Etiket: eğitim

  • OMÜ’de eğitim revizyonu devam ediyor

    OMÜ’de eğitim revizyonu devam ediyor

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) yönetimi, revizyon çalışmalarına Bafra İşletme Fakültesi ve Turizm Fakültesi ile devam etti.

    Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Batuk, Bafra İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Mutlu, Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Ali Kahramanoğlu ile bölüm başkanlarının katıldığı ilk toplantıda; Bafra İşletme Fakültesinin genel durumu, yeterlilikleri, ders programı ve yeni bölümlerin açılmasına yönelik içerikler değerlendirildi.

    “İlçelerimizde üniversitemize kimlik kazandıracak ve kampüs kültürü oluşturacak fiziki ortamı sağlayacağız”

    Rektörlükte gerçekleşen toplantıda, Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, yeni bir eğitim vizyonu oluşturarak ülkenin ve bölgenin geleceğine yön verecek çalışmalar geliştirmek istediklerini vurguladı. Konuşmasında Bafra ilçesinin dezavantajları ve avantajları olduğunu belirten Rektör Ünal, “Üniversite yönetimine geldiğimizde kapsamlı bir strateji değişikliğine giderek eğitim alanında bazı çalışmalar başlattık. Bunlardan en önemlisi ilçelerimizde üniversitemize kimlik kazandıracak ve kampüs kültürü oluşturacak fiziki ortamı sağlamak. Böylelikle öğrencilerimizin her ihtiyacını karşılayabilmesini, güvenli ortamda eğitim almasını ve kendilerini buraya ait hissetmesini sağlayacağız. Bunu başardığımızda ilçemizin kültürel, ekonomik ve sosyal anlamda gelişmesini artıracağız” dedi.

    Bafra İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Mutlu yaptığı sunumda, Fakülte bünyesinde Sigortacılık ve Aktüerya Bilimleri Bölümü ile Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü olarak iki bölüm bulunduğunu belirtti. Dekan Mutlu, lisans programlarında, uzman akademisyen kadrosuyla öğrencilere modern ve kaliteli eğitim vermeyi amaçladıklarını söyledi. Genç ve dinamik bir Fakülte olarak uluslararası yükseköğretim standartlarına sahip bir eğitim-öğretim kurumu olmayı hedeflediklerine dikkat çeken Dekan Mutlu, bu doğrultuda, öğrencilerin teorik altyapılarını desteklediklerini ve güçlü sektörel bağlarımızla öğrencilere işyerinde eğitim ve staj imkânı sunduklarının altını çizdi.

    Öğleden sonraki ikinci toplantı Turizm Fakültesiyle oldu. Toplantıya; Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Uzun, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Yasin Keleş, Dr. Öğretim Üyesi Mutlu Kaya ve bölüm başkanları, anabilim dalı başkanları ile öğretim üyeleri de uzaktan konferans yöntemiyle katıldı. Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, mezun yeterliliği üzerinden sistem revizyonuna gitmek istediklerini vurgulayarak Üniversite olarak ihtiyaçlarımıza göre kendi eğitim sistemimizi kurmak istediklerini belirtti. OMÜ’ye daha başarılı öğrencilerin kazanması için eğitimde ve Ar-Ge çalışmalarında örnek çalışmaları başlatmak istediklerini belirten Rektör Ünal, ilerleyen zamanda eğitim revizyonu strateji belgesi çıkartmayı planladıklarını söyledi.

    Program yeterliklerinin istihdam alanının beklentilerine göre güncellenmesi gerektiğine dikkat çeken Rektör Ünal, konuşmasında bölümlerde belirlenen yeterliklere göre öğrenci mezun edilmesi gerektiği üzerinde durdu. Ayrıca konuşmasında Üniversitenin insanı kaynağı ve fiziki yeterliliği olduğunu ifade eden Prof. Dr. Ünal, Üniversite olarak kaynaklarımızı israf etmek değil verimli kullanmak zorunda olduklarını söyledi. Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Uzun yaptığı sunumda; Turizm İşletmeciliği, Turizm Rehberliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile Rekreasyon Yönetimi bölümleriyle ilgili genel durumu anlatarak eğitim revizyonunda yapılması gerekenleri ve bölümlerin akademisyen durumunu Rektör Ünal’a aktardı.

    Fakültenin çevre ve yerleşme planı hakkında düzenlemeler yaptıklarını anlatan Dekan Uzun, öğrencilerin daha güzel kampüste okumaları için güvenlik ve ulaşım gibi birçok alanda iyileştirmeler yapıldığına dikkat çekti. Konferans, sempozyum ve panel gibi akademik faaliyetlerin teşvik edildiğini ifade eden Dekan Uzun, Üniversite Araştırmaları Laboratuvarı’nın yaptığı sıralamada fakültenin, Türkiye’deki Turizm Fakülteleri arasında 4. sırada yer aldığını vurguladı.

  • Milli Eğitim Bakanı Selçuk: “Her ev bir okul oldu diyoruz ya geçenlerde gittiğim bir köy evinde gördüm bu kareyi… ’İçeride öğrenciler dersteyse ve evimizin bahçesi de şimdilik okul bahçesi olmuşsa bayrak direği neden olmasın?’ demiş sanki evin sahibi…”

    Milli Eğitim Bakanı Selçuk: “Her ev bir okul oldu diyoruz ya geçenlerde gittiğim bir köy evinde gördüm bu kareyi… ’İçeride öğrenciler dersteyse ve evimizin bahçesi de şimdilik okul bahçesi olmuşsa bayrak direği neden olmasın?’ demiş sanki evin sahibi…”

  • Jandarma’dan eğitim semineri

    Jandarma’dan eğitim semineri

    Malatya İl jandarma Komutanlığı tarafından EBA Zoom üzerinden ilk ve ortaokul öğrencilerine trafik eğitim semineri verildi.

    Malatya İl Jandarma Komutanlığına bağlı Jandarma Trafik Komutanlığı’nda görevli J.Asb.Kd.Bçvş. Hakan Metin tarafından Eba Zoom üzerinden gerçekleştirilen uzaktan eğitimle ilk ve ortaokul öğrencilerine trafik eğitim semineri verildi.

    İcra edilen trafik eğitim seminerlerine 3 dersten toplam 84 öğrenci katılırken, ders sonrası öğrencilere karne hediyesi olarak boyama kitabı ve “Evdeyim ama trafik kuralları aklımda” baskılı tişört hediye edildi.

  • Arama kurtarma ekiplerine kar altında eğitim

    Arama kurtarma ekiplerine kar altında eğitim

    Manisa’nın Spil Dağı Milli Parkı’nda arama kurtarma ekiplerine kış dağcılık eğitimi verildi. Spil Dağı Milli Parkı’na çıkan ekipler karla kaplı alanda çadırlarını kurup ateşlerini yakarak geceyi eğitimle geçirdikten sonra 24 Ocak Pazar günü Manisa’ya geri dönecek. Eğitime Manisa Vali Yardımcısı Mevlüt Özmen de katılarak ekiplere destek ve moral verdi.

    Karla kaplı olan Spil Dağı Milli Parkı’nda Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) Müdürlüğünden 5, ANDA Arama Kurtarma Timinden 10, Manisa Spil Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü Derneğinden 5, Manisa Telsiz, Radyo Amatörleri ve Arama Kurtarma Derneği (MAT)’nden 2 kişi olmak üzere toplam 22 kişi Kış Dağcılık eğitimine katıldı.

    Karla kaplı alanda ilk olarak çadırlar kurulurken ekipler kuşlar için de bölgenin farklı alanlarına buğday serperek beslenmelerine katkı sağladı. Ekipler kış şartlarında gerçekleşebilecek bir afete nasıl hazırlanacakların, çadır kurmadan, yemek pişirmeye, yürüyüşten yemek servisine kadar farklı alanlarda kış aylarında gerçekleşebilecek bir afete karşı hazırlık eğitimi alacaklar.

    “Eğitim işbirliğini artıracak”

    Kış Dağcılık eğitimi gerçekleştirdiklerini kaydeden AFAD Manisa İl Müdürü Güray Karakaya, arama kurtarma ekiplerinin vazgeçilmez unsurlar olduğunu belirterek, “Afet sonrası sahada hep beraber çalışıyoruz. Buraya arama kurtarma ekipleri olarak katıldınız. Afetlerdeki koordinasyonumuzu pekiştirmek için afet olmayan anlarda da beraber vakit geçirmek, eğitimlerimizi beraber yapmak, işbirliğimizi ve koordinasyonumuzu artıracağından bizlere ilerleyen süreçlerde fayda sağlayacağını umuyoruz. Katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum” dedi.

    “Her türlü koşuldaki afetlere hazırlık yapıyoruz”

    Manisa Vali Yardımcısı Mevlüt Özmen de ekiplere eşlik ederek hem moral hem de eğitime destek verdi. Özmen, “Biliyorsunuz geçtiğimiz günlerde sayın bakanımızın da bir açıklaması oldu. 2020 yılında afetler yüzde 43 gibi bir artış oldu. Bu anlamda afetlerin her türlü koşulda gerçekleşme ihtimaline karşın bizler de hazırlık yapıyoruz. Burada birkaç sivil toplum kuruluşumuz ve AFAD’la beraber geldik. Kış günlerinde gerçekleşebilecek bir afete nasıl hazırlık yapılır onun çalışmasını yapacağız. Çadır kurmada, ısınmaya, yürüyüşten yemek servisine kadar her alanda çalışacağız. Sivil toplum örgütü mensubu arkadaşlarımıza ve AFAD gönüllülerimize çok çok teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

    Geceyi karla kaplı Spil Dağı Milli Parkında çadırlarda geçirecek olan yaklaşık 25 kişilik ekip pazar günü öğleden sonra alandan ayrılarak Manisa’ya dönüş yapacak.

  • Eğitim Bir-Sen: “Yarıyıl tatili yüz yüze eğitime hazırlık dönemi olmalıdır”

    Eğitim Bir-Sen: “Yarıyıl tatili yüz yüze eğitime hazırlık dönemi olmalıdır”

    Eğitim Bir-Sen, yarıyıl tatilinin yüz yüze eğitime hazırlık dönemi olması gerektiğini vurguladı.

    Eğitim Bir-Sen tarafından yapılan açıklamada okulların ara tatile girdiği hatırlatılarak, tatil dönüşü okulların eğitime hazır hale gelmesi gerektiği belirtildi. Açıklamada, “2020-2021 eğitim-öğretim yılı birinci dönemi, eğitimde her geçen gün telafisi daha da zor olacak kayıplar oluşturarak, öğretmenlerin fedakârlıkları, çoğu zaman eğitim kurumu yöneticilerinin kullanmış olduğu inisiyatifler doğrultusunda tamamlandı. Salgın nedeniyle büyük oranda uzakta eğitim yöntemiyle gerçekleştirilen birinci yarıyılın sonunda objektif bir ölçme-değerlendirme yapmak, başarı notu takdir etmek mümkün olmadı. Okullar öğrencisiz, öğretmenlerimiz sınıflarından uzakta, kendileri açısından meşakkatli bir eğitim-öğretim sürecini geride bıraktılar. Dünyayı etkisi altına alan korona virüs salgınından en fazla etkilenen alanlardan biri de eğitim-öğretim oldu. Yüz yüze eğitime ara verilmesi gibi salgınla mücadele konusunda alınması zorunlu ve kaçınılmaz kararlar, eğitim-öğretimin her aşaması ve kademesine ne yazık ki telafisi zor zararlar vermiştir, hâlâ da vermeye devam etmektedir. Hayatın her alanda normalleşmesi için salgının sona erdirilmesi adına alınan tedbirlere uyulması hepimizin sorumluluğudur. Bu süreçte oluşan öğrenme kayıplarının telafisi, yüz yüze eğitime geçilebilmesi için normalleşme gerekli ve zorunludur” ifadelerine yer verildi.

    “Uzaktan eğitim öğretmenlerin fedakârlıklarıyla icra edildi”

    Öğretmenlerin pandemi sürecindeki önemine dikkat çekilen açıklamada, “Bu süreçte eğitim-öğretim, TRT EBA kanalları ve EBA platformu başta olmak üzere uzaktan eğitim araçlarıyla sürdürülmüştür. Ancak canlı ders veya EBA TV erişiminde bölgesel ve yöresel eşitsizlikler ile aynı eğitim kurumundaki öğrenciler arasında dahi var olan eşitsiz derse katılım imkânları, merkezî planlamanın göremediği sonuçlar üretmiştir. Bu olumsuz duruma rağmen, öğretmenlerimizin öğrencilerin eğitimde geri kalmaması adına gösterdiği olağanüstü ve fedakârca çabalar, uzaktan öğrenimi mümkün kılmıştır. Öğrencisi için sabahın erken saatlerinden gece geç saatlere kadar bilgisayar başında, bir yandan öğrencisinin dikkatini derste tutmaya çalışıp diğer yandan ders veren öğretmenlerimiz, bu zorlu süreçte hem eğitimin ayakta tutulmasının hem de öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi mücadelesinin mimarları olmuştur. Öğrenme kayıplarının telafisi için şimdiden planlama yapılmalıdır Salgın süreci özellikle eğitimde fırsat eşitliği konusunda eğitim sistemimizdeki sorunları daha görünür kılmıştır. Sosyoekonomik özelliklerin uzaktan eğitime erişim imkânlarına etkisi göz önüne alındığında yüz yüze eğitimin ertelenmesinin daha fazla mümkün olmadığı ortadadır” ifadeleri kullanıldı.

    “En az 60 bin öğretmen ataması yapılmalıdır”

    Açıklama şöyle devam etti:

    “Öğretmen açığı, ücretli öğretmenlik gibi hak kayıplarına neden olan güvencesiz istihdam türleriyle kapatılmak yerine, öğretmen ihtiyacı gözetilerek yarıyıl tatili döneminde en az 60 bin öğretmen atanması yapılmalıdır. Sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmelidir. Aynı işi yapan, aynı sorumluluklara sahip kamu görevlileri arasında eşit olmayan özlük hakları doğuran statü farklılıkları kabul edilemez. Öğretmenler odasında farklı haklara sahip eğitimcilerin bulunması ayrımcılıktır. Bu ayrım eğitimciler arasında iş barışına, öğretmenin iç huzuruna ve eğitimin verimliliğine zarar vermektedir. Haklarımızı koruyacak ve geliştirecek içerikte bir meslek kanunu artık çıkarılmalıdır. Öğretmenin yetiştirilmesinden emekliliğine kadar öğretmenlik mesleğini bütün olarak ele alacak, yöneticilik ve liderlik süreçlerine katılım, bu pozisyonlardaki mali, sosyal ve özlük hakları da içerecek, uluslararası standartlara uygun, öğretmenliğin kariyer mesleği niteliğini dikkate alan, öğretmenin etkinliğini artıracak, itibarını yükseltecek nitelikte bir meslek kanunu eğitimin geleceği açısından ertelenemez bir zorunluluktur.”

    “Okullar yüz yüze eğitime hazır hâle getirilmelidir”

    “Bakanlık 15 Şubat tarihi itibariyle eğitimin her kademesinde yüz yüze eğitimi başlatma iradesini ortaya koymuş bulunduğundan devam eden salgın süreci gözetilerek tatil döneminde bazı ivedi adımların atılması zorunludur” denilen açıklama şöyle devam etti:

    “Bu çerçevede okulların yüz yüze eğitime hazır hâle getirilmesi ekseninde okullara bütçe/ödenek tahsisi yapılmalı, okullarda güvenlik önlemleri artırılmalı, öğrenme kayıplarının hızlı bir şekilde tespiti ve giderilmesi için ilave kurs/ders imkânları getirilmeli, istekleri dâhilinde aşılamada öğretmenlere öncelik verilmeli, unvan değişikliği sınavları başta olmak üzere ertelenen sınavlar bir an önce gerçekleştirilmeli, salgın sürecinde ortaya çıkan özlük hakları kayıplarını telafi edecek, yüz yüze eğitime ara verilmesi hallerine ilişkin toplu sözleşme hükmünü eksiksiz hayata geçirecek somut düzenlemeler yapılmalıdır. Salgın süreci eğitim sistemi içindeki tüm paydaşlarla işbirliğine dayalı etkin bir iletişimin önemini ortaya koymuştur. Bundan sonraki süreçte, bunun gereklerini yerine getiren adımlar atılması olumlu olacaktır.”