Etiket: eğitim

  • 112 personeline temel eğitim verildi

    112 personeline temel eğitim verildi

    Edirne İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından, Sağlık Eğitim Merkezi’nde göreve yeni başlayan sağlık personellerine yönelik ‘temel eğitim’ düzenlendi.

    Acil Tıp Teknisyenleri ile Ambulans ve Acil Bakım Teknikerlerinin katıldığı eğitimde, “Acil olgu yönetimi, haberleşme ve triyaj, temel yaşam desteği, solunum sıkıntılı hastaya yaklaşım, havayolu ve ventilasyon uygulamaları, şoklu hastaya yaklaşım, temel ekg ve ritim tanıma, periarrest ritimlerin yönetimi, arrest yönetimi, travmalı hastaya yaklaşım, hasta taşıma ve sabitleme ekipmanlarının kullanımı” konularında bilgiler verildi.

    Tüm kursiyerler tarafından, uygulamaların pandemi kurallarına uygun olarak yapıldığı açıklandı.

    5 gün boyunca devam eden eğitimde kursiyerler, eğitimin kendileri için çok faydalı olduğunu, bilgilerini güncellediklerini, pratik uygulamalar ile bilgilerinin daha iyi pekiştiğini belirtti.

  • İnegöl Eğitim ve Kalkınma Vakfı kamuoyuna tanıtıldı

    İnegöl Eğitim ve Kalkınma Vakfı kamuoyuna tanıtıldı

    İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO) öncülüğünde kurulan İnegöl Eğitim ve Kalkınma Vakfı kamuoyuna tanıtıldı.

    Kısa süre önce İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO) öncülüğünde kurulan İnegöl Eğitim ve Kalkınma Vakfı’nın yönetim kuruluna Yavuz Uğurdağ başkanlık ederken; Halil Şekerci başkan yardımcısı, Metin Atış muhasip üye, Kenan Kender, Halil Malkaç, Bülent Tanrıkulu ve Fatih Öztürk ise üye olarak yönetimde yer aldı. Vakıf mütevelli heyetinde ise Yavuz Uğurdağ, Kenan Kender, Bahri Urgun, Ali Ezim, Bülent Boztepe, Halil Malkaç, Hatun Malgaralı, Hüseyin Özdemir, Metin Atış, Murat Aydın, Nedim İncebay, Mahmut Demirtaş, Mustafa Şentürk, Sebahattin Göztepe, Muharrem Alginer, Ahmet Güleç, Mennan Portakal ve Ömer Yelken isimleri yer aldı.

    İnegöl’ün kalkınmasında ortak fayda kuruluşu olarak eğitime dayalı sosyal dönüşümü sağlamayı gaye edinerek vakfın kuruluşunu gerçekleştirdiklerini belirten Başkan Yavuz Uğurdağ, “İnegöl Eğitim ve Kalkınma Vakfı olarak memleketimizi ve bütün insanlığa daha yararlı genç nesillerin yetiştirilmesine katkı sağlamak, eğitimlerine destek vermek ve bu doğrultuda eğitimle ilgili konularda kamu yararına faaliyetlerde bulunmak maksadıyla yola çıkmış bulunuyoruz. Vasıflı iş gücü oluşturmak ve kalkınmayı sağlamak temelinde İnegöl’ün tüm dinamiklerini de işin içine katarak İnegöl’ün eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda; bilim, sanat, kültür ve diğer tüm konularda kaliteli fertler yetiştirilebilmesi için kurumların desteklenmesi hususunda çalışmalarımızı gerçekleştireceğiz. Öğrencilerimizin bilimin ve sanatın yanı sıra manevi değerlere sahip, kültür, örf, an’ane ve geleneklerine bağlı, vatanına ve milletine faydalı fertler olabilmeleri doğrultusunda her zaman yanlarında olacak ve onlara bu yolda ihtiyaç duydukları noktada destek sağlayacağız. Bunun haricinde yurtiçi ve yurtdışında örgün ve yaygın eğitim hizmetleri vermek ve geliştirmek amacıyla okul, eğitim kurumu ve yurtlar gibi tesisler açmak, bu kurumlarda görev alabilecek eğitmenleri yetiştirmek, okul öncesi eğitimden üniversite eğitimine kadar tüm eğitim süreçlerinde burs vermek, bilimsel araştırma geliştirme çalışmaları ile yayınlar yapmak, yeni eğitim metotlar geliştirmek ve faaliyet gösterdiği ülkenin mevzuatına uygun diğer eğitim faaliyetlerini yürütmek misyonlarımız arasında” dedi.

  • Rimena Yurtdışı Eğitim Ukrayna’da eğitim olanaklarını değerlendirdi

    Rimena Yurtdışı Eğitim Ukrayna’da eğitim olanaklarını değerlendirdi

    Rimena Yurtdışı Eğitim sorumlusu Abdulselam Dalmış, Ukrayna’da eğitim görmek isteyen öğrencilere önemli tavsiyelerde bulundu.

    Rimena Yurtdışı Eğitim yetkilisi Abdulselam Dalmış, Ukrayna’da üniversite okumak isteyen öğrencilere ülkenin durumu ile ilgili bilgi verdi. Yurtdışında üniversite isteyen öğrencilere uluslararası alanda geçerliliği bulunan bir diplomaya sahip olmaya özen göstermeleri gerektiği uyarısında bulanan Dalmış, “Bu yüzden, Avrupa Birliği üyesi olan ülkelerden birinde üniversite okumanız son derece doğru bir karar olacaktır. Hangi ülkede üniversite okuduğunuz son derece önemli. Türk öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu bir ülkede okuduğunuz takdirde kendinizi yalnız hissetmemiş olursunuz. Alışma süreciniz kısa sürmekle beraber herhangi bir sorun yaşadığınız takdirde başkalarından destek alabilirsiniz. Bu yüzden, Ukrayna’da üniversite okumak vereceğiniz en doğru kararlardan birisi olacaktır. Ukrayna’da üniversite okuma konusunda kesin olarak karar verdiyseniz ülkedeki hangi üniversitelerin tanındığına dair bilgi almalısınız. Eğitiminizin ardından Türkiye’ye dönmeyi planlıyorsanız diplomanızın YÖK tarafından tanınıp tanınmadığı noktasında araştırma yapmalısınız. Yurtdışında üniversite okumak istiyorsanız bu süreci kendiniz için kolay hale getirmek adına yurtdışı eğitim danışmanlığı konusunda hizmet veren bir firmayla çalışmalısınız. Rimena Yurtdışı Eğitim olarak gözünüz kapalı olarak güvenebileceğiniz bir firma olduğumuzu belirtmek isteriz. Öğrencilerin yalnızca eğitim konusunda olmamakla beraber onlara sosyal hayatlarında da onlara destek sunuyoruz. Ukrayna’da üniversite okuma konusunda kararlıysanız bölüm tercihiniz hakkında da detaylı bir şekilde düşünmelisiniz. Lisans bölümlerinin mezuniyet sonrasında hangi kariyer imkanlarını vaat ettiğini araştırmalısınız. Bir başka deyişle, iş imkanlarının ne olduğunu mutlaka öğrenmelisiniz. Ayrıca, üniversitenin saygınlığı ve mezuniyet sonrasında iş dünyasında nasıl bir yere sahip olduğu da önem vermeniz gereken detaylar arasında bulunmaktadır” dedi.

  • Lisansüstü Eğitim Başvuru ve Yerleştirme Süreçleri tamamlandı

    Lisansüstü Eğitim Başvuru ve Yerleştirme Süreçleri tamamlandı

    Atatürk Üniversitesi bünyesinde yürütülmekte olan lisansüstü programlarının bahar yarıyılı başvuru, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri tamamlandı.

    2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı lisansüstü başvuru ve yerleştirme işlemlerinin her aşaması, geliştirilen Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden elektronik olarak gerçekleştirildi. Atatürk Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi (BAUM) ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı iş birliğiyle yazılım geliştirme çalışmaları çerçevesinde revize edilen OBS uygulaması kullanılarak başvuran adayların mezun oldukları lisans veya yüksek lisans program bilgileri, bu programlarda elde ettikleri mezuniyet not ortalamaları, ALES puanları, TUS puanları ve yabancı dil puanları, ÖSYM ve YÖK bilgi işlem altyapısına erişim sağlanarak servisler aracılığı ile alındı. Bu kapsamda Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) üzerinden yaklaşık 7 Bin 500 lisans ve lisansüstü program bilgisi alınarak ön şart tanımlama süreçlerinde kullanıldı.

    Başvuru takvimi içerisinde 189 lisansüstü program için 2 Bin 254 kontenjan ilan edildi. 8 Bin 165 adayın başvuru yaptığı programlara değerlendirme işlemleri sonucu Bin 795 aday yerleştirildi.

    “Adaylardan Belge Talep Edilmedi. Süreç Çevrimiçi Gerçekleştirildi”

    Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, OBS sisteminde yapılan yazılım güncelleme çalışması sayesinde pandemi sürecinde yüz yüze iletişimi gerektiren uygulamaların ortadan kaldırıldığını ve adayların herhangi bir mağduriyet yaşamadan başvurularını çevrimiçi olarak yapabildiklerini söyledi.

    Rektör Çomaklı: “Başvuru sürecinde adaylara ait bilgiler ilgili kurumlardan çevrimiçi olarak alındı ve adaylardan herhangi bir belge talep edilmedi. Bu yazılım güncelleme çalışması sayesinde hem enstitü personelleri üzerinde oluşan iş yükü azaltıldı hem de hatalı başvuruların önüne geçilmiş oldu. Hazırlık aşamasından başlayıp öğrenci kayıtları ile sonuçlanan süreçlerin her aşamasında titiz ve özverili çalışmalarından dolayı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi çalışanlarına teşekkür ediyorum” diye konuştu.

    Kayıtlar 01-02 Şubat 2021 tarihleri arasında yine OBS üzerinden çevrimiçi olarak yapılabilecek.

  • Eğitim öğretim yılı sene sonu değerlendirme toplantısı

    Eğitim öğretim yılı sene sonu değerlendirme toplantısı

    Bilecik’te 2020-2021 eğitim öğretim yılı sene sonu değerlendirme toplantısı yapıldı.

    Rehberlik ve Araştırma Merkezi Toplantı Salonu’nda Bilecik İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Sami Akyol başkanlığında müdür yardımcıları, şube müdürleri, Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul ve kurum müdürlerinin katılımlarıyla 2020-2021 eğitim öğretim yılı sene sonu değerlendirme toplantısı yapıldı. İl Milli Eğitim müdür yardımcıları ve şube müdürlerinin birimleri ile ilgili değerlendirmeleri akabinde soru-cevap kısmına geçildi. 2020-2021 eğitim öğretim yılı okul ve kurum müdürleri sene sonu değerlendirme toplantısıyla program sona erdi.