Etiket: EİB

  • EİB, Japonya Turquality projesinin meyvelerini toplamaya başladı

    Japonya pazarında Türk gıda ürünlerini tanıtmak ve ihracatını arttırmak amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) tarafından yürütülen “Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality” projesi meyvelerini vermeye başladı.

    Turquality projesinin katkıları ile Egeli ihracatçıların Japonya’ya ihracatı ise yüzde 59 artış gösterdi. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)’nin Japonya’ya gıda ihracatı 17.8 milyon dolardan 28.3 milyon dolara yükseldi. “Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality” projesinde Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin güçlerini birleştirerek sinerji oluşturduklarını dile getiren Celep, anılan projenin Ticaret Bakanlığı tarafından 2019 yılı eylem planına örnek proje olarak alındığı bilgisini de paylaştı.

    Turquality Projesi’nde 2 yılda neler yapıldı?

    Ege İhracatçı Birlikleri’nin Türk gıda ürünlerinin tanıtımı ve ihracatını arttırmak için 2 yıl önce Turquality Projesi’ne start verdiğini dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, Japonya faaliyetlerinin ilkini 15 Haziran 2016 tarihinde Tokyo’da, Michelin Yıldızlı Şef Akihiko Murata’nın Türk gıda ürünleri ile Japon damak tadına uygun olarak geliştirdiği 5 farklı yemek tarifinin Tokyo basınından, bloggerlardan, otel yöneticilerinden, tedarikçilerden, ithalatçılardan ve market zinciri yöneticilerinden oluşan davetlilere ikram edildiği basın lansmanı ve tadım etkinliği ile gerçekleştirdiklerini kaydetti.

    Japonya’da Turquality projesi kapsamında ikinci tadım etkinliğini 24 Kasım 2016 tarihinde Tokyo’da Conrad Tokyo Oteli’nde, Japonya’nın ünlü şefi Chef Masayuki Okuda tarafından Türk gıda ürünleri ile Japon damak tadına göre hazırlanan menülerle gerçekleştirdikleri bilgisini veren Celep, “Şef Okuda tarafından 6 tarif geliştirildi. Menülerde; kuru incir, kuru üzüm, kuru kayısı, domates salçası, kuru domates, defne, kekik, ada çayı, bulgur, makarna, zeytin, zeytinyağı, tahin, susam, buğday gibi ürünlerimiz kullanıldı” şeklinde konuştu.

    Foodex Fuarı, Turquality Projesi’nin itici gücü oldu

    Japonya’nın en büyük gıda fuarı olan ve Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri tarafından 20 yılı aşkın süredir başarıyla gerçekleştirilen Foodex Japon Gıda Fuarı ile Turquality Projesi’nin etkinliklerini birleştirdiklerini ve güzel bir sinerji ortaya çıktığını ifade eden Celep, 2017 ve 2018 yıllarında mart ayında Foodex Fuarı sırasında Türkiye’nin Tokyo Büyükelçiliği ev sahipliğinde Tadım etkinlikleri düzenlediklerini, tadım etkinliklerine Japon kamu temsilcileri,fuar katılımcısı Türk firmaları, ithalatçılar, basın mensupları, bloggerlardan oluşan 200 kişilik heyetlere Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon yemekleri ikram ettiklerini kaydetti.

    Türk gıda ürünlerinin Japonya’da tanıtılması amacıyla, Japonya’nın en büyük yemek tarifi sitesi COOKPAD’te Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon damak tadına uygun tariflerin yer aldığı “Türk Mutfağı” açıldı. Burada, bulgurlu dolmadan, kuru domates salatasına, mercimek çorbasından aşureye kadar birbirinden farklı 40 yemek tarifinin yapılışı Japonca anlatıldı. Ayrıca, Türk gıda ürünlerinin besin değerleri ve sağlığa faydalarına değinildi.

    Japonya faaliyet gösteren www.discoverturkishfood.com isimli web sitesi, “Discover Turkish Food” uzantılı, Facebook, Instagram ve Twitter sosyal medya hesapları 2016 yılı mart ayından bu tarafa ise yayın hayatına devam ettiği bildirildi. Japonca olan web sitesinde yemek tarifleri yanında, Türk gıda ürünlerine ilişkin bilgiler, üretim bölgeleri, ürünlerin sağlığa faydaları, kullanım alanları gibi bilgilere yer verildiği de açıklandı.

    Öte yandan, Japonya’ya yönelik yürütülen Turquality projesi kapsamındaki ürünlerin ihracat performansına bakıldığında, zeytinyağı ihracatı zirvede yer aldı. 2017 yılının ocak-ağustos döneminde Japonya’ya 3 milyon 172 bin dolarlık zeytinyağı ihraç etmişken, 2018 yılının 8 aylık diliminde yüzde 105’lik artışla 6 milyon 504 bin dolarlık altın sıvı ihraç etme başarısı gösterildiği ifade edildi.

    Japonya’ya gıda ihracatında aslan payını ise 51 milyon 577 bin dolarlık tutarla Hububat, Bakliyat ve Yağlı Tohumlar sektörü aldı. Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar sektörünün Japonya’ya ihracatı yüzde 14 artış gösterirken, Turquality projesi kapsamında Japonya’ya yapılan ihracatın yüzde 53’ünü tek başına gerçekleştirdi.

    İhracat artış hızında Zeytinyağı sektörünü yüzde 82’lik ihracat artışıyla kuru meyve ürünleri takip etti. Kuru meyve ihracatı 2017 yılının ocak-ağustos döneminde 7 milyon 957 bin dolar iken, 2018 yılının aynı döneminde 14 milyon 482 bin dolara yükseldi.

    Japonya’ya 2018 yılının ocak-ağustos döneminde Meyve Sebze Mamulleri ihracatı yüzde 68’lik artışla 13 milyon dolardan 22 milyon dolara çıkarken, odun dışı orman ürünleri ihracatı yüzde 26’lık artışla 2 milyon 208 bin dolar oldu.

  • EİB Başkanı: “2023 hedefleri tekrar rayına girecek”

    Türkiye’nin 24 Haziran seçimleri sonrasında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Modeline geçtiğini belirten Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan kabineye, Türkiye’yi 2023 yılı hedeflerine götüreceği süreçte başarılar diledi.

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Cumhurbaşkanlığı Sistemi ve yeni kabineyi değerlendirdi. “Türkiye’yi 2023 hedeflerine götürecek kadrolar belli oldu” diyen Eskinazi, “Türkiye, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşun 100. yıl dönümü olan 2023 yılı için ortaya konan hedeflerden uzaklaşıyor görüntüsü vermeye başlamıştı. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Modeli ile birlikte 2023 hedefleri tekrar rayına girecek” diye konuştu.

    2023 hedeflerinden en önemlilerinden birisinin Türkiye’nin ihracatının dünya dış ticaretinden yüzde 1.5 pay alması olduğunu hatırlatan Eskinazi şöyle devam etti:

    “Günümüzde yüzde 0.9 olan bu rakamı, yüzde 1.5’a çıkarmak için yeni hükümet ile birlikte 365 gün, 24 saat çalışmaya hazırız. Kamuda bürokrasiyi azaltacak olan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Modeli ile ihracatımızın gelişimi için 71 bin kişilik ihracat ailesine kaptanlık yapacak olan Ticaret Bakanımız Ruhsar Pekcan’ın önderliğinde Türkiye’nin ihracatının artması için çalışacağız. Ege İhracatçı Birlikleri olarak 2018 yılında Türkiye’nin 170 milyar dolarlık ihracat hedefine 14 milyar dolarlık katkı sağlamak için çalışacağız.”

    Eskinazi, son olarak yeni hükümetin görev yapmasından günler sonra Olağanüstü Hal (OHAL) uygulamasının kalkacağına ilişkin mesajların yeni döneme ilişkin umut ve beklentilerini arttırdığını anlatarak, OHAL uygulamasının kalkmasının yabancı sermayenin Türkiye’de yatırım kararı alma sürecini hızlandıracağını, 5 yıl için göreve gelen güçlü bir hükümetin siyasi ve ekonomik istikrar ortamında Türkiye’nin çehresini değiştireceğini, 2017 yılında yakalanan yüzde 7.4’lük büyüme rakamının önümüzdeki yıllarda devam edeceğini savundu.

  • EİB Koordinatör Başkanı Eskinazi, “Ekonomi Bakanlığı ile etle tırnak gibiyiz”

    Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Ekonomi Bakanlığı Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü ile Ege İhracatçı Birlikleri’nin etle tırnak gibi olduğunu, bundan sonraki süreçte de yoğun işbirliklerinin devam etmesini arzuladıklarını kaydetti.

    Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu ile birlikte Ekonomi Bakanlığı Batı Anadolu Bölge Müdürü Umut Yazar’ı makamında ziyaret eden Eskinazi, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılı için Türkiye’nin belirlediği ihracat hedeflerine ulaşmak için iki kurumun bundan önceki süreçte yoğun bir işbirliği içinde olduğunu, bundan sonraki süreçte işbirliğinin artarak devamını arzu ettiklerini söyledi.

    Ekonomi Bakanlığı Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü ile daha katma değerli ürün ihracatına yönelik ortak projeler yürüttüklerini anlatan Eskinazi, “Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü, Ürün Güvenliği ve Denetimi mevzuatına uygun olarak ihracat denetimi yapıyor. Satsuma mandalina, sultaniye, süperior, mevlana üzümü ve taze incirde ilk kesim ve ihraç tarihini belirleyen heyetlerde Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü’nün patronajında birlikte çalışıyoruz. Ekonomi Bakanlığı Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü’nün bir grup uzmanı ve Ege İhracatçı Birlikleri’nden bir grup uzman ihracatçılarımıza dahilde işleme izin belgeleri konusunda birlikte hizmet veriyor” diye konuştu.

    Ekonomi Bakanlığı Batı Anadolu Bölge Müdürü Umut Yazar ise EİB Yönetim Kurulu Başkanlarının seçim sonrasında kendilerini ziyarete gelmelerinden duyduğu memnuniyeti ifade etti. Yazar, “Ürün Denetmenliği yaptığım dönemde tarım ürünleri ihraç eden firmalarla gayet güzel diyaloglar kurduk. Önümüzdeki 4 yıllık dönemde Ege İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Başkanlarıyla bu verimli işbirliğini daha ileri taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu ziyaret bu inancımı pekiştirdi” şeklinde konuştu.

    Ekonomi Bakanlığı Batı Anadolu Bölge Müdürü Umut Yazar’ı ziyarete; Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Koordinatör Başkan Yardımcısı Mevlüt Kaya, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Terci, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak ve Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri İ. Cumhur İşbırakmaz katıldı.

  • EİB ihracatı 13 milyar dolara koşuyor

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) üyeleri, Nisan ayında yüzde 25’lik artışla 1 milyar 67 milyon 161 bin dolar dövizi Türkiye’ye kazandırırdı. EİB’nin 2017 yılı Nisan ayı ihracatı 855 milyon dolardı.

    EİB’nin ihracatı 2018 yılının Ocak – Nisan döneminde yüzde 23’lük yükselişle 4 milyar 427 milyon dolar olurken, son bir yıllık ihracatı ise; yüzde 16’lık sıçramayla 12 milyar 668 milyon dolara yükseldi. Egeli ihracatçılar, 2018 yılı sonu için belirledikleri 13 milyar dolar ihracat rakamına koşar adım ilerliyor.

    Nisan ayında, Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 12 ihracatçı birliğinin 10 tanesi ihracatını arttırırken 2 tanesi 2017 yılı Nisan ayı ihracat performansının gerisinde kaldı.

    Sanayi ürünleri yüzde 30, tarım ürünleri yüzde 22 arttı

    Nisan ayında; Ege İhracatçı Birlikleri tarafından kayda alınan sanayi ürünleri ihracatı 2017 yılı Nisan ayına göre yüzde 30’luk artışla 470 milyon dolardan, 609 milyon dolara yükseldi. Tarım ürünleri ihracatı ise; yüzde 22’lik yükselişle 309 milyon dolardan 377 milyon dolara çıktı. Madencilik sektörünün ihracatı yüzde 5 artışla 80 milyon dolar olarak kayıtlara geçti.

    Hububat ihracatı iki aydır artış rekoru kırıyor

    Haşhaş tohumu ihracatında en önemli ihraç pazarı Hindistan’da yaşanan krizin aşılması sonrasında Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Mart ayından sonra Nisan ayında da yüzde 116’lık ihracat artış hızı yakaladı ve 44 milyon 767 bin dolarlık ihracat rakamıyla yeni bir rekora imza attı.

    Demir ihracatı zirveye abone oldu

    Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Nisan ayında gerçekleştirdiği 129 milyon 185 bin dolarlık ihracat rakamıyla 2018 yılının Ocak, Şubat ve Mart aylarından sonra Nisan ayında da zirvede yer aldı. Zirveye abone olan Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin ihracatı 2017 yılı Nisan ayına göre yüzde 88 artış gösterdi.

    Hazırgiyim ihracatı 1.5 milyar dolara koşuyor

    Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2017 yılı Nisan ayına göre ihracatını yüzde 24 arttırarak 90 milyon dolardan, 112 milyon dolara çıkardı. EHKİB’in son 1 yıllık ihracatı ise; 1 milyar 354 milyon dolara çıktı. EHKİB 2018 yılı sonu için belirlediği 1.5 milyar dolar ihracat rakamına emin adımlarla ilerliyor.

    Su ürünleri ve Hayvansal mamuller ihracatı 1 milyar dolara koşuyor

    İhracatın yıldızlarından Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ise; Nisan ayında yüzde 33’lük ihracat artış hızı yakaladı ve 87 milyon 645 bin dolarlık ihracatı hanesine yazdırdı. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği son 1 yıllık ihracatta 994 milyon dolar ihracat rakamına ulaştı ve Mayıs ayında 1 milyar dolar barajını geçeceğinin işaretini verdi.

    Maden ihracatı 80 milyon doları aştı

    Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin ihracatı 2017 yılı Nisan ayında 76 milyon dolar iken, 2018 yılı Nisan ayında yüzde 5’lik artışla 80 milyon 299 bin dolarlık yeraltı zenginliğini dünyanın dört bir tarafına ihraç etti.

    Kuru meyve ihracatı yüzde 13 arttı

    Türkiye’nin geleneksel ihraç ürünleri çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirin yüzde 61’ini tek başına gerçekleştiren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin Nisan ayı ihracatı yüzde 13’lük artışla 65 milyon 513 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin Nisan ayın ihracatı ise, yüzde 30’luk artış hızıyla 56 milyon 201 bin dolar oldu.

    Nisan ayında Ege Tütün İhracatçıları Birliği 53 milyon 22 bin dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırırken, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği 48 milyon 927 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

    Zeytinyağı ihracatı düştü, Tekstil ve Deri ihracatı arttı

    Yaklaşık 1.5 yıldır ihracat rekorları kıran Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin ihracatı Nisan ayında yüzde 14’lük düşüşle 19 milyon 30 bin dolara inerken, Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği’nin ihracatı yüzde 7’lik artışla 22 milyon 440 bin dolara, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin ihracatı ise; yüzde 14’lük yükselişle 10 milyon 243 bin dolara çıktı.

    EİB’nin ihracatı Türkiye ortalamasının üzerinde artıyor

    Ege İhracatçı Birlikleri’nin 2018 yılının ilk dört aylık döneminde ihracatta parlak bir tablo ortaya koyduğuna işaret eden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, 2018 yılı için belirledikleri 13 milyar dolar ihracat hedefine koşar adım gittiklerini kaydetti.

    Türkiye’nin Nisan ayı ihracatının yüzde 15’lik artışla 13 milyar 548 milyon dolara çıktığına dikkati çeken Ünlütürk, “Nisan ayında EİB’nin ihracatı ise yüzde 25 artış gösterdi. 2018 yılının 4 aylık dönemine baktığımızda da Türkiye’nin ihracatı yüzde 14 artarken, EİB’nin ihracatı yüzde 23 artış kaydetti. Benzer performansı 2018 yılının kalan diliminde de gösterip Türkiye ihracatından aldığımız payı arttırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

  • EİB ihracatı 1980 sonrasında 24 kat arttı

    Ege İhracatçı Birliklerinin (EİB) ihracatı 1980 yılında 523 milyon 28 bin dolar seviyesinde iken, sonraki yıllarda sürekli artarak 2018 yılı Mart ayı sonunda 24 kat artış göstererek 12 milyar dolar 458 milyon dolar seviyesine ulaştı.

    1980 yılında Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 180 milyon 562 bin dolarla ihracatta lider sektör olurken, Ege Tütün İhracatçıları Birliği 148 milyon dolarlık ihracatla ikinci, Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği 138 milyon 470 bin dolarla üçüncü sırada yer almıştı.

    2018 yılına gelindiğinde Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 1 milyar 332 milyon dolarlık ihracatla zirvede yer alırken, Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği 1 milyar 185 milyon dolarlık ihracatla ikinci sırada yer aldı.

    Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 972 milyon dolarlık ihracat rakamıyla en fazla ihracat yapan üçüncü birlik olurken, bu birlikleri 962 milyon dolarlık ihracatla Ege Tütün İhracatçıları Birliği ve 889 milyon dolarlık ihracatla Ege Maden İhracatçıları Birliği izledi.

    1987 yılında 1 milyar, 2005 yılında 5 milyar dolar geçildi

    Ege İhracatçı Birlikleri, 1987 yılında 1 milyar 38 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaşarak 1 milyarı ilk kez geçerken, 1995 yılında 2 milyar 88 milyon dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırdı. 2005 yılında 5 milyar 172 milyon dolarlık ihracata imza atan Egeli ihracatçılar, 31 Mart 2018 tarihinde son bir yıllık ihracatta 12 milyar 458 milyon dolarlık ihracatla tarihi zirveye ulaştı.

    Su ürünleri ve hayvansal mamuller, Hazırgiyim ve Maden sektörleri artış rekortmeni

    Ege İhracatçı Birlikleri’nde 1980 sonrasında ihracatını en fazla arttıran birlik ise; Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği oldu. Su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatı 1980 yılında 5 milyon 365 bin dolar iken, 31 Mart 2018 tarihi itibariyle yılı sonunda 183 kat artışla 972 milyon dolara ulaştı.

    Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, kurulduğu 1981 yılında 8 milyon 638 bin dolarlık ihracat kayda alırken, 2018 yılı Mart ayı sonunda 1 milyar 332 milyon dolarlık ihracata imza attı. EHKİB’in ihracatı ise 155 kat arttı. EHKİB, 2014 yılında ise; 1 milyar 470 milyon dolarlık ihracatla tarihi zirve yapmıştı.

    Ege İhracatçı Birlikleri bünyesine 1991 yılında katılan Ege Maden İhracatçıları Birliği ilk yıl 8 milyon 341 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken, 2018 yılı Mart ayı sonunda ihracatını 107 kat arttırarak 889 milyon dolara yaklaştı.

    İhracatın ağırlığı tarım ürünlerinden sanayi ürünlerine kaydı

    1980 yılında Ege İhracatçı Birlikleri’nin gerçekleştirdiği ihracatın yüzde 74’ü tarım ürünleri, yüzde 26’sı sanayi ürünleri iken, 2018 yılına gelindiğinde tarım ürünlerinin payı yüzde 38’e gerilerken, sanayi ürünlerinin payı yüzde 55’e yükseldi. 1980’de EİB ihracatında temsil edilmeyen madencilik sektörünün 2018 yılında EİB ihracatından aldığı pay ise yüzde 7 seviyesinde gerçekleşti.