacınız olan her şeyi Uşaklılara ulaştırmanın mutluluğu ve heyecanını yaşıyor. Hummel 7 yıl gibi kısa bir sürede 105 mağaza ve 580 satış noktasına ulaştı. Uşak’taki yeni mağazamız bu şehre hayırlı olsun.” İfadelerine yer verdi.

    Hummel Türkiye Satış Direktörü Fatih Arslan’da; “forma sponsoru olduğumuz Basketbol Süper Ligin başarılı ekiplerinden Uşak Sportif’in kentinde mağaza açmak bizleri heyecanlandırdı. Takıma ve spora desteğimiz her daim olacaktır. Bu konuda Hummel Türkiye’de 7 yılda kendini kanıtladı. Her yıl katlanarak büyüyen bir başarı grafiğimiz var. Müşterilerimize arkasında durabileceğimiz kaliteli ürün sunabiliyoruz. En büyük özelliğimiz Alman Markası olmamıza rağmen Ürünlerin %90’nının Türkiye’de üretiliyor olması.” Dedi.

    Mağaza yetkileri ilerleyen günlerde Uşak’taki mağaza firmanın ünlü reklam yüzlerinin de katıldığı görkemli bir açılış töreni ile yeniden Uşak’a konuk olacaklarını belirttiler.

  • Patnos’ta 50 Öğrenciye Giyim Yardımı

    AĞRI (İHA) – Ağrı’nın Patnos İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında 50 öğrenciye giyim yardımı yapıldı.

    Kiptaş Ortaokulu’nu ziyaret eden emniyet yetkilileri, öğrencilerle bir araya gelerek beraberinde getirdikleri giyim malzemelerini dağıttılar. Ardından bir açıklama yapan Patnos İlçe Emniyet Müdürü Zafer Akpınar, ’Toplum Destekli Polislik’ hizmeti sunan polisin halktan biri olduğunu söyleyerek, “Bu bölgede gördüğüm tek şey, bu güzel çocuklara biraz daha duyarlı olmaktır. Rehberlik yapmaktır. Velilerin çocuklarıyla biraz daha duyarlı olmaları gerekir. Velinin sadece çocuğunu okuldan alıp eve götürmek görevi değildir. Velilerin biraz daha çocuklarına duyarlı olması gerekir. Çocuklar geleceğimizdir. Onları mutlu edebilmek için bu gibi faaliyetleri sürdürmekte kararlıyız. Yaptığımız yardımda emeği geçen herkese teşekkür ederim” dedi.