Etiket: Eğitimde

  • Bakan Yardımcısı Özer: “Mesleki eğitimde öğrenci sayısı yüzde 63 arttı”

    Bakan Yardımcısı Özer: “Mesleki eğitimde öğrenci sayısı yüzde 63 arttı”

    Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, son yıllarda Türkiye’nin her yerinde sektör ile işbirliği yapma süreçlerinde hiçbir zorlama olmadan mesleki eğitime kaydolan öğrencisi sayısının yüzde 63 arttığını söyledi.

    Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, beraberinde Vali Osman Bilgin ve AK Parti Milletvekili Selahattin Minsolmaz ile birlikte Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesindeki Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde incelemelerde bulundu. Bakan Yardımcısı Özer burada yaptığı açıklamada, “5 yıllık, 10 yılık planları hazırlayalım, o planlar çerçevesi içerisinde biz her türlü desteği vermeye hazırız. Tek istediğimiz öğrenci sayısı artsın, öğrenci istihdam ilişkisi artsın. Gerçekten doğal bir şekilde zorlamadan öğrenciler mesleki eğitime doğru kaydırılmalı. Türkiye’nin her yerinde sektör ile işbirliği yapma süreçlerinde hiçbir zorlama olmadan mesleki eğitime kaydolan öğrencisi sayısı yüzde 63 arttı. Neden, yatırım yapıldıkça, öğrenim kalitesi arttıkça, istihdam kapasitesi arttıkça mesleki teknik eğitime yönelim de artıyor. Biz burada öğretim verirken sanayiden haberdar olmazsak hem eğitimimizin kalitesi iyi olmaz. Çünkü işletmede beceri eğitimini iyi yapamaz, hem de mezun olduğunda çocuk yüksek öğretimi kazanamadığı zaman ilgili sektör yoksa istihdamda sıkıntı yaşar. Onun için bizim görevimiz meslek eğitimi çevresindeki sanayiyle, endüstriyle, iş dünyasıyla eşleştirmek. Bu konuda her türlü çalışmayı destekleyeceğiz” dedi.

    İncelemenin ardından Kırklareli Valisi Osman Bilgin, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer’e hediye verdi.

  • Bartın Üniversitesi, YÖK-Cisco iş birliğindeki dijital eğitimde 3. fazda yer aldı

    Bartın Üniversitesi, YÖK-Cisco iş birliğindeki dijital eğitimde 3. fazda yer aldı

    Bartın Üniversitesi, YÖK ve Cisco iş birliğinde gerçekleştirilen “Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi” kapsamında 3. fazda yer alan üniversiteler arasına dahil edildi. Böylece Bartın Üniversitesi’nden 4 akademisyen “siber güvenlik” ve “ağ yönetimi” konularında eğitimlere katılacak.

    YÖK ve Cisco arasında dijital eğitim alanında 16 Mart 2020’de başlatılan iş birliği kapsamında, Anadolu’da bulunan ve “Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi” kapsamında yer alan 24 üniversiteden akademisyenlere “siber güvenlik” ve “ağ yönetimi” konularında verilen eğitimlerde ilk iki faz tamamlandı. Projenin ilk iki fazında 51 akademisyene eğitim süreçlerini başarıyla tamamlamaları dolayısıyla sertifikaları çevrimiçi törenle verildi. YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın başkanlığında gerçekleştirilen törenin ardından projenin 3. fazının tanıtımı yapıldı.

    Toplantıda, Ocak 2021 – Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanan 3. fazda yer alacak üniversiteler açıklandı. Anadolu’dan seçilen 30 üniversiteden 90’a yakın akademisyene Cisco-ODTÜ iş birliğiyle hazırlanan eğitimler verilecek. Bu kapsamda 3. faza dâhil edilen Bartın Üniversitesi’nde öğretim elemanları Doç. Dr. Hatice Yıldız Durak, Dr. Öğr. Üyesi Evrim Güler, Dr. Öğr. Üyesi Eyüp Burak Ceyhan ve Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Berk Üstün “siber güvenlik” ve “ağ yönetimi” konularında eğitimlere katılacak.

    “İki yıl önce başlattığımız yükseköğretimde dijital dönüşümün önemi ortaya çıktı”

    YÖK Başkanı Saraç toplantıda yaptığı konuşmada Yeni YÖK olarak yükseköğretimde dijitalleşmeye büyük önem verdiklerini belirterek içinde bulunduğumuz süreçte bunun ne kadar önemli olduğunun bir kez daha ortaya çıktığının altını çizdi.

    Saraç: “2018 yılının Aralık ayında, yani bundan tam iki yıl önce, Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm projemizi başlatmıştık. Projenin ilk etabında 20 üniversitemizden 60 binin üzerinde öğrencimize ve 10 binin üzerinde öğretim elemanımıza dijital beceri eğitimi verdik. Projemizin temel amacı, öğretim elemanlarımızın ve öğrencilerimizin dijital yeterliliklerinin artırılmasıydı. Bu aslında bir farkındalık projesiydi. Biz YÖK olarak, sadece üniversitelerimizdeki potansiyeli harekete geçirmeye çalıştık. Bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyoruz. Nitekim geçtiğimiz mart ayında başlayan ve halen devam eden pandemi sürecinde bu proje kapsamında verilen eğitimlerin önemli ölçüde faydasını gördük” dedi.

    Konuşmasında pandemi sürecinde Yeni YÖK tarafından dijitalleşme konusunda yapılan çalışmalardan da bahseden Saraç, “Bu süreçte YÖK bünyesinde, çeşitli üniversitelerin farklı disiplinlerinden gelen uzaktan öğretim alanında uzman akademisyenlerin yer aldığı Uzaktan Öğretim Politikaları Komisyonunun oluşturduk. Yurt içi ve yurt dışına yönelik sanal fuarlar düzenledik. Uzaktan eğitim platformu sağlama protokolü, YÖK Dersleri Platformu ve YÖK Sanal Laboratuvar Projesi hazırladık” diye konuştu.

    “Yüksek teknoloji, sibernetik ve dijital dünya gibi kavramlar her zaman gündemimizde oldu”

    YÖK ve Cisco iş birliğinde gerçekleştirilen “Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi” kapsamına alınmalarından dolayı duyduğu mutluluğu dile getiren Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun, “İhtisaslaşma alanımızın kapsamında da yer alan ve dünyanın güçlü unsurları olan yüksek teknoloji, sibernetik, dijital dünya gibi kavramlar her zaman gündemimizde oldu. Bu noktada tüm bileşenlerimizle birlikte büyük gayretler gösteriyoruz. Çabalarımızı destekler nitelikte olan YÖK ve Cisco iş birliğindeki projeye dâhil edilmemizi bu doğrultuda önemsiyor, yeni tecrübelerle hedeflerimize daha sağlam adımlarla yürüyeceğimize inanıyorum. Eğitimlere katılacak öğretim elemanlarımızı da tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum” şeklinde konuştu.

    “İhtisaslaşma çalışmalarımızda geleceğimize değer katıyoruz”

    Bartın Üniversitesi’nin YÖK tarafından ‘Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşma Projesi’ kapsamına alınan 15 üniversiteden biri olduğunu da hatırlatan Rektör Uzun, ‘Akıllı Lojistik ve Bütünleşik Bölge Uygulamaları’ ihtisaslaşma alanına yönelik çalışmalarla akıllı teknolojilere odaklandıklarını ifade etti.

    Rektör Uzun, “Yeni YÖK vizyonu doğrultusunda çalışmalarına hız veren Üniversitemizde, ‘Filyos Limanı ve Endüstri Bölgesi Projesi’ konusunda alanında uzman akademik insan gücümüz ‘Akıllı Endüstri’, ‘Akıllı Liman’ ve ‘Akıllı Şehir’ üst başlıkları kapsamında ‘Akıllı Üretim’, ‘Akıllı Sevkiyat’, ‘Akıllı Enerji’, ‘Akıllı Sağlık’, ‘Akıllı Eğitim’ ve ‘Akıllı Çevre’ alt başlıkları gibi konularda önemli çalışmalar yapmaktadır. 2017 yılından bu yana sürdürdüğümüz çalışmalar ve paydaş görüşleri neticesinde bölgemizden başlayarak ülkemizin gelişimine değer katıyoruz. 3 yıl önce ‘Yeni YÖK’ vizyonuyla birlikte hız kazandırdığımız bu çalışmalarımız aynı zamanda ülkemizin öncelikleri doğrultusunda Yükseköğretim Kurulumuz tarafından başlatılan Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi’nin hedeflerine de katkı sunacaktır. Bu düşüncelerle geleceği yakalayan stratejilerle bizleri teşvik eden ve her zaman yanımızda olarak bizleri yüreklendiren YÖK Başkanımız Prof. Dr. Yekta Saraç hocamız ile YÖK üyelerimize teşekkürlerimi sunuyorum” şeklinde konuştu.

  • Başkan Kavuş: “Uzaktan eğitimde çocuklarımıza yakından ve kesintisiz destek veriyoruz”

    Başkan Kavuş: “Uzaktan eğitimde çocuklarımıza yakından ve kesintisiz destek veriyoruz”

    Konya’nın merkez Meram İlçe Belediyesi, ihtiyaç sahibi ailelerin uzaktan eğitime devam eden çocukları için mobil internet desteği veriyor.

    Meram Belediyesi, uzaktan eğitime devam eden ihtiyaç sahibi ailelerin çocukları için internet desteği veriyor. Destek çerçevesinde yapılan çalışma ile ihtiyaç sahibi ailelerin bireysel hatlarına internet paketi otomatik olarak yüklendi. Fatura ödemeleri ise belediye tarafından yapılacak. Bu kapsamda ilçe sınırlarında bulunan ve Meram Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünden destek alan 565 ailenin eğitimlerine devam eden yaklaşık 1100 çocuğu aylık 4 GB internet hizmetinden yararlanacak.

    “İhtiyaç sahibi ailelerin çocukları eğitimden bir an bile uzak kalmasınlar diye onların yanındayız”

    Salgının iyiden iyiye çoğalması nedeniyle kısıtlamaların da arttığına vurgu yapan Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş, bu zorlu dönemde belediyeden destek alan ailelerin bu noktada ortaya çıkan ihtiyaçlarını da karşılamak ve böylelikle hem ailelere hem de eğitim gören çocuklara destek vermek amacıyla bu girişimde bulunduklarını kaydetti. Eğitimin kesintisiz bir süreç olması gerektiğini hatırlatan Başkan Kavuş, “Desteği iki yönlü olarak değerlendiriyoruz. İlki, pandeminin etkisini artırması ve beraberinde getirdiği kısıtlamaların yeniden başlaması sebebiyle ihtiyaç sahibi ailelerimize her zamankinden daha fazla eğildiğimizin bir göstergesi olması. İkincisi ise eğitime her fırsatta destek veren bir kurum olarak ihtiyaç sahibi ailelerin çocuklarının da herhangi bir korku yaşamadan eğitimlerine devam etmelerini sağlamış olmak. Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü ekiplerimiz tüm aileleri tek tek arayarak hangi operatörü kullandıklarını tespit edip taleplerini aldı. Bu rakamlara göre Bilgi İşlem Müdürlüğümüzce gerekli çalışma ve anlaşmalar yapılarak çocuklarımıza internet paketleri hediye olarak gönderildi. Bugün için tüm ailelerin olduğu gibi bizim içinde en önemli şey çocuklarımızın eğitimlerine en verimli şekilde devam etmeleri. Meram Belediyesi olarak eğitim alanında her daim desteğimiz oldu, olmaya da devam edecek. Bu destekle de çocuklarımız hiçbiri eğitimlerinden geri kalmayacaklar inşallah” diye konuştu.

  • Eğitimde ve öğrenci başarısında en etkili yöntem olan “geri bildirim” için özel el kitabı hazırlandı

    Eğitimde ve öğrenci başarısında en etkili yöntem olan “geri bildirim” için özel el kitabı hazırlandı

    Milli Eğitim Bakanlığı, öğrenci başarısını artıran en etkili ve en kolay yöntem olan “geri bildirim”e ilişkin öğretmenlere özel bir el kitabı hazırladı. El kitabında, “geri bildirimin önemi”, “geri bildirim verilirken nelere dikkat edilmesi gerektiği” gibi akla gelebilecek her türlü soruya bilimsel araştırmalar ışığında yanıtlanıyor.

    Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, öğretmenin öğrenciye verdiği doğru geri bildirim, öğrenmeyi ve başarıyı artıran en önemli yönetimlerin başında geliyor. Bu denli etkili bir öğretim aracını, en doğru şekilde kullanmak için yola çıkan Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından geniş bir literatür taramasının ardından Öğretmenler İçin Geri Bildirim El Kitabı’nı hazırlandı.

    Öğretmenler için hazırlanan kitapta, bir terim olarak “geri bildirim”in, öğrenene, kendi performansının nasıl göründüğünü gösteren bir ayna olduğunun altı çizilirken bu kavramın sıklıkla karıştırıldığı “tavsiyede bulunmak, övmek, değerlendirme ya da not vermek” edimlerinden biri olmadığı vurgulandı.

    “Öğrenciye geribildirim vermek, en etkili yöntemlerden biri”

    Geri bildirimin eğitimdeki önemine vurgu yapan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ”Uzun yıllar boyunca binlerce sınıfı gözlemleme imkanı buldum. Gözlemlerime dayalı olarak şunu söyleyebilirim ki öğrenciye geribildirim vermek, en etkili yöntemlerden biri. Son yıllarda yapılan araştırmalar da geri bildirim vermenin başarıyı ve öğrenmeyi artıran en etkili ve maliyeti en düşük yöntemlerden biri olduğunu ortaya koyuyor. Önemli olan, geribildirimi doğru şekilde vermek. Örneğin not vermek de bir geribildirim ama yeterli değil. Bu el kitabı, geri bildirime ilişkin teorik bilgilerin yanı sıra uygulamaya ilişkin somut öneriler de içeriyor. Burada yer alan bilgiler geniş bir literatür taramasına dayanıyor. Her meslektaşımın yararlanması dileğiyle” ifadelerini kullandı.

  • OMÜ’nün Eğitimde Revizyon Süreci İlahiyat Fakültesi’nden başladı

    OMÜ’nün Eğitimde Revizyon Süreci İlahiyat Fakültesi’nden başladı

    Dünyadaki gelişmeleri dikkate alan, istihdam alanlarının beklentilerini karşılayan yeterlilik ve donanıma sahip nitelikli öğrenciler yetiştirmek amacıyla eğitimde revizyona giden Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), revizyon sürecine İlahiyat Fakültesi’nden başladı.

    Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Cengiz Batuk ve Prof. Dr. Fehmi Yazıcı, İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Yılmaz, İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcıları ve İlahiyat Fakültesi bölüm başkanlarının katıldığı eğitim revizyonu toplantısına, anabilim dalı başkanları ve öğretim üyeleri de internet üzerinden eşlik etti.

    Toplantıda fakültenin amacı, yeterlilikleri, güçlü ve zayıf yönleri, fırsatları, alt yapısı, hedefleri ve beklentileri hakkında yapılan ayrıntılı bir değerlendirmenin ardından ders programlarının içeriği gözden geçirildi. Bölüm başkanları ve anabilim dalı başkanları da kendi alanları ve müfredatları ile ilgili bilgi ve görüşlerini bildirdi.

    19 fakülte, 1 yüksekokul, 12 meslek yüksekokulu, 2 enstitü, 1 konservatuvar ve 24 uygulama araştırma merkezinde çalışmaların sürdürüleceğini ifade eden Rektör Ünal, köklü bir çalışma yapılacağına dikkat çekti. Dünya standartlarında, Türkiye’nin ihtiyaçlarını karşılayan ve eğitimde kaliteyi arttıracak yeni eğitim müfredatının uygulanması için çalışma başlattıklarına işaret eden Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, revizyona İlahiyat Fakültesinden başladıklarını kaydetti.

    “Donanımlı, topluma faydalı örnek bireyler yetiştirmeyi amaçlıyoruz”

    İlahiyat Fakültesi’nin amacının; mesleğin gerektirdiği asgari donanıma sahip, öğrendiklerini topluma başarıyla aktarabilen, meslek ahlâkına sahip örnek bireyler yetiştirmek olduğunu belirten Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, fakültenin öğretim üyeleriyle birlikte bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmaları aktardı.

    OMÜ İlahiyat Fakültesi’nin köklü bir fakülte olduğuna dikkat çeken Rektör Ünal, fakültenin taban puanı, başarı sıralaması ve mezunlarının KPSS başarı ortalamalarının Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu belirterek eğitimde yapılacak revizyonla bu ortalamayı daha da yukarıya taşımayı hedeflediklerinin altını çizdi.

    Güçlü akademik kadrosunu, öz kaynak potansiyelini, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla olan iyi ilişkilerini, kampüs içinde yer alan camiye yakın olmasını, öğrencilerine barınma ve ulaşım imkânları sunmasını OMÜ İlahiyat Fakültesi’nin güçlü yönleri olarak sıralayan Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Fakültenin mevcut eksiklikleri de belirtti.

    Yapılan durum değerlendirmesinin ardından eksikliklerin giderilmesi hususunda fikir alışverişinin yapıldığı toplantıda, elde edilen sonuçlar maddelenerek hayata geçirilmesi planlanan uygulamalar, ilgili öğretim üyelerince değerlendirildi. Toplantıda özellikle İlahiyat Fakültesi’nde verilen Arapça dil eğitimin içeriği ve yeterliliği üzerinde duruldu.

    Ders içeriklerinin, yeterlilikler çerçevesinde ve anabilim dalı ve birim sorumlularıyla istişare edilerek gözden geçirilmesinin gerekliliği hususunda görüş birliğine varılan toplantıda; birbiriyle çakışan ders içeriklerinin revizesi, aynı dersi birden fazla akademisyenin vermesi durumunda ortak müfredatın uygulanarak koordine edilmesi gibi konular tartışılarak üzerinde çalışılması ve bir dahaki revizyon toplantısında değerlendirilmesi kararlaştırıldı.