Etiket: Eğitiminde

  • Bartın Üniversitesi’nin projesiyle İngilizce eğitiminde dijital yetkinlikler arttırılacak

    Bartın Üniversitesi’nin projesiyle İngilizce eğitiminde dijital yetkinlikler arttırılacak

    Bartın Üniversitesi’nin koordinatörlüğünde hazırlanan proje kapsamında 10 farklı üniversiteden öğretim üyelerinin katkılarıyla İngilizce eğitmenlerine dijital öğrenme ile ilgili eğitimler verilecek.

    Bartın Üniversitesi tarafından hazırlanan “21. Yüzyıl İngilizce Öğretmenlerine Dil Becerilerini Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar Eğitimi: Gelenekselden Dijitale” adlı proje TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BIDEB) tarafından “2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı” kapsamında desteklenmeye değer görüldü.

    Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Burcu Şentürk koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek projede, Bartın Üniversitesi’nden akademisyenlerle birlikte Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, İzmir Demokrasi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Ufuk Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğretim üyeleri katkı sunacak.

    “Eğitim sisteminin her aşaması için kapsamlı bilgilendirmeler yapılacak”

    Proje hakkında bilgi veren Dr. Öğr. Üyesi Şentürk, “Günümüzde dijital çağın gerekliliği olarak yabancı dil kullanımı özellikle de İngilizce önemli bir rol oynamaktadır. İş, araştırma, uluslararası iletişim ve kültür değişimi gibi birçok alanda önem kazanan İngilizce, Türkiye’de de erken yaşlardan itibaren eğitim sisteminin her aşamasında kapsamlı bir şekilde öğretilmektedir. İçinde bulunduğumuz yüzyılın koşulları birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim ortamlarında da dönüşümlere yol açmaktadır. Bu dönüşüm, okulların teknolojik altyapısından öğretmen becerilerine kadar birçok öğeyi barındırmaktadır. Bu bağlamda, Bartın Üniversitesi koordinatörlüğünde yapılacak olan kurs etkinliğimiz öğretim görevlilerine 21. yy dil becerilerini ölçme ve değerlendirmede yeni yaklaşımlar hakkında detaylı bilgi vererek günümüzde önemli bir yere sahip olan dil öğretiminde yenilikçi ölçme değerlendirme yaklaşımlarını teşvik etmeyi ve daha etkili dil öğretimi sunmayı amaçlamaktadır” dedi.

    “Alanında önemli akademisyenlerin olduğu bir ekiple çalışmalar sürdürülüyor”

    Dr. Öğr. Üyesi Şentürk, proje kapsamında dil eğitiminde önemli bilim insanlarının bir araya geldiğini de aktararak “Türkiye’nin farklı üniversitelerinden 13 uzman eğitimcinin katkılarıyla üç gün süreli (02-04 Nisan 2021 tarihleri arasında) toplamda 30 oturumdan oluşan ve 30 öğretim görevlisinin katılacağı bir kurs planlanmaktadır. Bu etkinlikte 21. Yüzyılda ölçme ve değerlendirme hakkında genel bir bilgilendirme yapıldıktan sonra farklı dil becerilerine (dinleme, okuma, yazma, konuşma) farklı psikolojik süreçlere ve farklı dil durumlara yönelik detaylı uygulamalı çalışmalar barındıracak bir akış öngörülmektedir” diye konuştu.

    “Ülke olarak hedeflerimize değer katan çalışmalar yapıyoruz”

    Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun ise dijitalleşme ve dil öğrenimi temelinde hazırlanan projenin önemine değinerek “Üniversitemizin ihtisaslaşma alanı olan ‘Akıllı Lojistik ve Bütünleşik Bölge Uygulamaları’ dijitalleşen dünya şartlarının önemi üzerine kurulan bir dizi çalışmaları ifade etmektedir. İçinde bulunduğumuz durum ve yaşadığımız çağ itibariyle değişime ayak uydurmanın başarıya ulaşmak için en önemli etken olduğunu hatırlatmak istiyorum. Diğer bir taraftan Milli Eğitim Bakanlığımızın 2023 eğitim vizyonunda da İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretimi üzerinde durulmuş ve sürecin hem öğretici hem de öğrenen niteliklerinin iyileştirilmesi yönünde hedefler belirlenmiştir. Bu doğrultuda dijitalleşme ve dil eğitimi gibi iki önemli konuyu kapsayan bu projenin oldukça önemli olduğuna inanıyorum. Proje kapsamında emeği geçen tüm iç ve dış paydaşlarımıza teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum” ifadelerini kullandı.

  • Atılım Üniversitesi’nden havacılık eğitiminde çığır açacak adım

    Atılım Üniversitesi’nden havacılık eğitiminde çığır açacak adım

    Sivil havacılık öğrencileri için geliştirilen yazılım ile öğrenciler uçağın içerisindeymiş gibi her parçayı görebilecek. Yazılım hakkında konuşan Prof. Dr. Nafiz Alemdaroğlu, “Uçağın içinde olmadan ve uçağın içine girmeden nerede bir hata oluyorsa o hatanın nedenini ve hangi parçanın değiştirilmesi gerektiğini yazılım sayesinde kolayca öğrenebileceğiz” dedi.

    Atılım Üniversitesi, Akademi için Airbus Yetkinlik Eğitimi projesi kapsamında öğrenciler için çok gelişmiş bir sistem kurdu. Sistem sayesinde, gerçekte var olan bir uçak modelinin tüm görüntüleri 3 boyutlu olarak programa aktarılıyor. Bu program sayesinde, teknik eğitim alan öğrenciler daha sonra gerçekte karşılaşacakları uçağın hangi kısmında hangi parçanın yer aldığını en ufak vidaya kadar görebilecek. Bu sayede öğrenciler zaman ve mekandan bağımsız olarak bu uçakların, bakım ve onarım gerektiren parçalarını görebilecek ve inceleyebilecek. Gerçek bir uçak ile çalışacağı zaman ise bu parçaları eli ile koymuş gibi tespit edip sorunu anında giderebilecek.

    “Önümüzdeki yıl içerisinde bahar dönemi eğitimi için hazır hale getirdik”

    Atılım Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulunda 4 ayrı bölümde eğitim verdiklerini belirten Okul Müdürü Prof. Dr. Nafiz Alemdaroğlu, “Bu aslında bakım ve teknik eğitim için kullanılan bir yazılım esasında. Uçak teknisyenliği eğitimi almak isteyen öğrencilerimize çok büyük yardımı olacak bir yazılım. Airbus’tan aldık biz bunu. Bu yazın başında Airbus’ta çalışmakta olan bir Türk arkadaş, bu yazılımdan bahsetti ve biz yazılımı ve kabiliyetlerini gördükten sonra bu yazılımı elde etmeye çalıştık. Sağ olsun Atılım Üniversitesi Mütevelli Heyeti ve Rektörlüğümüz hemen bu yazılımın alınması için harekete geçtiler. Bu dönem içerisinde de kullanmaya başladık ve şuan da eğitimlerini alıyoruz. Ama yani bu önümüzdeki yıl içerisinde bahar dönemi eğitimi için hazır hale getirdik. Dolayısıyla önümüzdeki dönem itibariyle bu yazılımı kullanmaya başlayacağız” şeklinde konuştu.

    “Uçağın içine girmeden yazılım sayesinde kolayca öğrenebileceğiz”

    Uçak bakım onarım teknikeri olacak öğrenciler için, yazılımın büyük kolaylık sağlayacağının altını çizen Prof. Dr. Nafiz Alemdaroğlu, “Yazılımın önemli faydası şu olacak; uçağın üzerine gitmeden ya da uçağın yanında olmadan bu yazılım vasıtasıyla uçağın içerindeki hem mekanik, motor gövde ve benzeri parçalarını ve elektrik elektronik parçaların tamirlerinin yapılabileceği bir yazılım. Dolayısıyla uçağın içinde olmadan ve uçağın içine girmeden nerede bir hata oluyorsa o hatanın nedenini ve hangi parçanın değiştirilmesi gerektiğini yazılım sayesinde kolayca öğrenebileceğiz” diye konuştu.

    “Bu yazılım yeni bir çığır açacak bizim teknisyenlik eğitimimizde”

    Yazılımda yer alan uçak modellerinin birebir gerçekte yer alan uçak modelleri olduğunu, bu sayede öğrencilerin bu uçakları mezun olmadan önce tanıma imkanına kavuştuklarını belirten Prof. Dr. Alemdaroğlu, “Bu yazılım Airbus-320 ve Airbus-350 uçaklarının bakımları için kendilerinin kullandığı bir yazılım esasında ve bu yazılımı yurt dışında alan ilk üniversitelerden bir tanesiyiz biz de. Uçağın bütün parçaları ve tüm elektronik donanımları bu yazılımın içerisine monte edilmiş durumda, dolayısıyla biz istediğimiz parçaya, istediğimiz elektronik donanıma ulaşabiliyoruz bu yazılım vasıtasıyla. Dolayısıyla bu yeni bir çığır açacak bizim teknisyenlik eğitimimizde. Öğrencilerimiz uçağın içine girmeden bu parçaların nasıl değiştirileceğini ve nasıl çalıştırılacağını gayet rahat bir şekilde öğrenebilecekler” ifadelerini kullandı.

    “Bir adaptasyon süreci gerektirmeden öğrencilerimiz iş hayatına atılabilecekler”

    Yazılım sayesinde, öğrencilerin uçakları tanıdıkları için iş hayatında adaptasyon sıkıntısı çekmeyeceklerini vurgulayan Alemdaroğlu, “Bizim öğrencilerimiz bu yazılım sayesinde, mezun olduklarında Türk Hava Yolları veya diğer bakım kuruluşlarında ya da yurtdışında herhangi bir bakım kuruluşuna girdiklerinde ilave bir eğitime gerek duymadan Airbus-320 ya da Airbus-350 uçaklarının bakımında çok rahat görev alabilecekler. Yani öğrencilerimizin mezun olduktan sonra profesyonel alana girmeleri çok çok rahat olacaktır. Çünkü uçağı ve uçağın parçalarını tanıyorlar. Dolayısıyla bir adaptasyon süreci gerektirmeden öğrencilerimiz iş hayatına atılabilecekler” açıklamasında bulundu.

    “Bu bizim için artırılmış gerçeklik öncesi ön hazırlık”

    Bu yazılımın bir başlangıç olduğunu kaydeden Alemdaroğlu, “Bu aslında artırılmış gerçekliğin ön hazırlığı bizim için. Bundan sonra yapacağımız aşamada, Airbus ile de aynı şeyleri konuşuyoruz; bu noktadan sonra artırılmış gerçeklik gözlükleri ile bakım mühendisi olmaya aday olacak öğrencilerimiz” sözleri ile gelecek planlarını da aktardı.

  • Çocuklar, online yabancı dil eğitiminde eğlenerek öğreniyor

    Çocuklar, online yabancı dil eğitiminde eğlenerek öğreniyor

    12 yaş arasındaki çocuklara, video konferansla alanında uzman psikolog ve eğitmenler tarafından Türkçe, İngilizce, Almanca ve Arapça dersleri veriliyor.

    Toroslar Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, çocukların evde kaliteli vakit geçirmeleri amacıyla gerçekleştirilen online eğitimler, “Farklı Dillerde Konuşarak Öğreniyorum” etkinliği ile devam ediyor. Toroslar Kadın ve Çocuk Danışma Merkezinin yürüttüğü uzaktan eğitim platformunda 6-12 yaş arasındaki çocuklar, video konferans aracılığıyla derslere katılarak Türkçe, İngilizce, Almanca ve Arapça dillerini alanında uzman psikolog ve eğitmenler eşliğinde öğreniyor.

    Kontrollü sosyal hayat kuralları çerçevesinde gerçekleştirilen etkinliğin ilk yabancı dil eğitimi ise İngilizce oldu. Verilen eğitimde çocuklar, yaşıtlarıyla birlikte İngilizceyi konuşarak öğrenme ve geliştirme fırsatı buluyor.

    Haftanın 4 günü online yabancı dil eğitimi verilecek

    Çocukların, özgüvenlerini arttırmak, beyin gelişimlerini ve yeteneklerini desteklemek, yabancı dile olan ilgilerini uyandırmak amacıyla online olarak yapılan etkinliğe çocuklar, bir ay boyunca her pazartesi, salı, çarşamba ve perşembe günleri saat 14.00’te zoom uygulaması üzerinden katılabilecek.

    Online dil eğitimlerinden duydukları memnuniyeti dile getiren aileler, çocuklarının yaz tatilini verimli bir şekilde değerlendirmelerine olanak sağlayan Toroslar Belediye Başkanı Atsız Afşın Yılmaz’a teşekkür ederek, uzmanlar eşliğinde verilen bu eğitimler sayesinde çocuklarının yetenek ve eğilimlerini değerlendirme fırsatı bulduklarını ifade ettiler.

    “Her çocuk bizim için özel”

    Toroslar Belediye Başkanı Atsız Afşın Yılmaz ise her çocuğun özel olduğuna ve yeteneklerinin keşfedilmesi gerektiğine dikkat çekerek, “Eğitim, her zaman önceliğimiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin yeteneklerine göre ilgilerinin keşfedilmesini de önemsiyoruz. Toroslar Belediyesi olarak bu noktada çocuklarımızın her zaman yanındayız. Özellikle geçirdiğimiz bu zor dönemde onların psikolojik olarak etkilenmemeleri adına da destek oluyoruz. Toroslar Kadın ve Çocuk Danışma Merkezimizde uzman psikologlarımız eşliğinde online olarak başlattığımız Farklı Dillerde Konuşarak Öğreniyorum etkinliği ile de çocuklarımızın yabancı dili severek öğrenmelerini amaçladık. Çocuklarımızın bu konuda daha fazla pratik kazanmalarını istiyoruz. Bu çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

  • Kompozit eğitiminde ilk sertifikalar verildi

    Kompozit eğitiminde ilk sertifikalar verildi

    Balıkesir’in Bandırma On Yedi Eylül Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu bünyesinde başlatılan Kompozit Üretim Eğitimi’ne katılan kursiyerlere belgeleri verildi.

    Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Gemi İnşaatı Programı ile Güney Marmara Kalkınma Ajansı işbirliğinde yürütülen “Gençler İçin Yeni Bir Pencere” projesi kapsamında CTP ve kompozit üretimi eğitimi verildi.

    Doç. Dr. Celalettin Yanık’ın öncülüğünde ve Öğretim Görevlileri, Serkan Yüksel, Deniz Güneş, Onur Saylan ve Metin Akbulut yürütülen proje kapsamında CTP Kompozit Ürün ve Kalıp üreten 600 bin TL değerinde bir atölye kurularak, eğitim düzenlendi.

    Eğitimler hakkında açıklamalarda bulunan Proje Koordinatörü Doç Dr. Celalettin Yanık, 40’ar saatlik 5 grup halinde düzenlenen eğitimlere Gemi İnşaatı programında bulunan 50 öğrenci, Denizcilik Fakültesi’nde çalışan 15 Eğitimci ve 15 sektör çalışanının katıldığını ifade etti. Yanık, ’’Son yıllarda ülkemiz sanayi ve işletmelerin karşılaştıkları en büyük sorun çalıştıracak nitelikli eleman bulamayışıdır. Nitekim iş gücüyle beyin gücünün beraber yol aldığı büyüme odaklı ekonomide, ülkemiz her yıl binlerce üniversite mezunu verirken nitelikli eleman sayısı geride kalmaktadır. Nitelikli eleman sıkıntısına kalıcı çözüm için mesleki ve teknik eğitimin gençlerin potansiyellerini gerçekleştirmelerine katkıda bulunacak, işletmelerin nitelikli eleman gereksinimini karşılayacak ek önlemler bu konuda ülkemize katma değer kazandıracaktır. Projemizin temel ekseni meslek eğitiminin niteliğini artırmak okul ve özel sektör arasında ki köprüye katkı sağlamaktır” dedi.

    Mesleki eğitim kurumlarının teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi gerektiğinin altının çizen Doç. Dr. Yanık, “Güçlü bir ulusal ekonomi için üniversite sanayi işbirliği her alanda kesintisiz sürdürülmesi gereken bir zorunluluktur. Üniversite-sanayi işbirliği ile sanayide yaşanan yetişmiş ara eleman sıkıntısına etkin çözümler üretilebilecek ve imalat sektöründeki olumsuzluklar giderilebilecektir. Cam Elyaf takviyeli plastik (CTP), ortam koşullarına dayanıklı, esnek ama yeterli mekanik dayanıma sahip olmayan plastik ile yüksek mekanik dayanımlı cam elyafının bir araya getirilmesi ile elde edilen üstün nitelikli bir kompozit mühendislik malzemesidir. Bu malzemenin ham maddesi, know-how, kalıpları ve üreticileri yerli olup cam elyafının en önemli girdisi olan bor da yerlidir. CTP malzemenin kullanım alanları gemi inşası, otomotiv, taşıma, inşaat, elektrik-elektronik, şehir mobilyaları, savunma sanayi ve tüm imalat sanayi sektörleridir. Güney Marmara Kalkınma Ajansı’nın Mesleki Eğitimi Geliştirme Mali Destek Programı amaçlarına kurumumuzun faaliyet alanı çerçevesinde katkı yapmayı ve bu katkıyı gelecekte de geliştirerek sürdürmeyi amaçlayan proje kapsamında CTP-kompozit ürün ve kalıp üreten bir 600.000 TL değerinde bir atölye kurulmuş ve ürün dizaynı, malzeme ve iş güvenliği, CTP ürün ve kalıpçılık eğitimi düzenlenmiştir. 40’ar saatlik 5 grup halinde düzenlenen eğitime, Bandırma Meslek Yüksekokulu Gemi İnşaatı Programında eğitim gören 50 öğrenci, denizcilik okullarında çalışan 15 eğitimci ve 15 sektör çalışanı katılmış ve sertifika almaya hak kazanmıştır’’ dedi.

    Daha sonra eğitimi başarıyla tamamlayan öğrencilere sertifikaları dağıtıldı.

  • Öğretmenler kodlama eğitiminde

    Ordu’nun Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen, DOKA 2018 Yılı Teknik Destek Programı “Robotik ve Kodlama Eğitimi Projesi” kapsamında öğretmen eğitimlerinin 2. bölümü gerçekleşti.

    Eğitimlere ilçede görev yapan 24 öğretmen katılırken eğitimler Şehit Zafer Özdeniz İlkokulu bünyesinde bulunan Kodlama Atölyesinde verildi. Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, “Yürütülen Fatsa Kodluyor Projesi kapsamında DOKA Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’na 2018 yılı teknik destek programı kapsamında Robotik ve Kodlama Eğitimi Projesi Ekim 2018 tarihinde imzalanan protokol gereği 40 öğretmenin Robotik ve Kodlama Eğitici Eğitimi başladı. Bu proje kapsamında bir firma tarafından verilen 21 saatlik kurslar sonunda öğretmenlerimize sertifika verilecek olup, öğretmenler bu belgeleriyle okullarında bu kursları açabilecekler” denildi.

    Eğitim sonunda katılımcılara sertifikaları verildi.