Etiket: eğitim

  • Prof. Satıl’dan “21. yüzyıl eğitim politikası” için tavsiyeler

    Prof. Satıl’dan “21. yüzyıl eğitim politikası” için tavsiyeler

    Balıkesir Üniversitesi Öğretim üyesi Prof. Dr. Fatih Satıl, Türkiye’nin 21. yüzyıl eğitim ve öğretim politikalarına yönelik tavsiyelerde bulundu.

    Prof. Dr. Fatih Satıl, geçtiğimiz haftalarda Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu tarafından öğrencilere 21. yüzyıla uygun kabiliyetlerin kazandırılmasına yönelik eğitim taslağının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sunulduğunu belirterek, “Söz konusu bu belgenin ayrıntıları henüz açıklanmasa da akademik hayatımın 15 yılını Türkiye’nin köklü eğitim fakültesi Necatibey Eğitim Fakültesi’nde geçiren ve dekanlık yapmış birisi olarak bazı tekliflerim var. Millî eğitime maddî olarak ciddi yatırımlar yapıldı. Akıllı tahtalı, muazzam teknolojik derslikler, okullar inşa edildi. Tabletler dağıtıldı. Ancak bütün bu bilimsel, teknolojik ve fizikî yenilikleri yaparken eğitimin terbiye kısmını ihmâl ettik. Yani biz çocuklarımızın zihinlerini bilgiyle doldurarak diploma sahibi yapmanın peşinde koşarken, onların gönül dünyalarını yeterince doyuramadık. Oysa gelenek ve kültür dünyamız, gençlerimizin gönül dünyasına hitap edecek millî ve manevî değerlerle dolu. Maddî ve manevî değerler, örf, adet, gelenek ve görenekler millî kültürün temelini oluştururlar. Bu değerlerle uzaya mı çıkacağız demeyin. Unutmayalım ki manevî ve kültürel değerler maddî kalkınmanın ikinci gücüdür” dedi.

    Prof. Dr. Satıl, “Eğitim-öğretim politikalarımızda gençlik için millî bir ruh, ideal ve inanç aşılayacak hedefler belirlemeliyiz” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Programlar ve müfredatlarda bu hedefleri hayata geçirmediğimiz müddetçe eğitim alanında ulaşmayı düşündüğümüz noktayı yakalamamız imkansız görülmektedir. Bu sebeple kendi özümüzden beslenecek bir yapıya dönmemiz gerekir. Batının değerlerine göre tanzim edilmiş batıcı bir sistemin bize vereceği bir katkı olamaz. Yeni müfredatta, talebelerin sadece aklını değil, kalbini ve gönül dünyasını da doyuracak programlar gerekiyor. Unutmayalım ki sadece kalbini besleyenler mutaassıp ve bağnaz olurken, yalnızca aklını besleyenler ise şüphelere düşerler. Bu çerçevede ders kitaplarının bu değerlere göre yeniden ele alınması, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin de bu değerlere uygun olarak üst seviye düşünme ve ürün ortaya koyabilmeyi destekleyecek biçimde kurgulanması gerekir. Tabiî bütün bunların sahadaki uygulayıcısı olan eğitimcilerin eğitimini de unutmamak lazım. Benzer şekilde öğretmen yetiştiren kurumların ders müfredatlarında da bu istikamette değişikliklerin yapılması gerekiyor”.

    Satıl, “Gençlik için teknolojiyi güvenli ve doğru kullanımını sağlayacak çözüm yolları bulmalıyız. Eğitimde teknolojinin yoğun olarak kullanılması ve özellikle şu salgın sürecinin etkisi ile daha da dikkati çeker boyuta ulaşan teknoloji bağımlılığı konusunda gençlerimizin teknolojiyi güvenli ve doğru kullanımını sağlayacak bir çözüm yolu bulmamız gerekiyor. Aksi takdirde gençliğimizi sanal dünyadan gerçek dünyaya çekmemiz zor gibi görünüyor. Sonuç olarak, eğitim ve öğretim politikalarımızın gençlerin ruh ve kalbini besleyip akıllarını aydınlatacak şekilde tasarlanması elzemdir” dedi.

  • Karabük’te köy okullarında yüz yüze eğitim hazırlıkları devam ediyor

    Karabük’te köy okullarında yüz yüze eğitim hazırlıkları devam ediyor

    Köy okullarının 15 Şubat’ta yüz yüze eğitime başlayacağının açıklanmasının ardından Karabük’te yüz yüze eğitim için önlemler çerçevesinde hazırlıklar sürüyor.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geçtiğimiz günlerde kabine toplantısının ardından yaptığı açıklamada köy okullarında yüz yüze eğitme geçileceğini açıklamıştı. İl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, Karabük’ün Eskipazar ilçesine bağlı Şehit Faik Başkaya İlkokulu ve Üçevler Ortaokulu’nda yapılan çalışmaları yerinde takip etti. Akbaş ilçeleri ile beraber 10 köy okulu ve 1666 öğrenci ile 15 Şubat’ta yüz yüze eğitime başlayacaklarını söyledi.

    Pandemi sürecinde uzaktan eğitimde Karabük’te ciddi bir sıkıntı yaşanmadığını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, “Geçen sene mart ayında başlayan bu süreç eğitim-öğretimi yakından etkiledi. Biz de bakanlığımızın talimatıyla uzaktan eğitime devam ediyoruz. Bu uzaktan eğitim sürecinde de öğrencilerimizin bütün problemlerini sıkıntılarını halletmek için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Bu kapsamda da öğretmenlerimizle, öğrencilerimizle, velilerimizle destek vermeye çalışıyoruz. Bu süreçte bazı öğrencilerimizin, bazı velilerimizin tablet ihtiyacı oldu. Tablet ihtiyacı ile ilgili de Karabük’te güzel bir çalışma yaptık. Bakanlığımızdan gelen tabletlerimiz var. Bir o kadar da Karabük’te hayırseverlerimizin vermiş olduğu destekler var. Uzaktan eğitim, yüz yüze eğitim gibi verimli olmasa da Karabük’te ciddi anlamda bir sıkıntı yaşamadığımızı ifade etmek istiyorum” dedi.

    Akbaş, Karabük’te “Okulum Temiz Belgesi” almayan okul olmadığını ifade ederek, “Geçen hafta yapılan kabine toplantısından sonra Milli Eğitim Bakanı’mız bir açıklama yaptı. 15 Şubat 2021 itibariyle köy okullarımızı açıyoruz. Valimizin talimatları ile okullarımızı geziyoruz. Ciddi manada bir problemimiz yok. Eksiklerimize bakıyoruz. Eksiklerimiz noktasında da bundan önce Milli Eğitim Bakanı’mızın talimatıyla ‘Okulum Temiz Belgesi’ çalışması yapmıştık. Hangi öğrencinin nerede oturacağı, öğretmenin nerede bulunacağı, kantinden spor salonuna ve bahçe düzenlemesine kadar hangi çalışmaların yapılacağı belliydi. Biz de zaten Karabük genelinde Okulum Temiz Belgesi almayan okulumuz kalmadı. Yine de 15 Şubat öncesinde bizler şu anda köy okullarımızı gezerek eksiğimiz var mı diye bakıyoruz ama hamdolsun okul müdürlerimiz, öğretmenlerimiz her türlü çalışmayı yaptılar. Biz problemimiz, sıkıntımız görünmüyor” şeklinde konuştu.

    Öğretmenlerin Covid-19 aşısı olması ile ilgili olarak Akbaş, “Milli Eğitim Bakanlığımız bu durumla ilgileniyor. Öğretmenlerimizin kimlik numaralarını Sağlık Bakanlığı’na iletiyor. Önümüzdeki hafta mı olur yoksa daha sonra mı olur bilemiyorum ama öğretmenlerimiz aşılanacaklar” ifadelerini kullandı.

    1 Mart’ta 8. ve 12. sınıfların da gidişata göre yüz yüze eğitime başlaması konusunda ise Akbaş, “Hazırlıklarımız var. 1 Mart itibariyle Milli Eğitim Bakanı’mızın talimatıyla 8. ve 12. sınıflar ile beraber ilkokulun bütün seviyeleri yüz yüze eğitim-öğretime inşallah başlayacak. Bu kapsamda 8 ve 12. Sınıfların önemli sınavları var. 8. sınıflar lise 12. sınıflar ise üniversite sınavına girecek. Bu öğrencilerimiz ile ilgili Destekleme Yetiştirme Kursu’muz (DYK) var. Çocuklarımızla yakından ilgileniyoruz” diye konuştu.

  • Gaziosmanpaşa’da okullar yenileniyor, eğitim güçleniyor

    Gaziosmanpaşa’da okullar yenileniyor, eğitim güçleniyor

    Gaziosmanpaşa’da ömrünü tamamlamış, hasarlı ve depreme dayanıksız olduğu tespit edilen okullar, İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi (İSMEP) kapsamında yıkılıp, yeniden inşa ediliyor. Yenilenen okullara bilim laboratuvarları, kütüphaneler, spor salonları, bilgisayar sınıfları ve konferans salonları yapılarak okulların eğitim standartları yükseltiliyor.

    İstanbul Valiliği Proje Koordinasyon Birimi (İPKB) ve Gaziosmanpaşa Belediyesi tarafından gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında Gaziosmanpaşa’da 6 okulda yenileme çalışması yapılıyor. Yıkılan okullar, yeni eğitim vizyonuna uygun fonksiyonlarla tam donanımlı olarak yeniden inşa ediliyor. Yenilenen okullarda öğrenciler hem depreme karşı daha güvenli hem de çevreci ve enerji dostu binalarda eğitim alma imkanına kavuşacaklar.

    Fahrettin Özüdoğru Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

    İSMEP Projesi kapsamında yıkılan Fahrettin Özüdoğru Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, çok daha modern biçimde yeniden inşa ediliyor. 11046.5 metrekare kat alanına sahip olacak yeni okul binasında 1 laboratuvar, 2 resim ve müzik dersliği, 6 bilgisayar dersliği, 1 kütüphane, 1 konferans salonu, 1 adet de 540 metrekare alana ve 143 koltuk kapasiteli tribüne sahip spor salonu inşa edilecek. Derslik sayısı ise 27’den 37’ye çıkarılacak.

    Gaziosmanpaşa İmam Hatip Lisesi

    Riskli yapı olduğu tespit edilerek yıkımı yapılan ve yeniden inşa edilen Dörtyol Gaziosmanpaşa İmam Hatip Lisesi, hızla yükseliyor. Yeni okul binasında 39 derslik, 1 görsel sanatlar atölyesi, 1 müzik atölyesi, 3 fen laboratuvarı, 1 destek eğitim sınıfı, 1 bilgisayar odasının yanı sıra kütüphane, konferans salonu ve revir yer alacak.

    Küçükköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

    Küçükköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi de yıkılarak, çok daha güvenli ve donanımlı biçimde yeniden yapılıyor. 18 bin 196 toplam kat alanına sahip olacak okulda 39 derslik, 58 mesleki atölye, 1 özel öğretim dersliği, 1 görsel sanatlar atölyesi, 1 müzik atölyesi, 2 fen atölyesinin yanı sıra kütüphane ve mescit yapılacak.

    Vefa Poyraz Anadolu Lisesi

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından incelendikten sonra ağır hasarlı olduğu tespit edilen Vefa Poyraz Anadolu Lisesi, TOKİ tarafından yıkılıp yeniden inşa ediliyor. Bina yıkımının tamamlandığı alanda çalışmalar başladı. 6 bin 700 metrekare alanda yeniden inşa edilecek okulda 40 derslik ve 8 laboratuvar yer alacak.

    Gazipaşa İlkokulu

    Gazipaşa İlkokulu’na ihtiyaçları karşılamak amacıyla mevcut okula 2 yeni ek bina yapılıyor. İlk blokta 26 derslik, 1’er adet resim, müzik, bilgisayar ve destek eğitim sınıfı, 116 kişi kapasiteli konferans salonu, 2 mescit ve 1 revir yapılacak. Ana sınıfı öğrencilerinin eğitim alacağı 2. blokta ise 6 derslik, çok amaçlı atölye ve yemekhane bulunacak. Sınıf kapasiteleri azaltılarak eğitim imkanları artırılmış olacak.

    Arman Polat Ortaokulu

    2 binadan oluşan Arman Polat Ortaokulu’nun 1985 yılında yapılan iki katlı binası hasarlı olduğu gerekçesiyle yıkılıp yeniden yapılıyor. İnşa edilecek yeni binaya 24 derslik, 1 fen sınıfı, 1 bilgisayar laboratuvarı, 300 kişilik konferans salonu, 300 kişilik kapalı spor salonu ve 2 mescit yapılacak. Okul yeni yapılacak olan donanımlı ek hizmet binasıyla eğitime devam edecek.

  • Ayber Ailesi’nden Ahlat’a büyük eğitim yatırımı

    Ayber Ailesi’nden Ahlat’a büyük eğitim yatırımı

    Bitlis’in Ahlat ilçesinin tanınmış ve büyük ailelerinden olan Ayber ailesi, eğitim yatırımı yapmak için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile protokol imzaladı.

    Ayber ailesi tarafından Ahlat’ta yapılacak olan özel eğitim uygulama okulu ve Anadolu lisesi için emekli eğitimci Adnan Ayber ile Bitlis İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Korkmaz arasında protokol imzalandı. Protokol imza töreninde konuşan emekli eğitimci Adnan Ayber, “Bitlis İl Milli Eğitim Müdürümüz Mehmet Emin Korkmaz Bey ile imzaladığımız protokol ile Ahlat’ta annemiz Saadet Ayber adına özel eğitim uygulama okulu ve babamız Ali Ayber adına Anadolu lisesi yaptırmaya karar verdik. Her Ahlatlı Ahlat’a borçludur. Biz de Ahlat’a ve Ahlatlıya olan borcumuzu karınca kararınca ödemeye çalışıyoruz. İnanıyorum ki bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada Ahlat’a, Bitlis’e ve ülkemize faydalı bireyler yetişecektir. Biz aile olarak Ahlat’ta yaşayıp oraya hizmet eden herkese minnettarız. Bu sürecin gerçekleşmesinde destek olan Bitlisli iş adamımız Ahmet Eren Beye, Milletvekilimiz Vedat Demiröz Beye, Bitlis Valimiz Oktay Çağatay Beye, Ahlat Kaymakamımız Fikret Dağ Beye, Ahlat Belediye Başkanımız Abdulalim Mümtaz Çoban Beye, Bitlis İl Milli Eğitim Müdürümüz Mehmet Emin Korkmaz Beye, Ahlat İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Mutluk Özden Beye ve Ahlat Engelliler Derneği Başkanı Neslihan Akdemir Hanımefendiye ailemiz adına teşekkür eder, Ahlat’a ve çocuklarımıza hayırlı olmasını dileriz” dedi.

  • Milli Eğitim Bakanı Selçuk: “Otizmli çocuklarımızın uzaktan eğitimleri için de içerikler hazırladık”

    Milli Eğitim Bakanı Selçuk: “Otizmli çocuklarımızın uzaktan eğitimleri için de içerikler hazırladık”

    Isparta’da çevrim içi düzenlenen otizm kongresinin açılışına katılan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Covid-19 salgınının otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklar için de büyük güçlükler oluşturduğunu belirterek, “Bunun farkındayız. Eğitim faaliyetlerimizi uzaktan eğitim çalışmalarıyla gerçekleştirdiğimiz bu dönemde bu çocuklarımızın ihtiyaçları için de içerikler hazırladık. Mobil uygulamalar oluşturduk” dedi.

    Isparta Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) işbirliğinde düzenlenen Isparta Otizm Kongresi, 4-7 Şubat tarihleri arasında çevrim içi olarak gerçekleştiriliyor. Alanında uzman birçok eğitimci ve akademisyenin konuşmacı olarak katılacağı kongrenin açılış konuşmasını Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk yaptı. Açılışa Isparta Valisi Ömer Seymenoğlu ve SDÜ Rektörü Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı da katıldı.

    Bu tür toplantıların önemli olduğunu belirten Bakan Selçuk, “Otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklarımız bütün özel gereksinimli çocuklarımız gibi ailelerine olduğu üzere bizlere de verilmiş olan son derece hassas emanetler. Bu emanetlere sahip çıkmak, eğitim başta olmak üzere tüm hak ve özgürlüklerine katkı sağlamak, yardımcı olmak bizim görevimiz” dedi.

    Tüm özel gereksinim ihtiyacı olan çocuklar gibi otizm spektrum bozukluğu olan çocukların da potansiyellerini en üst seviyede gerçekleştirmenin toplumsal bir ödev olduğunu ifade eden Bakan Selçuk, “Bu konferans vesilesiyle çocuklarımız hakkında daha derin bir istişare yapabilmek, yeni bilgilerle teşhis olabilmek ve dünyadaki gelişmeleri takip edebilmek mümkün olacak. Bilim insanları ve hem de uygulamadaki öğretmenlerimiz, velilerimiz ile öğrencilerimiz açısından kıymetli olduğunu düşünüyorum” dedi.

    “8 saat bireysel, 4 saat de grup eğitiminin hizmet bedelleri bakanlığımızın sorumluluğunda”

    Milli Eğitim Bakanlığının otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklara sunduğu hizmetlere değinen Bakan Selçuk, “Öğrencilerimize sürdürülebilir, kaliteli eğitim faaliyetleri gerçekleştirebilmek son derece kritik. Okul öncesi eğitimde de zorunlu eğitime dahil edilmeleri çok hayati bir mesele. Bunu yapıyor olmaktan da tabi ki mutluluk duyuyoruz. Evlatlarımızın özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden aldıkları 8 saat bireysel, 4 saat de grup eğitiminin hizmet bedelleri bakanlığımızın sorumluluğu altında. Onların sahip oldukları haklardan mahrum olmamaları için de arkadaşlarımızla beraber yoğun çabanın içerisindeyiz. Tam zamanlı kaynaştırma, bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren bu öğrencilerimiz ihtiyaç duyulduğunda kendi okullarında, kendi öğretmenleri tarafından destek eğitim odalarında ek eğitim öğrenim alabiliyorlar. Aynı zamanda Türkiye genelinde öğrencilerimizin faydalandığı 566 meslek edindirme atölyesi, 133 özel eğitim sınıfı, 601 destek eğitim odası, 220 uygulama evi belli standartlara kavuşturuldu. Bu standartlar çerçevesinde hizmet vermeye devam ediyor. Sağlık problemi nedeniyle örgün eğitim programından doğrudan yararlanamayacak durumdaki öğrencilerimize de ev ve hastanede eğitim hizmeti veriyoruz” diye konuştu.

    “Salgın otizmli çocuklarımıza büyük güçlükler çıkardı”

    Bakan Selçuk, korona virüs salgını sürecinin herkesin hayatında belli kısıtlamalara yol açtığı gibi bu kısıtlamaların otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklar için de büyük güçlük ortaya çıkardığını söyledi. Bakan Selçuk, “Bunun farkındayız. Bizler eğitim faaliyetlerimizi uzaktan eğitim çalışmalarıyla gerçekleştirdiğimiz bu dönemde bu çocuklarımızın ihtiyaçları için de içerikler hazırladık. Mobil uygulamalar oluşturduk. Özel eğitim okulları ve kaynaştırma eğitimine devam eden tüm öğrenci velileri için ‘Özelim Eğitimdeyim’ adlı mobil uygulamayı hayata geçirdik. Çerçeve uzaktan eğitim programı dahilinde etkinlikler hazırlandı. Özel çocuklara özel materyaller kapsamında bir takım araç ve gereçler hazırlandı” ifadelerini kullandı.

    “Eğitim şehri Isparta otizmin tam farkında değil”

    Isparta Valisi Ömer Seymenoğlu da kentin bir eğitim şehri olduğunu belirterek, bu tür kongrelerin önemli olduğunu söyledi. Isparta’nın eğitim şehri olmasına rağmen otizmin tam farkında olunmadığını ifade eden Vali Seymenoğlu, “Onun için diyoruz ki ‘Isparta Valiliği olarak otizmi yaşayan, farkında olan herkesle otizmin farkındayız.’ Bu çocuklarımıza sağlık ve eğitim imkanlarımızla her zaman katkı sunacağız. Otizm sadece bir hastalık değil. Sadece bunun tedavi yöntemi sağlık yöntemiyle yapılan bir hastalık değil. Biz eğitimin de olmazsa olmaz olduğunu, biz otizmli çocuklar ve aileleriyle eğitim yoluyla buluşabildiğimiz takdirde, farkındalığı arttırabildiğimiz takdirde bu mücadeleden başarılı çıkacağımıza inanıyorum” dedi.

    Açılış konuşmalarının ardından kongre farklı konuların işlendiği oturumlarla devam ediyor. Kongre 7 Şubat’ta sona erecek.