Etiket: Eğitimde

  • Van’da “Eğitimde Model Olarak Hazreti Peygamber” konulu konferans

    Van’da “Yönetici Gelişim Programı” kapsamında “Eğitimde Model Olarak Hazreti Peygamber” konulu konferans düzenlendi.

    Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce uygulanmakta olan Yönetici Gelişim Programı (YÖGEP) kapsamında TED Van Kolejinin konferans salonunda yapılan konferansa İl Milli Eğitim Müdür Vekili Orhan Bedir, Tuşba İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhlis Ceylani, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Öğretiminden Sorumlu Şube Müdürü Metin Ermiş, İl Milli Eğitim Şube müdürleri Mevlüt Şahin ve Burhan Şahin, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Mustafa Tatar ile din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri katıldı.

    Konferansın açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Şube Müdürü Metin Ermiş, önümüzdeki beş ay süresinde bu tür sunumların, konferansların yapılacağını belirterek, bu çalışmanın faydalı olacağını kaydetti.

    Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Mustafa Tatar ise, öğretmenlere “Eğitimde Model Olarak Hazreti Peygamber” konusunda bilgiler verdi.

    Van’ın altı ilçesinden din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin katılım sağladığı konferans yaklaşık iki saat sürdü.

  • Ereğli Eğitim Fakültesinde “Eğitimde İyi Örnekler” söyleşisi gerçekleştirildi

    Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi’nde 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlamaları kapsamında “Eğitimde İyi Örnekler” söyleşisi gerçekleştirildi.

    Konuşmacı olarak, ilçede görev yapan, çeşitli projelerle ve aldıkları ödüllerle adını Türkiye’de duyuran öğretmenlerden; Ören İlkokulu Sınıf Öğretmeni Semra Yalmancı Yücel, Cumhuriyet Ortaokulu Fen Bilgisi Öğretmeni Şenol Yıldız, Kdz. Ereğli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Fizik Uzman Öğretmeni Adnan Akyüz yer aldı. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Eğitim Bilimleri Bölümü ve Ereğli Eğitim Fakültesi Eğitim Topluluğu’nun ortaklaşa düzenlediği etkinliklerin devamı olan söyleşide ilk konuşmayı sınıf öğretmeni Semra Yalmancı Yücel gerçekleştirdi.

    Yücel, öğretmenlik yaşamını anlattığı konuşmasında, dinamizmini korumak için kişisel gelişimini sürdürmeye önem verdiğini, bu kapsamda yüksek lisans yaptığını, çeşitli projelerde yer aldığını ve seminerlere katıldığını belirtti. Öğrencilerinin gelişimi için veli toplantılarına önem verdiğini, sık sık ev ziyaretleri gerçekleştirdiğini, bu sayede onların iç dünyasını daha iyi tanıyabildiğini dile getirdi. Karşılaştığı eksiklik ve aksaklıkların iyi bir öğretmen olabilme idealini köreltmediğini ifade eden Yücel, her koşulda daha iyisini nasıl yapabileceğinin yollarını aradığını söyledi.

    Daha sonra köy okulları için hazırladığı bilim projesi sonrası 2014 yılında Zonguldak ilinde yılın öğretmeni seçilerek Cumhurbaşkanlığı külliyesine davet edilen Fen Bilgisi Öğretmeni Şenol Yıldız söz aldı. Yıldız, çalışmalarından ve gerçekleştirdiği projelerden kısa bir kesit sunduktan sonra, öğretmenliğe bakışı hakkında değerlendirmelerde bulundu. Öğrencilerini eğitim öğretimin içine aktif olarak sokabilmek için konuları eğlenceli hale getirmeye çalıştığını, bunun için gündelik hayattan örnekler vererek onların ilgilerini canlı tutmayı başardığını dile getirdi.

    Yıldız, öğrencilerin gelişimi için onları fark etmenin ve potansiyellerinin farkında olmanın önemli olduğunu, bir öğretmen olarak öğrencilerini cesaretlendirmeye ve onlara ilham kaynağı olaya gayret ettiğini vurguladı. Bütün bunları yapabilmek ve coşkuyu kaybetmemek için daima gelişmek gerektiğini dile getirdi. Son olarak söz alan Fizik Uzman Öğretmeni Adnan Akyüz; “Bir eğitim sistemindeki tüm paydaşlar öğretmen kadardır” vurgusunu yaptığı konuşmasına, katıldığı çeşitli projeler hakkında bilgiler vererek başladı.

    Okulda gerçek başarının yaşamdan ne denli izler taşıdığına değinerek, oyun oynamanın günlük hayatın bir parçası olduğunu ve öğrenme etkinliklerinde oyuna yer verilmesi gerektiğini ifade etti. Merkezi İsviçre’nin Cenevre şehrinde bulunan CERN’de uluslararası öğretmen eğitimine katılma sürecini de anlatan Akyüz, CERN yerleşkesinde geziler, sergiler ve deney uygulamalarına katıldığını, hızlandırıcı ve parçacık fiziği konularında bilgiler aldığını, Türkiye’ye döndüğünde öğrencilerine buradaki konuları aktarmaya çalıştığını dile getirdi. Daha sonra öğretmen adaylarına tavsiyelerde bulunan Akyüz, onlardan organize olmalarını, sınıf kültürü oluşturmalarını, diğer öğretmenlerle iletişim içinde olmalarını, kendi profesyonel gelişim ağlarını oluşturmalarını, gerektiğinde yardım istemelerini, cesur ve rahat olmalarını istedi.

    Söyleşinin ardından katılımcıların sorularını yanıtlayan konuşmacılara, Ereğli Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Soner Yavuz tarafından teşekkür belgesi verildi.

  • Eğitimde 2023 vizyonu eğitimcilere anlatılıyor

    Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un bizzat açıkladığı Eğitimde 2023 vizyonunu Uşak’ta düzenlenen toplantılarla eğitimcilere anlatıyor.

    Programın ikinci toplantısı Uşak Merkez İmam Hatip Ortaokulu toplantı salonunda gerçekleşti. Burada konuşan Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Doç.Dr. Erol Duran 2023 Eğitim vizyon belgesinin en önemli meselesinin felsefesinin anlaşılması olduğunu söyledi . Duran; “ Felsefe 3 noktaya değiniyor. Birinci nokta insan çift kanatlı bir varlıktır ve eğitim sistemleri de bu çift kanadı eğitmek zorundadır. Kanadın bir tanesi akademik becerilerdir, diğer kanatta ise şahsiyet, irade, erdem, ahlak ve edep eğitimidir. Çift kanatlılığı böyle anlayabiliriz. Çift kanatlılığı şöyle de yorumlamak gerekir ; Hem teoriye hem pratiğe değinmemiz gerekiyor eğitim sistemlerinde. Hatta bazı mesleklerde pratiğin öne çıkması gerekiyor, bazı mesleklerde teori ve pratiğe eşit miktarda değinilmesi gerekiyor. Pratikten uzaklaştırılmış bir eğitim sisteminin başarılı olamayacağını düşünüyor.” Şeklinde konuştu.

    Felsefenin dayandığı başka bir hususun öğretmeler olduğunu vurgulayan Duran ; “Öğretmenlere diyor ki ; Öğretmenlerim bireylerin hem kalbini hem beynini eğitmeye çalışın ve bu işi yaparken de kalbinizle ve beyninizle işe koşun. Bir iş kalp ve beyinle yapılmazsa hatta buna şöyle bir cümleyle anlatıyor akleden kalp, eğer mesleklerinizi bununla yapmazsanız başarıya ulaşmanız zor gözüküyor. Ayrıcı vizyon belgesinde şu hususlar çok önemli; Siz bir çocukta şahsiyet inşa etmek istiyorsanız bunun kuralı bellidir, şahsiyeti ancak ve ancak bir şahsiyet inşa eder. Yani insan insanın gölgesinde yetişir. Siz şahsiyetinizi geliştirir tam insan olursanız, sizin gölgenize bir şahsiyet, tam bir insan yetişir, bunu söylemeye çalışıyor.” İfadelerini kullandı.

    Vizyon belgesinde önemle değinilen başka bir hususun çocukların kendilerini tanımaları yönünde adımlar atılması olduğunu belirten Duran; “Yunus Emre misali insan kendini bilmeli felsefesi var ya; ‘İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir’ felsefesine binaen çocuklarımızın kendisini bilmesine yönelik hamleler yapın. Bu şu demek; Onun psikolojik, zihinsel, psikomotor becerilerinin ne olduğunu çocuk kendisi bilmesi gerekiyor. İşte değer eğitimi, karakter eğitimi, mizaç eğitimi, beceri ve tasarım eğitimleri bu tür hususları bu yüzden söylüyor. Çocuk kendisini keşfedecek sen ona şu ol demeyeceksin. O ‘Öğretmenim ben zevkle şunu yapmak istiyorum diyecek. Bu konudan keyif alıyorum’ diyecek. Zevk ve keyif aldığı, şevkle yaptığı şey konusunda onu desteklememiz gerekiyor. Bu beceri noktasında da böyle, duygular noktasında da böyle.” Dedi.

    Bunları yapabilmek için teme politika ne olmalı? Sorusunu soran Duran kendi sorusuna şu şekilde cevap verdi; “Bir defa öğretmenler kararlar alırken veriye dayalı kararlar alacaklar. Ya da Okul Müdürleri, İl Milli Eğitim Müdürleri verilerle hareket ederek bir karar alacaklar. Veriye dayalı yönetim anlayışı hızlılığı kabul eden bir yöntem değil. Tüm paydaşların verilerini toplayıp bir karara varmak gerekiyor. Temel politikalardan bir diğeri de şu; Öğrencilerin akademik zekalarını önceleyen bir yapıdan, akademik zekaları önemli olmakla beraber duyguları, hayalleri de önemli, becerileri de önemli gören bir anlayışa geçmemiz gerekiyor.

    Bunları yapmak için bazı içerikli uygulamalar var. Örneğin beceri ve tasarım atölyeleri çok önemli. Her ilde, her okulda hem yöresel hem evrensel anlamda beceri ve tasarım atölyelerine ihtiyacımız var. Uşak örneğini verirsek Uşak’ta tarhana, bükme gibi gastronomiyle ilgili bir beceri atölyesi yada kilimle ilgili bir tasarım atölyesi ya da seramikle ilgili bir işlik kurulabilir. Bununla beraber de Uşak’taki öğrencilerin neye meyli varsa, örneğin yenilikçi yazmaya meyilleri olabilir. Coğrafyayla da çok alakalı, mesela Maraşlılar şiire yatkındır, Uşaklılar neye yatkındır? Bu çok önemli. Mesela 7 güzel adam vardır yedisi de şiirdir yedisi de Maraşlıdır ve Maraş’tan şair çıkar. Peki türkülerimiz hangi bölgeden çıkar Dicle ve Fırat arasından çıkar Kırşehir’den çıkar. Biz biliyoruz ki Dicle ile Fırat arasındaki insanların gırtlakları hançereleri farklıdır ve güzel türkü söylerler. Kırşehir yöresindeki insanlar Neşet Ertaş misali güzel saz çalarlar. Biliyorum ki Ankara Sincanlılar çok güzel oyun havası oynarlar. Maden bu kadar kültürel öğelerimiz var bu kültürel öğelere dönük işlikler kurulması gerekiyor. Yerel anlamda ama evrenseli de kaçırmamak lazım. Mesela ekran okur yazarlığı yada hitabet ile ilgili yada tenisle ilgili bizim işlikleri kurmamız gerekiyor. Ez cümle Yunus Emre Misali “İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir. Sen kendin bilmez isen ya nice okumaktır”

    Vizyon belgesinin arkasında tarihler olduğunu hatırlatan Doç.Dr. Duran ; “ Hazırlık yapılan tarihler ve uygulamaya geçilecek tarihler var. Bakanlık 3 sene içerisinde uygulamaya geçmek istiyor.” Dedi.

    Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitimde 2023 Vizyonunun felsefesini anlatmak için ilçeler de dahil olmak üzere eğitimcilere yönelik toplantıları gerçekleştirmeye devam edecek. Toplantıya Uşak İl Milli Eğitim Müdürü Bülent Şahin’de katıldı.

  • Okul müdürlerine 2023 Eğitim Vizyonu ve Eğitimde Dönüşüm konferansı verildi

    Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen programda Prof. Dr. Servet Özdemir okul müdürlerine, 2023 Eğitim Vizyonu ve Eğitimde Dönüşüm konulu konferans verildi.

    Kadir Has Kültür Sanat ve Kongre Merkezinde düzenlenen konferansa Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Daire Başkanı Mehmet Yılmaz, İl Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü idarecileri katıldı. İl Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci konferansın açılışında yaptığı konuşmada, “2023 vizyonunu bir petek gibi görüyoruz. Burada biz, idareciler ve öğretmenler üzerimize düşen görevi itinayla yerine getirmek zorundayız” dedi.

    Okul Müdürlerine verdiği konferansta Prof. Dr. Servet Özdemir; “Eğitimciler çocuklarda hayatın inişli çıkışlı olduğu anlayan, öz değerlerin bilincinde olan, estetik duygu ve düşünceleri gelişmiş tutkuları olan proje yapabilir. Öz bakımını yapabilen, bilimsel düşünen, araştıran, sorgulayan, problem görebilen ve çözebilen, iletişim becerisi güçlü girişimci, dijital okur yazar becerisi olan öğrenciler yetiştirmek hedefindeyiz. Vizyon belgesinde yenileşme hareketi çıktı. Eğitim davamız nedir? Eğitimde odak noktamız nedir? Bilgi mi, öğrenci mi ideoloji mi odaklı olacak? Öğretmen de heyecan var mı? Heyecan, coşku merak, tutku, öğrenme, inceleme proje yapma hevesi var mı? Öğretmenin kendini değerli hissetmesi lazım” diye konuştu. Konferans sonunda İl Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci, Prof. Dr. Servet Özdemir’e günün anısına hediye takdim etti.

  • Cumhuriyet Ortaokulu’na ’Eğitimde Yenilikçilik’ ödülü

    Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde faaliyet gösteren Cumhuriyet Ortaokulu Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği ’Eğitimde Yenilikçi’, iyi örnek teşkil eden çalışmalarıyla bu yılki ödüle layık görüldü.

    Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) Eğitimde Yenilikçi, iyi örnek teşkil eden çalışmaların ödüllendirilmesi ve yaygınlaştırılması amacı ile her sene düzenlediği Eğitim ve Öğretimde yenilikçilik ödülleri yarışmasında ilçede faaliyet gösteren Cumhuriyet Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni Şenol Yıldız’ın, ‘Hayatın İçinden Fotojen’ adında ki projesiyle yaklaşık 5 bin proje içerisinden seçilerek, bakanlık ödülüne layık görüldü. Ödül töreni Ankara’da ATO Kongre Merkezi’nde gerçekleşirken, aynı gün içerisinde Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nin yapıldığı kongreye yaklaşık 3 bin katılımcı yer aldı.

    Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nin açılış konuşmasını yaptıktan sonra ödüle layık görülen proje sahiplerine başarı belgesi takdim etti.

    Ödül toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.