Etiket: Elma

  • Ortadoğu’ya elma ihracatı başladı

    Antalya’nın Korkuteli ilçesinde üretilen ve soğuk hava depolarına konulan elmalar, yurt içi ve yurt dışından alıcı buldu. İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra başta Mısır olmak üzere Ortadoğu ve Arap ülkelerine de elma ihraç ediliyor.

    Korkuteli ilçesinde 4 aydır soğuk hava deposunda bekleyen elma, Karyağdı armudu ve Margarit armudu işlenerek iç ve dış piyasada satılmaya başladı. Özellikle Rusya pazarının açılmasıyla Rusya, Irak, Gürcistan, Mısır’a ihracat başladı.

    Soğuk Hava Tesisi sahibi Oğün Taş, soğuk hava deposunda yapılan tasnifleme ve boylama çalışmalarının meyvelerini vermeye başladığını söyledi.

    Soğuk hava tesislerinde bekletilen elmanın ilk etapta 1 TL’den alıcı bulduğunu belirten Taş, boylama sonrasında 1-1.30 TL, Fresh Elma 1.40- 1.60 TL arasında, Karyağdı armudunun bu yıl istenilen rekolte de olmamasından dolayı 1.50- 1.70 TL arasında, Margarit armudu ise 1.20-1.50 TL’den satıldığını ifade etti.

    Bölgeden elma ihracatına başlanmasının üreticileri sevindirdiğini kaydeden Taş, “Korkuteli ilçesinde elma üretimi yaklaşık 55 bin ton, Armut üretimi ise 70 bin tona ulaştı. Birinci sınıf elmaları soğuk hava depolarında bekletiyorduk. Ürünlerimizin tatmin edici bir fiyattan satılması için ihracat kapılarının açılmasını bekledik. Üreticilerimiz elma ihracatının başlamasına sevindi. Soğuk hava depolarında saklanan elmalar boy ile renklerine göre ayrımı yapıldıktan sonra ihraç ediliyor” dedi.

    İhracat kapılarının açılmasıyla Mısır’a da elma göndereceklerini ifade eden Taş, “Önümüzdeki günlerde Mısır’a elma göndereceğiz. İhracat devam ediyor. İlk kez üreticinin yüzü gülüyor. Tabi bizler de bu mutluluğa ortak olmanın sevincini yaşıyoruz. Yöremiz elmasının aroması, sertliği, kalitesi, tadı hiçbir bölgede bulunamayacak orandadır. Ürettiğimiz elmanın pazar bulacağına ve yeni taleplerin gelmesini sağlayacağından kuşkumuz yok” dedi.

  • Yarım Elma Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Erol Öztürk:

    Afyonkarahisar Yarım Elma Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Erol Öztürk, dernek olarak alan el ile veren el arasında köprü görevi üstlendiklerini belirtti.

    Kentte yayın yapan özel bir radyo kanalına konuk olan Başkan Erol Öztürk, dernek olarak Halep’e bir TIR dolusu yardım gönderdiklerini kaydetti. Öztürk, “Halep’e gönderilen TIR’ımızın içeriği hijyen maddeler, çocuk bezleri, mama, süt, bisküvi, hanımlar için özel malzemeler, bakliyat ve battaniye yardımlarından oluşmaktadır. Yine çocuklar için çok özel botlarda aldık. Bu konuda Kızılay Derneğimizle ortaklaşa hareket ettik. Onların da emeği için teşekkür ediyoruz. Ayrıca yardımda bulunan herkese minnettarız” diye konuştu.

    Afyonkarahisar Devlet Hastanesi’nde tedavi gören Yemenli hastalara da giysi yardımında bulunduklarını belirten Öztürk, “İklim gereği geldikleri bölgeden ince kıyafetlerle ilimize gelen Yemenli kardeşlerimizin kıyafet ihtiyacı olduğunu gördük. Hastane yetkililerden bedenlerinin tespit edilmesini rica ettik. Ardından kış şartlarının hâkim olduğu bugünlere uygun kıyafetleri Yemenli hastalarımıza ulaştırdık” dedi.

    Dernek olarak alan el ile veren el arasında köprü görevi üstlendiklerini kaydeden Öztürk, derneğe bağışta bulunan herkese teşekkür etti.

  • Vodafone’a Kristal Elma Festivali’nde 35 ödül

    Vodafone Türkiye, Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen ve Türk reklam dünyasının en önemli ödüllerinden Kristal Elma Reklam Ödülleri’nde bu yıl biri büyük ödül olmak üzere, 7 Kristal Elma, 10 gümüş ve 17 bronz ödül olmak üzere toplamda 35 ödülün sahibi oldu.

    Vodafone Türkiye, Reklamcılar Derneği tarafından 28’ncisi düzenlenen ve Türk reklam dünyasının en prestijli ödüllerinden Kristal Elma Reklam Ödülleri’ne ev sahipliği yapan Kristal Elma Festivali’nde bu yıl da pek çok önemli başarıya imza attı. Şirketten yapılan açıklamaya göre; bu yıl 5-7 Ekim tarihleri arasında düzenlenen ve toplam 11 kategoride 150 ödülün dağıtıldığı Kristal Elma Reklam Ödülleri’nde ’Çok bekledik be Abi’ reklam kampanyası ile büyük ödülün sahibi olan Vodafone, 7 Kristal Elma, 10 gümüş ve 17 bronz ödülü de kazanarak, toplamda 35 ödülün sahibi oldu. Vodafone Türkiye, Açık Hava, Basın, Doğrudan Pazarlama, Film, Kampanya, Medya, Televizyon, Dijital, Teknoloji Hizmetleri, Entegre Kampanyalar gibi kategorilerde layık görüldüğü toplam 35 ödül ile en çok ödül alan kurumlar arasına girmeyi başardı. Vodafone Türkiye, bu yıl ’Film’ ve ’Basın’ ana kategorilerinde 2 Kristal Elma birden almaya hak kazanan tek telekomünikasyon şirketi oldu.

    Ayrıca Vodafone, ’Basın’ kategorisinin ’Bankacılık’ ve ’Otomotiv’ alt kategorilerinde Kristal Elma kazanan tek telekomünikasyon şirketi konumunda bulunduğu kaydedildi. ’Cep Cüzdan’ uygulamasının reklam kampanyası ile ’Basın’ kategorisinin ’Bankacılık’ alt kategorisinde de Kristal Elma kazanan tek telekomünikasyon şirketi olduğu belirtilen Vodafone, ’Otomotiv’ alt kategorisinde ’Vodafone Araç Takip Sistemi’ için hazırlanan kampanyayla da bronz ödülün sahibi oldu.

    Vodafone Türkiye olarak en çok ödül kazanan reklamverenler arasında olmaktan mutluluk duyduklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, “Vodafone olarak, markamızı tüketicinin kalbinde ve zihninde bir güven markası olarak inşa etmek en önemli hedefimiz. Bu doğrultuda yaptığımız reklam çalışmalarımızdan son derece başarılı sonuçlar alıyoruz. Kazandığımız ödüller motivasyonumuzu artırdığı kadar müşterilerin algısında da önemli değişimler yaratıyor. Reklam stratejimizin başarısını iş sonuçlarımızda, müşterilerimizin artan memnuniyetinde ve markamıza olan bağlılığında görüyoruz. Türkiye’nin ilk ve en prestijli yaratıcılık ödülleri olan Kristal Elma Ödülleri’nde böylesi önemli bir başarı elde etmekten dolayı çok mutluyuz. Sektördeki başarımızı reklam sektörüne de taşıyarak, kullanıcılarımız nezdinde bir güven markası olduğumuzu ve giderek büyüdüğümüzü aldığımız ödüllerle de teyit etmiş olduk. Bu anlayışla, reklam ajanslarımızla birlikte geliştirdiğimiz reklam kampanyalarımız 28. Kristal Elma Reklam Ödülleri’nde bir büyük ödül, yedi kristal elma, on gümüş ve on yedi bronz ödüle layık görülerek 35 ödül kazandı. Türk reklam sektöründe kreatif endüstri temsilcilerinin buluşma noktası olan, Kristal Elma Festivali’nde başarılarımızı sürdürerek en çok ödül alan reklamverenler arasında olmaya devam edeceğiz. Vodafone Türkiye olarak, önümüzdeki yıllarda da reklam ajanslarımızla verimli işbirliğini sürdürmeyi ve kampanyalarımızla toplum gündemini belirlemeyi sürdüreceğiz”.

    ’Çok bekledik be Abi!’ye Kristal Elma’da büyük ödül

    Vodafone’un Kristal Elma Ödülleri’nde kazandığı 35 ödül arasından Vodafone Arena için tasarlanan ’Çok Bekledik Be Abi!’ reklam kampanyası medya kategorisinde büyük ödülü almaya hak kazanarak, önemli bir başarıya imza attı. Kampanyanın filminde, Beşiktaşlı taraftarların sosyal medyada ’Stat Abi’ diye hitap ettiği Vodafone Arena’nın açılışına kadar geçen 2,5 yıllık bekleme süreci anlatılıyor. Her saniyesi gerçek taraftar hikâyelerinden oluşan filmde, yağmur çamur demeden inşaatı izleyenler; olmadık bir saatte inşaata girmeye çalışanlar; çocuğunun beşiğini stat şeklinde tasarlayanlar; pastadan, okey tahtalarından, hatta sarmalardan stadyum yapanlar gösteriliyor. Filmin sonunda ise ’Ama inan, böylesini biz bile beklemiyorduk!’ mesajı verilerek Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu Vodafone Arena’nın açılışı duyuruluyor.

    Türkiye’nin en büyük ve dünyanın sayılı organizasyonlarından biri olan Kristal Elma Festivali, her yıl 11 binden fazla katılımcıyı ağırlıyor. Kristal Elma’da 160’a yakın yerel ve global fikir lideri yaratıcı endüstrilerin geldiği noktayı belirlerken geleceğe de ışık tutuyor. Türkiye’nin alanında ilk ve en prestijli iletişim ödüllerinin sahiplerini bulduğu Kristal Elma Ödülleri ise seminerleri ve sektörün gelecek nesillerine yönelik oturumlarıyla yaratıcılığın zirvesi olmaya devam ediyor. Bu yıl toplam 2 bin 936 başvuruya ev sahipliği yapan platform sektörün en iyilerini ödüllendirerek yaratıcı endüstrilerin gelişimine olanak sağlamaya devam ediyor. Kristal Elma’ya katılan tüm reklamlar üç aşamalı bir değerlendirmeden geçirilirken, üçüncü aşamanın sonunda ödüllerin sahipleri belirleniyor. İlk etapta 50 puanı aşmak kaydıyla her kategoride en fazla puan alan reklamlardan/kampanyalardan ikinci ve üçüncü sırada yer alanlar ödül almaya hak kazanıyor. 70 puanı aşmak kaydıyla da her kategoride en fazla puan alan reklamlara/kampanyalara Kristal Elma Ödülü veriliyor. Kristal Elma Ödülleri’nin büyük ödülü ise, Kristal Elma Ödülü’nü almaya hak kazanan reklamların/kampanyaların arasından en başarılı olanlara takdim ediliyor.

    Vodafone Türkiye Kristal Elma Reklam Ödülleri tam listesi ise şöyle;

    Büyük Ödül: Vodafone Arena – Çok Bekledik

    Poster, Billboard / Hizmet: Vodafone Kapsama – Dağ – Vodafone Arena

    Otomotiv ve Otomotiv Ürünleri/Hizmetleri: Vodafone Araç Takip Sistemi – Disco

    Banka, Sigorta ve Finansal Hizmetler: Vodafone Cep Cüzdan – Sırt Çantası

    Teknoloji Hizmetleri: Vodafone Arena KaraKartal – Aşk – Susmak, Yükleme Çubuğu-Film Vodafone Kapsama – Dağ, Vodafone 4.5G – Sıra Gecesi

    Kurumsal İmaj: Vodafone Arena

    Kültür ve Sanat, Spor, Hobi: Vodafone Arena – Desibel, Vodafone Arena – Çok Bekledik

    Web Sitesi ve Mikro Siteler-Hizmet: Dijitale Merhaba, Vodafone Dil testi, Vodafone Arena – Anılar Sahada

    Kampanya / Diğer: Vodafone Arena – Bu Koltuklar Şahit

    İnteraktif Etkinlik/Outdoor Pazarlaması: Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi

    Sosyal Medya Platformunun Yaratıcı/Yenilikçi Kullanımı: Vodafone Arena – Stat Abi

    Sosyal Medya / En Yaratıcı İçerik Stratejisi: Vodafone Arena – Stat Abi

    Online Film / Diğer: Vodafone Arena – Bu Koltuklar Şahit

    Ortam Reklamı (Ambient): Vodafone Cep Park

    Promosyon: Vodafone Öner bey

    Basın Kampanyası: Vodafone Kapsama – Dağ / Çöl / Buzul

    Medya Kullanımı / Basın Uygulaması: Çiftçi Seri İlan

    Medya Kullanımı / Sponsorluk Uygulaması: Vodafone Arena – Bu Koltuklar Şahit, Vodafone Arena – Gerçek Sponsorlar, Vodafone Arena – Çok Bekledik

    Medya Kullanımı / Özel Etkinlik Kullanımı: Vodafone Arena – Gerçek Sponsorlar Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi

    Medya Kullanımı / Ambient Mecra Kullanımı – Büyük Ölçekli: Vodafone Cep Park

    Medya Kullanımı / Sosyal-Video Platform Kullanımı: Akılküpü Tarifeler Preroll

    Yaratıcı Veri Kullanımı / Verinin Kullanımı: Yazgibiyaz, Geçen Senem

    Ürün ve Hizmet / Diğer: Vodafone Arena – Çok Bekledik, Vodafone Arena – Bu Koltuklar Şahit

  • Elma dalında kaldı

    Mersin’in Mut ilçesinde kilosu 30-40 kuruşa kadar düşen elma alıcı çıkmayınca, üreticinin elinde kaldı.

    Mut Ziraat Odası Başkanı Faruk Deniz, yaptığı açıklamada, ilçe genelinde elma üretiminde büyük artış olduğuna dikkati çekerek, pazarlama sorunu nedeniyle elmanın üreticinin elinde kaldığını söyledi.

    30-40 kuruşa alıcı bulunamaması nedeniyle toplanmayan elmanın ağaçta bırakıldığını kaydeden Deniz, “Çiftçimiz bir işçiye 55 lira yevmiye veriyor. O işçinin akşama kadar topladığı elma aldığı parayı kurtarmıyor. Elma alımı yapan tüccar zaten uğramıyor. 30 ila 40 kuruşa alıcı bulamayan çiftçi, meyve suyu fabrikasına 10 kuruşa elma vermek zorunda kalıyor. Çiftçimiz elma konusunda büyük bir sıkıntı yaşıyor. Tüccar gelmediği içinde ağaçtaki elmalar çürümeye terk ediliyor” diye konuştu.

    Elma üreticisinin ürününü satamaması nedeniyle mağdur olduğunu, elde kalan elmanın uzun süre korunması için soğuk hava deposuna koysa onunda kurtarmayacağını belirten Deniz, “Bu sene kalite yüksek ama fiyat çok düşük. Özellikle ilçede bir meyve suyu fabrikasının olmaması elmanın dalında kalmasına neden oluyor. Bu nedenle elma üreticisi çok mağdur duruma düştü. Üreticilere pazarlama konusunda destek sunulmalı. Elma çok alan yok” diye konuştu.

    Kasalara doldurduğu elmalarını satmayı bekleyen üretici Mustafa Doğan, alıcı olmadığı için elmaların bir kısmının ağaçta, bir kısmının da yerde çürümeyi beklediğini ifade etti.

  • 5 yıldızlı elma yüz güldürdü

    Dünyaca ünlü Amasya elmasının bu yılki hasadında üreticinin yüzü güldü.

    Dalında geçen yıl 1,5 liradan satılan beş yıldızlı elma, bu yıl 3 liraya kadar alıcı buluyor. Lezzetiyle beğenilen bu elma tezgahlarda ve manavlarda ise kilosu 4 liradan satılıyor.

    Amasya merkeze bağlı Fındıklı Mahallesi mevkisindeki bahçesinde uzun yıllardır elma üretimi yapan 52 yaşındaki Mehmet Dedeoğlu, “Elma fiyatları çok iyi. Geçen yıllara oranla bu yıl hasadımız iyi oldu. Fiyatı ise her yıl 1 veya 1,5 liraya satarken, bul yıl 2,5 lira, 3 liraya kadar satabiliyoruz” dedi.

    Birer yıl arayla ürün veren 25 yıllık ağaçlarından ortalama 250 kilo ürün aldığını, başta İstanbul, Ankara ve Samsun olmak üzere çok sayıda şehre ürün gönderdiklerini anlatan Dedeoğlu, ortasından yatay olarak kesilmesiyle belirgin halde görülen yıldızın Amasya elmasına özgü olduğunu söyledi.

    Köylüleriyle birlikte erken saatlerden itibaren elma bahçelerine gelip gün boyunca kovalarla elma toplayan evli ve 3 çocuk annesi Sema Korkmaz, “Günlük 50 lira kazanıyorum. Yetiyor şükür olsun. Eşim de çalışıyor. İkimiz idare ediyoruz” diye konuştu.

    Yol kenarındaki tezgahında elma satan 60 yaşındaki Sevgi Yönde, tezgahındaki elmalar arasında en pahalısı olan Amasya elmasının kilosu 4 liradan alıcı bulduğunu belirtti.

    İstanbul’dan memleketi Malatya’ya giderken Amasya elması alan Mehmet Mutlu da, “Yıllardır alıyorum. Kütür kütür, sulu oluyor diye alıyorum” şeklinde konuştu.

    Bir yüzü kırmızı diğer yüzü ise sarı ile yeşilimsi bir renk taşıyıp ince kabuklu ve hoş kokusu ile dikkat çeken Amasya elması, lezzetinin yanı sıra içerdiği zengin potasyum sayesinde kan basıncını düzenliyor, kolesterolü de düşürüyor.