Etiket: Geliştiriyor

  • Dikkati ilaçsız geliştiriyor, beyni organize ediyor

    Dikkati ilaçsız geliştiriyor, beyni organize ediyor

    Doğu’nun Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) onaylı tek koçu Ayşenur Badıllı Solak, son 10 yıldır çocukların okul başarısını engelleyen ‘dikkat eksikliği’, ‘hiperaktivite’, ‘öğrenme güçlüğü’ ve ’sınav kaygısı‘ gibi sorunlarını ilaçsız çözebiliyor.

    Dikkat – Odaklanma ve koçluk hizmetlerinde 10 yılı tamamlayan Doğu’nun ve Erzurum’un ilk danışmanlık merkezi Berard, dünyadaki birçok dikkat geliştirme sistemlerini bünyesinde bulundurarak, bu tarz sorunlar yaşayan kişilere etkili ve kalıcı çözümler sunuyor.

    Bölgenin MYK (Mesleki Yeterlilik Kurumu) onaylı tek koçu olan Ayşenur Badıllı Solak, çocuklarda ekran bağımlılığı problemi, söz dinlememe, okul başarısızlığı, sınav kaygısı ve bir çok kişisel gelişim alanlarında kişilerin ihtiyaçlarını ‘ilaçsız’ karşılıyor.

    Kalıcı Etki Sağlıyor

    Avrupa ve Amerika’nın yaygın olarak kullandığı etkinlik ve güvenirliği bilimsel olarak kanıtlanmış programlardan biri olan Neurofeedback yöntemini de kullanan Ayşenur Badıllı Solak, bu sayede çok sayıda çocuk ve yetişkine katkı sağladı.

    Dikkat egzersizlerinin beynin bir çeşit yeniden öğrenme yöntemi olduğunu söyleyen Berard Uzmanı Ayşenur Badıllı Solak, Neurofeedback ile dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylere gerçek zamanlı geribildirimler vererek, odaklanılmış ve sürdürülebilir dikkatin nasıl sağlandığını ve nasıl devam ettireceklerini öğrettiklerini belirtti.

    İlaç Kullanmaya Gerek Yok

    Uzman Solak, “Dikkat eksikliği olan öğrencilerde, ilk odaklanma sırasında gerekli olan, analiz-muhakeme yapma yeteneğini belirleyen beyin bölgeleri bozuk ve uyumsuz çalışmaktadır. İlgili beyin bölgeleri bozuk çalışan öğrenciler tercih etmediği faaliyete bir türlü başlayamaz, ödevin başına oturur ve kısa sürede bahanelerle kalkar, ödevlerini ve eşyalarını okulda unutur. Sorumluluklarını yerine getirme konusunda sıkıntılar vardır. Sınavlarda kendi bilgisini doğru yansıtamaz, yüksek not beklerken, düşük notlar gelir, hep bir dalgınlık ve hayal dünyasında gibi durum vardır, seslenildiğinde duymaz, bakmaz, görmez, umursamaz. Sabahları bir türlü vaktinde yetişemez, evde durmadan ‘haydi, haydi, haydi…’ söylemleri vardır. Ancak ilaç kullanmadan dikkat geliştirici nöro analizi ile bu durumun objektif tespiti mümkündür. Dikkat geliştirici egzersiz programı ile elde edilen etki kalıcıdır. Erzurum Berard Dikkat- Konsantrasyon ve Algı Merkezi’nde öğrencinin dikkat düzeyinin objektif analizi sağlanır. Öğrencinin yaş grubuna göre dikkat yeteneği ve sahip olduğu bilgi potansiyelini hangi düzeyde kullanabildiği objektif olarak ölçümlenir” diye konuştu.

    Başarısı Kanıtlanmış Yöntem: Berard

    Berard yönteminin de konsantrasyon, algı sorunu, odaklanamama, hayata karşı isteksizlik, stres gibi sorunlara karşı zihni organize ettiğini belirten Ayşenur Badıllı Solak, 3 yaş ve üzeri herkesin bu eğitimi alabileceğini belirtti.

  • Köy kadınları kurslar ile becerilerini geliştiriyor

    İzmit Belediyesi ile Halk Eğitim Müdürlüğü işbirliğindeki İZMEK bünyesinde Sepetçi Köyü’nde açılan kurs sayesinde kadınlar meslek öğrenmenin mutluğunu yaşıyor.

    Köy konağındaki ev tekstili kursuna 18 kadın katılıyor. Makbule Karataş’ın öğretmenliğini yaptığı kursta köy kadınlarına makinede düz dikiş, overlok dikiş, ev dekorasyonu, ev tekstili ürünleri, süsleme, basit nakış temel iğne teknikleri, pul ve boncuk dikişleri, kesim, ütüleme, çeyiz ürünlerinde uygulamalı eğitim veriliyor. Kurs öğretmeni Karataş, “Kadınların kursa ilgisi ve heyecanı beni fazlasıyla mutlu ediyor. Haziran ayına kadar devam edecek kursta kadınlar çeyiz ürünleri hazırlamaya ait mesleki hesaplamaları ve süslemeleri yapabilme, çeyiz ürünlerinde kullanılan kumaşları tanıyabilme, tekniğine uygun fermuar çalışabilme ve parçaları birleştirebilme bilgi ve becerisi de kazanıyorlar” dedi.

    Kurs sonunda Milli Eğittim onaylı belge alacak olan kadınlar, “Böyle bir kursun köyümüzde açılmasına vesile olan İzmit Belediye Başkanımız Dr. Nevzat Doğan’a ve emeği geçenlere ne kadar teşekkür etsek azdır. Bir taraftan köyün günlük işlerini yapıyor bir taraftan da pikeden perdeye, çarşaftan masa örtüsüne, seccadeden, dekoratif kutu kaplamaya kadar yeni yeni şeyler öğreniyoruz” şeklinde mutluluklarını dile getirdiler.

  • Köy kadınları kurslar ile becerilerini geliştiriyor

    İzmit Belediyesi ile Halk Eğitim Müdürlüğü işbirliğindeki İZMEK bünyesinde Sepetçi Köyü’nde açılan kurs sayesinde kadınlar meslek öğrenmenin mutluğunu yaşıyor.

    Köy konağındaki ev tekstili kursuna 18 kadın katılıyor. Makbule Karataş’ın öğretmenliğini yaptığı kursta köy kadınlarına makinede düz dikiş, overlok dikiş, ev dekorasyonu, ev tekstili ürünleri, süsleme, basit nakış temel iğne teknikleri, pul ve boncuk dikişleri, kesim, ütüleme, çeyiz ürünlerinde uygulamalı eğitim veriliyor. Kurs öğretmeni Karataş, “Kadınların kursa ilgisi ve heyecanı beni fazlasıyla mutlu ediyor. Haziran ayına kadar devam edecek kursta kadınlar çeyiz ürünleri hazırlamaya ait mesleki hesaplamaları ve süslemeleri yapabilme, çeyiz ürünlerinde kullanılan kumaşları tanıyabilme, tekniğine uygun fermuar çalışabilme ve parçaları birleştirebilme bilgi ve becerisi de kazanıyorlar” dedi.

    Kurs sonunda Milli Eğittim onaylı belge alacak olan kadınlar, “Böyle bir kursun köyümüzde açılmasına vesile olan İzmit Belediye Başkanımız Dr. Nevzat Doğan’a ve emeği geçenlere ne kadar teşekkür etsek azdır. Bir taraftan köyün günlük işlerini yapıyor bir taraftan da pikeden perdeye, çarşaftan masa örtüsüne, seccadeden, dekoratif kutu kaplamaya kadar yeni yeni şeyler öğreniyoruz” şeklinde mutluluklarını dile getirdiler.

  • Van Teknokent, DAKA desteğiyle proje yazma kapasitesini geliştiriyor

    Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA) tarafından 2018 Yılı Teknik Destek programı kapsamında desteklenen Yüzüncü Yıl Üniversitesi Teknokent Proje Yazma Kapasitesini Artırma Projesi kapsamında eğitimler veriliyor.

    Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren girişimci firmalara, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencileri ve akademisyenlerine ve bağlı birimlerde projelerden sorumlu olarak çalışan kişilere ve müdürlüklerde proje çalışmalarına destek olmak üzere görevlendirilen personele fon kaynaklarına yönelik proje yazma ve yürütme eğitimleri veriliyor. 17 Aralık 2018 tarihi itibariyle başlayan ve 15 Ocak 2019 tarihine kadar 5 grup halinde dörder günden toplam 20 gün sürecek olan eğitimler sonunda 80 kişilik grubun proje geliştirme, yazma ve yönetme kapasitelerinin geliştirilmesi, bu sayede kurum ve kuruluşların amaçları doğrultusunda etkin ve verimli projeler üretebilmesinin sağlanması, bununla birlikte proje yürütme ve yönetme etkinlik ve yetkinliklerinin geliştirilmesi hedefleniyor.

    Son 2 günü katılımcıların AB fonlarına yönelik projeler hazırlaması, hazırlanan projelerin uzman eğitmen tarafından incelenmesi ve projelere ortak bulma konusunda danışmanlık vermesine ayrılan eğitimler sonrasında katılımcıların AB hibe programları konusunda bilgilenmeleri, projelere başvuru yeterliliğine sahip olmaları, fon kaynaklarını tanıtma ve yönlendirme yapma konusunda görevlendirilmeleri, böylece teorik eğitimlerde alınan bilgileri pekiştirmeleri ve grup çalışmaları ile sorun analizi aşamasında tespit ettikleri sorunların çözümüne katkı sunacak fikirleri projelendirebilmeleri öngörülüyor.

    Eğitmen Yunus Yetkin tarafından verilen eğitimler kapsamında ulusal ve uluslararası proje fon kaynakları, Avrupa Birliği, Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler ile benzeri dış kaynaklı programlar ile ilgili Bakanlıklar, kalkınma ajansları gibi kurum ve kuruluşların programları, proje geliştirmede kurumsal altyapı ve fikir veritabanı oluşturulması temelleri, faaliyet projelendirme kapsamında kurumsal hedefler ve amaç uyumlaştırma, projeye göre faaliyet, faaliyete göre proje döngüsü ve temelleri, proje fikri ve işleyiş açısından proje mantığı oluşturma, ulusal ve uluslararası projeleri hazırlama tekniğine giriş ve genel yaklaşımlar, teklif çağrıları, metodoloji, uygulama usul ve esasları, proje döngüsü ve projelerde mantıksal çerçeve yaklaşımı, projelerin ve proje yapılabilirliklerinin içsel analizleri gibi konular ele alınıyor.

  • Van Teknokent, DAKA desteğiyle proje yazma kapasitesini geliştiriyor

    Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA) tarafından 2018 Yılı Teknik Destek programı kapsamında desteklenen Yüzüncü Yıl Üniversitesi Teknokent Proje Yazma Kapasitesini Artırma Projesi kapsamında eğitimler veriliyor.

    Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren girişimci firmalara, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencileri ve akademisyenlerine ve bağlı birimlerde projelerden sorumlu olarak çalışan kişilere ve müdürlüklerde proje çalışmalarına destek olmak üzere görevlendirilen personele fon kaynaklarına yönelik proje yazma ve yürütme eğitimleri veriliyor. 17 Aralık 2018 tarihi itibariyle başlayan ve 15 Ocak 2019 tarihine kadar 5 grup halinde dörder günden toplam 20 gün sürecek olan eğitimler sonunda 80 kişilik grubun proje geliştirme, yazma ve yönetme kapasitelerinin geliştirilmesi, bu sayede kurum ve kuruluşların amaçları doğrultusunda etkin ve verimli projeler üretebilmesinin sağlanması, bununla birlikte proje yürütme ve yönetme etkinlik ve yetkinliklerinin geliştirilmesi hedefleniyor.

    Son 2 günü katılımcıların AB fonlarına yönelik projeler hazırlaması, hazırlanan projelerin uzman eğitmen tarafından incelenmesi ve projelere ortak bulma konusunda danışmanlık vermesine ayrılan eğitimler sonrasında katılımcıların AB hibe programları konusunda bilgilenmeleri, projelere başvuru yeterliliğine sahip olmaları, fon kaynaklarını tanıtma ve yönlendirme yapma konusunda görevlendirilmeleri, böylece teorik eğitimlerde alınan bilgileri pekiştirmeleri ve grup çalışmaları ile sorun analizi aşamasında tespit ettikleri sorunların çözümüne katkı sunacak fikirleri projelendirebilmeleri öngörülüyor.

    Eğitmen Yunus Yetkin tarafından verilen eğitimler kapsamında ulusal ve uluslararası proje fon kaynakları, Avrupa Birliği, Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler ile benzeri dış kaynaklı programlar ile ilgili Bakanlıklar, kalkınma ajansları gibi kurum ve kuruluşların programları, proje geliştirmede kurumsal altyapı ve fikir veritabanı oluşturulması temelleri, faaliyet projelendirme kapsamında kurumsal hedefler ve amaç uyumlaştırma, projeye göre faaliyet, faaliyete göre proje döngüsü ve temelleri, proje fikri ve işleyiş açısından proje mantığı oluşturma, ulusal ve uluslararası projeleri hazırlama tekniğine giriş ve genel yaklaşımlar, teklif çağrıları, metodoloji, uygulama usul ve esasları, proje döngüsü ve projelerde mantıksal çerçeve yaklaşımı, projelerin ve proje yapılabilirliklerinin içsel analizleri gibi konular ele alınıyor.