Etiket: Eğitimciler

  • Eğitimciler ‘Bir damla hayat da sen ol’ sloganıyla Kızılay’a kan bağışında bulundu

    Eğitimciler ‘Bir damla hayat da sen ol’ sloganıyla Kızılay’a kan bağışında bulundu

    Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve ÖNDER tarafından Türkiye genelinde başlatılan Kızılay’a kan bağışı kampanyasına Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü de destek verdi.

    “Bir Damla Hayat da Sen Ol” sloganıyla düzenlenen kan bağışı kampanyasına İl Milli Eğitim Müdürü Salih Kaygusuz, kurum yöneticileri ve okul müdürleri Havuzbaşı Kent Meydanında bulunan Kızılay kan verme aracında bir araya gelerek kan bağışında bulundu.

    Kovid-19 salgını döneminde kan bağışında bulunmanın çok önemli olduğuna dikkat çeken İl Milli Eğitim Müdürü Salih Kaygusuz, “Bakanlığımız Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün başlatmış olduğu ‘İyilik Kanımızda Var’ projesi kapsamında kan vermek için bir araya geldik. Kan ihtiyacının daha yoğun olduğu pandemi sürecinde kan ve plazmaya ihtiyacı olan vatandaşlarımıza destek vermek için bugün buradayız.Ülkemizin içinde bulunduğu pandemi sürecinde kan bağışına daha fazla ihtiyacımız var.” diyerek sağlıklı vatandaşlarımızı kan bağışı kampanyasına destek vermeye davet etti.

  • Elazığ’da eğitimciler kan bağışında bulundu

    Elazığ’da eğitimciler kan bağışında bulundu

    Elazığ’da eğitimciler “İyilik Kanımızda Var” sloganıyla Türk Kızılayı’na kan bağışında bulundu.

    İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından kan bağışı kampanyası düzenlendi. Bu kapsamda İl Milli Eğitim Müdürü Feyzi Gürtürk ile birlikte eğitimciler Türk Kızılay Şubesince öğretmen evi önünde kurulan kan aracında Koronavirüs (Covid-19) tedbirlerine dikkat ederek kan verdi.

    Kovid-19 salgını döneminde kan bağışında bulunmanın önemli olduğunu dikkat çeken İl Milli Eğitim Müdürü Gürtürk,”Bakanlığımız Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün başlatmış olduğu “İyilik Kanımızda Var’ projesi kapsamında İmam Hatip okullarımızın yönetici ve öğretmenleri, mezunları ve dernek ile birlikte bugün kan vermek için bir araya geldik. Bu süreçte özellikle ihtiyacın yoğun olduğu bu zamanda kan ve plazmaya ihtiyacı olan vatandaşlarımıza destek sunmak için buradayız. Bugün burada kanların bir hayat kurtaracağının bilincinde olarak tüm vatandaşlarımızı da Kızılay’a kan vermeye davet ediyoruz. İçinden geçtiğimiz zorlu süreç nedeni ile öğretmenlerimiz belirli aralıklarla gelip bu kampanyamıza destek vermeye devam edecekler. Benim tüm vatandaşlarımızdan isteğim özellikle bu süreçte maske mesafe, temizlik kurallarına uymalarıdır”dedi.

  • Eğitimciler, öğrenciler için yürüdü

    Eğitimciler, öğrenciler için yürüdü

    Tokat’ta, eğitimciler “Okulları birlikte açacağız” sloganı çerçevesinde farkındalık oluşturmak için yürüyüş yaptı.

    Cumhuriyet Meydanında düzenlenen etkinliğe okul idarecileri ve öğretmenler “Okulları birlikte açacağız” yazılı tişörtleri giyerek katıldı. Sosyal mesafe kurallarına dikkat edilerek yapılan yürüyüşü Cumhuriyet Meydanında başlatıldı. Trafiğe kapatılan Gaziosmanpaşa Bulvarında eğitimciler Hıdırlık köprüsüne kadar ellerinde dövizlerle yürüyüş yaptı. Yürüyüş öncesinde basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Tokat Valisi Ozan Balcı, korona virüsle mücadele için maske, sosyal mesafe ve hijyen konusunda duyarlılığı artırmak için eğitimcilerin katılımı ile bir etkinlik yapıldığını kaydetti. Vali Balcı, okulların tekrar açılabilmesi için insanların kurallara özen göstermesinin önemine dikkat çekerek, “Okulları beraber açacağız. Beraber açmak içinde vatandaşlardan ricamız maske, sosyal mesafe, hijyen kurallarına uysunlar. İnşallah bu pandemiye karşı mücadelemizden de toplum olarak başarı ile çıkacağız” dedi.

    Çocuklar okullarında mutlu

    İl Milli Eğitim Müdürü Murat Küçükaali ise öğrencilerin okulları, öğretmenlerinde öğrencilerini çok özlediğini belirterek, “Çocuklarımız en çok okullarında mutlu. Lütfen bu mutluluğu çocuklarımızdan esirgemeyelim. Çocuklarımızın mutlu olabilmesi için herkes üzerine düşeni yapsın. İnşallah 21 Eylül tarihine kadar vaka sayısını sıfıra indiririz, çocuklarımız okullarına kavuşur” diye konuştu. Eğitimciler adına açıklamalarda bulunan Ali Bal ise öğrencisiz okulların boş kaldığını, eğitimciler olarak okulların açılmasını beklediklerini kaydetti. Bu anlamda farkındalık oluşturmak için bir araya geldiklerini belirten Bal, vatandaşları kurallara uyamaya davet etti.

  • Eğitimciler AYT’yi değerlendirdi

    Eğitimciler AYT’yi değerlendirdi

    Mektebim Koleji Akademik Kurul üyeleri, öğrencilerden gelen geri dönüşlerden yola çıkarak Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ikinci oturumu Alan Yeterlilik Testi (AYT) sorularını değerlendirdi.

    Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ikinci oturumu Alan Yeterlilik Testi (AYT) sona erdi. Mektebim Koleji Akademik Kurul Üyeleri öğrencilerden gelen geri dönüşlerden yola çıkarak AYT’yi değerlendirdi.

    “28 Temmuz tarihine kadar iyi bir şekilde dinlenmesini öneriyoruz”

    Mektebim Koleji Ortaokul ve Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, sınav ile ilgili değerlendirmesinde; “Yaklaşık 2 buçuk milyon öğrencimize yüksek öğrenim kapılarını aralayacak bir dönemi ve YKS’nin ikinci oturumu olan AYT aşamasını da geçerek bu yılın YKS maratonunu tamamlamış olduk. Bu yıl için pandemi gölgesinde geçen sınava hazırlık sürecinin, öğrencilerimiz için son derece yorucu olduğunu ama her bir öğrencimizin de bu süreci başarı ile geçirdiğini söyleyebiliriz. Üniversite adaylarının bugünden itibaren sınav sonuçlarının açıklanacağı 28 Temmuz tarihine kadar iyi bir şekilde dinlenmesini öneriyoruz. Sınav sonuçlarının açıklanmasıyla yeni bir heyecan dalgasını tercih süreçlerinde yaşayacaklar. Öğrencilerden aldığımız geri dönütlerden bugün yapılan AYT’nin geçen iki yıla göre görece daha kolay olduğu izlenimini edindik. Ancak yine de bazı testlerde sürpriz sorular yok değildi.”

    Mektebim Koleji Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Mevlüt Ekingen, Türkçe soruları ile ilgili şunları söyledi: “ATY Türk Dili ve Edebiyatı testi öğrencilere zor gelmemiştir. Edebiyat soruları bilgiyi yorumlama ağırlıklıdır. Soru dağılımı 19 edebiyat bilgisi, 5 anlam bilgisi şeklindedir. Şiir bilgisinin yoğunlukta olduğu sınavda yazar-eser sorularının az olduğu belirtilmiştir. Yoğunluklu 12. Sınıf konusu olan Cumhuriyet Edebiyatı ile igili çok az soru sorulmuştur. Sorular ezberden ziyade bilgilerin yorumlanması yoluyla çözülebilecek niteliktedir. Sınav, genel edebiyat kültürünü ölçen bir sınav olmanın yanı sıra okuduğu metni, bilgileri ışığında yorumlayabilen öğrencileri belirleyecek nitelikteki sorulardan oluşmuştur.”

    Mektebim Koleji Matematik Bölüm Başkanı Erkan Özkan da matematik sınavı soruları ile ilgili “AYT matematik testi ağırlıklı olarak 11 ve 12.sınıf konularını kapsayacak şekilde olmakla birlikte 9 ve 10.sınıf konularına ait sorulara da yer verilmiştir. Paragraftan anlam çıkarma yeteneği ve matematik okuryazarlığı becerisini ölçen tarzda az sayıda sorunun yer aldığı, soruların bilgiyi kullanma/yorumlama ağırlıklı olduğu ifade edilmektedir. 2018 ve 2019 Yükseköğretim Kurumları Sınavlarında yer alan matematik sorularına göre, matematik sorularının zorluğunun orta seviye, dün uygulanan Temel Yeterlilik Testi Matematik Testi sorularına göre daha kolay seviye olduğu ifade edilmektedir.”

    Mektebim Koleji Fizik Bölüm Başkanı Serpil Yücel, ise fizik soruları için “AYT fizik testi, düzenli çalışan öğrencinin kolaylıkla yapabileceği, akademik açıdan tartışmasız ve cevapları net olan sorulardan oluşmuştur. Beklendiği gibi sorular 11. sınıfın tamamı ve 12. sınıfın birinci dönemine ait konuların kazanımlarına aittir. Fizik soruları öğretim programına uygun, işleme dayalı soru sayısı az, bilgiyi kullanma ve yorumlama becerisini ölçer nitelikteki soruların daha yoğun olduğu bir şekilde uygulanmıştır.”

    Mektebim Koleji Kimya Bölüm Başkanı İlyas Çalışkan, kimya soruları şunları söyledi: “AYT kimya testi, zorluk seviyesi orta düzey sorulardan oluşan, Kovid-19 süreciyle beraber açıklanan müfredat kazanımlarına uygun sorulardan oluşturulmuştur. 12. Sınıf organik kimya ünitesinin soru ağırlığının 12. Sınıf ilk dönem konularına kaydırıldığı görülmüştür. 11. Sınıf müfredat kazanımlarını içeren soru sayıları geçmiş yıllar ile paralellik göstermiş olup, konu başlığı dağılımında küçük değişiklikler olduğu görülmüştür. Matematiksel işlemler sonucu doğru cevap şıkkına ulaşılan soruların yanında bazı sorularda öğrencilerin temel grafik okuma bilgisi ölçülmüş veya bilgi yorumlanarak doğru cevaba ulaşılması beklenmiştir. Genel olarak düzenli çalışmasını sürdüren öğrencilere tanıdık gelebilecek soru tiplerine yer verilen sınavda, aşırı zorlayıcı, çelişki oluşturucu veya hataya sürükleyici ifadelerin olmadığını söyleyebiliriz.”

    Mektebim Koleji Biyoloji Bölüm Başkanı Tülay Göncüoğlu, ise biyoloji soruları için “AYT biyoloji testinde 12. Sınıfın birinci dönem konularıyla beraber ağırlıklı olarak 11. sınıf konuları ile ilgili soruların yöneltildiğine dikkat çekildi. Soruların, insan fizyolojisi konularının tamamına yakın kısmını kapsadığı görüldü. Genel olarak soruların kolaylık düzeyinin orta olduğu yönünde yorum yapıldı.” ifadelerini kullandı.

    Mektebim Koleji Tarih Bölüm Başkanı Sevilay Kapdan, tarih soruları için şu değerlendirmeyi yaptı: “AYT tarih testi her sene olduğu gibi bilgiyi yorumlama beceresinin ölçüldüğü sorulardan oluşmuştur. Düzenli çalışan, sıklıkla soru çözen her öğrencinin yapabileceği düzeyde sorular mevcut olmakla birlikte, önceki yıllara göre biraz daha zorlayıcı sorular da bulunmaktadır. Tarih soruları öğrencilerde orta-zor düzey bir etki bırakmıştır. AYT Sosyal Bilimler-2 Tarih soruları ise yine beklenen konulardan gelen bilgi sorularıdır, ancak öğrencilerin beklediği gibi zor sorulardan ziyade kolay sorulardan oluşmaktadır.”

    Mektebim Koleji Coğrafya Bölüm Başkanı Engin Güven, ise kendi dalı ile ilgili sorulara, “AYT coğrafya testi, Sosyal Bilimler-1 ve Sosyal Bilimler-2 kısmında genel olarak kolay ve bilgiyi ölçen tarzdaydı. Bir iki soru dışında sorular beklenen konulardan geldi ve geçtiğimiz 2-3 yıl ile benzerlik gösterdi. Konu sınırlamasından dolayı Küresel ve Bölgesel Örgütler ile Kalkınma Projelerinden beklendiği üzere daha çok sayıda soru geldi. Ancak hem daha fazla dünya gündeminde olmalarından hem de küresel boyutta önem taşıdıklarından BM, NATO, NAFTA, AB gibi örgütlerle ilgili sorular beklenirken KEİ’nin sorulması, çoğu aday için beklenmedik bir durumdu. Coğrafya sorularında geçmiş yıllarda uluslararası ilişkiler, ekonomi, nüfus gibi konulara yoğunlaşılırken bugünkü sınavda Küresel Çevre Sorunları, İnsan-Doğa Etkileşimi, Arazi Kullanımı gibi konular öne çıkmıştır.” dedi.

    Mektebim Koleji Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Bölüm Başkanı Hafize Bilgi ise kendi dalı ile ilgili soruları; “2020 AYT Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinin ağırlıklı olarak bilgi sorularından oluştuğunu görüyoruz. İslam Medeniyeti, Yeni Dini Akımlar, Hz. Muhammed’in Peygamberlik Görevleri, Allah’ın Birliği konularıyla ilgili öğrencilerin alan bilgisi sınanmıştır.” şeklinde değerlendirdi.

    Mektebim Koleji Felsefe Bölüm Başkanı Seda Çalışan, ise kendi dalında çıkan sorular ile ilgili “AYT felsefe soruları yoruma dayalı olarak yöneltilmekle birlikte, öğrencilerin zorlanmayacağı sorular olmuştur. Psikoloji ve Sosyoloji soruları da konu kısıtlaması olduğu için alan öğrencilerine kolay gelmiştir. Mantık sorularında mantığın konusu gibi temel bilgiler üzerine, öğrencilerin bilgi ile beraber ağırlıkla da yorum yapabilecekleri düzeyde sorular yöneltilmiştir.” dedi.

  • Eğitimciler 2020 AYT sınavını değerlendirdi

    Eğitimciler 2020 AYT sınavını değerlendirdi

    2 milyon 433 bin 219 öğrencinin girdiği Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi (AYT) bugün gerçekleşti. Tüm yurtta saat 10.15’te başlayan sınav 180 dakika sürdü. AYT’de adaylar alanlarına göre 160 sorunun olduğu dört testten istediklerini cevaplandırdı. Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler 1, Matematik, Sosyal Bilimler 2 ve Fen Bilimleri testlerinin her birinden 40’ar soru soruldu.

    YKS’nin ikinci oturumu olan AYT’yi öğrencilerden alınan bilgilere göre Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt ve Lise Akademik Kurulu değerlendirdi.

    Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt’un YKS değerlendirmesi şu şekilde:

    “2020 AYT, ÖSYM formatına ve MEB müfredatına uygun bir şekilde gerçekleştirilmiştir. 12. sınıfın ikinci döneminden soru sorulmamıştır. TYT’de Türkçe, diğer derslere göre daha zor olmuştur. Öğrenciler genellikle Türkçe’den başladığı için uzun paragraflar çok zaman almış, diğer derslere yeterince zaman kalmamıştır. Bilimsel okuma becerisine sahip olan öğrenciler TYT’de daha başarılı olacaktır. Matematikte yeni nesil soru az olup ÖSYM standartlarına göre temel bilgileri sorgulayan sorular sorulmuştur. TYT, öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu doğru yorumlayabilme, verilen metinlerden doğru çıkarımlar yapabilme ayrıca zamanını doğru kullanabilme yeteneklerini değerlendiren bir sınav olmuştur.

    AYT’de genellikle tüm dersler orta zorlukta olup sayısal ve eşit ağırlık öğrencileri için matematik, sözel öğrenciler için tarih dersleri belirleyici olacaktır. Sınav matematikte klasik matematiksel düşünceyi sorgulayan sorulardan, tarihte ise bilgi sorgulayan zor sorulardan oluşmuştur. Genel olarak AYT’ de tüm derslerde sorular bilgiye dayalı sorulmuştur. Bu soruların çözülebilmesi için konuların dersin formatına uygun bir şekilde öğrenilmesi gerekmektedir. AYT, öğrencilerin ders kapsamında öğrendikleri bilgileri soru içerisinde doğru kullanarak çözüme ulaşmalarını değerlendiren bir sınav olarak hazırlanmıştır.

    ÖSYM, YKS sonuçlarının 28 Temmuz’da açıklanacağını duyurdu. Sonuçların açıklanmasının ardından öğrenciler için tercih süreci başlayacak. Unutulmamalıdır ki YKS bir sıralama sınavıdır. Bu nedenle öğrencilerin yüzdelik dilimini dikkate almaları önemlidir. Ayrıca sadece yüzdelik dilim dikkate alınarak bir tercih yapılmasını değil, öğrencilerin mutlu ve başarılı olacakları bölümleri tercih etmelerini de öneriyorum.”

    Matematik testini değerlendiren Matematik Akademik Kurul Üyesi Nilda Yüksel, “Matematik testindeki sorular, yapılan ÖSYM açıklamalarına ve müfredata uygun olup tüm sınıflara ait konuları kapsamakla birlikte 10 soru TYT tarzında, diğer sorular 10,11.sınıf ve 12. sınıfın ilk yarıyılında işlenen konulardandır. Sorular öğrencinin konulara ait temel bilgileri bilip bilmediğini ve bu bilgiyi kullanarak işlem yapabilme gücünü ölçülmüştür.

    Geometri soruları analitik ağırlıklı olup bilgiyi sorgulayan ve yorum yaparak çözüme ulaşmayı gerektiren sorulardan oluşmuştur.Soruların zorluk derecesi orta düzeydedir” dedi.

    “Türkçe testinde öğrencinin yorumlaması istenmiştir”

    Türk Dili ve Edebiyatı sorularının öğrencilerin kolaylıkla çözebileceği düzeyde olduğunu söyleyen Türk Dili ve Edebiyatı Akademik Kurul Üyesi Cevdet Eyüboğlu, “2020 YKS-AYT’ deki 24 Türk Dili ve Edebiyatı sorusundan 6 sorunun paragraf ve anlam bilgisi sorularından, 18 sorunun ise Edebiyat sorularından oluştuğu öğrencilerimizden aldığımız duyumlardır. Geçmiş dönemlerdeki AYT’lerde anlam bilgisi soruları 3 ya da 4 iken 2020’de 6 tane sorulması 2020 AYT’nin farklılığı olarak göze çarpan özelliklerdendir. Sınavın Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıkladığı gibi 9,10,11 sınıf müfredatları ile 12.sınıf müfredatının sadece yüz yüze eğitimin yapıldığı bölümün sorularından oluştuğu görülmüştür.Bazı sorularda doğrudan bilgi vererek değil, öğrencilerin bilgilerini kullanıp parçayı yorumlayarak doğru cevaba ulaşması istenmiş. Bazı soruların ise temel bilgiler kullanılarak çözülebilecek kadar kolay nitelikte olduğu duyumları alınmıştır.Bu nedenle genel olarak Türk Dili ve Edebiyatı sorularının öğrencilerimizin kolaylıkla çözebileceği düzeyde olduğunu söylemek doğru olacaktır.”

    “Konu bakımından yüz yüze eğitimin dışına çıkılmamıştır”

    Fizik testini yorumlayan Fizik Akademik Kurul Üyesi Volkan Alpay,”Sınavda herhangi bir sürprizle karşılaşılmadığını söyleyebiliriz. Pandemi sürecinden dolayı yüz yüze yapılan eğitim – öğretim dönemini kapsayan bölümlerden soruların sorulduğu ve kazanımlar dışına çıkılmadığı görülmektedir.

    TYT’deki soruların temel bilgi düzeyini, okuduğunu anlayıp yorum yapabilme yeteneğini ve dikkati ölçen sorulardan oluştuğunu görmüştük. Alan Yeterlilik Testinde ise soruların temel özelliğinin akademik bilgiyi inceleyen ve herhangi bir boşluk olduğunda hataya neden olabilecek sorulardan oluştuğunu görmekteyiz. Sorulara bakıldığında öğrencilerimizde aranan özelliğin, konu bilgisi, konular arasında bağlantı kurabilme ve çıkarım yapabilmesi gibi özelliklerin olması gerekiyor. Bu nitelikte olan öğrencilerin sınavda daha öne çıkacağını görüyoruz.

    AYT’deki 14 Fizik sorusunun 11.sınıf müfredatı ve 12.sınıf müfredatının yüz yüze eğitim yapılan bölümlerinden sorulduğu görülmektedir.Soruların bir bölümü bilgi, yorum ve çıkarım açısından yüzeysel az bir kısmı ise bilgi, yorum ve çıkarım açısından derinlemesine olduğu görülmektedir. Bu da öğrencilerin sıralamadaki yerini belirleyecek en önemli etkenlerden biri olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

    Kimya testini yorumlayan Kimya Akademik Kurul Üyesi Bedrettin Boyacıgil, “2020 AYT Kimya soruları 11. sınıf ile 12. sınıf 1. dönem konularını içermektedir. Müfredata tamamen uyumludur. Sorular beklenildiği gibi öğrencinin mutlaka bilmesi gereken kazanımları, temel bilgileri sorguluyor. Öğrenciler soru ifadelerinin net ve anlaşılır olduğunu belirttiler. Çok iyi çalışan öğrencilerin yapabilecekleri seçici, ayrıntılı, işlemli sorular yanında, bilgi düzeyi düşük olan öğrencilerin de yapabilecekleri sorulara yer verildiğini anlıyoruz. İyi bir eğitim alan, doğru kaynakları kullanan, bilgi boşluğu olmayan öğrencilerin başarılı olduklarını düşünüyorum” diye konuştu.

    Biyoloji Akademik Kurul Üyesi Asuman Kılıç, 2020 AYT Biyoloji testinde yer alan soruların 11 ve 12. sınıf müfredatını kapsadığını belirterek, “8 soru 11.sınıf, 5 soru 12.sınıf müfredatına aittir. Soru kurgusunun klasik tarzda, geçmiş yıllarla benzer ve bilgi temelli olduğu görülmüştür. Bu sene AYT Biyoloji testinde eleyici soruların yer aldığını ve soruların zorluk derecesinin orta düzeyin üstünde olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

    Coğrafya Akademik Kurul Üyesi Davut Gürler, Coğrafya sorularının 11. ve 12. sınıf kazanımlarına uygun sorular olduğunu ifade ederek, “Aldığımız duyumlara göre tartışmalı bir soru gözükmüyor. Sınavlarda; Küresel Ortam, Çevre ve Toplum ile Beşeri Sistemler ünitelerinin ağırlıklı olduğu bilgisi paylaşılmıştır. Genel coğrafi bilgiye ve harita okuryazarlığına sahip öğrencilerin zorlanmayacağı bir sınav olmuştur” dedi.

    “Sorularda açık, net ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır”

    Tarih testinde öğrencinin bilgisini ölçen sorulara yer verildiğini söyleyen Tarih Akademik Kurul Üyesi Zeynep Ergün, “Öğrencilerden aldığımız duyumlara göre, Türk Dili Edebiyatı- Sosyal Bilimler -1 ve Sosyal Bilimler -2 testlerindeki Tarih soruları 9, 10, 11 ve 12. Sınıf kazanımlarından olmakla birlikte pandemi nedeniyle açıklanan müfredata uygun olarak gelmiştir. Ağırlıklı olarak öğrencinin bilgisini ölçen sorulara yer verilmiş olup genel olarak tarihi kavramlar, dönem bilgisi ve temel bilgilerin yorumlanması üzerine sorular sorulduğu ifade edilmiştir.Sorularda açık, net ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır. Sınavın, ÖSYM’nin önceki yıllardaki soruları ile uyumlu olduğu belirtilmiştir. Önceki yıllarda olduğu gibi yine öncüllerden oluşan sorulara da yer almıştır. Uzun paragraflardan oluşan resim, şekil ya da grafik içeren sorulara yer verilmemiştir. Tarihin gerektirdiği temel bilgilere ve olaylar arası kronolojik dizine hakim olan, soru kökünü doğru okuyan,temel kavramları doğru yorumlayan öğrencilerin yapabileceği niteliktedir. Bu anlamda eksiği olan öğrencilerin zorlanacağı bir sınav olduğu düşünülüyor. Soruların zorluk derecesi genel olarak orta düzeyin üstünde olmakla birlikte eleyici nitelikte ayrıntıya da yer veren çok zor soruların da yer aldığı ifade edilmiştir” diye konuştu.

    Felsefe grubu testinin öğrencinin kavram bilgisini ve yorum gücünü ölçer nitelikte olduğunu kaydeden Felsefe Grubu Akademik Kurul Üyesi Gülay Ataç, “Sosyal Bilimler-2 testinde yer alan Psikoloji, Sosyoloji, Mantık ve Felsefeden oluşan Felsefe Grubu soruları MEB müfredatına uygundur.Felsefe soruları paragrafa dayanarak kavram bilgisini ve yorum gücünü ölçer niteliktedir. Psikoloji ve Mantık sorularının tümü bilgiyi ölçen kavram sorularıdır. Sosyoloji soruları ise hem bilgiyi paragrafa dayanarak yorumlamayı hem de kavram bilgisi gerektirmektedir. Soruların konu dağılımı dengeli, zorluğu orta düzeyde olup, soruların ifadesi nettir. Konuları bilen ve dikkatli okuyan öğrenciyi ayırt edecek bir sınavdır” ifadelerinde bulundu.

    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Akademik Kurul Üyesi Gökhan Karaman, ise soruların TYT’ye kıyasla daha fazla bilgi ağırlıklı sorulardan oluştuğunu belirterek, “2020 AYT’de de bu gelenek bozulmamıştır. Sorular hem doğrudan bilgiyi hem de bilgiyi paragrafa dayanarak yorumlamayı gerektiren türdedir. Sınava gerçek anlamda hazırlanan ve bilen öğrenciyi ayırt edecek formatta sorular sorulmuştur. Soruların ifade biçimi açık ve anlaşılırdır. Zorluk derecesi orta düzeydedir” dedi.