Etiket: Enerjili

  • Yeni nesil güneş enerjili arabada geri sayım başladı

    Yakın Doğu Üniversitesi AR-GE ekipleri tarafından 2014 yılında tasarlanıp üretilen ve ülkenin güneş enerjisi ile çalışan ilk yerli üretim arabası olan RA 25 ile 2016 yılında üretilen RA 27’nin ardından yeni nesil üçüncü güneş enerjili araba RA30’un üretim çalışmalarına başlandı.

    Uzun süredir üzerinde çalışılan 4 tekerlekli bir dizayna sahip tamamen karbonfiberden üretilecek olan RA30 isimli arabanın dış dizaynının sonlanmak üzere olduğu duyuruldu. RA30 gerekli işlemlerin tamamlanmasından sonra plakalanarak RA 25 ve RA 27’den sonra KKTC’de üretilen üçüncü araba olma özelliğini taşıyacak.

    Her yıl FIA (Dünya Motorsporları Federasyonu), ISF (Uluslararası Güneş Enerjili Araç Federasyonu) tarafından Güney Afrika’da düzenlenen “Sasol Solar Challenge” yarışması için daha önce Adventure sınıfı olarak bilinen klasmanda yarışmak üzere üretilen RA 25 ve Challanger sınıfı klasmanı için üretilen RA 27’den sonra RA 30 FIA’nın değişen kurallarına göre yeniden Challanger sınıfında yarışacak.

    Eylül ayında üretimine başlanacak

    Yeni nesil güneş enerjili teknolojik sistemle üretilecek olan RA30’un yürüyen aksam dizaynının bir ay içerisinde bitirilmesinin planlandığı ve eylül ayı içerisinde üretimine başlanacağı belirtildi.

    Yeni güneş enerjili araba 3,5 metre boy ve 1.8 metre eninde olacak. Yeni kurallara göre 4,5 metrekare solar panel kullanılacak olan araçta belirlenen solar paneller yüzde 28,2 verimlilikte olacak. Saatte 130 km hıza ulaşması hedeflenen yeni RA 30’da 3,6kW gücünde iki adet motor 400 adet lityum ion pil ile beslenecek.

  • SDÜ, Gece Gündüz ile Alternatif Enerjili Araç Yarışları’nda 5. oldu

    Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından bu yıl 14’üncüsü düzenlenen ‘Alternatif Enerjili Araç Yarışları’na katıldığı ‘Gece Gündüz’ isimli araçla 5. oldu.

    İzmit Körfez Yarış Pisti’nde gerçekleştirilen yarışlarda, elektromobil kategorisinde 39, hidromobil kategorisinde 8 araç mücadele verdi. En az enerji tüketen verimli araç olmak için kıyasıya rekabetin yaşandığı yarışta, SDÜ ‘Gece Gündüz’ isimli aracıyla 5. oldu.

    SDÜ’den yapılan açıklamada, “Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nihat Ayyıldız’ın akademik danışmanlığında, Fizikçi Hidayet Yıldız ile Dr. Mustafa Üstündağ’ın akademik sorumluluğunda yarışmayı başarı ile tamamlayan Bilal Ahmet Karatop, Rümeysa Karatop, Ramazan Oğuz Büyükkaçar, Mehmetcan Üzülmez, Can Berk Tarlı, Hüseyin Samet Kartal, Burak Çil, Selahattin Özhan ile Alternatif Enerjili Araçlar Topluluğu üyelerini tebrik ediyoruz” denildi.

  • Alternatif Enerjili Araç Yarışları’nda şampiyonlar belli oldu

    TÜBİTAK Bilim ve Toplum Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen Alternatif Enerjili Araç Yarışları’nda elektromobil kategorisinde İstanbul Üniversitesi, hidromobil ve otonom kategorilerinde Yıldız Teknik Üniversitesi 1. oldu.

    Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Bilim ve Toplum Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen ve 2005 yıldan beri her yıl gerçekleştirilen ’Alternatif Enerjili Araçlar Yarışları’ Kocaeli Körfez Yarış Pisti’nde kıyasıya yarışlarla tamamlandı. Hazırladıkları araçların en az enerji tüketimine sahip olduğunu göstermeyi hedefleyen üniversite öğrencileri, yapım aşamasında tamamıyla yerli malzeme kullandıkları araçlarla heyecanlı bir yarışa imza attı. 3 gün boyunca süren yarışlarda öğrenciler, elektromobil, hidromobil ve bu yıl ilk defa düzenlenecek olan otonom (sürücüsüz araç) kategorilerinde yarıştı. Gümüşhane, Karabük, Pamukkale, Selçuk ve Yıldız Teknik üniversitelerinin mücadele ettiği otonom yarışlarında birinci olan Yıldız Teknik Üniversitesi dün belirlenirken, bugün elektromobil kategorisinde 39, hidromobil kategorisinde 8 araç dereceye girebilmek için yarıştı.

    Dereceye girenler belli oldu

    Kıyasıya geçen yarışların ardından finalistler belirlendi. Üniversite öğrencilerinin heyecanla beklediği yarış sonuçlarında hidromobil kategorisinde Yıldız Teknik Üniversitesi 1., Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) 2., Uludağ Üniversitesi 3. olurken; elektromobil kategorisinde İstanbul Aydın Üniversitesi 1., Çukurova Üniversitesi 2., Yıldız Teknik Üniversitesi 3. oldu. Öte yandan, elektromobil yarış tarihinin 898 vat saatlik enerji tüketim rekorunu 730 vat saat ile kırmayı başaran İstanbul Aydın Üniversitesi’ne verimlilik rekor ödülü verildi.

    “Teknolojik alanlardaki birikimlerinizi bizim bir şekilde kullanmamız lazım”

    Üniversite öğrencilerinin büyük heyecan yaşadığı ödül törenine TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zekeriya Özak ve çok sayıda veli ve davetli katıldı. Ödül töreninde konuşan Prof. Dr. Hasan Mandal, “Birçok üniversitemiz bu süreç içerisinde bana arkadaşlarımın aktardığı 39 üniversite yeterlilikleri geçerek, bu önemli aşamayı, 205 üniversitemizden 39’u bugün bu yarışmalarda bulunup, son 3 gün içerisindeki yarışmalarda yeterlilikleri geçti. Dolayısıyla 205’in arasında 39 üniversiteye bu aşamaya gelmiş olmaktan dolayı sizlere ve yöneticilerinize teşekkür ediyorum. Tabii bu yarışmanın bir kazananı var. Ama kaybedenin olmadığını söyleyeyim. Dediğim gibi, buraya gelmiş olmanız, bu sürecin içinde yer alıyor olmanız önemli. Çalışmalar esnasında sizlerle gezerken gördüğüm en önemli şey, ‘Gelecek yıl geleceğiz ve daha başarılı olacağız’ mesajıydı. Bana göre sevindirici bir konuydu. Mutlaka sizin bu yarışmada ettiğiniz deneyimler, bize yapacağınız tavsiyeler olacaktır. Özellikle ülkemizin ihtiyaç duyduğu teknolojik alanlardaki birikimlerinizi bizim bir şekilde kullanmamız lazım. Bir diğer konu da gelecek yıl mutlaka daha fazla yerli ve milli konusundaki süreci ön plana getirecek çalışmalarımız olacak. Bunu da şimdiden söylemek isterim” dedi.

    Dereceye giren takımlar ödüllerini aldı

    Protokol konuşmalarının ardından dereceye giren takımlara ödülleri takdim edildi. Ödül töreninde otonom araç kategorisi birincisine 15 bin TL, en az enerji tüketen ve en verimli araç olmak için mücadelenin verileceği elektromobil ve hidromobil kategorilerinde birinci olan takımlara 25 bin TL ödül verildi. Yarışlarda, takımlara 15 bin liraya kadar “Yerli Ürün Teşvik”, “En İyi Teknik Tasarım” ve “En İyi Görsel Tasarım” ödülleri de dağıtıldı.

    “Bu başarıyı hak ettiğimizi düşünüyorum”

    Elektromobil kategorisinde İstanbul Aydın Üniversitesi 1. olan ve verimlilik rekor ödülüne layık görülen İstanbul Aydın Üniversitesi kaptanı Efe Cerit, heyecanını dile getirerek, “Arkadaşlarımızla beraber tasarım süreci 9 ay, üretim süreci 3 ay, toplam 12 ay tam bir yıldır bu proje için çalışıyoruz. Çok emek verdik, çok sabahladık, gecemizi gecemize kattık. Bu başarıyı hak ettiğimizi düşünüyorum. Bütün arkadaşlarımı tebrik ediyorum” diye konuştu.

    “Son 3 yıldır birinciyiz. 4. yıl da birinciliğimizi alacağız”

    Hidromobil ve otonom kategorilerinde birinci olan Yıldız Teknik Üniversitesi takımı kaptanı Halim Engin ise, “Bu sonucu bekliyorduk. Bir sonrakinde daha iyisini yapacağız. Takımımız kendini geliştirdi, büyük bir takımız. Takımımla gurur duyuyorum. Önümüzdeki yıl aracımızı daha hafif ve ergonomik yapacağız ve verimimizi yükseltip birinciliği bırakmayacağız. Son 3 yıldır birinciyiz. 4. yıl da birinciliğimizi alacağız” şeklinde konuştu.

  • Tarım işçisi fikir verdi, güneş enerjili klima üretti

    Bingöl’de, tarım işçisiyle konuşmasıyla ortaya çıkan fikir sayesinde güneş enerjisiyle çalışan klima üreten genç mühendis Turgut Anılır, devlet desteğini alarak klimanın prototipini tamamladı. Şimdi ise ürünün seri üretim için destek beklediğini söyledi.

    Yozgat Bozok Üniversitesi Biyosistem Mühendisliği bölümünden mezun olan Bingöllü 25 yaşındaki Mühendis Turgut Anılır, güneş enerjisi ile çalışan klima üretti. Öğrenci olduğu dönemlerde Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerine sıkça gittiğini söyleyen Anılır, bir tarım işçisiyle konuştuktan sonra bu fikrin ortaya çıktığını söyledi.

    Tarım işçilerinin mazot fiyatları yüzünden klimayı araçlarda çok çalıştırmadığını belirten Anılır, “Öğrencilik yıllarımda Doğu ve Güneydoğu Bölgelerinde geziler çıkardım. Şanlıurfa’ya gittiğimde tarlada aşırı sıcaklar altında iş makinesi ile birlikte çalışan insanları gördüm. İş makineleri kabinliydi ama klimaları çalıştırmıyorlardı. Traktörde çalışan işçinin neden klimalarını çalıştırmadığını merak ettim ve kendisine sordum. Bana söylediği şey, mazot fiyatlarının yüksek olması ve bundan dolayı klimayı çalıştırdıklarında mazota para yetiştiremediklerini söylemişti. Bunun üzerine araştırmalar yaptım ve güneş enerjisi ile çalışan klima fikri aklıma geldi” dedi.

    Devlet desteğini aldı

    Proje fikrinden sonra yine öğrenci olduğu dönemlerde devlet desteklerini araştırdığını dile getiren Anılır, “Yaptığım araştırmalar neticesinde bunun sadece traktörde değil iş makinelerinde de kullanılabileceğini çözdüm. Hemen ardından öğrenci olduğum yıllar içinde devletin projelere verdiği destekleri araştırdım ve KOSGEB’in AR-GE desteğinin olduğunu öğrendim. Kısa sürede projemi hazırladım ve kuruldan onayı aldıktan sonra şirketimi kurdum” diye konuştu.

    “Ürünün yaklaşık 10 yıl gibi bir ömrü var”

    Klimada mazot kullanımı gibi ekstra bir şey olmadığını ve tamamen güneş enerji ise çalıştığının altını çizen genç mühendis Anılır, “Bir yıllık AR-GE çalışmalarımın sonucunda ürünümü ortaya çıkardım. Bu ürünümüz ile bir iş makinesi sürücüsü yaklaşık 3 ayda klimaya harcadığı parayla ürettiğim prototip ürünün maliyetini karşılayabilecek kar elde edebilir. Ürünün yaklaşık 10 yıl gibi bir ömrü var. Bu ürünün seri üretimini yapmak istiyorum bunun içinde desteğe ihtiyacım olacak” ifadelerini kullandı.

  • Güneş enerjili kamera ile ’tarım ve hayvancılık takibi’

    Ankara’da faaliyet gösteren SKY-NFS Araştırma ve Geliştirme Şirketi, tarım ürünleri ile hayvanları herhangi bir zarardan korumak için güneş enerjisi destekli, internet bağlantılı güvenlik kamerası hizmeti başlattı.

    Şirket yetkilisi Cemal Özkaracan yaptığı açıklamada, tarım ve hayvancılık sektörünün yapısı itibari ile şehirden uzak kırsal yerlerde faaliyet gösterdiğini, ancak elektrik olmayan yerlerde güvenlik ihtiyacının had safhaya çıktığını vurguladı. Zirai alanları her zaman gözlem altında tutmanın imkansız olduğunu belirten Özkaracan, “Tarım arazileri, hayvan çiftlikleri ve arıcılıkla uğraşanların büyük güvenlik zafiyetleri var. Bu yerler merkezden uzak olduğu için yabani hayvan saldırabilir, hırsızlık olabilir ya da art niyetli kişiler çeşitli şekilde zarar verebilirler. Bu tür sahalar 7 gün 24 saat izlenmelidir. Biz, kişilere güneş enerji destekli panel ve GSM hat üzerinden internet bağlantısı ile dünyanın her yerinden cep telefonu veya tabletten arazi ya da hayvanlarını takip etme imkanı sunuyoruz” dedi.

    Kameraların harekete duyarlı ve gece görüş özelliği ile HD kalitede görüntü çekebildiğini belirten Cemal Özkaracan, “Tarımsal arazilere kurulan güvenlik kamera sistemleri, görüntü yanında kibrit kutusu büyüklüğünde bilgisayarlar monte edilerek, zirai alanlarda ekstra alarm, sensör ile hem toprakta hem de havadan ısı, nem, güneş ışığı şiddeti, topraktaki mineral bilgileri ölçerek merkezi bilgisayarlara (server) gönderilebilir. Bu bilgiler tarım verimini olumlu şekilde artıracaktır” dedi.

    En çok talep arıcılardan

    Ürüne en çok talebin arıcılar ile yerleşim merkezine uzak tarla sahiplerinden geldiğini ifade eden Özkaracan, arı kovanı ya da hasada uygun mahsülleri çalınanlar, tarlaları yaban hayvanları tarafından istila edilenlerin kendilerini arayarak sistem kurdurduğunu söyledi. Özkaracan, kamera sistemleri ile hareket duyarlı kayıtların SMS ya da mail ile uyarıldığını ve kayıtların güvenli yerlere aktarıldığını anlattı. Güvenlik kamerası için araziye dikilmiş bir 2-3 metre boyunda kule ya da direğe ihtiyaç olduğunu ifade eden Özkaracan, iki türlü sistem uyguladıklarını, ekonomik ve standart uygulama ile her bütçeye uygun kurulum yaptıklarını bildirdi. www.solaripkamera.com web adresinden detaylı bilgilere ulaşmak isteyenlerin her türlü sorununa çözüm bulmaya çalıştıklarını ve başarı ile sistemlerini kullanan müşterilerinin memnuniyetlerinin kendilerini motive ettiğini açıklayan Özkaracan, günümüz dünyasında değişen tehditlerden yeni teknoloji kullanımı ile en az zararla çıkılabileceğini sözlerine ekledi.