Etiket: Eğitimciler

  • Eğitimciler TYT sorularını değerlendirdi

    Eğitimciler TYT sorularını değerlendirdi

    Mektebim Koleji Akademik Kurul üyeleri, öğrencilerden gelen geri dönüşlerden yola çıkarak TYT’yi değerlendirdi.

    Yaklaşık 2,5 milyon öğrenciyi ilgilendiren Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) tamamlandı. Öğrenciler, Türkçe testinde 40, sosyal bilimler testinde tarihten 5, coğrafyadan 5, felsefeden 5, din kültürü ve ahlak bilgisi veya ilave felsefe sorularından 5’er olmak üzere toplam 20, temel matematik testinde 40, fizikten 7, kimyadan 7 ve biyolojiden 6 sorunun yer aldığı fen bilimleri testinde de 20 soru cevapladı. Mektebim Koleji Akademik Kurul Üyeleri öğrencilerden gelen geri dönüşlerden yola çıkarak TYT’yi değerlendirdi.

    Mektebim Koleji Ortaokul ve Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, şu açıklamalarda bulundu: “Yaklaşık 2 buçuk milyon öğrencimize yüksek öğrenim kapılarını aralayacak bir dönemi ve YKS’nin ilk oturumu olan TYT aşamasını geçirdik. Bu yıl için pandemi gölgesinde geçen sınava hazırlık sürecinin, öğrencilerimiz için son derece yorucu olduğunu ama her bir öğrencimizin de bu süreci başarı ile geçirdiğini söyleyebiliriz. Geçtiğimiz yıllarda 135 dakika olan TYT süresinin bu yıla özel olmak üzere 30 dakika uzatılarak 165 dakikaya çıkarılmış olması öğrenciler için bir hayli rahatlatıcı olmuştur. Birçok öğrencinin bu ek süreyi matematik testinde kullandığını da söyleyebiliriz.”

    Mektebim Koleji Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Mevlüt Ekingen, Türkçe soruları ile ilgili şunları söyledi: “Sınavın anlam kısmının geçen yıla göre zor ve vakit alıcı nitelikte olduğu; dil bilgisi kısmının ise geçen yıllara göre daha az sayıda ve kolay olduğu görülmektedir. Öğrenciler, paragrafların zorlayıcı niteliğinden dolayı daha vakit alıcı olduğunu ifade etmişlerdir. Türkçe soruları, önceki yıllardaki gibi okuduğunu anlama ve yorumlama ağırlıklıdır. Öğrenciler paragrafların felsefik metinlerden seçildiğini ve çeldiricilerinin güçlü olduğunu belirtmiştir. Paragraf sorularının öğrencileri zorlaması, düzenli kitap okumanın önemini bir kez daha göz önüne sermektedir.”

    Mektebim Koleji Matematik Bölüm Başkanı Erkan Özkan da matematik sınavı soruları ile ilgili “TYT matematik testi 9 ve 10. sınıf konularının büyük çoğunluğunu kapsayacak şekildedir. Beklendiği üzere paragraftan anlam çıkarma ağırlıklı, matematik okuryazarlığı becerisini ölçen tarzda sorular da yer almıştır. Önceki yılların Yükseköğretim Kurumları Sınavlarına göre, matematik sorularının zorluğunun orta-zor düzeyde ve zaman alıcı olduğu söylenebilir.” dedi.

    Mektebim Koleji Fizik Bölüm Başkanı Serpil Yücel ise fizik soruları için “TYT fizik soruların geneli MEB’in eğitim öğretim yılı içinde yayımladığı örnek sorulara benzer, bilgiyi yorumlamaya dayalı ve bağlam temelli niteliktedir. Sayısal işlem ve formül gerektiren sorular bulunmayıp, şekil içerikli yorum sorularının ağırlıklı olduğu bir tarzdadır. Öğrencilerin doğru cevaba ulaşabilmesi için ilgili bilgiyi hatırlamasının yanında doğru yorumlayabilmesi de gerekmektedir. Fizik testinde basınç ile ilgili deney sorusu öğrencilerin bilgiyi yorumlama yeteneğini üst düzey sorgulayan dikkat çekici bir sorudur.” ifadelerini kullandı.

    Mektebim Koleji Kimya Bölüm Başkanı İlyas Çalışkan, kimya soruları şunları söyledi: “TYT kimya testi, kolay ve orta düzey sorulardan oluşan, temel kavram bilgilerinin ve yorumlama kabiliyetinin hemen hemen aynı oranda ölçüldüğü, çelişkili öncül ya da kavram içermeyen, öğrenciyi matematiksel işlem yoğunluğuna sokmayan bir sınav olarak hazırlanmıştır. Grafik yorumlama sorularına yer verilmemiş olup bazı sorularda tablo halinde veya cümle içinde verilen bilgilerin yorumlanması istenmiştir.”

    Mektebim Koleji Biyoloji Bölüm Başkanı Tülay Göncüoğlu ise biyoloji soruları için “TYT biyoloji soruları 9 ve 10. sınıf konularından sorulmuştur. Geçmiş sınavlarda da mutlaka yer alan ‘kalıtım’ konusundan bu sınavda da soru sorulduğu görülmektedir. Coğrafya dersinin içeriği ile bağlantılı konumuz olan ‘ekosistemler’den yöneltilen soruda disiplinler arası iş birliğinin esas alındığı görülmektedir. Genel olarak soruların orta-kolay düzeyde olduğu söylenebilir.” dedi.

    Mektebim Koleji Tarih Bölüm Başkanı Sevilay Kapdan, tarih soruları için şu değerlendirmeyi yaptı: “TYT tarih sorularının çoğunlukla yoruma dayalı olduğu, sayıca az olmakla birlikte bilgi sorularının da yer aldığı görülmüştür. Konu dağılımı beklendiktir. Genel olarak soruların orta-kolay düzeyde olduğu söylenebilir.”

    Mektebim Koleji Coğrafya Bölüm Başkanı Engin Güven ise kendi dalı ile ilgili sorulara, “TYT coğrafya testi, genel olarak bilgiyi yorumlamaya dayalı ve konu dağılımı olarak da geçmiş yılların sınavlarına paralel olarak hazırlanmıştır. Öğrencilere orta-kolay düzeyde zor gelen testte grafik ve haritalara da yer verilmiştir.” ifadelerini kullandı.

    Mektebim Koleji Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Bölüm Başkanı Hafize Bilgi ise kendi dalı ile ilgili sorulara; “TYT Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testi ağırlıklı olarak yorumlama kabiliyetini ölçen ve öğrencileri zorlamayan sorulardan oluşmaktadır. Özellikle okuduğunu anlama ve yorumlama kabiliyetini ölçen sorularda Hz. Muhammed’in örnekliği, Kur’an’ın anlaşılması ve yorumlanması gibi öğrencilerin zorlanmayacakları konular ile ölçme yapılmıştır.” değerlendirmesinde bulundu.

    Son olarak Mektebim Koleji Felsefe Bölüm Başkanı Seda Çalışan ise kendi dalında çıkan sorular ile ilgili “TYT felsefe soruları genel olarak çok uzun sorulardan oluşmamakla birlikte yorum içeriği daha fazladır. Öğrenciler felsefe testini çözerken çok zorlanmamıştır. Seçilen metinlerin dikkatli okuma ve sentezleme yapabilmeye yönelik olduğu görülmüştür. Descartes ve Anselmus içerikli iki sorunun orta düzeyde olduğu söylenebilir.” dedi.

  • Demokrat Eğitimciler Sendikası’ndan 19 Mayıs mesajı

    Demokrat Eğitimciler Sendikası’ndan 19 Mayıs mesajı

    Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES), 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı nedeniyle bir kutlama mesajı yayımladı.

    Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı İshak Çelebi, 100. Yılı olması dolayısıyla ayrı bir önem kazanan 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı nedeniyle yayınladığı mesajda, “Milli Mücadelemizin başlamasında, vatanımızın kurtuluşu ve bağımsızlığında çok önemli bir tarih olan 19 Mayıs, Milletimizde mücadele, özgürlük, onur, birlik ve beraberlik içinde mücadele vermek, kardeş olduğumuzu hatırlamak gibi bir şuur da kazandırmıştır.” dedi.

    Genel Başkan İshak Çelebi, Gençliğin milli mücadeledeki kardeşlik ruhunu kavratmanın ve kadim medeniyetin derin şuurunu hatırlatmanın önemine değinen Çelebi, bu ruhu kavramanın ilk ve en etkili yolu da yabancıların telkin ve kontrolünden uzak, milli hedef, ve ihtiyaçlarımıza hizmet edecek özgün bir eğitim politikası oluşturmak olduğunu ifade ederek, “19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramının ülkemize, gençliğimize ve halkımıza barış, huzur ve saadet getirmesini diliyorum. Emperyalizme karşı Dünya milletleri içerisinde ilk isyan ve ilk karşı çıkışın şanlı bir örneği olan Milli Mücadelenin 100. yıldönümü vesilesiyle, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere tüm şanlı kahramanlarımızı minnetle, şükranla ve rahmetle anıyor; Türkiye’deki, bölgemizdeki ve Dünyadaki her türlü sömürü ve vahşete karşı dirençli ve şuurlu olmak konusunda çok ümit var olduğum gençliğimizin bayramını kutluyorum” şeklinde konuştu.

  • Kırşehir’de eğitimciler ve bürokratlar okul güvenliği toplantısında buluştu

    Kırşehir’de eğitimciler, bürokratlar, emniyet mensupları ve muhtarlar, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında okullarda ve çevrelerinde alınacak güvenlik tedbirlerini okul güvenliği toplantısında ele aldı.

    Neşet Ertaş Kültür Merkezinde düzenlenen toplantıya Vali İbrahim Akın’ın yanı sıra kaymakamlar, İl Emniyet Müdürü İsmail Hakkı Akyüz, İl Jandarma Komutanı J. Alb. Ferhat Kuran, İl Milli Eğitim Müdür Vekili Şevket Karadeniz, daire müdürleri, emniyet teşkilatı mensupları, eğitim camiası yetkilileri ve muhtarlar katıldı.

    Toplantıda konuşan Vali İbrahim Akın, okul güvenliği ve okul sağlığı ile ilgili toplantıyı yapmaktaki amaçlarının, eğitim-öğretim sezonunda bütün okullarda güven ortamını sağlayarak, öğrencileri bütün zararlı alışkanlıklardan uzak tutmak, fiziksel ve ruhsal yönden daha sağlıklı bireyler olarak geleceğe hazırlamak olduğunu söyledi.

    Toplantı ile Kırşehir genelinde eğitim-öğretim konusunda alınacak güvenlik tedbirlerinin değerlendireceğini belirten Vali İbrahim Akın, “2016 yılında İçişleri Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan işbirliği protokolü ile çocuklarımızın evlerinden okula, okuldan da evlerine gideceği süre içerisinde güvenli bir eğitim-öğretim hayatı geçirmeleri, şiddet olayları, madde bağımlılığı ve diğer kötü alışkanlıklardan korunmaları ve ülkemize yararlı bireyler olarak yetişmeleri için bütün güvenlik tedbirlerinin alınması amaçlandı. Okul ve çevrelerinde asayiş, terör, trafik, uyuşturucu konuları ile çocuklarımızın eğitimlerini kötü yönde etkileyen internet cafe, oyun salonu, park, bahçe gibi yerlerde gerekli kontroller yapılacaktır.

    Okul kantinlerinde personel ile servis şoförlerinin gerekli inceleme ve kontrolleri yapılacak, çocukların girmesinin yasak olduğu yerlerde uygulamalara devam edilecek, tekel ve alkol satışı yapan ve şans oyunu oynatan yerler okula en az 200 metre mesafede olacaktır. Ayrıca, okul binalarının denetim ve kontrolleri hız kesmeden yapılmaya devam edecektir.

    Okul müdürlerinin hem okulun içini hem de dış bölgeleri yakından takip etmesi okullarda güvenli eğitim ortamının oluşmasına katkı sağlayacaktır. Geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin iyi bir eğitim-öğretim görerek geleceğe iyi bir şekilde hazırlanmasında hepimize önemli görevler düşmektedir. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimizin örnek aldığı kişilerdir. Öğrencilerimizi geleceğe hazırlayan öğretmenlerimizin çocuklarımızı en iyiye yönlendireceğine eminim”dedi.

    Toplantı, Vali Akın ve katılımcılar arasında, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında okullarda alınacak güvenlik tedbirlerinin görüşülmesi ile sona erdi.

  • Yabancı eğitimciler Seyitgazi’de incelemelerde bulundu

    Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) tarafından düzenlenen Uluslararası Ahmet Hamdi Tanpınar sempozyumuna katılan yabancı ülkelerden gelen öğretim üye ve görevlileri Seyitgazi ilçesini ziyaret etti.

    ESOGÜ Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Adem Koç ve bölüm öğrencisi Mehmet Daldal öncülüğünde Seyitgazi’ye gelen Rusya, Polonya ve Litvanyalı misafirler, Seyyid Battal Gazi Türbe ve Külliyesi ile yine ilçenin Arslanbeyli Mahallesinde yer alan Sücaaddin Veli Külliyesini ziyaret ettiler.

    Heyeti makamında ağırlayan Başkan Hasan Kalın, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Kalın, “Kentimizin değerlerini yerinde incelemenizden dolayı mutluluk duyuyoruz. İlçemizin ve İslam dünyasının Batıya açılmasında öncülük eden Seyyid Battal Gazi’nin ve yine ilçemizde yer alan Frig kültürünün izleri bulunmakta. Burada Türkçenin ve Türklüğün yayılması ile ilgili Selçuklu ve Osmanlı dönemine ait eserlerinde bulunması ilçemizin önemini arttırmakta. Seyyid Battal Gazi hazretleri, Buhara’dan, Doğu Türkistan’a kadar hatta Balkanlar’a kadar olan hattın öncülerinden olan bir kişidir. 740’larda gelmiştir bu topraklara. Sizlerin ülkelerinizde bunları anlatmanız ise bizlere ayrı bir değer katacaktır. Tekrar ziyaretinizden dolayı teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

    Heyet daha sonra ilçedeki diğer tarihi ve kültürel alanlardaki incelemelerini sürdürdüler.

  • Eğitimciler kan verdi

    Zonguldak’ın Kilimli ilçesi Milli Eğitim Merkezi Müdürlüğü ve Kızılay işbirliği ile kan bağışı kampanyası düzenlendi.

    Kilimli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü binasında düzenlenen kan bağışı kampanyası eğitimciler tarafından büyük ilgi gördü. 06-07 Şubat 2018 tarihleri arasında düzenlenen kampanyada yaklaşık 100 kişi kan bağışında bulundu.

    Kan bağışının önemine değinen Kilimli İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayhan Yılmaz, insanların kan bağışına duyarlı olması gerektiğini vurguladı. Yılmaz konuşmasında, “Kızılay ile işbirliği içerisinde kan bağış kampanyası düzenledik. Bizler kan bağışının öneminin farkındayız. Eğitimcilerimize de gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ederim. İnsanların bu konuda daha duyarlı olmalarını ve düzenli kan bağışı yapmalarını ve hayat kurtarmalarını tavsiye ederim. Kızılay yönetimine de buradan teşekkür ederim” ifadelerine yer verdi.