Etiket: Eğitimcilere

  • Eğitimde 2023 vizyonu eğitimcilere anlatılıyor

    Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un bizzat açıkladığı Eğitimde 2023 vizyonunu Uşak’ta düzenlenen toplantılarla eğitimcilere anlatıyor.

    Programın ikinci toplantısı Uşak Merkez İmam Hatip Ortaokulu toplantı salonunda gerçekleşti. Burada konuşan Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Doç.Dr. Erol Duran 2023 Eğitim vizyon belgesinin en önemli meselesinin felsefesinin anlaşılması olduğunu söyledi . Duran; “ Felsefe 3 noktaya değiniyor. Birinci nokta insan çift kanatlı bir varlıktır ve eğitim sistemleri de bu çift kanadı eğitmek zorundadır. Kanadın bir tanesi akademik becerilerdir, diğer kanatta ise şahsiyet, irade, erdem, ahlak ve edep eğitimidir. Çift kanatlılığı böyle anlayabiliriz. Çift kanatlılığı şöyle de yorumlamak gerekir ; Hem teoriye hem pratiğe değinmemiz gerekiyor eğitim sistemlerinde. Hatta bazı mesleklerde pratiğin öne çıkması gerekiyor, bazı mesleklerde teori ve pratiğe eşit miktarda değinilmesi gerekiyor. Pratikten uzaklaştırılmış bir eğitim sisteminin başarılı olamayacağını düşünüyor.” Şeklinde konuştu.

    Felsefenin dayandığı başka bir hususun öğretmeler olduğunu vurgulayan Duran ; “Öğretmenlere diyor ki ; Öğretmenlerim bireylerin hem kalbini hem beynini eğitmeye çalışın ve bu işi yaparken de kalbinizle ve beyninizle işe koşun. Bir iş kalp ve beyinle yapılmazsa hatta buna şöyle bir cümleyle anlatıyor akleden kalp, eğer mesleklerinizi bununla yapmazsanız başarıya ulaşmanız zor gözüküyor. Ayrıcı vizyon belgesinde şu hususlar çok önemli; Siz bir çocukta şahsiyet inşa etmek istiyorsanız bunun kuralı bellidir, şahsiyeti ancak ve ancak bir şahsiyet inşa eder. Yani insan insanın gölgesinde yetişir. Siz şahsiyetinizi geliştirir tam insan olursanız, sizin gölgenize bir şahsiyet, tam bir insan yetişir, bunu söylemeye çalışıyor.” İfadelerini kullandı.

    Vizyon belgesinde önemle değinilen başka bir hususun çocukların kendilerini tanımaları yönünde adımlar atılması olduğunu belirten Duran; “Yunus Emre misali insan kendini bilmeli felsefesi var ya; ‘İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir’ felsefesine binaen çocuklarımızın kendisini bilmesine yönelik hamleler yapın. Bu şu demek; Onun psikolojik, zihinsel, psikomotor becerilerinin ne olduğunu çocuk kendisi bilmesi gerekiyor. İşte değer eğitimi, karakter eğitimi, mizaç eğitimi, beceri ve tasarım eğitimleri bu tür hususları bu yüzden söylüyor. Çocuk kendisini keşfedecek sen ona şu ol demeyeceksin. O ‘Öğretmenim ben zevkle şunu yapmak istiyorum diyecek. Bu konudan keyif alıyorum’ diyecek. Zevk ve keyif aldığı, şevkle yaptığı şey konusunda onu desteklememiz gerekiyor. Bu beceri noktasında da böyle, duygular noktasında da böyle.” Dedi.

    Bunları yapabilmek için teme politika ne olmalı? Sorusunu soran Duran kendi sorusuna şu şekilde cevap verdi; “Bir defa öğretmenler kararlar alırken veriye dayalı kararlar alacaklar. Ya da Okul Müdürleri, İl Milli Eğitim Müdürleri verilerle hareket ederek bir karar alacaklar. Veriye dayalı yönetim anlayışı hızlılığı kabul eden bir yöntem değil. Tüm paydaşların verilerini toplayıp bir karara varmak gerekiyor. Temel politikalardan bir diğeri de şu; Öğrencilerin akademik zekalarını önceleyen bir yapıdan, akademik zekaları önemli olmakla beraber duyguları, hayalleri de önemli, becerileri de önemli gören bir anlayışa geçmemiz gerekiyor.

    Bunları yapmak için bazı içerikli uygulamalar var. Örneğin beceri ve tasarım atölyeleri çok önemli. Her ilde, her okulda hem yöresel hem evrensel anlamda beceri ve tasarım atölyelerine ihtiyacımız var. Uşak örneğini verirsek Uşak’ta tarhana, bükme gibi gastronomiyle ilgili bir beceri atölyesi yada kilimle ilgili bir tasarım atölyesi ya da seramikle ilgili bir işlik kurulabilir. Bununla beraber de Uşak’taki öğrencilerin neye meyli varsa, örneğin yenilikçi yazmaya meyilleri olabilir. Coğrafyayla da çok alakalı, mesela Maraşlılar şiire yatkındır, Uşaklılar neye yatkındır? Bu çok önemli. Mesela 7 güzel adam vardır yedisi de şiirdir yedisi de Maraşlıdır ve Maraş’tan şair çıkar. Peki türkülerimiz hangi bölgeden çıkar Dicle ve Fırat arasından çıkar Kırşehir’den çıkar. Biz biliyoruz ki Dicle ile Fırat arasındaki insanların gırtlakları hançereleri farklıdır ve güzel türkü söylerler. Kırşehir yöresindeki insanlar Neşet Ertaş misali güzel saz çalarlar. Biliyorum ki Ankara Sincanlılar çok güzel oyun havası oynarlar. Maden bu kadar kültürel öğelerimiz var bu kültürel öğelere dönük işlikler kurulması gerekiyor. Yerel anlamda ama evrenseli de kaçırmamak lazım. Mesela ekran okur yazarlığı yada hitabet ile ilgili yada tenisle ilgili bizim işlikleri kurmamız gerekiyor. Ez cümle Yunus Emre Misali “İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir. Sen kendin bilmez isen ya nice okumaktır”

    Vizyon belgesinin arkasında tarihler olduğunu hatırlatan Doç.Dr. Duran ; “ Hazırlık yapılan tarihler ve uygulamaya geçilecek tarihler var. Bakanlık 3 sene içerisinde uygulamaya geçmek istiyor.” Dedi.

    Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitimde 2023 Vizyonunun felsefesini anlatmak için ilçeler de dahil olmak üzere eğitimcilere yönelik toplantıları gerçekleştirmeye devam edecek. Toplantıya Uşak İl Milli Eğitim Müdürü Bülent Şahin’de katıldı.

  • Eğitimcilere İhmal ve İstismar eğitimi

    DÜZCE(İHA) – Düzce’de Prof. Dr. Bora Büken tarafından 5 bin öğretmen ve yöneticiye yönelik Çocuk İhmal ve İstismarı ile Mücadele Temel Farkındalık eğitimleri başladı.

    Düzce Valiliği, Düzce Üniversitesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü arasında imzalanan Çocuk İhmal ve İstismarı ile Mücadele “Temel Farkındalık Eğitimi İşbirliği Protokolü” kapsamında, Düzce’de eğitim kurumlarında görev yapan eğitimcilere yönelik eğitimler başladı.

    Program İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit´in yapmış olduğu açılış konuşmasıyla başladı. Ardından Düzce Üniversitesi ve Dahili Tıp Bilimleri Bölümü Adli Tıp Anabilim Dalı Başkanı Prof Dr. Bora Büken tarafından sunum gerçekleştirildi. Çocuk İhmal ve İstismarı İle Mücadele Temel Farkındalık Eğitimleri 26 Ekim ve 7 Aralık 2018 tarihleri arasında gruplar halinde yapılmaya devam edecek.

  • Eğitimcilere çevre semineri

    Tepebaşı Belediyesi ve Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı (ÇEVKO) işbirliği ile Eğitimcilerin Eğitimi isimli seminer düzenlendi.

    Tepebaşı bölgesinde 2009 yılından beri ambalaj atıklarının toplanması çalışmalarını sürdüren Tepebaşı Belediyesi ile ÇEVKO tarafından düzenlenen Eğitimcilerin Eğitimi seminerine çok sayıda öğretmen katıldı.

    Tepebaşı Belediyesi Meclis Salonu’nda düzenlenen seminerde ÇEVKO Vakfı Eğitim Şefi Ethem Murat Anaç, Tepebaşı İlçesi ilkokullardan programa katılan 45 yönetici ve öğretmene; Türkiye’de atık kaynaklı sorunlar, geri kazanımın önemi, geri dönüşüm yöntemleri ve Türkiye’de uygulanan geri dönüşüm sistemi konularında bilgiler verdi. Seminer sonunda katılımcılara ÇEVKO Vakfı Eğitim Programı Katılım Sertifikası takdim edildi.

    Eğiticiler, eğitim-öğretim yılının devamında ÇEVKO tarafından katılımcı ilkokullara gönderilecek olan eğitim setleri ile çevre ve atık konulu çalışmalarına devam edecek.

  • Eğitimcilere Yapılan Şiddet Erciş’te Protesto Edildi

    Eğitim-Bir-Sen Van-Erciş Şubesi, İzmir’de okul müdürü Ayhan Kökmen’in katledilmesi nedeniyle eğitimcilere yönelik şiddeti yaptığı bir basın açıklaması ile şiddetle protesto etti.

    Eğitim Bir-Sen Erciş Şube Başkanı Yüksel Zorlu yaptığı açıklamada, “Bilginin gücünü hiçbir zaman cehaletin cürümüne teslim etmeyeceklerini söyledi. İzmir’in Ödemiş ilçesi Kaymakçı Çok Programlı Anadolu Lisesi Müdürü Ayhan Kökmen, öğrencisi tarafından tüfekle vurularak hayatını kaybetmesini şiddetle protesto ettiklerini belirten Zorlu, “Öğretmenimize Allah’tan rahmet, kederli ailesine, tüm eğitim camiasına ve milletimize başsağlığı diliyoruz. Sebebi ne olursa olsun, iki lise öğrencisinin okul yöneticisine karşı öldürme kastıyla hareket etmesi, şiddetin vardığı noktanın en açık göstergesidir. Aynı gün Iğdır Merkeze bağlı MEV Anadolu Lisesinde Müdür Başyardımcısı olarak görev yapan Yücel Düzci ise, saldırıya uğrayan öğrencilerini korumaya çalışırken, gözü dönmüş kişilerin sopalı, bıçaklı, muştalı saldırısına uğramış, ağır yaralı olarak hastanede tedavi altına alınmıştır” dedi.

    “Öğretmenimize acil şifalar diliyoruz”

    Kim hangi amaçla yaparsa yapsın, genelde bütün vatandaşları, hususen eğitimcileri hedef alan şiddet saldırılarını kınadıklarını ifade eden Zorlu, “Terör saldırıları sonucu şehit edilen Aybüke ve Necmettin öğretmenin acı, hüzünlü hatıraları hala yüreğimizi dağlarken, kaygı verici boyutlara varan bu saldırılar da üzüntümüzü katmerleştiriyor, ilgililerin daha fazla seyirci kalmadan caydırıcı ve önleyici tedbirler almasını bekliyoruz. Bu saldırılar geleceğimizi karartmakta, eğitim camiasını tedirgin etmekte, birçok mağduriyete neden olmaktadır. Eğitimcilere yönelik her saldırı, aklımızı körleştirmekte, ruhumuzu karartmakta, benliğimizi esir almakta, irfanımızı yok etmektedir. Bu sebeple, cehalete dayanan şiddeti veya şiddete dayanan cehaleti bir an evvel ortadan kaldırmalıyız. Öğretmenlerimizi hedef alan bütün saldırılar sona erdirilinceye, kanlı, karanlık bu şuursuzluk son buluncaya kadar, herkesi sorumluluk almaya davet ediyoruz. Biz bilginin gücünün cehalet cürümüyle sindirilmesine müsaade etmeyeceğiz. Ruhumuzu besleyen, benliğimizi geliştiren, geleceğimizi aydınlatan, milletçe varlığımızın dayanağı olan eğitimin şiddetin esiri olmasına hep birlikte karşı durmalıyız” dedi.

    Öğretmenlerden öğrencilere, yöneticilerden velilelere kadar bütün eğitim camiasını, millet temelinde geniş bir aile gibi düşündüklerini sözlerine ekleyen Zorlu, “Bizim nazarımızda her üyesiyle saygıya değer bu ailenin hangi ferdine olursa olsun, yapılan saldırıyı kayıtsız şartsız kınıyor, te’lin ediyoruz. Son dönemlerde öğretmenlerin emeğini yok sayan, itibarını örseleyen, eğitimdeki etki alanını daraltan, eğitimin aktörünü neredeyse bir figürana dönüştüren, bu mesleği her türlü haksızlığa ve saldırıya açık hâle getiren anlayış, bugün geldiğimiz noktanın sebebidir. Giderek artış gösteren, bazısı ağır yaralama bazısı da cinayetle neticelenen bu saldırılar karşısında öğretmenlerimiz kendilerini savunmasız hissetmekte, yetkililerden caydırıcı tedbirler, mesleğin itibarını artıracak politikalar beklemektedir. Eğitim-Bir-Sen olarak, saldırılar sonucu hayatını kaybeden bütün öğretmenlerimize Allah’tan rahmet, saldırıya uğrayan bütün eğitim çalışanlarına geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor; şiddete başvuranları kınıyor, yetkilileri gereken tedbirleri ivedilikle almaya ve kamuoyunu daha duyarlı davranmaya çağırıyoruz. Çünkü saldırıya uğrayan, öldürülen bizim geleceğimizdir” şeklinde konuştu.

  • Konya’nın 31 ilçesinde eğitimcilere atık pil eğitimi verildi

    Konya Büyükşehir Belediyesi ile Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği arasında imzalanan protokol kapsamında “Eğiticilerin Eğitimi” programları gerçekleştirildi. 31 ilçedeki okullardan öğretmenlerin katıldığı eğitimlerde; pillerin insan hayatındaki yeri, kullanımı, zararları, bertarafı ve dikkat edilmesi gereken hususlar ele alındı.

    Konya Büyükşehir Belediyesi ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) arasında yapılan protokolle atık pillerin toplanması ve bertarafı konusunda yapılan çalışmalar kapsamında “Eğiticilerin Eğitimi” başlığı ile 31 ilçedeki ilk ve ortaokul öğretmenlerine atık pil eğitim programı gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı’ndan yöneticilerin de katıldığı programlarda Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği’nden Çevre Yüksek Mühendisi Hatice Yıldız bir eğitim sunumu gerçekleştirdi.

    Geçen yıl Konya’da okullardan 10 ton atık pil toplandığını söyleyen Yıldız, atık pillerin toplanmasında sürekliliğin sağlanması için ilk önce eğiticilerin eğitilmesi gerektiğini vurguladı. Eğitimlerde; pillerin insan hayatındaki yeri, kullanımı, zararları, bertarafı ve dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınırken öğretmenler atık pille ilgili sorularını ve isteklerini dile getirdi. Atık pillerin kaynağında ayrı toplanmasına yönelik çalışmalar Konya Büyükşehir Belediyesi, Meram, Selçuklu ve Karatay Belediyeleri ile TAP arasında 02.09.2009 tarihinde imzalanan protokolle başladı. Her yıl okullar arasında Atık Pil Toplama Kampanyası düzenlenirken en fazla atık pil toplayan okullara ödüller veriliyor. 6360 Sayılı Belediye Kanunu ile diğer ilçe belediyeleriyle protokoller imzalanarak kapsam genişletilerek 2015 yılında toplama faaliyetlerine başlandı. Her geçen yıl daha fazla miktarda atık pil toplanması hedeflenirken bu kapsamda her yıl farklı ilçelerde de eğitimler gerçekleştiriliyor.