Etiket: Gelecek”

  • Menevşe: “İş alemi için gelecek sıkıntılı”

    Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe, ekonominin istikrar kazanması ve çalkantılardan kurtulması adına hükümetin aldığı kararları desteklediklerini belirterek, “Ancak yaşadığımız sıkıntıların iş aleminin geleceğe bakışında ve beklentilerinde olumsuzluklar oluşturduğunu da söylemeden geçemeyiz. Yüksek faiz ve yüksek kur, malların fiyat maliyet dengesini bozdu, işletme karı çoğu zaman faiz giderlerini karşılayamıyor, piyasalar daraldı, cirolar ve karlar azaldı, finansa ulaşmada sıkıntı çekiyoruz” dedi.

    Adana Ticaret Odası’nın 8. Olağan Meclis Toplantısı Meclis Başkanı İsmail Acı Başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantının açış konuşmasını yapan Acı, 12-13-14 Ekim tarihlerinde düzenlenen Adana Lezzet Festivali’nin ikincisini gerçekleştirdiklerini belirterek, ulusal ve yerel basında olumlu tepkiler alan ve kentin tanıtımı açısından reklam değeri tartışılamayacak kadar büyük bu organizasyon için oda olarak büyük bir özveriyle çalıştıklarını söyledi.

    “Hükümetin gayretini takdir ediyoruz”

    Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe’de, konuşmasında, son 3-4 aydan beri ekonomideki parametrelerin dalgalanarak yükselen bir trend yaşadıklarını belirterek, “Son 20 günden beri de faiz ve kurların dört ay öncesine göre oldukça yüksek ancak dengeli hale geldiğini görüyoruz. Dengeli hale gelmesinde Hükümetimizin gayretlerini takdirle karşılıyoruz. Bu dönemde Maliye ve Hazine Bakanlığı’nın başlattığı enflasyonla mücadele kampanyasına Türkiye’deki tüm odalar ve borsalar olarak, üyelerimizin sattıkları ürünlerine yüzde 10 indirim yapmaları hususunda çalışmalarımızı başlattık. Ekonomimizin istikrar kazanması ve çalkantılardan kurtulması adına hükümetimizin aldığı kararları destekliyoruz. Bilhassa açıklanan Yeni Ekonomik Program stratejisini Türkiye’nin ekonomisinde köklü değişiklikler öngördüğü için benimsiyor ve takdirle karşılıyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Taze krediye erişim mümkün değil”

    İhmal edilen üretime, bilhassa orta yüksek ve yüksek teknoloji ürünlerinin üretimine önem verilmesi, ithal edilen malların Türkiye’de üretilmesi ve ihracatın arttırılmasına yönelik esasların dikkat çekici olduğunu vurgulayan Menevşe, “Bunlar ancak, yaşadığımız bu günlerin sıkıntıları; iş aleminin geleceğe bakışında ve beklentilerinde olumsuzluklar oluşturduğunu da söylemeden geçemeyiz. Yüksek faiz- yüksek kur, malların fiyat-maliyet dengesini bozdu. Oluşturulan işletme karı faiz giderlerini çoğu zaman karşılayamıyor. Piyasalar daraldı, cirolar ve karlar azaldı. Finansa ulaşmada sıkıntı çekiyoruz. Finans sektörü, reel sektöre şaşı bakıyor. Burada kamu bankalarını ayırt etmek istiyorum. Taze krediye erişim mümkün değil. Eski kredilerin yenilenmesinde nazlı davranılıyor. Krediye ulaşmada zorlanan işletmeler birbirlerine olan borç ve alacaklarını erteleyerek nakit sıkıntılarına çare olmaya çalışıyorlar” diye konuştu.

    “Tedbir alınacağına inancımız tamdır”

    Borçların yeniden yapılandırılmasında öngörülen çerçeve anlaşmasırır 100 milyon TL üstündeki borçlar için olduğunu ancak 100 milyon TL’nin üzerinde borcu olan firma sayısının çok fazla olmadığını kaydeden Menevşe, şöyle devam etti:

    “Bilhassa KOBİ ölçekli işletmelerde borç miktarı 100 milyon TL’nin altındadır. Şimdi bu KOBİ’lerin borçlarının yeniden yapılandırılması söz konusu olmayacak mı? Bu limitin 15 milyon TL olarak aşağılara çekilmesini ve en önemlisi çerçeve anlaşmasının yasal hale gelmesini bekliyoruz. BSMV gibi kredinin maliyetini artıran unsurlara bir süre ara verilmesini hatta faiz iade sisteminin getirilmesini talep ediyoruz. Konkordato taleplerinin artması piyasalarda tedirginlik yaratıyor. Borçların yeniden yapılandırılmasının yasal hale getirilmesi, konkordato yerine ikame edilmesi düşünülmeli. Bugünlerin atlatılmasını ekonomimizin çarklarının sağlıklı olarak dönmesi için gereken tedbirlerin alınacağına inancımız da tamdır.”

    “Adana’nın tanıtımına katkı sağlandı”

    ATO Başkanı Atila Menevşe, Adana ekonomisine hareket getirmek ve kenti tanıtmak amacıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, şunları kaydetti:

    “Adana her yıl ulusal ve uluslararası seviyede düzenlenen onlarca festivalle tanınmaya başlandı. Portakal Çiçeği Karnavalı ile yakalanan bu pozitif enerjiyi sürdürmek için sonbahar dönemine Adana’nın bir diğer önemli yanını yani lezzetlerini ön plana çıkaran bir festival gerçekleştirdik. Adana Valimizin ev sahipliğinde bu yıl 12-13-14 Ekim 2018 tarihinde gelenekselin gücü adına temasıyla 2. Adana Lezzet Festivali düzenlendi. Adana’nın en yerel ve en geleneksel mutfak kültürünü dünyaya tanıtan bu festivalimizi Adana Valiliği Belediyeler, odalar ile tüm kurum ve kuruluşlar işbirliğinde düzenlendi. Festival uluslararası yıldızı isimlerin katılımıyla üç gün boyunca Adana’da bir gastronomi şöleni sundu. Merkez Park’ta kurulan ve festival merkezinde Adana’nın sahip olduğu en geleneksel ve yerel mutfak kültürü uluslararası boyutta uygulama ve katılımla tüm ziyaretçilere yaşatıldı. Kentin önde gelen lezzet markaların stantlarıyla katıldığı festivalde çeşitli etkinlik noktalarında gastro şovlar tadım seansları söyleşiler ve mutfak atölyeleri gerçekleştirildi. Adana’nın tanıtımına büyük katkı sağlandı.”

  • MMA Forum İstanbul’da mobil teknolojiyle bugünden şekillenen gelecek konuşuldu

    ’Shape the Future Mobil’ sloganı ile düzenlenen MMA Forum İstanbul’da, mobil dönüşümün biçimlendirdiği gelecek konuşuldu. Etkinliğin sabah oturumlarında, konuk konuşmacılar yapay zeka teknolojisinin çok yakın gelecekte pazarlamayı nasıl etkileyeceği, mobil reklamların ne derece etkin olabildiği ve dünya çapında giderek daha yoğun bir tartışma konusu haline gelen uygulama indirmede sahtekarlıklar konularında bilgiler verdiler.

    MMA Türkiye tarafından Shape the Future sloganıyla beşinci kez düzenlenen MMA Forum İstanbul, mobil dönüşümün biçimlendirdiği gelecek konuşuldu. İş dünyası, finans, teknoloji, mobil pazarlama ve reklamcılığın önde gelen isimlerin katıldığı etkinlikte, Türkiye’den ve dünyadan fikir önderleri, ilham verici örnekler ve yeni fikirlerle, veri, tasarım, lokasyon, video, reklam sahtekarlığı, ınfluencer pazarlaması, ve teknoloji girişimciliği ekosistemi gibi konuları ve bunların geleceği tartışıldı.

    “Yakında gözlüklerimiz, hatta yastıklarımız, yorganlarımız da bu denkleme dahil olacak”

    Yapay zeka alanındaki çalışmalarıyla dünya çapında tanınan IBM’in Digital Makers Lab Global Direktörü Kei Shimada, etkinliğe katılanlar arasındaydı. Yapay zekanın gelişimi ve pazarlamanın geleceği üzerine konuşan Shimada, yapay zeka, 5G teknolojileri ve mobil cihaz teknolojilerinin, gelişimi ile paylaşılan veri trafiğinin muazzam bir büyüme gösterdiğini belirterek, “Mobil cihaz tanımı günümüzde giderek gelişiyor, akıllı telefon ve tabletlerin yanı sıra bugün, kol saatleri ve hatta modern otomobiller de bu denkleme dahil oldu. Bu cihazlarda, attığımız adım sayısından kalp atışlarımıza, internet kullanım alışkanlıklarından yol tercihlerimize farklı verileri takip ediyoruz ve bunları paylaşmaya da giderek daha gönüllü oluyoruz. Yakında gözlüklerimiz, hatta yastıklarımız, yorganlarımız da bu denkleme dahil olacak. Mahrem veri paylaşımı çağına giriyoruz ve bir sonraki adımda duygulara da erişip, veri olarak değerlendirmeye başlayacağız. Bunun yakın bir gelecekte gerçekleşeceğini göreceğiz” dedi.

    Pazarlamacılar yapabilecekleri şeyleri daha iyi anlamak ve zaman kazanmak için yapay zekayı kullandıklarını vurgulayan Shimada, konu ile ilgili şu örneği verdi: “İnsanlar ve robotlar arasında bir deney yapıldı. Robotlarla yapılan deneyden sonra robotların kapatılması istendi. Robotların kapatılacağı sırada robotun “Kapama beni” dediğini düşünün, ne hissedersiniz? Duygusal olarak bağlanıyorsunuz. Kimi zaman bu pazarlamanın tek yolu” şeklinde konuştu.

    Pazarlamanın geleceğinde, tüm bu verilerin, yapay zeka teknolojisiyle ‘tahminsel analiz’ olarak işlenip, 1 saat, 1 gün, 1 yıl sonra ihtiyaç duyacağımız ve talep edeceğimiz ürünlerin belirlenip, buna göre stratejiler geliştirilmesi olduğunu söyleyen Kei Shimada, “Yakın geleceğin pazarlama iletişiminde içerik, yapay zeka tarafından, giyilebilir mobil cihazlarla takip etiğimiz biyometrik veriler, kullanım alışkanlıklarımız, faaliyetlerimiz gibi veriler üzerinden otonom üretilecek ve en uygun mobil cihaz üzerinden bize gelecek” dedi.

    “Yapay zeka geleceğin pazarlama aklı”

    Tüm bu gelişmelerin, yapay zekanın insanı tamamen silmesi anlamına gelmediğini söyleyen Shimada, şöyle konuştu: “Markaların, çok ama çok yakın bir gelecekte, bir çok farklı temas noktasından, büyük bir hızla akacak veri patlamasına ve bu düzeyde bilgiyi işlemeye hazır olmaları gerekiyor. Bu nedenle evet, Yapay zeka geleceğin pazarlama aklı. Ancak, bu aklı kullanmak, yapay zeka ve büyük veriyi çıktılarını anlamlı bir şekilde yorumlamak için insan faktörüne her zaman gerek olacak. Kreatif direktörlere iyi bir haberim var, yapay zeka henüz ve yakın gelecekte işinizi elinizden alacak bir tehdit oluşturmuyor. Ancak, şu bir gerçek ki insanlar olarak bizlerin, yapay zeka ile aynı anda varlığımızı sürdürmeyi öğrenmemiz gerekiyor.”

    “Kullanıcının mobil reklamı algılaması için saniyenin onda ikisi yeterli olabiliyor”

    MMA EMEA Yönetici Direktörü Chris Babayode, mobil reklam ve pazarlamanın tek küresel meslek birliği olan MMA’nin, pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle kurula araştıracak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla faaliyet gösterdiğini dile getirdi.

    MMA’in bu misyon doğrultusunda analiz, ölçümleme ve bilgi paylaşımına odaklandığı belirten Chris Babayode, sunumunda MMA’in düzenli bilimsel araştırmalarından örnekler vererek, “MMA’in, nöro bilim teknolojisi kullanarak gerçekleştirdiği bir çalışmada, mobil cihazlarda reklamların kullanıcı üzerinde etkili olması için ne kadar süre görüntülenmesi gerektiğinin araştırıldı. Kullanıcı, mobil cihaz ekranında görüntülediği içeriği hızlı bir şekilde kaydırırken, reklamların görüntülenme süresi de değişiyor. Yaptığımız araştırma, iyi hazırlanmış bir mobil reklamın, beyin tarafından algılanması için saniyenin en az onda dördü ila onda ikisi kadar bir sürenin yeterli olduğunu gösterdi” dedi.

    Teknoloji girişimcilerine destek

    MMA Türkiye, Türkiye ekonomisi açısından büyük önem taşıyan teknoloji girişimciliği konusuna destek verirken, MMA Forum kapsamında yer alan girişimcilik ekosistemi ve finansmanı konulu bir oturumun yanı sıra, tüm dünyada StartUp terminolojisiyle tanınan 8 teknoloji girişimcisine, etkinlik sırasında tanıtım yapma fırsatı verildi. StartUp’lardan Ulak, Ahtapot, Glocolzone, Contact Circuit, Sweaters, tanıtım standlarının yanı sıra, etkinlik akışı içerisindeki ’StartUp Pitch’ oturumlarında sunumlar yaptılar. Cook Circle, Track It, Clotie ise tanıtımlarını standlarında gerçekleştirdiler.

  • Crytek’in The Climb oyunu Oculus Quest’e gelecek

    VR solo kaya tırmanışı oyunu olan The Climb, 2019’da Oculus Quest’e geleceğini resmi olarak açıklandı.

    Crytek tarafından geliştirilen, VR solo kaya tırmanışı oyunu olan The Climb, 2019’da Oculus Quest’e geleceğini resmi olarak duyurdu. Oyuncular Oculus Quest ile Crytek’in ödüllü VR tırmanma deneyimini kablosuz ve en etkili şekilde yaşama fırsatı bulacaklar.

    Crytek yapımcısı Fatih Özbayram, VR ve kaya tırmanışını dünyanın her yerinden herkesin, en uç sporlardan birini tüm yoğunluğu ve heyecanı ile deneyimlemeye olanak veren mükemmel bir kombinasyon olarak tanımlıyor.

    Crytek’in ödüllü ve Oculus Store’un en çok satan oyunlarından The Climb’ın gelecek yıl Oculus Quest oyuncularının beğenisine sunulacağını belirten Özbayram, Cryengin’e görsellerinin, touch kontrollerinin sezgisel doğasının ve Oculus Quest’in çok yönlülüğünün birleşiminin oyunculara inanılmaz bir sanal gerçeklik deneyim sağlayacağını ifade etti.

    The Climb, Oculus Quest’in çıkması ile birlikte erişilebilir ve oyuncular tarafından deneyimlenebilir olacağı kaydediliyor.

  • Osmaneli gelecek hedeflerine hazır

    Bilecik’in Osmaneli İlçe Belediye Başkanı Münür Şahin, Osmaneli’nin alt yapı, sanayi, iklimi ve doğa güzellikleri ile 2023, 2053 ve 2071 hedeflerine hazırlandığını ifade etti.

    Başkan Şahin, değişimlerle ilgili yaptığı açıklamada, “Osmaneli 60 bin kişiye göre planladığı alt yapısı, 4 milyon metrekarelik sanayi alanları, ulaşımdaki avantajları, tarihi ve kültürel varlıkları, büyük yerleşim yerlerine yakınlığı, iklim ve doğal kaynakları ile Osmaneli 2023, 2053, 2071 hedeflerine hazır. Osmaneli oluşturduğumuz birlik ve beraberlik havası içinde bu dönemde Osmaneli’nin alt yapı yatırımlarını tamamladı. Osmaneli Belediyesi ile tüm halkımızın katılımı ile belirlediği dört hedefe yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Yaşam kalitesini arttırmak hedefi için büyük parklar, yürüyüş yolları, bisiklet yolları, spor tesisleri, 100 bin adet ağaç dikimi, sağlık yatırımları eğitimde Balaban İlköğretim Okulu, Şehit Osman Er İmam Hatip Orta Okulu, Anadolu Mesleki Teknik Lisesi, Kız Öğrenci yurdu, öğretmenler açısından Osmaneli’nin zorunlu hizmet alanı olması, okulların fiziki alanlarının iyileştirilmesi, Osmaneli Belediyesi Sürekli Eğitim Merkezi gibi sporda 1308 Osmaneli Belediye Spor ile 17 branşta faaliyet,5 halı saha, tenis kordu, basketbol sahası, sentetik nizami futbol sahası, çim futbol sahası vb. Emniyet Binası, Jandarma Binası, TOKİ Konutları, 24 daire 21 dükkan projemiz, şehir İçi bölünmüş yol yatırımı vb. yatırımlarla Osmaneli’nde yaşam kalitesini arttırdık” dedi.

    “Tarihi İçmeler Tesislerimizi yeniden inşa ederek turizme kazandırdık”

    Başkan Şahin, açıklamasının devamında, Osmaneli’nin turizmle de öne çıkmasının hedefleri arasında olduğunu ifade etti. Şahin, “Turizmle öne çıkmak hedefimiz; Osmaneli tarihini değerli hocalarımızın araştırmalarıyla doğru bir şekilde gün yüzüne çıkardık. Tarihi Osmaneli Konaklarını gün yüzüne çıkardık. Belediyemize değişik fonlardan sağladığımız yardımlarla 27 konak kazandırdık. Konak Restorasyonlarına ve sokak sağlıklaştırmalarına devam ediyoruz. Tarihi İçmeler Tesislerimizi yeniden inşa ettik ve turizme kazandırdık. Yöresel ürünlerimizi üreterek turizmde gelen misafirlerimize verebileceğimiz ürünleri yaptık. Osmaneli turizmde yükselen değer oldu. Tarımda yeni ürünlere ve yeni pazarlara yönelmek hedefimiz; Hisarcık Beşevler Köyümüzde Paketleme, kurutma, ambalajlama tesisini yaptık. Aynı tesise ilavelerle ayva lokumu, salça, reçel, meyve suyu üretecek ilave yatırımları yaptık. Osmaneli de yeni Mezbaha Tesisi yaptık ve hayvancılığa destek olduk. Yapmakta olduğumuz Hal Binamızı da yakında hizmete alacağız. Tarımda en büyük sorun olan alıcı konusunu çözmek için yol kat ettik ve ürünlerimiz bu yıl daha iyi fiyatlarla alıcı buldu” ifadelerine yer verdi.

    “Osmaneli Belediyesi olarak gelecek planlarımızı rastlantıya bırakmıyoruz”

    Osmaneli Belediye Başkanı Münür Şahin, belediye olarak geleceğe dair planlarını rastlantıya bırakmadıklarına değinerek şunları belirtti;

    “Sanayi ile büyümek hedefimiz, 4 milyon metre kare yeni sanayi parseli ürettik. Bunun 2 milyon metre karelik bölümünde 18 uygulamasını tamamlayarak sanayicilerimize sunduk. Mevcut Organize Sanayi Bölgemizde yeni yatırımlar için destek olduk. Yeni sanayiciler tarafından alınmalarını sağladık ve bu şirketlerin yerlerinde yen şirketler faaliyete başladı. Mevcut fabrikalarımızla işbirliği yaparak onların yeni yatırımlara yönelmesini teşvik ettik. Osmaneli-Yenişehir-Bursa YHT hattı ile lojistik merkezi oluyor. Gemlik Limanına bağlantısı olacak YHT hattı sonrası Bandırma ve İzmir’e kadar devam edecek. Hatta yük taşımacılığı da yapılacak. Osmaneli YHT istasyonuyla ulaşımda geçiş noktası olacak. Osmaneli’ye sanayicilerimizin, Hal işi ile uğraşanların, Turizmcilerin yoğun ilgisi var. Bilecik fırsatlar şehri ve Türkiye de en hızla gelişen iller arasında yer alacak. Osmaneli ise Bilecik ilinin en avantajlı ilçesi. İnşallah çok yakın gelecekte çok hızla büyüyecek. Osmaneli artık göç alan bir konuma geldi. Yeni yatırımlar için dışarıdan işçiye, kalifiyeli meslek sahiplerine ihtiyaç var. İlçemizin her gecen gün değeri artıyor. Osmaneli Allah vergisi avantajlarını bu dönemde çok iyi kullanarak yükselişini sürdürüyor. Büyük yerleşim yerlerine yakınlığı büyük bir fırsata dönüşüyor. Osmaneli 2023,2053, 2071 hedeflerine bu fırsatları kullanarak ulaşması için projelerimiz, hedeflerimiz hazır. Osmaneli Belediyesi olarak gelecek planlarımızı rastlantıya bırakmıyoruz. Osmaneli her adımını bilinçli olarak atan ve son dönemlerde hızla yükselişe gecen bir kent. Böyle bir kentte yaşıyor olmanın tadını çıkaralım. Osmaneliler olarak geleceğe umutla, güvenle bakalım. Yükselen değer Osmaneli’de yatırımcılar için fırsatlar dolu. Bu fırsatları erken kullanan avantaj elde eder, bizden söylemesi.”

  • Prof.Dr. Hüseyin Şeker: “Büyük veri ve yapay zeka gelecek 5-10 seneye hükmedecek”

    Karabük Üniversitesi, Bangladeş Daffodil Uluslararası Üniversitesi ve Güney Kore Dongseo Üniversitesinin ortaklaşa düzenlediği Uluslararası Siber Güvenlik ve Bilgisayar Bilimleri Konferansı (ICONCS2018) Karabük Üniversitesinde gerçekleşiyor.

    18-20 Ekim tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası Siber Güvenlik ve Bilgisayar Bilimleri Konferansı (ICONCS2018) Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Hamit Çepni Konferans Salonu’nda başladı. Konferansa Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Kürtül, İngiltere’de bulunan Northumbrian Üniversitesinden Prof. Dr. Hüseyin Şeker, Amerika’da bulunan Albany Üniversitesinden Prof Dr. Sanyaj Goel ile birlikte çok sayıda öğretim görevlisi ve öğrenci katıldı.

    Siber güvenlik alanındaki bilimsel ve endüstriyel çalışmaların paylaşıldığı konferansta akademisyen ve uzmanlar tarafından siber güvenlik sistemleri teknik, hukuki, ekonomik ve sosyal boyutlarıyla ele alınıyor. 3 gün sürecek konferansa başta İngiltere, Malezya, Amerika, Güney Kore, Bangladeş, Ukrayna ve Fransa olmak üzere çeşitli ülkelerden katılan 200’e yakın akademisyen konuyla ilgili bildiri ve çalışmalarını sunacak.

    Konferansta konuşan Northumbrian Üniversitesinde görevli Prof. Dr. Hüseyin Şeker, yaklaşık 20 yıldır İngiltere’de bulunduğunu bilgisayar, yapay zeka ve veri analizleri gibi alanlarda çalıştığını ve edindiği bilgileri konferansa katılan öğrencilere aktarmak istediğini belirterek, “Bugünkü konuşmamda olaya hem İngiltere hem de dünya perspektifinden baktım. Dünyadaki gelişmeleri anlatmaya çalıştım ve aynı zamanda kendi yaptığım çalışmalardan da bahsetmeye çalıştım. Özellikle son 2-3 senedir çalıştığım endüstri projelerinden bahsettim. Mesela General Electrics (GE) ile yaptığımız petrol ve gaz boru hatlarının akıllı bir şekilde analiz edilmesi ve daha önceden haberimiz oluğunda nasıl sızıntı ve korozyon olmasını engelleyebiliriz. Bu konuda toplanmış 30 senelik veri var. Yaklaşık bir milyon kilometrelik boru hatlarından elde edilmiş veriler var. Biz bunları akılla hale getirdik. Senelik yaklaşık 1000 saatlik insan gücünden tasarruf etmiş oluyoruz. Bunun maddi karşılığı da yaklaşık 100 bin dolarına tekabül ediyor. Bu konuda GE ile beraber çalışıyoruz. Bu proje hem İngiliz hükümeti tarafından hem de GE tarafından desteklenmiş durumda. Bunların haricinde gençler için bir takım örnekler vermeye çalıştık” dedi.

    “İnsanları geliştirebilmek için çok büyük enstitü kurdular”

    Dünyadaki gelişmelerden bahsederek bu konuda neler yapılabileceğini ve verinin toplanması, analiz edilmesi ve bununla beraber doğru veri kaynaklarına ulaşmanın da çok önemli olduğunu ifade etmeye çalıştıklarını kaydeden Şeker, “ İngiltere’de 2015’te artık akıllı tekniklerle bir takım modüller geliştiriliyor. 2017’de İngiltere’de endüstriyel strateji açıklandı. Buradaki kelimeleri sayarsanız ‘data’ kelimesi ve yapay zeka kelimeleri daha fazla. Bunun üzerine çok büyük bir yatırım var. 2018 Mart ayında İngiliz hükümetinin AI Stratejisi yayınlandı. Buna bağlı olarak da insanları daha iyi geliştirebilmek için çok büyük bir enstitü kurdular. 25 üniversitenin ve 40 şirketin beraber çalışacağı bir enstitü kurdular ve çalışma yapıyorlar” diye konuştu.

    “Büyük veri ve yapay zeka gelecek 5-10 seneye hükmedecek”

    Şeker, gerek veri analizi gerekse yapay zeka üzerinde devletlerin çok ilgili olduğunu ve katkı yapmaya başladıklarını dile getirerek gençlere şu tavsiyelerde bulundu:

    “Şirketler de bu konu üzerinde çalışıyorlar. Gerek devlet gerekse endüstri, işlerini otomatize etmeye çalışıyor. Dolayısıyla veri madenciliği, büyük veri analizi, büyük veri yönetimi ve yapay zeka gelecek 5-10 seneye gerçekten hükmedecek. Üzerinde çok fazla durulacak. Gençlerin bu konuda çalışmalarını tavsiye ederim. İngiltere’de son yapılan bir çalışmada da zaten bunun önemini gösterdiler. İngiliz hükümeti gelecek 5-10 yıl içerisinde bu konuya 80 milyar sterlin ayırdı. Son yıllarda şirketlerle yapılan mülakatlarda da iki konu önemli olarak öne çıkıyor. Birincisi veri madenciliği ve bu konu ile otomatize edilmiş araçların geliştirilmesi. İkincisi de bu verilerin korunması. Gençlerin bu konularla ilgili çalışmasını özellikle de endüstri ile ilgili alanla da çalışmasını tavsiye ediyorum.”

    Konferansın sonunda konuşmacılara hediye takdimi yapıldı.