Etiket: Fashıon

  • İStanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’na yoğun ilgi

    Uluslararası profesyonel ticari alıcıları ağırlayan İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’na ziyaretçilerin yoğun ilgisi devam ediyor.

    İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, özellikle Arap ülkeleri ile Rusya ve Ukrayna’dan beklenenin de üzerinde alıcı ve ziyaretçi katılımı ile devam ediyor. 27 Temmuz’da Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca tarafından açılışı yapılan Fuara; İspanya, Ukrayna, Almanya ve Türkiye’den 200 marka katılım sağladı.

    İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 27 Temmuz’da İstanbul Fuar Merkezi 9 ve 10’ncu salonlarda ziyarete açıldı. Yerli ve yabancı ziyaretçilerinin yoğunluğu ile dikkat çeken fuar, beklenenin de üzerinde hareketli geçiyor. Bebek ve çocuk modasında 0-16 yaş arası 2016 Sonbahar – Kış koleksiyonlarının görücüye çıktığı İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek, Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’nda, bebek ve çocuk giyim ve abiye, iç çamaşırı, çorap ve aksesuarlar, bebek ve çocuk ev tekstilinin yanı sıra hamile giyim ve aksesuarları ürün grupları yer alıyor. Fuarın ziyaretçi profilini ise Perakendeci-Bebek & Çocuk ve Hamile Ürünleri, Bebek ve Çocuk Hazır Giyim, Ayakkabı Mağazaları, Anne ve Hamile Giyim Mağazaları, Mağaza Zincirleri, Departman Store’lar ile İthalat ve İhracatçı, Distribütör, Acenta ve Toptancılar, Satın Alma Ofisleri ve Ticaret Firmaları ile E-Ticaret firmaları oluşturuyor.

    Zor şartlarda fuar açtıklarını belirten UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara, “Öncelikle katılımcılarımıza teşekkür etmek istiyorum. Böylesi bir dönemde bizi yalnız bırakmadılar. Hep beraber bu fuarı açmamıza vesile oldular. Fuar umduğumuzdan daha iyi şekilde sürüyor. Beklentimizin üzerinde çok sayıda alıcı fuarımızı ziyaret etti. Özellikle Arap ülkelerinden, Rusya ve Ukrayna bölgelerinden ciddi alıcılarımız var” dedi.

    Türkiye’nin güçlü bir tekstil ülkesi olduğunu belirten Elsima firması yöneticisi Oğuzhan Geyik, ’’Çocuk giyim pazarı da Türkiye’nin tekstilinde güçlü olan sektörlerden biri. Biz bu gücümüzü dünyaya yeniden göstermeye devam ediyoruz. Türkiye bulunduğu coğrafyada ve dünyada güçlü ekonomiye ve güçlü siyasi yapıya sahip ülkedir. Biz firmalar olarak, devletimizin ve milletimizin arkasında durup cesaretli davranmamız gerekiyor. İktisadi ve ekonomik tüm teşebbüslerimizi aynı şekilde devam ettiriyoruz. Firma olarak ticaretimize durmadan devam ediyoruz. Ülkemizde herhangi bir problem bulunmamaktadır. Başarılı bir fuar geçirmekteyiz’’ dedi.

    Hemen fuar öncesi yaşanan olağanüstü ortamın herkesin morallerinin düşük olduğu bir süreçte geçtiğini belirten Pamina Kids Direktörü Efe Şenol, “Tüm bunlara karşın fuar için hazırlıklarımızı günlük yapmadığımızdan ve her koşulda çalışmalarımızı sürdürdüğümüzden, bu sürekliliğimizin hızlı bir şekilde, artarak devam etmesini hedefledik. Anlık bir olumsuzluğun sektöre ciddi anlamda moralsizlik getireceğine inanmıyoruz. Hatta fuar öncesinde müşterilerimizin fuara gelip gelmeme konusunda kararsızlıklarını yenmeleri için sürekli diyalog halinde olduk. Ülkemizde ve sektörümüzde kesinlikle herhangi bir problem olmadığını, güzel bir fuar geçireceğimizi ve profesyonel bir ticaret ortamı olduğunu izah ettik. Firma olarak da fuara güçlü bir şekilde hazırlandık. Sektörümüzün kuvvetli bir şekilde devam etmesi gerektiğine inanıyoruz” dedi.

    Fuarda yer alan Boinc Tekstil firmasının fuar sorumlusu Yusuf Zeynel Özkan da, ’’Fuar beklentilerimizin üzerinde ilerliyor. İlk günkü yoğunluk devam ediyor. Yabancı katılımcılar beklentimizin çok üzerinde. Daha da artmasını bekliyoruz. Açıkçası yaşanan olaylardan katılımın düşük olacağını düşünüyordum. Beklentimizin altında geçeceğini düşünüyordum. Gayet güzel ve olumlu geçiyor. Dış basın buradaki olayları abartarak gösteriyor. Ziyaretçilerimizin gelmelerinde hiçbir sakınca yok. Geçen seneye göre fuardaki ürünlerin fiyatları gayet uygun. Pazara uyacağını düşünüyorum’’ dedi.

    İstanbul Kids Fashion Fuarı, tasarım odaklı etkinliklere yer veriyor

    İstanbul Kids Fashion, Türkiye’nin ihracat hedeflerine ve İstanbul’un moda başkentleri arasında hak ettiği yere ulaşmasını desteklemek üzere Nişantaşı Üniversitesi işbirliğiyle bir panel düzenledi. Fuarın ‘Tekstil Sektörüne Genel Bakış ve Tasarımın Geleceği’ konulu panelinde konuşan Ekonomist Dr. Fatih Anıl, Türkiye ekonomisinin devam etmesi için alışverişin devam etmesi gerektiğini belirterek üretim ve istihdam yaratmak ve ihracatı artırmak gerektiğine değindi. Tekstil sektörünün geleneksel ve emeğe dayalı bir sektör olduğunu belirten Anıl, üretim ve istihdam yaratarak krizlerin aşılabileceğini belirtti ve Türkiye’nin tekstil, hazır giyim gibi geleneksel sektörlerini büyüterek sektörleri kalkındırabileceğini ifade etti.

    Nişantaşı Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarım Fakültesi Öğretim Görevlisi Yrd.Doç.Dr.Saniye Çiğdem Koçak’ın moderatörlüğünde gerçekleşen panelin diğer konuşmacıları ise Tasarımcı Fırat Neziroğlu, Tasarımcı Nejla Güvenç ile Triko Tasarımcısı ve Örme Sanatçısı Seda Acar da ’Gelecekte Tasarım ve Yeni Teknolojiler’ konularını ele aldılar.

    Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi koordinatörlüğünde düzenlenen ’Geçmişten Günümüze Çocuk Modası Dönem Kıyafetleri’ ilk kez İstanbul Kids Fashion Fuarı’nda sergileniyor. Çoğunluğu siyah beyaz fotoğraflarda kalmış ellili yıllardan doksanlara uzanan çocuk modasının hikayesi, dönem kıyafetlerinden oluşan sergi ile geçmişten günümüze taşıyor. 5 parçalık özel koleksiyondan oluşan kıyafetler, 1950-1990 tarihleri arasındaki 10’ar yıllık dönemleri sembolize ediyor.

    Ayrıca, yine Nişantaşı Üniversitesi Moda Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencileri tarafından İstanbul Kids Fashion için özel olarak hazırlanan ’Cıvıl Cıvıl Kapalıçarşı’ konseptli rengarenk çocuk kıyafetleri de fuar süresince fuar alanında ziyaretçilerle buluşuyor. Toplam 15 kıyafetten oluşan iki sergi, Yrd. Doç. Dr. Saniye Çiğdem Koçak, Öğretim Görevlileri Fatma Öztürk, Bahar Yıldız, Dilek Akdemir’in rehberliğinde öğrenciler tarafından ortaklaşa hazırlandı.

    İstanbul Kids Fashion, Moda Fotoğrafları Karma Sergisi ile moda fotoğrafçılığına da dikkat çekiyor. Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarım Program Başkanı Ayşegül Kaplan Bağcı koordinatörlüğünde hazırlanan sergi, programda yer alan 40 öğrencinin, kıyafetin tasarımı kadar, onu nasıl sunmak gerektiğine de dair üretici fotoğraflarından oluşuyor.

    Çocukların üreticiliğini teşvik edecek konseptlere de yeşil ışık yakan İstanbul Kids Fashion, ‘Hikayeden Elbiseler’ konseptli kıyafet tasarımları ile fuara renk katıyor. Çocuk gelişiminde hikayelerin önemine dikkat çeken Sisimama tarafından tasarlanan ‘Hikayeden Elbiseler’ çocukları okumaya teşvik etmekle kalmıyor, ebeveynleri hikaye anlatmaya da yöneltiyor.

  • İstanbul Kids Fashion Fuarı Başladı

    İstanbul Kids Fashion Fuarı Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 27 Temmuz’da kapılarını ziyarete açtı. Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca tarafından açılışı yapılan fuara İspanya, Ukrayna, Almanya ve Türkiye’den 200 marka katılım sağladı.

    İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 27 Temmuz’da İstanbul Fuar Merkezi 9 ve 10’ncu salonlarda ziyarete açıldı. Yerli ve yabancı ziyaretçilerinin yoğunluğu ile dikkat çeken fuar, ilk gününde beklenenin üzerinde hareketli geçti. Açılışta konuşan ASKON Genel Başkanı Mustafa Koca, sektörlerin ve girişimcilerin üretimden gelen gücünü doğru kullanması gerektiğini belirtti. Birlik ve bütünlük mesajı veren Koca, 21. yüzyılın teknoloji ve nimetlerinden istifade etmek gerektiğini ifade etti. Koca, “Özellikle içinde bulunduğumuz durumun ülkemiz, demokrasimiz ve insanımız adına hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum. Ülkemizin kazandığı katma değeri artırabiliyorsak, üretimden gelen gücümüzü kullanabiliyorsak bu hepimiz için çok anlamlı olacaktır. Yeter ki birliğimizi, beraberliğimizi muhafaza edelim, üretimden gelen gücümüzü kullanalım. Bu gücümüzü kullanırsak Türkiye’de aç, eğitimsiz, kandırılmış insan kalmaz. O nedenle üretimin gücü çok önemli. Biz üreticiler ve girişimciler olarak üretimin çarklarından aldığımız gücümüzle hiçbir şeyden taviz vermeden çalıştık ve çalışmaya da devam edeceğiz. Bizim için önemli olan üretimden gelen gücümüzü genel halka yansıtmak. Atatürk Havaalanı’ndan kalkan bir uçak ile 4 saatlik mesafede dünyanın yarısına gidebilir ve ihracat yapabiliriz. Yeter ki çalışmaya, üretmeye, bilgimizi ve kültürümüzü geliştirmeye niyetimiz olsun. Bugünkü yangını söndürmede ülkelerin, kurumların ve bireylerin yapması gereken var. Biz gücümüzü üretimden devletimiz ise gücünü adalet, demokrasi ve insan haklarından alıyor. 21. yüzyılın teknoloji ve nimetlerinden herkes istifade etmek ister. Bunu da üreterek sağlayabiliriz. Yeter ki birlik ve beraberliğimizi muhafaza edelim. Birbirimize olan inancımızı sırt sırta vererek, 4 saatlik uçuş mesafesinde dünyanın yarısına ihracat yapma potansiyeline sahip olan bu topraklarda, üretimden gelecek gücümüzü doğru kullanmak sureti ile bu bölgede lider olabilecek güce sahibiz” dedi.

    Fuarların hem katılımcılarına hem de ziyaretçilerine yeni ticari işbirlikleri ve sektöre dair en son yeniliklere ulaşma fırsatları sunduğunu ifade eden UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara ise, İspanya, Almanya, Ukrayna ve Türkiye’den 200 markanın katılım sağladığı fuarı Avrupa, Asya ve Ortadoğu bölgelerinden satın alma yetkilileri ve sektör profesyonellerinin ziyaret ettiğini ve ihracat potansiyelinin artacağını ifade etti. Erdal Baykara, dünyanın 8. büyük hazır giyim ihracatçısı olan ve dünya tekstil ticaretinde köprü vazifesi gören Türkiye’nin 2014 yılında 220,8 milyon dolar olan bebek giyim ihracatını 2015 yılında yüzde 4,7’lik bir artışla 231,1 milyon dolara yükselttiğine dikkat çekti. Baykara, şöyle devam etti:

    “2016 yılının ilk çeyreğine bakıldığında ise yine bebek giyim eşyası kalemlerinden biri olan dokuma bebek giyim eşyası ihracatının en fazla ihracatı yapılan ürünler arasında yerini aldığı görüldü. Bu ürün grubunda geçen yıla göre yüzde 30 artış ile 27,6 milyon dolar ihracat kaydedildi”.

    İstanbul Kids Fashion Fuarı tasarım odaklı etkinliklere yer veriyor

    Bebek ve çocuk modasında 0-16 yaş arası 2016 sonbahar-kış koleksiyonlarının görücüye çıktığı İstanbul Kids Fashion Bebek, Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı’nda bebek ve çocuk giyim ve abiye, iç çamaşırı, çorap ve aksesuarlar, bebek ve çocuk ev tekstilinin yanı sıra hamile giyim ve aksesuarları ürün grupları yer alıyor. Bu arada Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi koordinatörlüğünde düzenlenen “Geçmişten Günümüze Çocuk Modası Dönem Kıyafetleri” ilk kez İstanbul Kids Fashion Fuarı’nda sergileniyor. Çoğunluğu siyah beyaz fotoğraflarda kalmış 50’li yıllardan 90’lara uzanan çocuk modasının hikayesi, dönem kıyafetlerinden oluşan sergi ile geçmişten günümüze taşıyor. 5 parçalık özel koleksiyondan oluşan kıyafetler, 1950-1990 tarihleri arasındaki 10’ar yıllık dönemleri sembolize ediyor. Ayrıca yine Nişantaşı Üniversitesi Moda Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencileri tarafından İstanbul Kids Fashion için özel olarak hazırlanan ‘Cıvıl Cıvıl Kapalıçarşı’ konseptli rengarenk çocuk kıyafetleri de fuar süresince fuar alanında ziyaretçilerle buluşuyor. Toplam 15 kıyafetten oluşan iki sergi, Yrd. Doç. Dr. Saniye Çiğdem Koçak, Öğretim Görevlileri Fatma Öztürk, Bahar Yıldız, Dilek Akdemir’in rehberliğinde öğrenciler tarafından ortaklaşa hazırlandı.

    İstanbul Kids Fashion, Moda Fotoğrafları Karma Sergisi ile moda fotoğrafçılığına da dikkat çekiyor. Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarım Program Başkanı Ayşegül Kaplan Bağcı koordinatörlüğünde hazırlanan sergi, programda yer alan 40 öğrencinin kıyafetin tasarımı kadar onu nasıl sunmak gerektiğine de dair fotoğraflarından oluşuyor.

    İstanbul Kids Fashion, ‘Hikayeden Elbiseler’ konseptli kıyafet tasarımları ile de fuara renk katıyor. Çocuk gelişiminde hikayelerin önemine dikkat çeken Sisimama tarafından tasarlanan ‘Hikayeden Elbiseler’ çocukları okumaya teşvik etmekle kalmıyor, ebeveynleri hikaye anlatmaya da yöneltiyor.

    İstanbul Kids Fashion, Türkiye’nin ihracat hedeflerine ve İstanbul’un moda başkentleri arasında hak ettiği yere ulaşmasını desteklemek üzere Nişantaşı Üniversitesi işbirliğiyle bir panel düzenliyor. Nişantaşı Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarım Fakültesi Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Saniye Çiğdem Koçak’ın moderatörlüğünde gerçekleşecek panelde Ekonomist Dr. Fatih Anıl, ‘Türkiye Ekonomisi ve Tekstil Sektörüne Genel Bakış’, Tasarımcı Fırat Neziroğlu, Tasarımcı Nejla Güvenç ile Triko Tasarımcısı ve Örme Sanatçısı Seda Acar “Gelecekte Tasarım ve Yeni Teknolojiler” konularını ele alacak.

  • İzmir Fashion Week’ten Final

    Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) ve Rönesans Ajans işbirliği, İzmir Büyükşehir Belediyesinin destekleri ile yapılan ve 3 gün süren İzmir Fashion Week, muhteşem final gecesiyle noktalandı. İzmir Arena’da yapılan ve sanat ile modanın iç içe geçtiği organizasyon kapsamında 8 defile modaseverler ile buluşurken, Fashion Week’te ilk kez yapılan çocuk defilesi izleyenleri büyüledi.

    Ayşe Kaşlıoğlu Kids Couture’nin çocuk tasarımlarının tanıtıldığı defile ile başlayan final gecesi, çocukların ünlü mankenlere taş çıkartırcasına yaptığı şovla izleyicilerden tam not aldı. Sonra Loft markasının defilesi ile devam eden gece, Murat Acar’ın birbirinden güzel abiye ve gelinlik tasarımlarının yer aldığı defilesi ile son buldu.

    İzmir’in moda kenti kimliğine katkı sağlamak için düzenledikleri İzmir Fashion Week’in çok renkli geçtiğini dile getiren EGSD Yönetim Kurulu Başkanı Mukadder Özden, İzmir’e sanat ve modanın iç içe geçtiği dolu dolu 3 gün yaşattıklarını söyledi. Genç tasarımcıların oldukça yaratıcı tasarımlarının görme imkanı bulduklarını anlatan Özden, sanatsal bir anlatımla giysilerin modaseverlere sunulduğunu kaydetti. Kurumların işbirliği ile yapılan etkinliğin kent içinde örnek teşkil ettiğini anımsatan Özden, şöyle konuştu: “Türkiye’de yapılan Fashion Week organizasyonlarında ilk kez çocuk defilesi İzmir’de gerçekleştirildi ve oldukça ilgi gördü. Eğitim kurumlarına da bu organizasyon ile destek verildi. Gelinlik tasarım yarışmalarımızda da derece alan tasarımcılarımızın bu organizasyonlarla artık sektörde kendilerini kabul ettirdiklerini gördük. Bu da çabalarımızın boşa gitmediğini göstermesi bakımından sevindirici. Bundan sonra daha büyük destekle bu tip organizasyonların yaygınlaşmasını ve İzmir’in moda alanında ismini daha çok duyurmasını istiyoruz.”

  • Dosso Dossi Fashion Show Bu Yıl Meleksiz Olacak

    En ünlü Victorias Secret mankenlerini Türkiye’ye getirerek haftalarca adından söz ettiren Dosso Dossi Fashion Show, bu kez ’meleksiz’ gerçekleşecek.

    Geçtiğimiz yıl Aralık ayında düzenlenen şova gelmekten son anda vazgeçen ve buna Türkiye’de yaşanan olayları gerekçe gösteren Candice Swanepoel, 9-14 Haziran tarihlerinde Antalya’da düzenlenecek olan 22. Dosso Dossi Fashion Show’a da gelmeyeceğini bildirdi. Menajeri aracılığıyla firma yetkilileriyle temas kuran ünlü top model, sözleşmesinin iptalini istedi. Kendisine geçtiğimiz yıl peşin olarak ödenen ücretini ise iade etti.

    “ŞOV DEVAM EDECEK”

    10 yıl boyunca gerçekleştirdikleri şovlarla dünyanın en ünlü modellerini Türkiye’ye getirdiklerini belirten Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, şovun devam edeceğini söyledi. Organizasyon için top model arayışına girmeyeceklerini, buna karşın dünyanın en büyük tekstil pazarlama organizasyonu olan Dosso Dossi Fashion Show’u yapma kararı aldıklarını belirten Hikmet Eraslan, “Türkiye’nin güvenli bir ülke olduğunu, Rusya da dahil 30 ülkeden gelecek olan konuklarımızla birlikte tüm dünyaya göstereceğiz” dedi.

    ÜNLÜ İSİMLER SAHNE ALACAK

    Yaşanan gelişmeler üzerine bir gelenek haline gelen defilelerini bu etkinlikte yapmama kararı aldıklarını da belirten Hikmet Eraslan, “9-14 Haziran tarihleri arasındaki etkinliğimiz partiler, şovlar ve tüm satış aktiviteleriyle devam edecek. Alexandra Stan, Swetlana Loboda ve Faydee konserleriyle konuklarımızı coşturacağız. Konserlerin yanı sıra renkli sürprizlerimiz de olacak” ifadelerini kaydetti.

  • İzmir Fashion Week 2016’ya Tam Not

    İzmir’in moda şehri olma hedefi doğrultusunda başlatılan projeler arasında yer alan İzmir Fashion Week, hızlı başladı. Moda şöleninin İzmir Arena’da yapılan ilk günündeki defile modaseverlerden tam not aldı.

    İzmir’de, Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) ve Rönesans Ajans işbirliği ile yapılan İzmir Fashion Week’in ilk gün bir eğitim kurumu ile firmanın defilesi yapıldı. İzmir Arena’da yapılan defile, modaseverlerden tam not aldı.

    İzmir’in moda kenti kimliğine katkı sağlamak için düzenlediklerin etkinliği güzel bir açılışla başlattıklarını dile getiren EGSD Yönetim Kurulu Başkanı Mukadder Özden, ilk iki defilenin olumlu tepkiler aldığını söyledi.

    İzmirlilerin bu tür moda etkinliklerine alışmaya başladıklarını anlatan Özden, “Etkinliğimiz bugün ve yarın defilelerle sürecek. Biz bu etkinlikle modayı nihai tüketici ile de buluşturuyoruz. Firmalar çok iyi görsel şovlarla sunumlarını yapıyorlar. Bu etkinliğin hayata geçmesinde emekleri olan herkese çok teşekkür ediyorum. Yeni etkinliklerin yapılmasına dernek olarak her zaman destek olacağız. Bu sayede İzmir’in her şeyiyle hazır olduğu moda kenti olma hedefine her geçen gün biraz daha yaklaşmayı amaçlıyoruz” dedi.