Etiket: Eğitim-Bir-Senden

  • Eğitim-Bir-Sen’den iş yeri temsilcilerine hizmet içi eğitim

    Bursa’nın İnegöl ilçesinde Eğitim Bir-Sen iş yeri temsilcilerine hizmet içi eğitim semineri verildi.

    Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Numan Şeker, Türkiye’de 70 bin okul olduğunu belirterek, “Türkiye’nin en büyük sivil toplum örgütü olarak Türkiye’de 1 milyon, Bursa’da 30 bin üyesi olan bir sivil toplum teşkilatının elbette eğitimden geçmesi gerekiyor. Kurumsallaşma için bu eğitimleri biz önemsiyoruz. Her şubeden üç arkadaşımız Kızılcahamam’a davet edilerek, bir hafta eğitimden geçirildi. Bu arkadaşlarımız sonra formatör olarak illere döndüler. Şubelerdeki bütün işyeri temsilcisi arkadaşlarımızı bu eğitimden geçirecekler. İşyeri temsilciliği sendikal anlamda en önemli birimleridir. Yani teşkilatın kılcal damarları, öncü beyleri, akıncıları. Yani bir okulda bir sıkıntı olduğu zaman anında o sıkıntı genel başkana hiyerarşik yapıyla iletilir. bunun için Türkiye’nin en ciddi örgütlenmiş sivil toplum örgütüyüz. Türkiye’de 70 bin okul var. 70 bininde de bizim temsilcimiz var. Hakkari’nin, Çukurca’sında bir köyde sıkıntı olduğu zaman anında oradaki başkanımızın haberi var. Dolayısıyla böyle bir örgütlenmenin eğitimden geçmesi gerekiyor” dedi.

    “Müfredatlarla ilgili çok ciddi çalışmalar yapılıyor”

    Hizmet sendikacılığı yaptıklarını ifade eden Numan Şeker, “Yaşasın, kahrolsun sloganlarıyla sendikacılık yapma devri bitmiştir. Bir problem varsa önce meseleyi, sonra çaresini ortaya koyacaksınız. Şu anda gündemde olan ve birilerinin bağırmaya başladığı müfredatlarla ilgili çok ciddi çalışmalar yapılıyor. Bununla ilgili ciddi bir kitap hazırladık ve Milli Eğitim Bakanına teslim ettik. 50 akademisyen, 400 öğretmen tarafından hazırlandı. Çünkü bu işin sıkıntılarını arazide olan arkadaşlar biliyor. Müfredatlarda, erdemli insanlar, ülkesini, milletini seven, diline, dinine, ırkına, rengine bakmadan mazlumlara yardım eden çocuklar yetiştirmek istiyoruz. Paylaşmayı çocuklarımıza nasıl öğretiriz? Bunu müfredatların içine serpiştirelim ve buradan çocuklarımız erdemli insan olarak yetişsin” diye konuştu.

    Konuşmanın ardından Eğitim Bir-Sen İnegöl Şubesi’ne bağlı 120 işyeri temsilcisine hizmet içi eğitim semineri verildi. Seminer sonunda temsilcilere sertifika takdim edildi.

  • Eğitim-Bir-Sen’den rotasyon uygulamasına ilişkin açıklama

    Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Vekili Latif Selvi, “Öğretmen Strateji Belgesi Taslağı’nın oluşturulması sürecinde ilk defa eğitim camiasının gündemine gelen rotasyon uygulaması, o tarihten beri karşı çıktığımız bir konudur” dedi.

    Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Vekili Selvi, rotasyon uygulamasına ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, “Millî Eğitim Bakanı, geçen ay düzenlenen 2. Eğitim Kongresi’nde, öğretmenlere rotasyon uygulamasının 2017 yılında hayata geçirileceğini ifade etmiştir. Rotasyon, Milli Eğitim eski Bakanı Ömer Dinçer döneminden beridir sıkça dillendirilen bir konudur. Sendika olarak, Öğretmen Strateji Belgesi Taslağı’nın oluşturulması sürecinde ilk defa eğitim camiasının gündemine gelen rotasyon uygulaması, o tarihten beri karşı çıktığımız bir konudur. Kasım 2011’de yapılan Ulusal Öğretmen Stratejisi Çalıştayı’nda, Bakanlık tarafından Ulusal Öğretmen Strateji Belgesi’ne konulmaya çalışılan rotasyona karşı çıkmış, Bakanlığın aynı okulda 10 yıl çalışan öğretmenlere getirdiği il dışı rotasyon önerisi, ısrarlı muhalefetimiz neticesi gündemden çıkarılmıştı. Yine o dönem zarfında kamu hizmetinde esas olanın, hizmetten faydalananlar olduğuna vurgu yaparak, öğretmenlerin zaten doğal bir rotasyon içerisinde bulunduğunu, -o dönemde- ilköğretim birinci kademe öğretmenlerinin 5 yıl, ikinci kademe öğretmenlerinin 3 yıl, ortaöğretim öğretmenlerinin ise 4 yılda bir öğrencilerinin değiştiğini ve hizmet alan eksenli bir doğal rotasyonun gerçekleştiğini vurgulamıştık. Bakanlık, bugün olduğu gibi, o gün de rotasyonun gerekçesini ortaya koyamamıştı” ifadelerini kullandı.

    Selvi, açıklamasının devamında şunları kaydetti:

    “Nisan 2015 tarihinde yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’yle öğretmenlerin aynı eğitim kurumunda çalışabileceği azami görev süresi üzerinden hizmet süresine bağlı yer değişikliği (rotasyon) uygulaması getirilmişti. Eğitim-Bir-Sen olarak, bahse konu düzenlemeye, yönetmelik taslağının kamuoyuna yansıdığı andan itibaren tepki göstermiş; rotasyon uygulamasını “kavimler göçü” olarak nitelendirerek buna karşı olduğumuzu dile getirmiştik. Eğitimin ve öğretmenlerin çözülmesi gereken pek çok sorunu varken, rotasyonun çözüm değil, yeni bir sorun alanı haline geleceğine dikkat çekerek, öğretmeni isteği dışında ikametgâhından uzaklaştırmakla yer değişikliği sorununun çözülemeyeceğini ifade etmiştik. Milli Eğitim Bakanlığı, 2015 Eylül ayında kademeli olarak rotasyon uygulamasına başlanacağını duyurmuş; aynı eğitim kurumunda 12 yılını dolduran yaklaşık 40 bin öğretmenin etkileneceği uygulamadan, öğretmenlerden tercih alındıktan sonra, atamaların yapılmasına sayılı günler kala vazgeçmişti. Rotasyonun gerekçesini ortaya koyamayan, öğretmenine neden zorla yerini değiştirdiğini izah edemeyen Bakanlık, yine hiçbir gerekçe ortaya koymadan uygulamadan vazgeçmişti. Şimdi Sayın Bakanın ifadesiyle rotasyon uygulamasının hayata geçirileceği planlanmaktadır. Ancak bu konuda gerek gerekçe gerekse uygulama noktasında yeterli bir hazırlık yapılmadığı; aceleci ve plansız bir tavırla hareket edildiği görülmektedir. Rotasyonun son anda iptal edildiği 2015 yazından bugüne hiçbir şey değişmemişken, şimdi aynı konuyu tekrar gündeme neden alındığı sorusu ortada durmaktadır.”

    Yakın zamanda proje okulları yönünden rotasyonun denendiği ve bir sonuç alınamadığının da bilinen bir gerçek olduğunu bildiren Selvi, “Bakanlık norm kadro fazlası öğretmenlerin atamasıyla beraber, ülke genelinde 155 proje okulunda 8 yılını dolduran bin 187 öğretmeni rotasyona tabi tutmayı kararlaştırmış, ancak süreç tamamlanamadan geri adım atmak zorunda kalmıştı. Bakanlığın bu türden “örnek uygulamalardan” ders alması, çok dar kapsamlı ve çok daha dar bir kitleye bile uygulayamadığı rotasyonu 950 bin öğretmene nasıl uygulayacağı konusunda yeniden düşünmesi gerekmektedir. Bakanlığın sürdürülebilir ve yönetilebilir bir istihdam politikası oluşturamamasının ceremesini öğretmenler çekmemelidir. Eğitim sistemimizin karma eğitim dayatması, müfredat, sosyo-ekonomik açıdan az gelişmiş yörelerdeki öğretmenlerin görev süresi, kariyer basamakları, altyapı ve donanım eksiklikleri, okul bütçesi gibi çözüm bekleyen sorunları ortada dururken, öğretmenleri huzursuz edecek, işlerine ve mesleki gelişimlerine odaklanmalarını engelleyecek, çalışma barışını ve kurumsal iş birliğini bozacak rotasyon gibi zorlama tedbirlerin Bakanlığın gündeminden çıkarılması ve öğretmenlerimizin öğrencilerine odaklanmasının sağlanması gereklidir” açıklamasında bulundu.

  • Eğitim-Bir-Sen’den ‘ByLock’ açıklaması

    Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) Muş Şube Başkanı Mahir Barışan, Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması (FETÖ/PDY) soruşturmalarında ByLock belirsizliğinin mağdur üretmeye devam ettiğine dikkat çekti.

    Yazılı bir açıklama yapan Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Mahir Barışan, FETÖ tarafından gerçekleştirilen 15 Temmuz darbe ve işgal girişiminin sonrası, terör örgütü elemanlarının kamudan temizlenmesi ekseninde yapılan idari ve hukuki tedbirlerin, toplumun hemen her kesimince gerekli ve yerinde bulunduğunu belirtti. Bu tedbir ve girişimlerin, toplumun geniş kesimlerinin zan altında bırakılması ve mağduriyetlerin yaygınlık kazanacağı algısını doğuracak şekilde dikkatsizce yürütülmesinin sürece zarar vereceğinin aşikar olduğunun altını çizen Mahir Barışan, “Milli Eğitim Bakanlığınca FETÖ darbe girişiminin ardından yürütülen soruşturmalar kapsamında son olarak 2 bin 400 öğretmen görevden uzaklaştırılmıştır. Söz konusu işlemin dayanağının ise ByLock isimli haberleşme programının kullanılması olduğu ileri sürülmektedir. Bahse konu son görevden uzaklaştırmalar beraberinde çok sayıda soru işareti doğurmuştur. Zira görevden uzaklaştırılanların büyük bir kısmının, daha önce açıklanan kriterlerin hiçbirisiyle en ufak bir ilgisi dahi bulunmayan, sosyal çevresi, geçmişi ve toplum içindeki bilinirliği itibarıyla terör örgütüyle zerre kadar bağlantısı olmadığından emin olunan kişiler olması haklı ve yerinde şüphelere sebep olmaktadır” dedi.

    ByLock programına dikkat çeken Barışan, “Bu durum beraberinde, terör örgütünün örgüt içi iletişim gibi önemli bir işlemi, ByLock özelinde toplum nezdinde itibarı ve güvenirliği yüksek olan insanların telefonları, GSM hatları, internet abonelikleri üzerinden gerçekleştirerek hem kendisini gizlediği hem de bu insanları istismar etmek suretiyle faaliyetlerini kamufle ettiği şüphesini akıllara getirmektedir” ifadelerini kullandı.

    “Görevden uzaklaştırma olsun kamu görevinden çıkarma olsun, haklarında işlem tesis edilen kişilere somut olarak hangi fiil veya davranışı sebebiyle bu türden bir işlem uygulandığının, hangi fiilinin sabit görüldüğünün bildirilmesi, sürecin şeffaflık içinde yürütülmesini ve toplumun adalet duygusunun yara almamasını sağlayacaktır” diyen Barışan, şunları kaydetti:

    “Özellikle ByLock gibi, kişilerin istismar edilmesine açık kriterler üzerinden gerçekleştirilen her türlü işlem ve idari tedbir yönünden istismar sonucu mağdur edilenlerle istismar ederek mağdur edenler arasındaki ayrımın çok dikkatli ve özenli bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Kamu görevinden çıkarma gibi bireysel ve toplumsal sonuçları ağır olan işlemler tesis edilmeden evvel ayrıntılı ve özenli bir teknik incelemenin yapılarak FETÖ/PDY tarafından istismar edilmiş kişilerin mağduriyetine sebebiyet verilmemesi, terörle mücadele sürecinin geleceği açısından son derece önemlidir.”

  • Eğitim-Bir-Sen’den ‘izleme ve değerlendirme’ raporu

    Eğitim-Bir-Sen, Türkiye’nin eğitimle ilgili durumunu, konumunu, olana dair verilerini ve olmasına yönelik analizleri daha kapsayıcı olarak kamuoyuna sunmak amacıyla “Eğitime Bakış 2016: İzleme ve Değerlendirme Raporu”nu yayımladı.

    Eğitime dair ulusal ve uluslararası göstergeler incelenerek hazırlanan rapor, eğitimi izleme ve değerlendirme raporlarının ilkini oluştururken, sendika bundan sonraki dönemlerde de ‘Eğitime Bakış’ ana temasıyla her yıl izleme ve değerlendirme raporu yayımlayacak. Bu uygulama ile sendika, Türkiye’deki eğitimin mevcut durumunu ve küresel görünümünü sürekli ve istikrarlı bir disiplinle mercek altına almayı hedefliyor.

  • Eğitim-bir-sen’den Kadınlar Kolu Komisyonu

    Eğitimciler Birliği Sendikası’nın (EĞİTİM-BİR-SEN) Tavşanlı Kadınlar Kolu Komisyonu kuruldu. Kütahya’da ilk olma özelliği taşıyan komisyonun en önemli misyonu ise tüm kadınların sıkıntılarına çözüm yolları aramak.

    EĞİTİM-BİR-SEN Kadınlar Kolu Komisyonu Başkanı Nimet Uzan ile yönetim kurulu üyeleri; Nesibe Aksu, Gülten Ayvalı, Hatice Şen, Tuğba Yeşil, Süheyla Yılmaz ve Eylem Yiğit Belediye Başkanı Mustafa Güler’i makamında ziyaret etti.

    Yeni kurulan komisyonun faaliyetleri hakkında Başkan Güler’e bilgiler veren komisyon üyeleri, hedefleri konusunda da paylaşımlarda bulundu.

    Kadınlar Kolu Komisyonu Başkanı Nimet Uzan, “EĞİTİM-BİR-SEN bünyesinde Kütahya’da ilk olma özelliği taşıyan Kadınlar Kolu Komisyonu kurarak hızla faaliyetlerimize başladık. 7 üyeden oluşan komisyonumuzun ana hedefi ilçemizdeki tüm kadınların sıkıntılarına ulaşmak ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir” dedi.

    Gerek ev hanımı olsun, gerekse iş hayatındaki kadınların bazı sıkıntılarla karşı karşıya kaldıklarını ifade eden Nimet Uzan, “Meslek sahibi olan ve kariyer yapmış kadınlarımız toplumun her kesiminde varlığını hissettirmektedir. Ayrıca yaşantısını ev hayatına adamış çocuk yetiştirme konusunda büyük gayret sarfeden ev hanımlarımız da bulunmaktadır. Her iki koldaki kadınlarımız da bazı sorunlar yaşamaktadır. Bizler oluşturduğumuz komisyon ile bu sorunları gün yüzüne çıkarmak ve çözümlenmesinde katkı sağlamak istiyoruz. Yani kısacası, nerede zor durumda olan bir kadın varsa bizler komisyon olarak orada bulunacağız” ifadelerini kullandı.

    Uzan, “Sendikamızda çok sayıda kadın üye bulunmasına rağmen özellikle yönetim kademelerinde yer almamaları bizleri harekete geçiren önemli husus oldu. Biz dedik ki, kadınlar da her alanda yönetimde bulunmalıdır. O açıdan komisyonumuzun faydalı işlere imza atacağına inanıyoruz” şeklinde konuştu.

    Belediye Başkanı Mustafa Güler ise, komisyon üyelerine ziyaretinden dolayı teşekkür ederek, “Artık kadınlarımız toplumun her kesiminde hissedilir derecede yerini aldı. Özellikle iş hayatında kariyer yaparak, başarılara kadın eli değmiş oldu. EĞİTİM-BİR-SEN Tavşanlı Kadınlar Kolu Komisyonu üyelerini bu girişimlerinden dolayı tebrik ediyorum. Komisyonun, kadınların sorunlarını yakından takip edeceğine inanıyorum. Kendilerine başarılar diliyor, Belediye olarak destek hususunda yanlarında olduğumuzu ifade ediyorum” diye konuştu.(EFE)