Etiket: Eğitimde

  • Eğitimde ‘Osmangazi’ farkı

    Eğitimde ‘Osmangazi’ farkı

    Pandemi sürecinde öğrencilere mağduriyet yaşatmamak için önemli çalışmalara imza atan Osmangazi Belediyesi, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen okullarda 8 bin 670 öğrenciye tablet ve kırtasiye malzemesi dağıttı.

    Osmangazi Belediyesi, tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınında uzaktan eğitim alan öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için başlattığı eğitim seferberliğini sürdürüyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı ‘500 bin öğrenciye ücretsiz tablet’ müjdesinin ardından Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile eğitime destek işbirliği protokolü imzalayan Osmangazi Belediyesi, 8 ve 12. sınıflarda eğitim gören ihtiyaç sahibi öğrencilere tabletin yanı sıra kırtasiye malzemesi dağıttı. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen okullarda gerçekleştirilen yardım faaliyetleri kapsamında bugüne kadar 8 bin 670 öğrenciye destek verildi. Ayrıca, Osmangazi Belediyesi’nin Bilgi Evleri de uzaktan eğitim süresince EBA erişim noktası olarak hizmet veriyor. Hüdavendigar, Emek ve Mehmet Akif Bilgi Evleri’nde açılan bilgisayar sınıflarında öğrenciler, EBA üzerinden derslerini takip edebilecek. Yeni Covid-19 tedbirleri kapsamında eğitim-öğretimin yılsonuna kadar online devam etmesi kararıyla birlikte EBA’ya ulaşmak isteyen öğrenciler Bilgi Evleri’nden faydalanabilecek.

    Bu arada Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Şırnak’ta görev yapan Bursalı öğretmen Burcu Dayan’ın öğrencileri için kendisinden talep ettiği ihtiyaçlara kayıtsız kalmadı. Başkan Dündar’ın talimatıyla hazırlanan kırtasiye malzemesi, çanta, kitap ve oyuncaklar, Şırnak Merkez Şehit Mehmet Cumur İlkokulu’na gönderilerek Bursa ve Şırnak arasında eğitim kardeşliği kuruldu.

    Uzaktan eğitim süresince öğrencilerin derslerinden geri kalmaması için ellerinden gelen desteği verdiklerini belirten Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, “Belediye olarak tüm imkanlarımızı seferber ederek, Milli Eğitim Bakanlığı’nın uzaktan eğitim çalışmasına destek veriyoruz. Osmangazi Kaymakamlığı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle imkanı olmayan öğrencilere tablet dağıtıyoruz. Öğrencilerimizin güvenli bir şekilde evlerinde eğitimlerini sürdürebilmeleri adına üzerimize düşeni yapacağız. Bütün öğrencilerimize başarılar diliyorum” dedi.

  • Eğitimde ERBAP uygulaması

    Eğitimde ERBAP uygulaması

    2023 Eğitim Vizyonu temelinde Erzurum Valiliği koordinasyonunda, İl Milli Eğitim Müdürlüğünce eğitimde başarıyı yakalama amacı taşıyan Erzurum Başarıyı Artırma Programı (ERBAP) uygulama çalışmaları başlatıldı.

    İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülecek olan, Erzurum Başarıyı Artırma Programı (ERBAP); eğitimde başarıyı yakalama, var olan potansiyeli ortaya çıkarma, sosyal, kültürel ve ruhsal bakımdan sağlıklı bireyler ve geleceğin insanını yetiştirme amacı taşıyor. Ayrıca Erzurum Başarıyı Artırma Programı (ERBAP) Erzurum’u eğitimde ilk sıraya taşıyacak altı ana gaye doğrultusunda hazırlanmış ve 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Erzurum’da ki bütün okullarda uygulamaya konuldu.

    “4 bin öğretmene eğitim verilecek”

    Erzurum Başarıyı Artırma Programı (ERBAP) uygulamasının il gününde İl Milli Eğitim Müdürü Salih Kaygusuz yaklaşık 1000 öğretmenin katıldığı açılış programında video konferans yöntemiyle öğretmenlere hitap etti. ERBAP’ın en önemli gayelerinden biri “öğretmenlerimizin öğrenme ve öğretme motivasyonlarını artırmaktır” İl Milli Eğitim Müdürü Salih Kaygusuz, “Bu kapsamda İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından öğretmenlerin bireysel ve mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla faaliyetler düzenlenirken, Pandemi döneminde bu faaliyetleri sürdürmek için öğretmenlerin uzaktan eğitim etkinliklerini etkili bir şekilde kullanmalarına katkı sağlamak amacıyla Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA)’dan teknik destek alınarak 16-23 Kasım 2020 tarihleri arasında 4 farklı grupta, 4 bin öğretmene 8 gün sürecek bir eğitim programı başlatıldı. Eğitim programı çerçevesinde; GoToMeeting, Zoom Cloud Meeting, Microsoft Teams Uygulamaları ve bu uygulamaların eğitim-öğretim faaliyetlerinde etkili bir şekilde kullanımı, uzaktan eğitimde kullanılacak programların özellikleri, online eğitim uygulamaları üzerinden ekran, sunu ve ders notu paylaşımı, uzaktan eğitimde dijital beden dilinin kullanımı, uzaktan eğitimde etkinlik planlama vb. konularda alanında uzman hocalar tarafından eğitimler verilecek. Bu eğitimlerle öğretmenlerin mesleki gelişimleri desteklenerek uzaktan eğitim sürecinde verdikleri derslerin etkililiği artırırken, bu durum öğrencilerin öğrenme süreçlerini olumlu yönde etkileyecektir” açıklamalarında bulundu.

  • Milletvekili Aydemir eğitimde AK yaklaşımı paylaştı

    Milletvekili Aydemir eğitimde AK yaklaşımı paylaştı

    AK Parti Erzurum Milletvekili İbrahim Aydemir, ‘3 Kasım, bizim için, Türk milleti için hakikaten tarihe çok özel bir sayfanın açıldığı tarih. AK iktidarın vesayet rejimlerine son verdiği ve “Vira bismillah.” dediği tarihin adıdır. Dolayısıyla bu tarihi millet adına kutluyorum, hayırlı, mübarek olsun. Allah’ın izniyle çok daha on sekiz yıllar geçireceğiz inşallah. ‘ dedi.

    ‘Ak yolda varılacak tek adres erdem ve fazilettir’

    TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu 2021 Merkezi Yönetim Bütçesi Milli Eğitim Bakanlığı görüşmelerinde söz alan AK Parti Milletvekili İbrahim Aydemir, AK Parti iktidarının 18. Yıldönümüne vurgu yaptı.

    Milletvekili Aydemir, ‘3 Kasım 2002’den bu güne çıktığımız AK yolda varılacak tek adresin erdem ve fazilet olduğuna iman edenlerdeniz. Bu eşsiz fırsatı bahşed Rabbimize nihayetsiz şükrediyoruz. ‘ mesajını verdi.

    18 Yıllık Velud ve Üretken Süreç

    18 yıllık sürecin çok velut, çok üretken geçtiğini belirten Milletvekili Aydemir, Ecdat izi üzerinde yürüdüklerini kaydederek, ‘ Bir vurgumuz var bizim: Büyüklerimiz, bize çok özel izler bırakmışlar. O izleri takip ettiğimiz zaman ufkumuz açılıyor, güzel noktalara varabiliyoruz. ‘ ifadesini kullandı.

    Aydemir’den Fuzuli’nin Dizeleriyle Değerlendirme

    AK iktidar döneminde içerde ve dışarda çok sayıda badireler atlatıldığı, çileli bir dönem geçirildiğine değinen Milletvekili Aydemir, ‘Fuzûlî şöyle bir kayıt düşüyor, diyor ki: ‘Derdime vâkıf değil cânân beni handân bilir/ Hakkı vardır şâd olanlar herkesi şâdân bilir/ Söylesem tesiri yok sussam gönül râzı değil/Çektiğim âlâmı bir ben bir de Allah’ım bilir. ‘ Evet, yani söylesek tesiri olmuyor, görüyorum ben yıllardır. Ha bire vurgu yapıyoruz ama görüyorum ki bir tesir peyda olmuyor. Ardı ardına her gün biteviye hakikatlerin tersyüz edilip ifade edildiğine şâhit oluyoruz. ‘ diye konuştu.

    ‘Milli eğitim bakanlığımız milleti ifade eden esaslı millî bir kurum’

    Milli Eğitim Bakanlığı Bütçesi görüşmelerinde, bir milletvekilinin MEB’in öğrencilere dağıttığı bilgisayarların tevziinde Belediyelerin katkı sunmak istedikleri, ancak buna mani olunduğu yolundaki iddialarına cevap veren Milletvekili Aydemir, ‘Bilgi almadan, bir belgeye dayanmadan ki bilgi hemen burada ulaşılabilecek kadar yakında olmasına rağmen sırf kafaları karıştırma adına hakikatleri tersyüz etme adına burada dillendirildi. Neydi o? Efendim, Millî Eğitim Bakanlığı tablet dağıtıyor, böyle bir gayreti var ama belediyeler buna katkı sunmak istiyor, belediyeler de tablet öğrencilere vermek istiyor. Buna mâni olunuyor. Hiç alakası yok. Hangi belediye istemiş de Milli Eğitim mâni olmuş? Milli Eğitim Bakanlığımız milleti ifade eden esaslı millî bir kurum. ‘ ifadeleriyle tepki verdi.

    Aydemir: ‘Öğretmen milli eğitimin öznesidir’

    Sunumunda öğretmenliğin kutsal bir meslek olduğu, Milli Eğitimin öznesi durumunda bulunduğuna vurgu yapan Milletvekili Aydemir, ‘Öğretmen kavramı çok mübarek bir kavram. Öğreten tarzı hayata geçirmek de çok özeldir, çok önemlidir. AK Partı özellikle Biz öğretmeni eğitimin yani millî eğitimin esaslı öznesi olarak görüyoruz öğrencilerle beraber. Öğretmeni üç ordu tarifinin içerisinde çok esaslı bir yere koyuyoruz. Şanlı ordumuzun yanında bir de muallimlerden oluşan ordumuz var diyoruz. Öyle değil mi? Şehitlerimizden oluşan bir üçüncü ordumuz var diye hep altını çizip söylüyoruz. O derece mübarektir öğretmenler, öğretenler çünkü. Öğreten, o kıvam çok çok mühimdir ve dolayısıyla biz millî eğitimi, bu Bakanlığı çok daha özel noktalara koymuşuz ve ona göre bir işleyiş tarzımız var.’ dedi.

    ‘Olumsuzlukları Ak Parti’ye teşmil etmek haksızlıktır’

    Öğretmen maaş ve ücretlerinin dolar bazında değerlendirilmesi ve Avrupa ülkeleriyle Türkiye’deki öğretmen gelirlerinin karşılaştırılması yolundaki değerlendirmeleri ele alan Milletvekili Aydemir, muhalefete ironi ile karşılık verdi. Milletvekili Aydemir, ‘Bir Milletvekilimiz, öğretmenlerin dolar bazında aldıkları maaşa vurgu yaptı. Öğretmenler dışarıda işte şu kadar dolarla maaş alırken Türkiye’deki aldıkları çok düşük mikyasta kalıyor gibi bir şey söyledi. Arkadaşlar, ara ara tefekkür etmek ara ara tezekkürde bulunmak çok lezzetli oluyor. Hakikaten yürürken hem ufkumuzu açıyor, hem yolumuzu aydınlatıyor. Bakın, burada biraz önce bir Muğla Milletvekilimiz konuşma yaptı. Özellikle turizm bölgelerinde yaşayan çok sayıda ecnebi Avrupa ülkelerinden gelen yabancı menşeili insanlar var ve bunların kahir ekseriyeti de emekli. Niye bunlar geliyor, burayı niye tercih ediyorlar? Çünkü emekli olduktan sonra aldıkları maaşlar oralarda kifayet etmiyor. Dolarla aldığı maaşı siz söylüyorsunuz, asgari ücret dolar bazında şu kadar diyorsunuz; oradaki domates fiyatından hiç bahsetmiyorsunuz, oradaki ev kiralarından hiç bahsetmiyorsunuz, kaç dolar olduğunu söylemiyorsunuz değil mi? Bir de o tarafına bakacaksınız. Tek tarafına bakıp oradaki olumsuzluğu AK Parti’ye teşmil etmeniz bir büyük haksızlıktır. ‘ diye konuştu.

    Aydemir’den Hakşinaslık Vurgusu

    Sunumunun devamında icraatler değerlendirilirken hakşinas olunması gerektiğine değinen Milletvekili Aydemir, ‘ İşte, ben bunu söylüyorum ki hakşinas olalım, hakkı üstün tutalım, doğruları söyleyelim. Bunu yapmadığınız sürece millet zihninde yer bulamıyorsunuz. Hakikat neyse onu İki taraflı konuşacağız. Bakın, ne söylüyorum ben? Evet, dolar bazında aldığı maaşı söyle ama oradaki

    harcama kalemlerinin de ne tuttuğunu -eğer varsa, ehli vicdansak- burada söyleyeceğiz. ‘ kaydını düştü.

    ‘Öğretmenlerimiz hakkı teslim ediyorlar’

    AK Parti iktidarları döneminde eğitim ve öğretime verilen destek ve gerçekleştirilen yatırımlarla, eğitim kadrosuna verilen öneme dikkat çeken Milletvekili Aydemir, ‘Biz geldiğimiz noktada, hakikaten, eğitim kadrosuna neleri aktardığımızı, hangi noktadan alıp nerelere taşıdığımızı biliyoruz, bunları öğretmenlerimiz de biliyorlar ve hakkı teslim de ediyorlar, eğer ideolojik bir saplantısı yoksa; özellikle parantez açıyorum.’ dedi.

    ‘İmam Hatip Liselerimiz nitelikli eğitim ve öğretim veriyor’

    Sunumunda İmam Hatip Okullarında eğitim niteliğinin düşük olduğu yolundaki iddialara sert tepki veren Milletvekili Aydemir, ‘ Burada bir başkası “Çok sayıda imam-hatip açıldı ama oradan yetişen öğrencilerin niteliğinde düşüklük var.” gibi, böyle, hüküm ifade eden cümleler kurdu. Tam tersi arkadaşlar, ben imam-hatip mezunu değilim ama imam hatiplerden mezun olan -özellikle şu son jenerasyon, genç jenerasyon – çok parlak zekâlı, ülkemize, vatanımıza katkı sunan gençleri görüyorum ben, iftihar ediyorum. İmam-hatiplerin eğitim müfredatı da değme fen lisesine, Anadolu lisesine taş çıkartacak kadar nitelik ifade ediyor. Dolayısıyla, buna da bir vurgu yapıyorum, altını çiziyorum.’ diye konuştu.

    Engelli Öğretmen Atamaları

    Engelli Öğretmen atamaları konusunda da görüşlerini dile getiren Milletvekili Aydemir, ‘ 3 binden 300’lere kadar düşürmüşüz engelli öğretmen açığını, böylesine bir kadro açmışız bu insanlarımıza. Biz sadece engellilere değil, hayatın hangi numunesine gitseniz insanı orijin noktasına koyuyoruz ve hizmet götürüyoruz; siyasi üslubumuz ve tarzımız da budur. ‘ dedi.

  • Eğitimde Türkiye markası gururu

    Eğitimde Türkiye markası gururu

    Uğur Okulları, İstanbul Eğitim Zirvesi kapsamında verilen Yılın Eğitimde Başarı Ödülleri’nde Eğitimde “Türkiye Markası Ödülü”ne layık görüldü.

    Eğitim dünyasında dönüşümün dinamiklerini ortaya koyan, eğitimin paydaşlarını bir araya getirerek yeni fikir ve düşüncelerin paylaşılmasını sağlayan Artı Eğitim dergisi tarafından gerçekleştirilen İstanbul Eğitim Zirvesi, “Eğitimin Zor’lu Dönüşümü ve Arayışlar: Yeni Paradigma Arayışları, Hibrid Modeller ve Teknolojik Dönüşüm Nasıl Bir Eğitim Modeli’ni Ortaya Çıkaracak?” başlığı altında toplandı. Zirvede 7. Yılın Eğitimde Başarı Ödülleri de sahiplerini buldu. Eğitimin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayan kurumlara takdim edilen ‘Yılın Eğitiminde Türkiye Markası Ödülü’, Uğur Okulları’nın oldu.

    “Türkiye’nin eğitim gücüyüz”

    Uğur Okulları adına ödülü alan Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu, eğitimde marka olmanın gururunu yaşadıklarını belirterek, “Türkiye’nin 51 ilinde 68’i kampüs 109 okulda kaliteli eğitimi öğrencilerimizle buluşturuyoruz. Uğur Okulları olarak yarım asrı aşkın deneyim, başarı ve vizyon ile öğrencilerimizi başarılı bir geleceğe hazırlıyoruz. Bu anlamda Türkiye’nin eğitim gücüyüz. Her biri alanında deneyimli akademik kadrosuyla, sunulan çağdaş eğitim ortamı, öğrencilerin sorgulama ve analitik düşünme becerilerini geliştiren STEM eğitimi, Uğur Sınava Hazırlık Merkezi, kodlama eğitimi, yoğunlaştırılmış yabancı dil eğitimi, kişiye özgü çözüm odaklı ve proaktif rehberlik hizmetleriyle ayrıcalıklı bir eğitim kurumu olmayı sürdürüyoruz” diye konuştu.

  • Kütahya’da 9 okul “Mesleki Eğitimde 1000 Okul” Projesi’ne seçildi

    Kütahya’da 9 okul “Mesleki Eğitimde 1000 Okul” Projesi’ne seçildi

    Kütahya İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Başyiğit, “Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi’ne seçilen 9 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin müdürüyle toplantı gerçekleştirdi.

    Okullar arası başarı farkını azaltmak için atılan adımlardan birisini oluşturan projeyle ilgili MEB Bakan Yardımcısı Mahmut Özer başkanlığında video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen toplantı sonrasında İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Başyiğit, projeye Kütahya’dan seçilen 9 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin müdürüyle toplantı gerçekleştirdi.

    Mesleki ve Teknik Eğitim Şube Müdürü İslam Aktepe’nin de katıldığı toplantıda projeyle ilgili Bakanlık tarafından bildirilen hususlar görüşüldü. Müdür Hasan Başyiğit, projenin bir yıl süreli olacağını ifade ederek bu süre içerisinde, proje kapsamında yer alan okullara, özellikle temel becerilerde özel eğitim destek programlarından bakım onarım, kütüphane, atölye ve spor alanları gibi çok sayıda altyapı desteğine kadar çok geniş bir alanda destek sağlayacağını belirtti.

    “Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi”

    Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan “Mesleki Eğitimde 1000 Okul Projesi” kapsamında Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden belirli kriterlere göre seçilen 1000 okula kapsamlı destek sağlanacak. 618 bin öğrencinin eğitim aldığı 81 ilde belirlenen 1000 okulun tamamına kütüphane kurulacak ve spor alanları oluşturulacak. Bu okullarda okuyan öğrencilere, Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında temel becerilerde destek eğitim hizmeti sunulacak. Bu kapsamda Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmet Genel Müdürlüğü bu okullara destek paketleri hazırlayacak. Proje kapsamında tüm öğrencilere ilk yardım eğitimi verilecek ve isteyenlere yüzme öğretilecek. Okulların tamamı Anadolu güzel sanatlar Liseleri ve Spor Liseleri ile eşleştirilerek ortak kültür, sanat ve spor etkinlikleri yapılacak. Ayrıca proje kapsamında öğrenciler için müze ve ören yerleri ziyaretleri düzenlenecek. Bu okullarda düzenli olarak kariyer günleri etkinlikleriyle eğitim, sanayi ve endüstri, bilim, kültür ve sanat gibi alanlarda önde gelen başarılı insanlarla öğrencilerin buluşması sağlanacak.