Etiket: Eğitimcilere

  • Radikal Eğitim’den eğitimcilere tavsiyeler

    Radikal Eğitim’den eğitimcilere tavsiyeler

    Eğitim yöneticilerinin okulda geçen süreyi nasıl düzenleyeceğine dair tavsiyelerde bulunan Özel Radikal Okulları Buca Kampüs Müdürü Mehmet Öztürk, “Artık okullarda öğrenmeyi öğretmek, beynimizi daha iyi kullanmak için düşünmeyi öğreten dersler, eğitimler yapmamız gerekmektedir” dedi.

    Özel Radikal Okulları Buca Kampüs Müdürü Mehmet Öztürk, eğitim yöneticilerinin okulda geçen süreyi nasıl düzenleyeceğine dair önerilerde bulundu. “Artık okullarda öğrenmeyi öğretmek, beynimizi daha iyi kullanmak için düşünmeyi öğreten dersler, eğitimler yapmamız gerekmektedir” diyen Öztürk “Okulda öğretime ayrılan sürenin artırılmasının öğrenme üzerinde etkisi vardır. Bir öğrencinin öğrenme için harcadığı toplam süre içinde okulda ders saatleri içinde harcanan sürenin payı arttıkça öğrencinin başarı düzeyi de artmaktadır. Peki, okulda öğretime ayrılan sürenin etkisi hep olumlu mu olmaktadır? Ne yazık ki bu her okulda ve her zaman aynı olmamaktadır. Çünkü eğitimde verimlilik öğretimin, öğretmenin, kullanılan araç, gereç, yöntem ve tekniklerin niteliğine, okulun örgütsel yapısına, okulun günlük öğretim süresinin dışında düzenlediği içerik çeşitlendirme ve zenginleştirme, akademik destek veya telafi programlarının yapılıp yapılmadığına son olarak da öğrencilerin sosyoekonomik özellikleri gibi değişkenlere bağlıdır. Bu saydıklarımız tam ise öğretim süresinin artırılması ile öğrencilerin akademik başarı düzeyi anlamlı şekilde yükseltilebilir. Böylece istenilen bilgi, beceri ve davranışların kazanılması öğretim süresinin etkili kullanımıyla olanaklı hale gelebilir. Tabii burada ders içinde meşgul olunan sürenin nasıl kullanıldığı da ayrı bir önem kazanmaktadır, yani öğrencilerin öğretim amacıyla hazırlanmış materyallerle veya sunumla ilgilendikleri, meşgul oldukları süre önem kazanmaktadır” ifadelerini kullandı.

    Öğretime ayrılan sürenin artırılması

    Okulda öğretime ayrılan sürenin artırılması ile öğrencilerde hangi değişikliklerin gerçekleşmesinin beklendiğini anlatan Öztürk, şöyle devam etti: “Okulda öğrencinin tam gün eğitim sonrasındaki sürenin artması, okul tarafından yapılacak programlı kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler, müze gezileri yapılması yanı sıra kütüphaneler de daha fazla zaman geçirilmesi, akademik destek programlarına daha fazla yer verilmesi gibi sonuçları getirecektir. Okulda geçirilen bu sürenin artırılması sadece öğrencilerin öğrenmesini çoğaltmakla kalmayacak aynı zamanda ailelerin, çocuklarının boş zamanları ile ilgili kaygılarının giderilmesini sağlayacak ve öğrencilerin yaşam becerilerini artıracaktır. Bu durum öğrencinin toplumsal sorumluluk alabilmesini sağlayacak, öğrencide karakter gelişimi ve aile bağlılığı, ülke sevgisi gibi birçok kazanım sağlayacaktır.”

    Okulda ders, başarı getiriyor

    Öğrencinin evde mi okulda mı ders çalışırsa daha başarılı olup olmayacağı sorusunu yanıtlayan Öztürk, şöyle konuştu: “Araştırmalar, etkili öğrenmenin okulda ve ders saatleri içinde gerçekleştiğini göstermektedir. Yapılan bir araştırmanın sonuçları çok ilginçtir. Öğretim süresi ile ilgili olarak sınıfta ders yapılırken geçirilen öğretim süresi ve okul bitiminden sonra bireysel ders çalışma sürelerinin toplamı içinde sınıfta ders yapılırken geçirilen sürenin oranı yükseldikçe öğrencilerin PISA (2) performansının da yükselme doğrultusunda ilerlediği gözlenmiştir. Ayrıca okullarımızda öğretime ayrılan sürenin artırılması sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin öğrenme düzeyinin geliştirilmesine bu öğrencilerin öğrenme eksiklerinin giderilmesine çok olumlu etki etmektedir.”

  • Karataş’tan eğitimcilere yönelik şiddete sert tepki

    Karataş’tan eğitimcilere yönelik şiddete sert tepki

    Eğitim Bir Sen Erzurum 2 nolu Şube Başkanı Mustafa Karataş, “Eğitimcilerin dövülmesine, darp edilmesine ve öldürülmesine tepkimizi haykırıyoruz” dedi.

    Dün İzmir Ödemiş’te, Gebze’de, Ağrı’da, Kocaeli’de bugün Çankırı da yarın bir başka ilde öğrenci ve veliler tarafından eğitim çalışanlarının ve öğretmenlerin dövülmesine, darp edilmesine ve öldürülmesine yönelik şiddeti protesto ettiklerini ifade eden Başkan Karataş, “İnsani değerlerimiz ve insana saygımız özellikle de öğretmene saygımız gün gittikçe yok oluyor. Yarın sınıfta can güvenliğimiz yok diyerek derslere giremeyeceğimiz günlere sürükleniyoruz. Yetiştiğimiz Medeniyet coğrafyası ve bu coğrafyada hayat bulmuş değerlerimiz bir bir yok ediliyor. Dün’ Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum’ diyen ecdadın torunları bugün her türlü hürmetsizliğe, şiddete ve ölüme maruz kalıyor. Bu hale nasıl geldik.” diye konuştu.

    Palandöken Şehit Hasan Yılmaz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi bahçesinde öğretmenler birlikte basın açıklaması yapan Eğitim Bir Sen Erzurum 2 nolu Şube Başkanı Mustafa Karataş, “Asıl amaçlarından biri, insana, varlığa sevgiyi aşılamak olan eğitimin ve eğitimcilerin, öldürücü saldırıların hedefi olması, şiddetin delilik sınırını aştığını göstermektedir. Öğretmene karşı işlenen bu cürümler, insan, hayat ve toplum yapımızın aşınmasına işaret eden elim ve ibretlik olaylardır.

    Üzüntümüz, kaygımız, korkumuz odur ki, gerekli tedbirler alınmazsa son da olmayacaktır.” “Öldürmeyi ve darp etmeyi çare olarak gören bir ruh hâlinin, insanlık duygularını zehirleyerek esir alması vahimdir. Duygusuzluğa, öfkeye, nefrete, yok etmeye ayarlı bir anlayış, bizim değerlerimizin bir sonucu olamaz ve bu topraklarda zemin bulmamalıdır. Geçici çözümler, sorunu daha da büyütüp ağırlaştırmaktan, ötelemekten başka işe yaramamıştır. Bugün yüzleşmek zorunda kaldığımız sorunlar, dün köklü çözümlerle ortadan kaldıramadığımız için yakıcı, yıkıcı etkileriyle daha da derinleşmiş, yaygınlaşmıştır. Eğer bugün çözüm bulunmazsa çok geç kalınacak, yarınlarda toplumu, varlığımızı üzerine bina ettiğimiz ahlaki, manevi, vicdani ve bütün insani temelleri tahrip edecektir. Durum vahimdir, tehlike büyük ve ciddidir” diye konuştu.

    Kendilerini çocukların ve gençlerin hayalleri, rüyaları, aklı, dimağı, bilgi dünyası üzerinden Türkiye’nin ufkunu genişletmeye adamış öğretmenlerin ne yazık ki kâh bireysel saldırganlığın kâh terör ve darbeci şiddetin hedefi olmakta ve olmaya devam ettiğini dile getiren Eğitim Bir Sen Erzurum 2 nolu Şube Başkanı Mustafa Karataş, “Çankırı da Muhammet Sivridağ hocamıza ve şiddete maruz kalmış tüm öğretmenlerimize buradan haykırarak destek veriyoruz. Yetkilileri gerekli önlemleri almaya davet ediyoruz. Daha önce Meclise ve Bakanlığa verdiğimiz imza dilekçelerimizin gereğinin yapılmasını istiyoruz. Nereye kadar bekleyeceğiz, ne kadar daha seyirci kalacağız. Kaç Muhammet hocanın daha darp edilmesi gerekiyor ki harekete geçilsin. Bu nasıl bir akıl tutulmasıdır.

    “Üzüntülüyüz, kederliyiz. Bu olayı kınıyor, evvela şiddeti cesaretlendirici tutumların terk edilmesini istiyoruz. Bir an önce, vakit geçirilmeden önleyici, ıslah edici, hukuki, adli, idari tedbirlerin alınması ısrarımızı yineliyoruz.

    “Bu konuda, yetkili kişi ve kurumlardan sivil toplum örgütlerine kadar toplumun tüm katmanlarına sorumluluk düşmektedir. Başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere, bütün eğitim camiası, siyasiler, mülki idareler, aydınlar, gazeteciler, aileler bu konuda büyük bir aile olduğumuz şuuru ve duyarlılığı ile sorumlu davranmalıdır. Herkesi ilgilendiren, herkesin ilgili olduğu bir meselede, toplumsal duyarlılık bilinci ve farkındalık oluşturmak için herkesin yapacağı bir şey mutlaka vardır, olmalıdır.” şeklinde konuştu.

  • Hakkari’de eğitimcilere kişisel gelişim semineri

    Hakkari İl Milli Eğitim Müdürlüğü, “2023 Eğitim Vizyonu” kapsamında eğitimcilerin kişisel ve mesleki gelişimine yönelik seminerler düzenliyor.

    Hakkari İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği işbirliği ile 22-23 Aralık tarihlerinde müdür yardımcıları, rehber öğretmenler ve 1-2. sınıf öğretmenlerine yönelik “Etkinliklerle Değerler Eğitimi ve Liderlik ve Takım Yönetimi” eğitimleri düzenlendi. 106 öğretmen ve Hakkari il merkezinde görev yapan 56 müdür yardımcısına verilen seminere İl Milli Eğitim Şube Müdürü Selahaddin Yüzgeçin de katıldı. Davut Türkkan, Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde il merkezinde görev yapan müdür yardımcılarına ve rehber öğretmenlere “Liderlik ve Takım Yönetimi” eğitimi verdi. Ethem Teber ise Halk Eğitim Merkezi’nde yaklaşık 75 öğretmene “Etkinliklerle Değerler Eğitimi” verdi. Seminerler sonunda tüm katılımcılara sertifika verildi.

    Davut Türkkan ayrıca Halk Eğitim Merkezi’nde aday öğretmenlere “İz Bırakan Eğitimciler-Mahir İz” konulu bir konferans verdi.

  • Eğitimcilere ödül yağdı

    Samsun’un Vezirköprü ilçesinde “Kasım Ayı İlçe Müdürler Kurulu Toplantısı” İlçe Kaymakamı Kudret Kurnaz’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

    İlçe Kaymakamı Kudret Kurnaz öğretmen ve öğrenci sayısının çok fazla olması nedeniyle sorunların da aynı doğrultuda büyük olduğunu ve toplantı salonunun büyük bir eksikliği giderdiğini dile getirdi. Kudret Kurnaz, “Ödüllerin verilmesinde şeffaflığı esas almayı amaçlayan ve bu doğrultuda projeler gerçekleştiren İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Demircan’a teşekkür ediyorum” dedi.

    Katılımcıların alkışlarıyla, Samsun Valisi Osman Kaymak tarafından “ödül belgesi” ile ödüllendirilen öğretmenlerin ödüllerini, Kaymakam Kudret Kurnaz verdi. İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Demircan tarafından dönemin kaymakamı Yunus Emre Altıner tarafından verilen 49 öğretmene “başarı belgesi”, 18 öğretmene “üstün başarı belgesi” ödüllerini, 37 okul müdürüne de okulunun temiz ve sağlıklı olması sebebiyle “Beyaz Bayrak + Pirinç Tabela + Temiz Okul Sağlıklı Okul Belgeleri” verildi. Ödüllerin verilmesinin ardından, özel büro görevlisi Erkan Ulaşır, 2023 Eğitim Vizyonu konulu sunumunu yaptı. Toplantı okul müdürleriyle olağan gündem maddeleri üzerinde görüşmeler yapıldı.

    Projeler değerlendirildi

    Milli Eğitim Müdürü Ahmet Demircan, Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilmekte olan VEKAP, Beni Unutma, Kardeş Okul, Samsun Okuma Vakti, Beyaz Bayrak, Beslenme Dostu Okul, Oku Anla Yaşa, Çocukların İhmal ve İstismarının Önlenmesi SAMGİS ve 3. Göz Projeleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Samsun Maarif Hareketi okul karnelerinin de değerlendirildiği toplantıda, Samsun Maarif Hareketi puan sıralamasında il genelinde 16. sırada olunduğu vurgulanarak bu yılın sonunda ilk 5’e girmenin hedeflenildiği belirtildi. Halk Eğitimi Merkezi Yeni Toplantı Salonunun açılışının da yapıldığı toplantıya İlçe Milli Eğitim şube müdürleri, okul müdürleri, özel eğitim kurum müdürleri ve ödül ve başarı belgesi alan öğretmenler katıldı.

  • Mudanyalı eğitimcilere kurs

    Bursa’nın Mudanya ilçesinde eğitim yöneticilerine yönelik ’kapsayıcı eğitim’ kursu düzenlendi.

    Kapsayıcı eğitim yönetici eğitimi kursu, Ahmet Rüştü Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirildi. Okul müdürlerinin katıldığı kursa İlçe Milli Eğitim Müdürü Suat Topal ile Şube Müdürü Adem Keskin de iştirak etti. ’Her öğrenci eşit derecede önemlidir’ anlayışı çerçevesinde, okulların bütün öğrencilere hizmet verebilecek bir hâle getirebilmesinin hedeflendiğini kaydeden İlçe Milli Eğitim Müdürü Suat Topal, Mudanya’da görev yapan bütün eğitim idarecilerinin periyodik aralıklarla bu kursa iştirak etmelerinin planlandığını söyledi.