Etiket: Eğitimi

  • OMÜ’lü hazırlık öğrencileri yabancı dil eğitimi kalitesinden memnun

    OMÜ’lü hazırlık öğrencileri yabancı dil eğitimi kalitesinden memnun

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu’nca yapılan (YDYO) 2020-2021 ara dönem Yabancı Dil Yeterlik Sınavı’na yüz yüze katılarak performanslarını gösteren OMÜ’lü hazırlık öğrencileri, eğitim-öğretim kalitesinden duydukları memnuniyeti Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Batuk ile paylaştı.

    OMÜ YDYO Müdürü Prof. Dr. Nalan Kızıltan’ın rehberliğinde Rektörlüğü ziyaret eden İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İngilizce İktisat Bölümü hazırlık öğrencileri Arifcan Karakaya ve Müberra Kabaklı’yı Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Batuk, makamında konuk etti. Sınava bizzat katılıp yetkinliklerini test eden İngilizce İktisat Bölümü öğrencileri Arifcan Karakaya ile Müberra Kabaklı, ilk dönem boyunca çevrim içi eğitim süresince aldıkları yabancı dil eğitiminin kalitesinden memnun olduklarını vurgularken mesleki anlamda da kendilerini gerçekleştirebilecekleri bir ortamın içinde bulunmaktan gurur?duyduklarını dile getirdiler.

    “Tek tercihim OMÜ idi”

    Gazi Üniversitesinden OMÜ’ye geldiğini söyleyen Arifcan Karakaya, İngilizce eğitim dolayısıyla İktisat Bölümünü seçtiğine işaret ederek “Ben OMÜ’ye tek tercih yaparak geldim. Çünkü araştırmalarım ve kişisel özelliklerim itibarıyla eğitim göreceğin yerin OMÜ olduğuna karar verdim. İlk dönemi geride bıraktık ve bu zorlu süreçte gerek öğretim elemanı kalitesi ve gerekse hoca-öğrenci ilişkisi yönünden çok memnun olduğumu rahatlıkla söyleyebilirim. Şu an İngilizcede belli bir seviyeye gelmemde hocalarımın çok büyük bir katkısı oldu. İlk dönemi cevrim içi olarak tamamladık. Ama umut ediyoruz ki ikinci dönem yüz yüze eğitime geçeriz. Çünkü uzaktan eğitim her ne kadar iyi bir sistem olsa da eksik kaldığımız yönler oluyor. Bu eksiklikleri, nitelikli hocalarımla bire bir tamamlamak istiyorum ve umarım öyle olur. Başta Sayın Müdürümüz Prof. Dr. Nalan Kızıltan ve emektar bütün hocalarıma içtenlikle saygı ve sevgilerimi sunuyorum” dedi.

    OMÜ’nün birçok üniversiteden daha fazla artısı olduğuna dikkat çeken Müberra Kabaklı da düşüncelerini “Üniversitemiz, kampüs olarak birçok üniversiteye fark atacak güzelliklere sahip ve bu yönüyle çok şanslı olduğumuzu vurgulamalıyım. Diğer bir avantaj da Üniversitedeki eğitmenlerimiz ki onları yakından tanımak ve içtenliklerini görmek bizleri çok mutlu etti. Bize karşı tavırları çok yapıcı ve cesaret verici. Cevrim içi derslerden de fazlasıyla memnunuz. Herkesin OMÜ’nün bu güzel kampüsünü gözleriyle görmesini isterim” şeklinde ifade etti.

    Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Batuk ise öğrencilere nazik ziyaretleri ve övgüleri için teşekkür ederek, yabancı dildeki eğitimin işlevselliğini arttırıp, akademik kaliteyi yakalamanın başarının anahtarı olduğuna işaret ederek günümüzdeki rekabetçi atmosferde OMÜ olarak bu hedefe odaklandıklarını kaydetti.

  • HKÜ’den öğrencilere profesyonel cv hazırlama eğitimi

    HKÜ’den öğrencilere profesyonel cv hazırlama eğitimi

    Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Kariyer Merkezi tarafından video konferans yöntemiyle düzenlenen “Özgeçmiş Hazırlama Eğitimi ve Yetenek Kapısı Tanıtımı” programında öğrencilere, profesyonel özgeçmiş (CV) hazırlamanın püf noktaları anlatıldı.

    Profesyonel ve doğru bir özgeçmiş hazırlamanın öneminin anlatıldığı programa öğrencilerin ilgisi yoğun oldu. Çevrimiçi gerçekleştirilen etkinlikte katılımcılar, Eğitim Fakültesi Arş. Gör. ve Kariyer Merkezi Sorumlusu Ahmet Ayaz ve Kariyer Merkezi’nden Sevda Gül Gündüz tarafından bilgilendirildi.

    Doğru özgeçmişin hazırlanması

    Programın moderatörlüğünü yapan Arş. Gör. Ahmet Ayaz katılımcılara, özgeçmiş hazırlamanın ne olduğu ve doğru bir özgeçmişin nasıl hazırlanacağı konusunda dikkat edilmesi gereken noktaları anlattı. Doğru bir özgeçmişin hazırlanması konusunda izlenmesi gereken adımları örneklerle anlatan Ayaz, hazırlanan özgeçmişin, iş, staj ve eğitim başvurularında doğru kullanılmasından bahsederken, disiplinli ve planlı çalışmanın da öne çıkarılması gerektiğini vurguladı.

    “mbs.hku.edu.tr” Cv hazırlama ve iş bulma konusunda etkili

    HKÜ Kariyer Merkezinden Sevda Gül Gündüz ise CV hazırlamanın gerekliliklerinden ve püf noktalarından bahsetti. mbs.hku.edu.tr adresinde servis veren HKÜ Mezun Bilgi Yönetim Sistemi’nin CV hazırlama ve iş bulma konusunda da yol gösteren bir sistem olduğunu ifade eden Gündüz, uygulamaya kayıt olma sürecini ve izlenmesi gereken adımları uygulamalı olarak anlattı. Sevda Gül Gündüz, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan Yetenek Kapısı Platformunun da kariyer danışmanlığı ve doğru CV hazırlama konusunda yardımcı olacak bir uygulama olduğu konusuna dikkat çekti.

    Özgeçmiş hazırlama konusunun detaylı olarak anlatıldığı programda; öğrencilerin özgeçmiş oluşturma ve Yetenek Kapısı ile ilgili tüm soruları cevaplandırıldı.

  • Isparta’da 3 bin 579 kişiye narkotik eğitimi verildi

    Isparta’da 3 bin 579 kişiye narkotik eğitimi verildi

    Isparta’da ‘En İyi Narkotik Polisi Anne’ ve ‘Narkorehber’ projeleri kapsamında 3 bin 579 kişiye madde bağımlılığı ve narkotik eğitimi verildi.

    İçişleri Bakanlığı’nca başlatılan ve Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı koordinesinde 81 ilde hayata geçirilen “En İyi Narkotik Polisi Anne” ve “Narkorehber” projesi kapsamında; uyuşturucuyla mücadelede farkındalık oluşturma, bilinçlendirme ve vatandaşların sürdürülen mücadeleye aktif katılımının sağlanması amacıyla eğitimler veriliyor. Bu kapsamda Isparta’da 22 yaş ve üzeri vatandaşlara İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü Tubim Büro Amirliği görevlilerince, 1 Ocak 2020 -21 Ocak 2021 tarihleri arasında Covid-19 tedbirleri kapsamında gerekli önlemler alınarak yüz yüze ve uzaktan toplam 84 eğitim faaliyeti gerçekleştirildi.

    Eğitimlerde 2 bin 102 öğretmen, 428 öğrenci velisi, 171 kamu görevlisi, 211 özel güvenlik görevlisi, 197 emniyet mensubu, 158 halk eğitim kursiyeri, 55 Aile Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü personeli ve 257 kredi ve yurtlar kurumu personeli olmak üzere toplam 3 bin 579 kişiye eğitim verildi.

    Proje kapsamında kent merkezinde bulunan 69 okulda öğretmen ve velilere yönelik eğitim faaliyeti yapılırken, il merkezi ve ilçelerde bulanan diğer okullara ilişkin eğitim planlamalarına devam edildiği belirtildi.

    Öte yandan kentin farklı noktalarında 6 Narko-Nokta standı açılırken, buralarda toplam 652 kişiye madde bağımlılığıyla mücadele konusunda broşür dağıtıldı.

  • Zeytinburnu Kültür Sanat Merkezi’nde şan eğitimi aldı, konservatuarı kazandı

    Zeytinburnu Kültür Sanat Merkezi’nde şan eğitimi aldı, konservatuarı kazandı

    Hedefi Neşet Ertaş gibi bir sanatçı olmak olan Tolunay Kaygusuz’un Zeytinburnu Kültür Sanat Merkezi’yle başlayan müzik serüveni, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda başarıyla devam ediyor.

    İstanbul Zeytinburnu’nda doğup büyüyen 21 yaşındaki Tolunay Kaygusuz, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı 3’üncü sınıf öğrencisi. Kaygusuz’un küçük yaşlardan beri müziğe olan merakını eğitim hayatına taşıması ise, Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi’yle başladı. Zeytinburnu Endüstri Meslek Lisesi’nde eğitim aldığı ilk yıllarda bir konservatuara gitmesi gerektiğini kafasına koyan genç yetenek, “Bu işe bir yerlerden başlamalıyım” dedi. O sıralarda Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi’nde verilen ücretsiz ‘şan eğitimi’ derslerinden haberdar olur olmaz merkezin yolunu tuttu. Lise döneminde müzik derslerine aralıksız devam eden Tolunay Kaygusuz, burada aldığı eğitimle konservatuarın yetenek sınavlarını başarıyla kazandı.

    “İkinci bir Neşet Ertaş gelecekse o ben olayım”

    “Konservatuarı kazanmamda Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi’nin rolü çok büyük” diyen Kaygusuz’un ilgi alanı ise Türk Halk Müziği. Çocukluğundan beri Neşet Ertaş hayranı olan genç müzisyenin kariyerindeki en büyük hedefi, onun gibi bir sanatçı olmak. Yaklaşık 8 senedir Anadolu ezgilerini hem çalıp hem de seslendiren Kaygusuz, “Benim normalde asıl hedefim büyük bir sanatçı olabilmek. Neşet babayla büyüdüm. Hep onu örnek aldım. Bir gün ünlü bir sanatçı olabilirsem ikinci Neşet Ertaş ben olayım istiyorum” dedi.

    Halen Zeytinburnu’nda ikamet eden Tolunay Kaygusuz, fırsat buldukça Zeytinburnu Kültür Merkezi’nde hocalarıyla derslere katılıyor. Konservatuarın yetenek sınavlarının oldukça zor olduğunu söyleyen genç yetenek, “Konservatuar öncesi müzikle ilgiliydim ancak nota anlamında pek bir şey bilmiyordum. Yetenek sınavlarında zor konular vardır. Tek başıma başa çıkamayacağımı anlayınca destek almam gerekiyordu. Ve o desteği Zeytinburnu Kültür Sanat Merkezi’ndeki hocalarımdan aldım. Fırsat buldukça halen ziyaretlerine gidip, pratik yapmaya devam ediyorum. Bugün Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi’nin vermiş olduğu eğitimler neticesinde başarıyla yoluna devam eden benim gibi birçok genç yetenek var. Bu yolda bizleri yalnız bırakmayan hocalarımıza teşekkür ederim” diye konuştu.

  • Belediye personellerine çocuk hakları eğitimi verildi

    Belediye personellerine çocuk hakları eğitimi verildi

    İzmit Belediyesi ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu işbirliği ile yürütülen proje kapsamında, İzmit Belediyesi personellerine yönelik ’Çocuk Katılımı ve Çocuk Hakları Eğitimi’ düzenlendi.

    Çocukların korunma, eğitim ve gelişim desteğinin yanı sıra toplumsal yaşama katılım haklarının sağlanması konusunda UNİCEF ile işbirliği yapan İzmit Belediyesi, belediye personellerine yönelik Çocuk Katılımı ve Çocuk Hakları Eğitimi düzenledi. Çocuk odaklı yerel yönetimin güçlendirilmesine yönelik çalışma planı geliştirmek ve personeli bu anlamda desteklemek amacıyla hazırlanan eğitime, İzmit Belediyesinin tüm müdürlüklerinden personeller katılım sağladı.

    Video konferans üzerinden yapılan eğitim, UNİCEF Ergen Gelişimi ve Katılımı Program Sorumlusu Nilgün Çavuşoğlu ve Sosyal Politikalar Sorumlusu Hayriye Görkem Güneri tarafından gerçekleştirildi. Eğitimde; çocuk dostu belediyeciliğin yapıtaşları, çocukların ihtiyaçlarına yönelik program ve politikalar tasarlama, çocukların oyun ve gelişim haklarına erişimini sağlama, çocuk dostu mekanlar oluşturma, şehir genelinde çocuk strateji belirleme, çocuk haklarının bilinmesi, çocuk etki değerlendirilmesi, Türkiye’de çocuk haklarından sorumlu ana kurumlar ve çocuk katılımı gibi konulara değinildi.