Etiket: Eğitimden

  • Radikal Eğitim’den eğitimcilere tavsiyeler

    Radikal Eğitim’den eğitimcilere tavsiyeler

    Eğitim yöneticilerinin okulda geçen süreyi nasıl düzenleyeceğine dair tavsiyelerde bulunan Özel Radikal Okulları Buca Kampüs Müdürü Mehmet Öztürk, “Artık okullarda öğrenmeyi öğretmek, beynimizi daha iyi kullanmak için düşünmeyi öğreten dersler, eğitimler yapmamız gerekmektedir” dedi.

    Özel Radikal Okulları Buca Kampüs Müdürü Mehmet Öztürk, eğitim yöneticilerinin okulda geçen süreyi nasıl düzenleyeceğine dair önerilerde bulundu. “Artık okullarda öğrenmeyi öğretmek, beynimizi daha iyi kullanmak için düşünmeyi öğreten dersler, eğitimler yapmamız gerekmektedir” diyen Öztürk “Okulda öğretime ayrılan sürenin artırılmasının öğrenme üzerinde etkisi vardır. Bir öğrencinin öğrenme için harcadığı toplam süre içinde okulda ders saatleri içinde harcanan sürenin payı arttıkça öğrencinin başarı düzeyi de artmaktadır. Peki, okulda öğretime ayrılan sürenin etkisi hep olumlu mu olmaktadır? Ne yazık ki bu her okulda ve her zaman aynı olmamaktadır. Çünkü eğitimde verimlilik öğretimin, öğretmenin, kullanılan araç, gereç, yöntem ve tekniklerin niteliğine, okulun örgütsel yapısına, okulun günlük öğretim süresinin dışında düzenlediği içerik çeşitlendirme ve zenginleştirme, akademik destek veya telafi programlarının yapılıp yapılmadığına son olarak da öğrencilerin sosyoekonomik özellikleri gibi değişkenlere bağlıdır. Bu saydıklarımız tam ise öğretim süresinin artırılması ile öğrencilerin akademik başarı düzeyi anlamlı şekilde yükseltilebilir. Böylece istenilen bilgi, beceri ve davranışların kazanılması öğretim süresinin etkili kullanımıyla olanaklı hale gelebilir. Tabii burada ders içinde meşgul olunan sürenin nasıl kullanıldığı da ayrı bir önem kazanmaktadır, yani öğrencilerin öğretim amacıyla hazırlanmış materyallerle veya sunumla ilgilendikleri, meşgul oldukları süre önem kazanmaktadır” ifadelerini kullandı.

    Öğretime ayrılan sürenin artırılması

    Okulda öğretime ayrılan sürenin artırılması ile öğrencilerde hangi değişikliklerin gerçekleşmesinin beklendiğini anlatan Öztürk, şöyle devam etti: “Okulda öğrencinin tam gün eğitim sonrasındaki sürenin artması, okul tarafından yapılacak programlı kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler, müze gezileri yapılması yanı sıra kütüphaneler de daha fazla zaman geçirilmesi, akademik destek programlarına daha fazla yer verilmesi gibi sonuçları getirecektir. Okulda geçirilen bu sürenin artırılması sadece öğrencilerin öğrenmesini çoğaltmakla kalmayacak aynı zamanda ailelerin, çocuklarının boş zamanları ile ilgili kaygılarının giderilmesini sağlayacak ve öğrencilerin yaşam becerilerini artıracaktır. Bu durum öğrencinin toplumsal sorumluluk alabilmesini sağlayacak, öğrencide karakter gelişimi ve aile bağlılığı, ülke sevgisi gibi birçok kazanım sağlayacaktır.”

    Okulda ders, başarı getiriyor

    Öğrencinin evde mi okulda mı ders çalışırsa daha başarılı olup olmayacağı sorusunu yanıtlayan Öztürk, şöyle konuştu: “Araştırmalar, etkili öğrenmenin okulda ve ders saatleri içinde gerçekleştiğini göstermektedir. Yapılan bir araştırmanın sonuçları çok ilginçtir. Öğretim süresi ile ilgili olarak sınıfta ders yapılırken geçirilen öğretim süresi ve okul bitiminden sonra bireysel ders çalışma sürelerinin toplamı içinde sınıfta ders yapılırken geçirilen sürenin oranı yükseldikçe öğrencilerin PISA (2) performansının da yükselme doğrultusunda ilerlediği gözlenmiştir. Ayrıca okullarımızda öğretime ayrılan sürenin artırılması sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin öğrenme düzeyinin geliştirilmesine bu öğrencilerin öğrenme eksiklerinin giderilmesine çok olumlu etki etmektedir.”

  • Ersoy: “Öğrenciler eğitimden uzak kalmadı”

    Ersoy: “Öğrenciler eğitimden uzak kalmadı”

    Terme İlçe Milli Eğitim Müdürü Özer Ersoy, Kovid-19 salgını sürecinde öğrencilerin eğitim-öğretimden uzak kalmaması adına pek çok faaliyet gerçekleştirdiklerini söyledi.

    Terme Eğitim-Bir-Sen İlçe Temsilcisi Murat Aydın ve Yönetim Kurulu Üyeleri, İlçe Milli Eğitim Müdürü Özer Ersoy’u makamında ziyaret ederek, uzaktan eğitimin mevcut durumu hakkında istişarede bulundu.

    “Öğrenciler eğitimden uzak kalmadı”

    Uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili bilgi veren İlçe Milli Eğitim Müdürü Özer Ersoy, “Kovid-19 salgını nedeniyle 13 Mart 2020’den sonra yüz yüze eğitim faaliyetlerimiz sürekli kesintiye uğradı. Biz de bu süreçten sonra öğrencilerimizin eğitim öğretimden uzak kalmaması adına pek çok faaliyet gerçekleştirdik. EBA Canlı Ders Uygulaması hayata geçene kadar derslerimizi uzaktan eğitim platformunda gerçekleştirdik. Online programın nasıl kullanılacağı ile ilgili mobil cihazlar ve bilgisayar için ayrı ayrı kılavuzlar hazırladık. 2019-2020 yılının 2. döneminde 8. sınıflara 7 adet, 12. sınıflara 4 adet online deneme sınavı uyguladık. Sınav sonuçlarını aynı gün içinde öğrencilere ulaştırarak geri dönüş sağladık” dedi.

    Tablet sayısı 490

    Öğrencilerin uzaktan eğitime erişim durumuyla ilgili bilgi veren Ersoy, “Sınıf Tam Öğretmenim Kampanyası kapsamında Terme Kaymakamımız Murat Zadeleroğlu ve Belediye Başkanımız Ali Kılıç’ın destekleriyle 246 tablet dağıttık. Bu hafta 176 adet tablet elimize ulaştı okullara teslim etmeye başladık. Ayrıca Terme Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı 77 öğrencimize 1000’er Türk Lirası tablet desteği sağlayacak. Bu sayı toplamda 490 ulaşacak” diye konuştu.

    Murat Aydın ise sendika olarak ilçe müdürlüğünün yaptığı başarılı çalışmaları yakından takip ettiklerini söyledi.

  • Yıldız: “Öğrencilerin yüzde 66’sı uzaktan eğitimden mahrum”

    Yıldız: “Öğrencilerin yüzde 66’sı uzaktan eğitimden mahrum”

    Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Hamdi Yıldız, yaptıkları anket sonucunda Samsun il genelinde 90 bin (yüzde 34) öğrencinin uzaktan eğitimden faydalandığını, 175 bin (yüzde 66) öğrencinin ise uzaktan eğitimden mahrum kaldığını söyledi.

    “Uzaktan eğitime erişimde yaşanan sorunlar” üzerine Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şubesi tarafından bir anket düzenlendi. Ankete 83 bin 277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. Anketin sonucunun açıklanmasının ardından Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Hamdi Yıldız açıklamalarda bulundu.

    Anketin sonucunu değerlendiren Hamdi Yıldız, “Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Şube olarak düzenlediğimiz ‘Uzaktan Eğitime Erişim ve Online Sınavlarla’ ilgili anketimiz sonuçlandı. Anketimize 83 bin 277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. En önemli sorulardan biri olan ‘kaç öğrencinin uzaktan eğitime eriştiğinin’ cevabı ise yüzde 34. Örgün eğitime devam eden 265 bin öğrenci sayımızı göz önüne alırsak şu anda il genelinde 90 bin öğrencimiz uzaktan eğitimden faydalanırken, 175 bin öğrenci, yani öğrencilerin yüzde 66’sı bu eğitimden mahrum kalmaktadır” dedi.

    “Online sınavlarda da durum farklı değil, sınavlar online girişler offline”

    Başkan Hamdi Yıldız, online sınavlarla ilgili olarak da, “Ankete katılanların yüzde 52.7’si yapılan sınavları güvenilir ve geçerli bulmadığı yönünde görüş beyan etmiştir. Online sınava katılanlardan uzaktan eğitime katılım sağlayan yüzde 34’lük kesim, uzun süreli uzaktan eğitim derslerinin sınava girme isteğini azalttığı, sınavın hafta içi ders saatleri sonrasında olması girişi azaltan etkenlerden olduğunu, TYT ve LGS gibi sınavların yüz yüze yapılacağı bir zeminde deneme sınavlarının online yapılması ve sınav sorularının paylaşılıyor olmasının da sınava olan cazibeyi ortadan kaldırdığını, altyapının yetersizliği, öğrencilerin soruları cevaplarken sistemin takılması, sınav devam ederken düşülmesi sınava girişleri daha da azalttığı görüşünü savunmaktadırlar. Günde 8-10 saat uzaktan eğitime erişme çabası veren öğrencilerin bunun üzerine bir de dijital ortamda sınava girmeye zorlanması milli eğitim müdürlüğünün öğrencilerin akademik yönden gelişiminden ziyade sayılar üzerinden alınacak sonuç odaklı bir çalışma görüntüsü vermektedir. Gerçekleri görmezden gelen bu yaklaşım her zaman olduğu gibi reklam kokmaktadır” diye konuştu.

    “Erişim cep telefonları ile sağlanıyor”

    Erişimin en çok cep telefonları üzerinden sağlandığına da değinen Başkan Yıldız, “Öğrencilerinizin ’uzaktan eğitime erişimi hangisi ile gerçekleşmektedir’ sorusuna velilerimizin verdiği cevaba göre, öğrencilerimizin yüzde 72’lik çoğunluğu uzaktan eğitime cep telefonlarını kullanarak katılmaktadır. Çocuklarımız yüzde 19 oranında ise bilgisayar kullanarak uzaktan eğitim faaliyetlerini yürüttüklerini ifade etmişlerdir. Yüzde 8’lik kısmın tableti var ve TV/uydu ise an az kullanılan erişim aracıdır. Dolayısıyla öğrencilerimizin büyük çoğunluğu maalesef cep telefonlarıyla derslere katılmaya çalışmaktadır. Bu durumun da ne kadar verimli olduğunu kamuoyunun takdirine bırakıyoruz. Öğretmen ve idarecilerimiz pandemi sürecinde bakanlığımız tarafından uygulanan uzaktan eğitim çalışmalarının kısmen faydası olduğunu düşünüyorlar. Anketimiz katılımcılarının yüzde 66’sı böyle düşünürken yüzde 6,3’ü bu faaliyetlerin hiçbir faydası olmadığı kanaatinde. Katılımcıların yüzde 27’lik kısmının bu konuda düşüncesi olumlu yönde” ifadelerini kullandı.

    Öğretmenlerin kullandığı çevrimiçi programlar hakkında da konuşan Yıldız, şunları söyledi:

    “Öğretmenlerimizin yüzde 61’lik kısmı uzaktan eğitim faaliyetlerini bakanlığımızın EBA platformu üzerinden yürüttüklerini ifade etmekteler. Yüzde 39’luk kısım ise Zoom gibi programlar kullanarak öğrencileriyle uzaktan eğitimini gerçekleştirmektedirler. Okul yöneticilerimize sorulan bir soruya göre de çocuklarımızın yarıdan az kısmı (yüzde 49) ancak gereğince uzaktan eğitim erişmektedir. Erişim oranı okulun bulunduğu ilçe merkezi ya da mahalleye göre değişmektedir. Kırsal bölgeleri fazla olan ilçelerimizde katılım oranı daha da düşmektedir.”

  • Acil Tıp Teknisyenleri eğitimden geçti

    Acil Tıp Teknisyenleri eğitimden geçti

    Afyonkaarahisar’da 112 Acil Sağlık Hizmetleri Merkezi’de görevli Acil Tıp Teknisyenlerine (ATT) yönelik düzenlenen EYAD Eğitimini başarıyla tamamlayanlara sertifikaları verildi.

    Afyonkarahisar’da Acil Sağlık Hizmetleri Başkanlığınca düzenlenen EYAD eğitimi başarıyla tamamlandı. Kurs birincisi olan Acil Tıp Teknisyenleri Damla Topçu’nun sertifikası Acil Sağlık Hizmetleri Başkan Yardımcısı Dr. Hakan Güdücü tarafından verildi. Başarılı olan diğer personellere ise sertifikaları İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Gülsüm Ateş Doğan ve eğitmenler tarafından verildi.

  • Milli Eğitim’den kan bağışı seferberliği

    Milli Eğitim’den kan bağışı seferberliği

    Cumhuriyet’in 97. yılında Atakum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kan bağışı seferberliği başlattı.

    Cumhuriyet’in 97. yılı ve pandemi nedeniyle azalan kan stoklarına dikkat çekmek amacıyla Atakum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kızılay ile iş birliğiyle kan bağışı etkinliği düzenlendi. Bağışçılar Atakum Çobanlı İskelesi’nde bulunan Kızılay aracında kan bağışında bulunabilecekler. 28-29 Ekim tarihlerinde yapılacak etkinliğe yoğun bir ilgi bekleniyor.

    Etkinlik ile ilgili konuşan Atakum İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet İrfan Yetik, “Cumhuriyetimizin 97. yılını bir dizi etkinliklerle kutluyoruz. Pandemi sürecinde kan stoklarının azalması dolayısıyla böyle anlamlı bir etkinlik düzenlemek istedik. İlçemizde görev yapan öğretmen arkadaşlarımız ve velilerimizin desteği ile kan bağışımızı gerçekleştireceğiz. 28-29 tarihlerinde Atakum halkını Çobanlı İskelesi’nde kan vermeye davet ediyoruz” dedi.

    Kan bağışı yapan Atakum Kaymakamı Kemal Yıldız ise, “Cumhuriyet Bayramı’nı milletçe hep beraber kutlayacağız. Bu vesile ile Cumhuriyetimizin kurucusu Büyük Önder Atatürk’ü de hatırlıyoruz. Milli Eğitim Müdürlüğümüzün öncülüğünde, Kızılay’la birlikte Atakum ilçesinde büyük bir kan seferberliği başlattık. Vatandaşlarımız Cumhuriyet Bayramı’nın da etkisiyle bu seferberliğe katılacaktır. Kanlarımızın insanımıza şifa olması temennisi ile herkesin Cumhuriyet Bayramı’nı kutluyorum” diye konuştu.

    Etkinlik öğretmenler, veliler ve Atakum halkının katılımı ile başladı.