Etiket: eğitimci

  • Vali Çelik’ten korona virüsten hayatını kaybeden eğitimci Tezel için taziye mesajı

    Vali Çelik’ten korona virüsten hayatını kaybeden eğitimci Tezel için taziye mesajı

    Kütahya Valisi Ali Çelik, korona virüs sebebiyle hayatını kaybeden Merkez 80. Yıl Özel İdare İlkokulu Müdür Yardımcısı Emre Tezel için taziye mesajı yayımladı.

    Vali Çelik sosyal medya hesabından Tezel’in fotoğrafına yer vererek yayımladığı mesajında, ”Korona virüs sebebiyle hayatını kaybeden Merkez 80. Yıl Özel İdare İlkokulu Müdür Yardımcısı Emre Tezel’e Allah’tan rahmet, ailesine, yakınlarına ve öğrencilerine sabırlar diliyorum. Başımız sağ olsun” ifadelerini kullandı.

  • Eğitimci Serdar Şeker AYT sorularını değerlendirdi

    Eğitimci Serdar Şeker AYT sorularını değerlendirdi

    Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ikinci oturumu olan AYT tamamlandı. Mektebim Koleji Ortaokul Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, üniversite hayali kuran öğrencilerin girdiği sınavın ikinci oturumu olan AYT’yi değerlendirdi. Şeker, adayların geçtiğimiz senelere göre daha rahat bir sınav geçirdiklerini söyleyerek, öğrencilerin matematikte rahat sorularla karşılaştıklarını vurguladı.

    Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi (AYT) tamamlandı. AYT’de ‘Türk dili ve edebiyatı- sosyal bilimler-1’ testinden 40 soru soruldu. Bu testte adaylar, Türk dili ve edebiyatından 24, tarih-1’den 10, coğrafya-1’den 6 soru yanıtladı. AYT’nin ‘Sosyal bilimler-2’ testi 40, matematik testi 40, fen bilimleri testi de 40 sorudan oluştu. Sosyal bilimler testinde tarih-2’den 11, coğrafya-2’den 11, felsefe grubundan 12, din kültürü ve ahlak bilgisi veya ek felsefe sorularından 6 soru bulunuyor. Fen bilimleri testindeki dağılım ise fizik 14, kimya 13 ve biyoloji 13 soru şeklinde oldu. Mektebim Koleji Ortaokul Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, üniversite adayı öğrencilerin girdiği sınavın ikinci oturumu AYT’yi değerlendirdi. Şeker, adayların geçtiğimiz senelere göre daha rahat bir sınav geçirdiklerini söyleyerek, öğrencilerin matematikte rahat sorularla karşılaştıklarını vurguladı.

    “Düzenli bir şekilde çalışanların yapabileceği bir sınav gerçekleşti”

    Öğrencilerin beklediklerinden daha rahat bir sınav geçirdiklerini ifade eden Şeker, “Bugün ki sınavda ilk test edebiyat testiydi. Öğrenciler AYT oturumunda daha çok Cumhuriyet dönemi edebiyatından soru bekler. Bu sınavda az olduğu görüldü. Öğrencilerimiz, matematikte çok rahat sorularla karşılaştıklarını ifade ettiler. Genel itibariyle dikkatli olan ve düzenli bir şekilde çalışanların yapabileceği bir sınav gerçekleşti. Fen bilimleri testinde öğrenciler biyoloji sorularında bir miktar zorlandıklarını dile getirdiler. Çünkü daha çok insan fizyolojisi üzerine ve bilgi gerektiren soruların geldiği belirtildi. Fen bilimlerinde geçtiğimiz yıllara baktığımızda daha rahat çözülebilen sorulardan oluştuğunu söyleyebiliriz” dedi.

    Sosyal bilimler testinde tarih sorularının beklendiği gibi sorulduğunun altını çizen Şeker, “Coğrafya soruları daha önceden uluslararası örgütler, çevre sorunları ve ülkesel durumlar üzerinden sorulurdu. Ancak bu sene dünyanın içinde olduğu güncel durumlardan dolayı daha çok uluslararası örgütler üzerine yoğunlaşmış sorular bulunuyordu. Öğrenciler daha çok bilgiye ve genel kültüre dayalı soruları çözdüler. Öğrenciler, din ve felsefe sorularının da bekledikleri gibi geldiğini söylediler. Öğrenciler geçtiğimiz senelere göre daha rahat bir sınav geçirdiklerini ifade etmek istiyorum” şeklinde konuştu.

    “Sonuç tarihine kadar öğrenciler dinlenebilir”

    Bugünden itibaren sınav sürecini tamamlamış olan öğrencilerin önünde güzel bir dinlenme süreçlerinin olduğuna dikkat çeken Şeker, “Sınav sonuçlarının açıklanacağı tarihe kadar adaylar dinlenebilirler. Sonrasında yeni bir heyecan dalgası olan tercih süreci başlayacak. Öğrenciler, puanlarına göre bölüm seçme noktasında yoruluyorlar. Bu sürece kadar da kendilerinden dinlenmelerini istiyoruz” açıklamalarında bulundu.

  • Eğitimci Serdar Şeker TYT sorularını değerlendirdi

    Eğitimci Serdar Şeker TYT sorularını değerlendirdi

    Yaklaşık 2,5 milyon öğrenciyi ilgilendiren Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ilk oturumu tamamlandı. Mektebim Koleji Ortaokul Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, üniversite adayı öğrencilerin girdiği sınavın ilk oturumu olan TYT’yi değerlendirdi. Şeker, Türkçe sorularının geçen seneye göre metinlerin daha uzun olduğunu söyleyerek, matematik sorularının ise orta ve zor düzeyde olduğunu kaydetti.

    Yaklaşık 2,5 milyon öğrenciyi ilgilendiren Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) tamamlandı. Öğrenciler, Türkçe testinde 40, sosyal bilimler testinde tarihten 5, coğrafyadan 5, felsefeden 5, din kültürü ve ahlak bilgisi veya ilave felsefe sorularından 5’er olmak üzere toplam 20, temel matematik testinde 40, fizikten 7, kimyadan 7 ve biyolojiden 6 sorunun yer aldığı fen bilimleri testinde de 20 soru cevapladı. Mektebim Koleji Ortaokul Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, üniversite adayı öğrencilerin girdiği sınavın ilk oturumu TYT’yi değerlendirdi. Şeker, Türkçe sorularının geçen seneye göre metinlerin daha uzun olduğunu söyleyerek, matematik sorularının ise orta ve zor düzeyde olduğunu kaydetti.

    “Öğrenciler kendi aralarında soru kritiği yapmasınlar”

    Sınava giren öğrencilerin kendi aralarında soru kritiği yapmamaları gerektiğine dikkat çeken Şeker, “Olası bir yanlış seçenek durumunda veya farklı bir çözüm durumunda öğrencilerin, yanlış seçenekleri işaretlediklerini düşünerek motivasyonları kaybolabilir. Öğrencilerin motivasyonları düşük bir şekilde yarınki oturuma girmelerini istemiyoruz. Hem eğitimcilere hem de ailelere bunu hatırlatmak istiyorum. Öğrenciler, sınav değerlendirmesini ‘hangi konular geldi, sınav zor muydu’ olarak yapabilir.” diye konuştu.

    “Öğrenciler, Türkçe ve matematik sorularında zaman sıkıntısı yaşadı”

    Öğrencilerin, Türkçe ve matematik sorularında bir miktar zaman sıkıntısı yaşadıklarını dile getiren Şeker, “Türkçe sorularının geçen seneye göre daha çok felsefik ve uzun metinlerden oluştuğu bilgisini aldık. Matematik sorularının da geçen seneye göre orta ve zor düzeyde yer aldığını aktardılar. Öğrenciler, geometri sorularının ise geçen seneye göre daha kolay olduğunu yorumluyor. TYT soruları daha çok 9. ve 10. sınıf konularından geliyor. Aynı şekilde öğrencilerden aldığımız bilgilere göre, fen bilimleri testinde de fizik dersinin bir miktar zorlayıcı düzeyde olduğunu, kimya ve biyoloji derslerinin daha çok orta ve kolay düzeyde olduğunu gözlemledik. Sosyal bilimler de öğrenciler, biyoloji ve coğrafya derslerinin ortak konusu olan ekosistemlerden soru geldiğini belirttiler. Tarih sorularının ise daha çok bilgiye dayalı sorulardan oluştuğu bilgisini aldık.” açıklamalarında bulundu.

    “Sınav sıkı tedbirler alınarak yapıldı”

    Koronavirüs kapsamında sınav salonlarında alınan tedbirlerden de bahseden Şeker, “Öğrencilerden aldığımız bilgilere göre, tedbirlerin sıkı olduğunu gözlemledik. Dezenfektan ve maske gibi hususlara dikkat edildi. Öğrenciler, sosyal mesafe kuralının sıklıkla uyarısının yapıldığını söylediler. Sınav esnasında da isteyen öğrenciler maskelerini çıkarma imkanı sağlanmıştır. Öğrenciler eve geldiklerinde kıyafetlerini yüksek derecede yıkamaları gerekiyor. Sıcak bir duş da Kovid-19 için iyi bir tedbir olabilir. Yarın gerçekleştirilecek AYT oturumunda da tüm öğrencilere başarılar diliyorum” ifadelerini kullandı.

  • Eğitimci Serdar Şeker LGS sorularını değerlendirdi

    Eğitimci Serdar Şeker LGS sorularını değerlendirdi

    Yaklaşık 1 milyon 600 bin öğrencinin LGS maratonu sona erdi. Virüs gölgesinde girilen sınavda sorulan soruları Mektebim Koleji Ortaokul ve Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker değerlendirdi. Şeker, matematik bölümünde soruların genelde işleme dayalı olarak hazırlandığını belirterek, sözel bölümde ise mantık sorularının zorlayıcı olduğunu kaydetti.

    8. Sınıf öğrencilerinin girdiği Lise Geçiş Sınavı (LGS) bugün gerçekleşti. Koronavirüs tedbirleri altında gerçekleşen sınav 2 oturum şeklinde yapıldı. Öğrenciler 9.30’daki ilk oturumda 50 sorudan oluşan sözel bölümün sorularını cevaplarken, 11.30’da başlayan 2’inci oturumda ise 40 sorudan oluşan sayısal bölüm sorularını cevapladı. Yaklaşık 1 milyon 600 bin öğrencinin girdiği sınavın pandemi dönemine denk gelmesi nedeniyle öğrenciler sınava hem akademik hem de psikolojik olarak hazırlanmak zorunda kaldı. Sınav soruları değerlendirildiğinde ise beklenen düzeyde sorularla karşılaşıldığı gözlemlendi.

    Lise Geçiş Sınavı’nın tamamlanmasının ardından Mektebim Koleji Ortaokul Lise Eğitim Koordinatörü A. Serdar Şeker, pandemi sürecinde öğrencilerin sınava hazırlığı ve sınav sonrası dönemde izlemesi gereken yolları ve soruların zorluk seviyesi gibi konularda değerlendirmelerde bulundu.

    “Hem pandemi hem stres ile mücadele ettiler”

    Sınava hazırlık döneminde öğrencilerin derslerine çalışmasının yanında psikolojik olarak da hazır olmasının önemli olduğuna vurgulayan Şeker, “İçinde bulunduğumuz bu pandemi sürecinde öğrenciler üzerinde bambaşka bir psikolojik durum oluştu. Şimdiye kadar öğrencileri sınava hazırlardık, bu yıl ise öncelikle öğrencilerimizin sağlıkla ilgili kaygılarını dindirmek durumunda kaldık. Öğrenciler sınava hazırlık döneminde hem pandemi hem stres ile mücadele ettiler. Öğrencilerin sınav ortamlarının güvenli hale getirilmesi gerekiyordu. Hem özel hem de devlet okulları dezenfekte edildi. Öğrenciler için güvenli bir ortam sağlandı. Özellikle sosyal mesafe kuralı ve maske takmak hususlarına dikkat edildi. Sınavı olaysız bir şekilde tamamlamış bulunuyoruz. Sınav biter bitmez öğrencilerden sorularla ilgili bilgiler aldık. Buna göre, öğrencilerin beklediği yönde sorularla karşılaştıklarını gözlemledik” ifadelerini kullandı.

    “Sorular beklenen seviyede geldi”

    Sınav sorularıyla ilgili de değerlendirmede bulunan Şeker, “Sınavdan çıkan öğrencilerimiz sözelde daha çok mantık üzerinde olan 2-3 soruda zorlandıklarını söylediler. Din Kültürü dersinde daha çok enerji harcanan bir konu olan ‘kaza ve kader’ sorularında öğrenciler zorlandıklarını ifade ettiler. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ise daha çok kavramları bilmek gerekiyordu. Osmanlı İmparatorluğu’nun “fiili ya da hukuki olarak son bulması” gibi kavramları bilmek gerekiyordu. İngilizce dersinde düzenli bir şekilde çalışan bir öğrencinin yapacağı sorular mevcuttu. Matematik dersinde daha çok işleme dayalı sorular bulunuyordu. Fen Bilgisi dersinde ise deney düzenekleri üzerinde kurulu sorularla karşılaşıldı. Büyük ölçüde beklendiği gibi ve Bakanlığın açıkladığı kapsamda bir sınav olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

  • Uzman eğitimci Sezer Arıkan’dan LGS öncesi önemli uyarılar

    Uzman eğitimci Sezer Arıkan’dan LGS öncesi önemli uyarılar

    Uzman eğitimci Sezer Arıkan, 20 Haziran Cumartesi günü gerçekleşecek Liselere Geçiş Sınavı (LGS) ile ilgili bilgi verirken, sınava girecek öğrencilere önerilerde bulundu. Arıkan; “Hazırlık sürecini sağlıklı geçiren, düzenli uyku ve yemek yeme alışkanlığı edinen; bununla beraber akademik olarak tüm derslerden gerekli konuları tamamlamış olan bir öğrenci mutlaka başarır” dedi.

    Her yıl olduğu gibi bu yıl da Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sözel ve sayısal alan olmak üzere 90 sorunun, 155 dakika sürenin olacağı ve iki oturumda gerçekleştirilecek sınav öncesi uzaman eğitimci Sezer Arıkan, önemli uyarılarda bulundu. Öğrenciler öncelikle kendine güvenmeli, yapabileceklerine inanmalılar diyen Arıkan, kendine inanan, iyi bir hazırlık yapmış öğrenci istediği sonuca rahatlıkla ulaşacağını belirtti. Arıkan, “Elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışın. Sınavı asla üzerinizde bir yük olarak görmeyin. Önemli olan, sınava hazırlandığınız bu dönemde çalışma sorumluluğunuzu üstlenmeniz ve sürece sahip çıkmanızdır. Sınavda kendinizi stresli hissettiğiniz anlarda geriye doğru yaslanın, omuzlarınızı dikleştirin ve derin nefes alın. Yapacağınız nefes egzersizleri hem stresinizi alacak hem de kaslarınızı gevşeterek yorulduğunuzda ihtiyacınız olan enerjiyi tekrar kazandıracaktır. Sınavın sonucu ne olursa olsun, sonuca odaklanmak yerine bu sınavın son sınavınız olmayacağını aklınızdan çıkarmamak olmalıdır” dedi.

    “Süreyi doğru ve etkili kullanmak çok önemli”

    Sözel oturumda her bir sorunun çözümüne 1,5 dakika düşerken sayısal oturumda 2 dakika düştüğünü ifade eden Arıkan, “Bu süre oldukça yeterlidir. Öğrenci, kolay bir testle karşılaştığında sınavını erken bitirip hemen çıkma isteği duyabiliyor; bu istek de ister istemez yoğunlaşma kaybına yol açıyor. Burada yapılması gereken, ne olursa olsun süreyi sonuna kadar kullanmak. Her sorunun standart bir çözüm süresi var. Öğrencilerimiz normal sürede çözüme yaklaşamadıysa o soruyu geri dönmek üzere işaretleyerek diğer soruya geçmelidir. Aklımıza ilk gelen şıkların doğru olma ihtimali daha fazla olduğunu aklımızdan çıkarmamakla beraber soruları mutlaka kontrol edelim, yanlışlık varsa düzeltelim. Bu yıl, ilk kez kitapçıkların renkli basılacak olması, dikkat açısından, sizin için avantaj sağlayacağını unutmayalım. Hızlı ve doğru okuma, doğru anlama, problem çözme teknikleri bakımından kendinizi geliştirmeniz sınav performansınıza olumlu yansır” diye konuştu.

    Bu yıl sınavda sözel mantık ve sayısal mantık sorularının da olacak olması, öğrencilerin soruları doğru okuması ve zamanı etkili kullanması onları bir adım öne çıkaracağını dile getiren Sezer Arıkan, sözlerine şöyle devam etti:

    “Sınavlardan bir gün önce ders çalışmayı tamamen bırakıp, beyninizi dinlendirip bol oksijen almaya çalışınız. Ancak sınav arifesinde deşarj olma ve gezme adı altında; sınavı olumsuz etkileyebilecek, sizi hem fiziksel hem de zihinsel olarak yorabilecek aktivitelerden kaçınınız. Sınavlara kadar olduğu gibi sınav arifesinde de sağlığı bozacak yağlı yiyeceklerden ve soğuk içeceklerden uzak durunuz. Sınav arifesinde günü dinlenerek ve rahat bir ortamda sevdiğiniz şeyler yaparak geçirmeye çalışınız. Sınav sabahı dinlenmiş olarak uyanmak için son hafta uyku saatinize dikkat edin, en geç saat 23.00 ‘te yatakta olmaya çalışın. Sabah da en geç 07.30’da uyanmış olmaya dikkat ediniz. Sabah kahvaltınızı yaptıktan sonra sınav sabahı en geç saat 09.00’da okul binası önünde hazır bulunmanız gerektiğini aklınızdan çıkarmayın. Bu yıl pandemi sebebiyle sosyal mesafeye dikkat etmek ve temastan kaçınmak adına, velilerin bahçeye alınmaması nedeniyle bu sürecin sorumluluğunun okul idaresi ve rehber öğretmenlerin her an öğrencilerimize refakat etmesiyle üstlenilecektir. İki sınav arasında verilen 45 dakikalık arada öğrencilerle sözel oturumun sonucu hakkında değerlendirme yapmanın sayısal oturumu olumsuz etkileyecektir. LGS’ye girecek tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum.”