Etiket: EİB

  • EİB ihracat artışında Türkiye lideri oldu

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Şubat ayında ihracatını 2017 yılı Şubat ayına göre yüzde 29 arttırarak 1 milyar 85 milyon dolarlık ihracata imza attı. EİB Şubat ayında Türkiye genelinde 13 ihracatçı birliği arasında ihracatını en fazla arttıran birlik oldu. EİB’nin Şubat ayındaki bir diğer başarısı ise Şubat ayları dikkate alındığında tarihinde ilk kez 1 milyar dolar barajını aşmayı başardı. Şubat ayında Türkiye’nin ihracatı ise yüzde 15’lik artışla 12 milyar 889 milyon dolar oldu.

    Ege İhracatçı Birlikleri, 2018 yılının ilk iki aylık döneminde yüzde 26’lık ihracat artış hızı yakalayarak 2 milyar 156 milyon dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırdı. EİB’nin son bir yıllık ihracatı ise yüzde 12’lik artışla 12 milyar 273 milyon dolara ulaştı. EİB, 2018 yılı sonu için belirlediği 13 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerliyor.

    Şubat ayında Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 12 ihracatçı birliğinin tamamı, 2017 yılı Şubat ayına göre ihracatlarını arttırma başarısı gösterdi.

    Egeli ihracatçılar Şubat ayında 611 milyon 658 bin dolarlık sanayi ürünleri ihracatı gerçekleştirirken, tarım ürünleri ihracatı 399 milyon 533 bin dolar oldu. Madencilik sektörünün ihracatı ise 74 milyon 134 bin dolar olarak kayıtlara geçti.

    Zirve demir ihracatının

    Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği 2017 yılı Şubat ayına göre ihracatını yüzde 62 arttırarak 123 milyon 874 bin dolarlık ihracatla Ocak ayından sonra Şubat ayında da zirvede yer alırken, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği yüzde 111’lik ihracat artış hızıyla ihracat artış rekortmeni oldu ve 48 milyon 827 bin dolarlık dövizi ülkemize kazandırdı.

    Hazırgiyim zirve ortağı

    Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği yüzde 21 ihracat artış hızı yakaladı ve 105 milyon 503 bin dolarlık ihracatla zirve ortağı oldu. Ege Tütün İhracatçıları Birliği 81 milyon 775 bin dolarlık ihracata imza atarken ihracatını yüzde 46 arttırma başarısı gösterdi.

    Maden ihracatında yüzde 35 artış

    Ege Maden İhracatçıları Birliği yüzde 35’lik ihracat yükselişiyle 74 milyon 134 bin dolarlık ihracat kayda alırken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 72 milyon 324 bin dolarlık ihracatı hanesine yazdırdı.

    Şubat ayında yüzde 21’lik ihracat artışı yakalayan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 62 milyon 294 bin dolarlık ihracata ulaştı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin ihracat rakamı ise; 54 milyon 581 bin dolar oldu.

    Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği 50 milyon 383 bin dolarlık ihracat yaparken, Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 26 milyon 452 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

    Tekstil ihracatı yüzde 54 arttı

    Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği yüzde 54’lük ihracat artış hızıyla 25 milyon 394 bin dolar ihracat rakamına sıçrarken, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği 13 milyon 353 bin dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırdı.

    Şubat ayı beklentileri aştı

    2018 yılına 13 milyar dolar ihracat hedefiyle girdiklerini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Şubat ayında çalışma süresinin 2 gün daha kısa olmasına rağmen, Ocak ayındaki 1 milyar 73 milyon dolarlık ihracat rakamını da geride bırakarak 1 milyar 85 milyon dolara ulaştıklarını kaydetti.

    Şubat ayında EİB bünyesindeki 12 ihracatçı birliğinin hepsinin ihracatını arttırmasının sevindirici ve ilerisi için umut verici olduğuna işaret eden Ünlütürk, “Önümüzdeki süreçte siyasi ya da ekonomik bir kriz yaşanmadığı takdirde önümüzdeki aylarda da ihracat rekorları haberleri vereceğimize inanıyoruz” diye konuştu.

    Almanya ihracatta zirvede

    Ege İhracatçı Birliklerinden Şubat ayında en fazla ihracat 121 milyon 556 bin dolarlık tutarla Almanya’ya yapılırken, Almanya’ya ihracat yüzde 28 artış gösterdi. Amerika Birleşik Devletleri’ne yapılan ihracat ise yüzde 49’luk artışla 65 milyon dolardan 98 milyon dolara çıktı. İtalya, 70 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer alırken, İngiltere 65 milyon dolar, İspanya 59 milyon dolarlık ihracatla bu ülkeleri izledi. EİB’nin en fazla ihracat yaptığı ilk 10 ülke arasında sadece Irak’a ihracatında gerileme yaşandı.

  • EİB ihracatçıları 2018 yılında fuardan fuara koşturacak

    Uluslararası ticarette büyük öneme sahip olan fuarların, firmaların yeni ticari bağlantılar kurmasında kritik öneme sahip olduğu bilinirken, A sınıfı fuar organizatörü belgesi sahibi Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Türkiye’nin 2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşması için 2017 yılında 11 tane uluslararası fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlendi. EİB, 2018 yılında bu sayıyı 14’e çıkarmaya hazırlanıyor.

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), 2017 yılında 11 tane uluslararası fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu üstlenirken, 2018 yılında gerçekleştireceği 14 fuarla milli katılım organizasyonu ile bu alanda kendi rekorunu kırmak istiyor. Ege İhracatçı Birlikleri bu kapsamda, 2018 yılında Amerika, Japonya, Çin, İngiltere, Almanya, Rusya, Fransa ve İsveç’te; gıda, doğal taş, hazır giyim, deri, ayakkabı sektörlerinde 14 fuarda Türk ihracatçılarıyla dünyanın dört bir tarafından gelen ithalatçıları buluşturacak. İhracatçılar, 2018 yılında EİB ile dünyanın etrafında 4 tur atacak kadar seyahat edecek.

    Uluslararası ticarette dijital pazarlamanın son yıllarda ivme kazanmasına rağmen fuarların halen vazgeçilmezliğini koruduğunu belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, ihracatçı firmaların müşteri portföylerini geliştirmek ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini sağlıklı zeminde sürdürmek için fuarlara katılımının hayati öneme sahip olduğunu kaydetti.

    Ege İhracatçı Birliklerinin çeyrek asra yaklaşan fuar organizatörlüğü tecrübesine sahip olduğunu hatırlatan Ünlütürk, “Uzun yıllardır Ekonomi Bakanlığından aldığımız yetki ile yüzlerce milli katılım organizasyonu gerçekleştirdik. Fuarcılık serüvenimiz 1994 yılında GTZ Alman Teknik İşbirliği Kuruluşu ile işbirliğinde hazırgiyim sektörüne yönelik olarak Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen Interjeans Fuarı’na İzmir’den 10 firmamızın katılımını organize ederek başladı. İlk milli katılım organizasyonumuzu ise; Stonetec Nürnberg Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’na 60’ı aşkın firma ile yapmıştık. 23 yıldır yüzlerce fuara binlerce firmamızın katılımını organize ettik. İlk yola çıktığımız 1994 yılında EİB’nin ihracatı 1.8 milyar dolar seviyesinde iken bugün ihracatımız 11 milyar doları aştı. Bu gelişimde fuarların büyük payı var. Katılımcı firmalarla yapılan anketlerden hep yüksek notlar aldık. 2018 yılında 14 milli katılım organizasyonu ile rekor kıracağız. İhracatçı firmalarımızı 2018 yılında düzenleyeceğimiz 14 fuarda yerlerini almaya davet ediyoruz” diye konuştu.

    Fuar turu Londra’daki Fashion SVP ile başlıyor

    Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2018 yılında 6 tane fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlenmeye hazırlanıyor. EHKİB’in ilk düzenleyeceği fuar ise 16 Ocak 2018 tarihinde dünyanın en önemli moda merkezlerinden Londra’da düzenlenecek olan Fashion SVP Fuarı olacak.

    Hazırgiyim ihracatçıları şubat ayında en büyük ihraç pazarları olan Almanya’nın Münih kentinde Munih Fabric Start Fuarı ile paralel olarak düzenlenecek olan Munih Apparel Source Fuarı’nda ve Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenecek olan Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’nda ihracatlarını arttırma gayreti içinde olacak.

    EHKİB, bu yılın ikinci yarısında ise; Haziran ayında Fashion SVP Fuarı’nda, Eylül ayında ise Munih Apparel Source ve Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarlarında yerini alacak.

    EİB 2018 yılında 4 gıda fuarına katılacak

    Dünya genelinde sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla birlikte yıldızı parlayan organik sektörünün en büyük buluşması her yıl olduğu gibi bu yılda Ege İhracatçı Birliklerinin Milli Katılım Organizasyonu ile 18 Şubat 2018 tarihinde Almanya’nın Nürnberg şehrinde gerçekleşecek.

    Ege İhracatçı Birliklerinin 1998 yılından beri Milli Katılım Organizasyonunu üstlendiği New York Summer Fancy Food Show Fuarı 30 Haziran-2 Temmuz 2018 tarihlerinde, Amerika’ya ihracatını arttırmak isteyen Türk gıda ihracatçılarına yeni fırsatlar sunacak. Uzak Doğu’nun en büyük gıda fuarlarından biri olan Foodex Japan 2018 Fuarı ise; 6-9 Mart 2018 tarihleri arasında EİB’nin Milli Katılım Organizasyonu ile düzenlenecek. Ege İhracatçı Birlikleri Kasım 2018’de İsveç’in Malmö şehrinde gerçekleştirilecek olan Nordic Food Fuarına ise ilk kez Milli Katılım Organizasyonu yapacak.

    Doğaltaş ihracatçıları Xiamen bayramını dört gözle bekliyor

    Doğal taş sektöründe dünyanın en büyük buluşması olan ve Türk doğal taş sektörünün en büyük ihraç pazarı Çin’in Xiamen şehrinde düzenlenen Xiamen Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı doğaltaş sektöründe bayram coşkusuna yol açıyor. Xiamen Fuarı, 6-9 Mart 2018 tarihlerinde Ege Maden İhracatçıları Birliğinin Türkiye Milli Katılım Organizasyonu ile bayrama dönüşecek.

    Dericiler 3 fuar düzenlemeye hazırlanıyor

    Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği 2018 yılında 3 fuara yönelik milli katılım organizasyonu gerçekleştirmeye hazırlanıyor. 2018 yılı Şubat ayında Rusya’nın başkenti Moskova’da düzenlenecek olan Euroshoes Fuarı’nda Türk ayakkabı sektörünün ürünleri görücüye çıkacak. Aynı fuar 2018 yılının Ağustos ayında ise ikinci kez düzenlenecek. Türk deri sektörünü Çin’deki ithalatçılarla ACLE Fuarı’nda uzun yıllardır başarıyla buluşturan Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, 2018 Ağustos ayında gerçekleştirilecek ACLE Fuarı’na da milli katılım organizasyonu için çalışmalarına şimdiden başladı.

  • EİB Moda Tasarım Yarışması’nda muhteşem final

    Ege İhracatçı Birliklerinin (EİB) 12. Moda Tasarım Yarışması’nı birincisi genç tasarımcı Emre Pakel oldu.

    Türkiye’de istihdam ve ihracatın lokomotifi Türk hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü ile tasarımcı gençler arasında köprü görevi gören EİB Moda Tasarım Yarışması 12’inci kez düzenlendi. Yarışması’nın Final Defilesi, İzmir’in ilk yerleşim yeri olan Yeşilova Höyüğü’nde yapıldı. Defilenin açılış konuşmasını yapan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler, Türkiye’ye yıllık 25 milyar dolar döviz kazandıran Türk hazırgiyim ve tekstil sektörlerinin daha katma değerli ihracat yapması için Ar-Ge, Moda ve Tasarım ağırlıklı çalışmalar yaptıklarını belirtti. Türkiye’nin ortalama ihraç fiyatı kilogramda 1.5 dolar seviyesinde olduğuna dikkat çeken Kızılgüneşler, “Hazırgiyim sektörümüzde ise bu rakam 24-25 dolarları buluyor. Amacımız ortalama ihraç fiyatımızı 50-60 dolar seviyelerine çıkarmak. EİB Moda Tasarım Yarışması’nı bu amaçla 12 yıldır düzenliyoruz” dedi. Kızılgüneşler’in konuşmasının ardından başlayan defilede, mankenler genç modacıların birbirinden şık tasarımlarıyla podyumda boy gösterdi. Sektöre genç tasarımcılar kazandırmak amacıyla EİB tarafından düzenlenen yarışma modaseverler tarafından yoğun ilgi gördü. Yaklaşık 400 davetlinin katıldığı gecede jüri de Gül Ağış, Dilek Hanif, Özlem Kaya, Ertan Kayıtken, Ayşe Deniz Yeğin, Hatice Gökçe, Gökçe Güner, Sakıp Sabancı Müzesi Ürün Tasarımcısı Bige Ökten, Kreatif Direktör Ceyda Balaban, Stil Danışmanı Ece Sükan, İzmir Moda Tasarımcılar Derneği Başkanı Dilek Süslüer ve Üniteks Tekstil’den Gamze Ünsal gibi ünlü isimler yer aldı. Öte yandan EİB Moda Tasarım Yarışması’nın final defilesine; İzmir Valisi Erol Ayyıldız’ın eşi Dilek Didem Ayyıldız, Bornova Belediye Başkanı Olgun Atilla, TİM Başkan Vekili Süleyman Kocasert, EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler, İzmir’in iş, sanat ve cemiyet hayatından çok sayıda kişi katıldı.

    12. EİB Moda Yarışması’nda Emre Pakel tasarımlarıyla birinci oldu. Pakel’e ödülünü İzmir Valisi Erol Ayyıldız’ın eşi Dilek Didem Ayyıldız, Bornova Belediye Başkanı Olgun Atilla ve TİM Başkan Vekili Süleyman Kocasert birlikte verdi.

    12. EİB Moda Tasarım Yarışması’nda ikinci olan Harun Çifçi ödülünü, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk ve Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Musa Demir’den aldı.

    EİB XII.Moda Tasarım Yarışması’nın üçüncüsü Ece Dörtköşe’ye ödülünü Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler takdim etti.

  • EİB ihracatına nazar değdi

    Türkiye ihracatının gerilediği 2016 yılında ihracatını yüzde 4 arttıran Ege İhracatçı Birliklerine (EİB) 2017 yılında nazar değdi. Nisan ayında Türkiye’nin ihracatı yüzde 4’lük artışla 11 milyar 410 milyon dolardan 11 milyar 856 milyon dolara yükselirken, EİB tarafından nisan ayında kayda alınan ihracat yüzde 11’lik düşüşle 971 milyon 785 bin dolardan 863 milyon 706 bin dolara indi.

    Ege İhracatçı Birliklerinin (EİB) 2017 yılının ocak-nisan döneminde yaptığı ihracat yüzde 1’lik artışla 3 milyar 561 milyon dolardan, 3 milyar 598 milyon dolara çıkarken; son bir yıllık ihracatı ise yüzde 4’lük gelişimle 10 milyar 541 milyon dolardan 10 milyar 937 bin dolara çıktı. Nisan ayında Ege İhracatçı Birliklerinin sanayi ürünleri ihracatı 513 milyon dolardan 476 milyon dolara inerken sanayi ürünlerindeki düşüş yüzde 7 olarak gerçekleşti. EİB’nin tarım ürünleri ihracatı ise yüzde 17’lik azalışla 375 milyon dolardan 310 milyon dolara geldi. Madencilik sektörünün ihracatı ise yüzde 6’lık gerilemeyle 82 milyon dolardan 76 milyon dolara düştü.

    Zeytin ve zeytinyağı ihracatında yüzde 123’lük rekor artış

    EİB bünyesindeki 12 ihracatçı birliğinden 8 tanesinin ihracatı, 2016 yılı nisan ayına göre gerilerken, 4 ihracatçı birliği 2016 yılı nisan ayına göre ihracatlarını arttırmayı başardı. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği yüzde 123’lük ihracat artışıyla ihracatını en fazla arttıran birlik olurken Türkiye’ye kazandırdığı döviz miktarı 9 milyon 903 bin dolardan, 22 milyon 111 bin dolara yükseldi.

    Ege Hububat Bakliyat ve Yağlı Tohumlar İhracatçıları Birliğinin ihracatı yüzde 56’lık sert düşüşle 48 milyon 39 bin dolardan 20 milyon 974 bin dolara inerken, Ege Tütün İhracatçıları Birliğinin ihracatı ise yüzde 48’lik azalışla 104 milyon 94 bin dolardan, 53 milyon 955 bin dolara indi.

    Hazır giyim ihracatı 92 milyon dolarla zirvede

    Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2017 yılı nisan ayında 92 milyon 189 bin dolarlık döviz getirisi Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde zirvedeki yerini korudu. EHKİB’nin 2016 yılı nisan ayı ihracatı ise 105 milyon 8 bin dolar olmuştu. EHKİB’in ihracatı 2016 yılı nisan ayına göre ihracatı yüzde 12 gerilemekten kurtulamadı. Ege Maden İhracatçıları Birliği ise nisan ayında 76 milyon 718 bin dolarlık ihracat tutarıyla zirvenin ortağı oldu. EMİB, 2016 yılı nisan ayında 82 milyon 10 bin dolarlık dövizi ülkemize kazandırmıştı. Maden ihracatındaki düşüş yüzde 6 olarak kayıtlara geçti. Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği mart ayındaki yüzde 50’lik ihracat artışı sonrasında nisan ayında yüzde 20’lik ihracat düşüşü yaşadı ve ihracatı 86 milyon dolardan 69 milyon dolara geriledi.

    Su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatı yüzde 5 arttı

    Nisan ayında ihracatını yüzde 5 arttıran Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliğinin Türkiye’ye kazandırdığı döviz miktarı ise 66 milyon 372 bin dolar oldu. İhracatı yüzde 4’lük artış gösteren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliğinin ihracat rakamı 55 milyon 880 bin dolardan, 58 milyon 147 bin dolara yükseldi.

    Ege Tütün İhracatçıları Birliği 53 milyon 955 bin dolarlık ihracata imza atarken, nisan ayında ihracatta yatay bir seyir izleyen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği 43 milyon 626 bin dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdı.

  • EİB Ocak ayında 867 milyon dolarlık ihracat yaptı

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), 2017 yılı Ocak ayında ihracatını yüzde 10 arttırarak 867 milyon 311 bin 710 dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdı. EİB’nin 2016 yılı Ocak ayı ihracatı ise; 789 milyon 25 bin dolar olmuştu.

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)’nin son bir yıllık dönemde yaptığı ihracat, yüzde 6’lık artışla 10 milyar 386 milyon dolardan 10 milyar 983 milyon dolara tırmandı. EİB bünyesindeki 12 ihracatçı birliğinin 8 tanesi Ocak ayında ihracatını arttırırken, 4 tanesi geçen yılki ihracat rakamının gerisinde kaldı. EİB’nin Ocak ayında kayda aldığı sanayi ürünleri ihracatı yüzde 12’lik artışla 421 milyon 824 bin dolardan 472 milyon 671 bin dolara çıkarken, tarım ürünleri ihracatı 315 milyon 488 bin dolardan 333 milyon 997 bin dolara yükseldi. Tarım ürünleri ihracatındaki artış yüzde 6 olarak kayıtlara geçti. Madencilik sektörünün ihracatı ise yüzde 17’lik gelişim gösterdi ve 60 milyon 662 bin dolar oldu. 2016 yılının ikinci yarısında üst üste ihracat artış rekorları kıran Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği başarılı performansını 2017 yılında da sürdürüyor. Zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2017 yılının ilk ayında yüzde 188’lik rekor yükselişle 6 milyon 494 bin dolardan, 18 milyon 715 bin dolara sıçradı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 96 milyon 217 bin dolarlık ihracat rakamıyla en fazla ihracat yapan birlik olurken, Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Ocak ayında ihracatını 2016 yılı Ocak ayına göre yüzde 25 arttırarak 79 milyon 787 bin dolara ulaştı.

    Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektörü üçüncülüğe yükseldi

    İhracatın yıldızlarından Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektörü, 2017 yılını ihracatta yeni başarılarla karşıladı. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Ocak ayında ihracatını yüzde 21 geliştirerek 77 milyon 732 bin dolara çıkarırken EİB bünyesinde en fazla ihracat yapan üçüncü birlik konumuna yükseldi. Ege Tütün İhracatçıları Birliğinin Ocak ayı ihracat rakamı 69 milyon 311 bin dolar olurken, Ege Maden İhracatçıları Birliği yüzde 17’lik ihracat artışıyla 60 milyon 662 bin dolarlık ihracata imza attı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 51 milyon 10 bin dolarlık ihracat yaparken, ihracatı 2016 yılı Ocak ayına göre yatay bir seyir izledi. Öte yandan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 2016 yılındaki başarısını 2017 yılında da devam ettiriyor. Ege Bölgesi’nden yapılan yaş meyve sebze ve mamulleri ihracatı yüzde 24’lük artışla 49 milyon 830 bin dolara ulaştı. İhracatta geçen yılki performansını tekrar eden birliklerden biri de Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği oldu. Birlik, 40 milyon 209 bin doları Türkiye’ye kazandırdı.

    Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar sektörüne nazar değdi

    2016 yılında ihracatını yüzde 31 arttırarak rekor kıran Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliğine 2017 yılında nazar değdi. Birliğin Ocak ayındaki ihracatı 2016 yılı Ocak ayına göre yüzde 10 geriledi ve 22 milyon 427 bin dolara tutundu. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği yüzde 28’lik ihracat artışıyla 2016 yılı Ocak ayında 15 milyon 286 bin dolar olan ihracatını, 2017 yılı Ocak ayında 19 milyon 631 bin dolara çıkardı. Ayakkabı sektörünün ihracatıyla dikkatleri üzerine çeken Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, 2017 yılı Ocak ayında yüzde 13’lük ihracat artışı yakaladı ve 10 milyon 425 bin dolarlık dövizi ülkemize kazandırdı.

    “Hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz”

    Ege İhracatçı Birliklerinin 2016 yılında büyük olumsuzluklara rağmen ihracatını yüzde 6 arttırmayı başardığını ve hedefini tutturduğunu ifade eden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Ocak ayında da EİB’nin ihracatını yüzde 10 arttırarak 2017 yılına da güzel bir giriş yaptıklarını kaydetti. Küresel ekonomideki durgunluğa rağmen Türk ihracatçısının moralini üst seviyede tutarak, Türkiye’ye döviz, Türk insanına daha fazla iş olanakları sağlamak için kararlı bir şekilde çalıştıklarını söyledi. Ünlütürk, “İhraç pazarlarımızdaki siyasi krizler çözüldüğü takdirde Türk ihracatçısı ihracatını arttırabilecek kabiliyette. Ocak ayında Rusya’ya olan ihracatımızın yüzde 54 seviyesindeki artışı bunun en büyük göstergesi. Talebin daha nazlı olmasının beklendiği 2017 yılına güzel bir giriş yaptık. Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım tarafından açıklanan 250 milyar dolarlık Kredi Garanti Fonu kaynağının vereceği sinerji ile Orta Vadeli Programda Türkiye için 2017 yılı sonu için ortaya konulan 153.3 milyar dolarlık ihracat hedefini tutturabileceğimize inanıyorum. Bu hedefe EİB olarak 11.5-12 milyar dolarlık katkı sağlamak en büyük amacımız” şeklinde konuştu.