Etiket: E-ticaret

  • Webrazzi E-Ticaret 2017 kapılarını açıyor

    E-ticaret sektörünün önemli etkinliklerinden Webrazzi E-Ticaret 2017’de 15 Şubat’ta başlıyor.

    E-ticaret sektörünün önemli etkinliklerinden Webrazzi E-Ticaret 2017’de 15 Şubat gerçekleştirilecek. E-ticaret sektöründe son gelişmeler, tedarik süreçleri, dikey ve mobil e-ticaret, e-ticaret yatırımları ve optimizasyon, güvenli ödeme sistemleri gibi birçok konunun konuşulacağı etkinliğin platin sponsorlarından Paratika da Sanal POS altyapısı konusundaki çözümlerini e-ticaret yapmak isteyen firmalar ile buluşacak.

    Güvenli ödeme yöntemleri konusunda çözümler sunan Asseco SEE Ödeme Sistemleri İş Birimi Satış Müdürü Borga Akvardar, e-ticaretin günümüzde her geçen gün daha da arttığını belirterek, güvenli ödeme yöntemlerine talep de ticaret ile birlikte her geçen gün arttığını söyledi.

    Hem e-ticaret kullanıcıları hem de firmaların çevrimiçi alışverişlerin daha güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi açısından ödeme güvenliğinin daha fazla önemsenmesi gerektiğini bildiren Akvardar, “Bundan dolayı son yıllarda e-ticarette Sanal POS altyapısı kullanımı önemli ölçüde artmaya başladı. Online tahsilat yapmak isteyen firmalar için tek bir teknik entegrasyon ile birden fazla bankanın Sanal POS altyapısına sahip olma imkanı sunan ödeme çözümleri önem kazanıyor. Farklı bankaların kredi kartlarına taksit, banka kartı ile ödeme alma ve tek kanaldan mutabakat hem tüketici hem de firmalar açısından önemli kolaylıklar sağlıyor. Konferans kapsamında özel oluşturulan kampanya da oluşturduk. E-ticaret firmaları 28 Şubat’a kadar yapılan başvurularda, yüzde 1,5 komisyon oranlarından başlayan fiyatlardan yararlanabilecek. Ayrıca, aylık sanal POS başvuru ücreti de bu kampanya kapsamında alınmayacak” dedi.

    Kullanıcıların sepetten dönme oranı düşüyor, satışlar artıyor

    Akvardar, Paratika’nın kullanılan kart bilgilerini güvenli ortamda saklayarak, sonraki işlemlerde tekrar kullanılabilmesini sağlayan ’tokenization’ teknoloji ile geliştirildiğini belirterek tek tıkla ödeme özelliği ile son kullanıcıların sepetten dönme oranının düşürülerek, firmaların satışlarını artırmasına imkan sağlandığına dikkat çekti.

  • E-ticaret eğitimleri başladı

    Ankara Kalkınma Ajansı tarafından Ankara Bölge Planı öncelikleri doğrultusunda Ankara’nın ticaret hacminin artırılması, Ankara’daki kurum ve kuruluşların e-ticaret kapasitelerinin geliştirilmesi hedefiyle düzenlenen “e-ticaret eğitimleri” 27 Aralık 2016 tarihi itibariyle başladı.

    E-ticaret eğitimleriyle Ankara Kalkınma Ajansının temel görevleri arasında bulunan bölgenin rekabet gücünün artırılması, bölgenin kurum ve kuruluşlarının kapasitelerinin geliştirilmesi ve bu kurumlar arasında kalkınmaya yönelik işbirlikleri geliştirilmesine katkı sağlamak amaçlanıyor. Bu amaç doğrultusunda e- ticarete giriş, dijital müşteri, e-ticaret süreçleri ve iş modelleri, e-ticaret yatırımı, kullanıcı deneyimi ve tasarım, e-ticaretin finansmanı, dijital markalaşma, pazarlama ve varlık yönetimi, büyük veri ve analitik, e-ticaret hukuku, siber güvenlik, ulusal ve uluslararası başarı ve başarısızlık hikayeleri, e-ticaret trendleri konularında uygulamalı bilgiler 18 saatlik bir eğitim programı kapsamında katılımcılarla paylaşılıyor. E-ticaret programına ilk defa kooperatif ortakları da dahil edildi.

    İki ayrı grup halinde düzenlenen ve konunun uzmanlarınca verilen e-ticaret eğitimleri 15 Ocak 2017 tarihinde tamamlanacak.

  • İTSO üyelerine e-ticaret semineri

    Dünyada ve Türkiye’de her geçen gün daha da büyüyen e-ticaret pazarından üyelerinin de pay almasını hedefleyen İTSO, Uludağ Üniversitesi ile iş birliği yaparak e-ticaret semineri düzenleyecek.

    1 Aralık 2016 tarihinde odanın konferans salonunda yapılacak semineri Uludağ Üniversitesi Karacabey Meslek Yüksek Okulu, Yönetim Organizasyon Bölüm Başkanı Öğretim Görevlisi Gazanfer Erbaşlar verecek. İTSO Başkanı Metin Anıl, seminerin ticaret süreçlerini elektronik ortama taşımak isteyen üyelerinin yanı sıra, bu alana yatırım yapmak isteyen girişimcilere açık olduğunu söyledi. Metin Anıl, bu alana ilgi duyanlara geniş bir bakış açısıyla e-ticaret hakkında bilgi vermek amacıyla düzenleyecekleri seminere iştirakin ücretsiz olduğunu belirtti.

    E-ticaretin dünyada ve Türkiye’deki işlem hacminin hızlı bir ivmeyle arttığını söyleyen İTSO Başkanı Metin Anıl, on binlerce çalışanı, 15 bini aşkın sitesi ve 10 milyonun üzerinde müşterisiyle dev bir hacme ulaşan e-ticaret sektörünün önünün açık olduğunu söyledi. Ücretsiz seminere katılmak isteyenlerin 30 Kasım 2016 Çarşamba günü mesai saati bitimine kadar odaya kayıt yaptırmaları gerekiyor.

    (MŞ)

  • Organik ürün pazarı e-ticaret ile büyüyecek

    Sağlıklı beslenmek için organik ve yöresel ürünleri tercih eden tüketiciler, organik ürün satışı yapan e-ticaret sitelerine yöneliyor.

    Türkiye’de son yıllarda organik ürünlere olan ilginin hızla artması üreticileri internetten satışa yöneltti. İnternetten yöresel ürün siparişi artıyor

    Organik ve yöresel ürün satışı konusunda hizmet veren Gurme Market’in Kurucusu Turan Efendioğlu, “Sağlıklı beslenmek isteyen tüketiciler son yıllarda yöresel ve organik ürünlere yoğun ilgi göstermeye başladı. Organik gıdaları büyük şehirlerde, günlük hayatın koşturmacasında bulmak pek mümkün olmuyor. Bundan dolayı bu tür yöresel ürünlerin internetten siparişi ve satışı giderek artıyor. Ülkemizin dört bir yanından getirdiğimiz doğal ve katkısız ürünleri daha fazla tüketiciyle buluşturmak için e-ticareti kullanıyoruz. İnternetten yöresel ürün siparişi veren tüketiciler, özlem duydukları lezzetlere hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşıyor. Katkılı ürünler yerine doğal ürünlerle beslenmeyi tercih eden tüketicilerin talepleri doğrultusunda e-ticaret sektöründe organik ve yöresel ürünlerin pazar payının artacağını öngörüyoruz” dedi.

    En çok ev yapımı salça ve dolmalık patlıcan sipariş ediliyor

    İnternet üzerinden verilen siparişlerde en çok ev yapımı biber salçası ve kuru dolmalık patlıcan gibi çeşitli yöresel ürünlerin tercih edildiğine dikkat çeken Turan Efendioğlu, “Beslenme alışkanlıklarını değiştiren tüketiciler daha sağlıklı yaşam için organik lezzetlere yöneldi. Bu yüzden ev yapımı ve doğal ürünlere ilgi de oldukça fazla. Ayrıca sipariş veren tüketicilerin ürün sepetinde ev yapımı turşu, organik pekmez ve reçel, antep fıstığı da mutlaka yer alıyor. Yöresel ürünlerde ise yöresel sumak ve nar ekşisine talep fazla” dedi.

  • Mobil e-ticaret pazarı büyüyor

    Teknolojik gelişmelere ayak uyduramayan birçok köklü şirketin küçüldüğüne dikkat çeken Webtures CEO’su Kaan Gülten, e-ticaret trendlerine uyum sağlayan markaların hızla büyüdüğünü belirtti.

    Fiziki mağazası olan birçok giyim markasının e-ticaret ile 3-4 ay içerisinde hızla büyüdüğünü vurgulayan Webtures CEO’su Kaan Gülten, “Birçok markanın e-ticaret sitesi, en büyük ve en çok ciro yapan şube konumunda. Markalar online alışveriş siteleri ile sadece bir caddedeki insanlara değil, tüm Türkiye’ye, hatta tüm dünyaya 7/24 hizmet veriyor. Günümüzde arama motorlarında üst sıralarda çıkmak, en işlek caddede dükkâna sahip olmaktan daha faydalı. 2016 yılında online alışveriş yüzde 45 oranında artması, tüketicilerin alışverişlerini kolay ve daha hızlı gerçekleştirebilmek açısından online mağazaların tercih ettiğini doğruluyor” dedi.

    SEO yatırımları artıyor, mobil e-ticaret yükseliyor

    Şirketlerin dijital pazarlama yatırımlarının her yıl yükseldiğini belirten Gülten, “Araştırmalara göre ABD’deki şirketler dijital pazarlama hizmetleri için 2016 yılında toplam 613 milyar dolar harcama yapacak. Ürünlere ve hizmetlere yönelik aramalarda ilk sayfalarda sıralanmak, e-ticaret firmalarının cirolarının büyük bir kısmını oluşturduğu için bu rakamın yaklaşık 70 milyar doları SEO çalışmaları için harcanacak. Bundan dolayı e-ticaret firmaları arasında SEO rekabeti artmaya devam edecek. Tüketici alışkanlıklarının hızla değiştiği günümüzde mobil ticaret şu aşamada en büyük boşluğa sahip olan pazar. Web siteleri, ziyaretçilerinin yüzde 75’ini mobilden sağlıyor. Bu oran önümüzdeki birkaç yılda yüzde 95’lere ulaşacak. Mobil tasarım ve mobil yazılım kavramlarının pazara daha fazla hakim olacağını öngörüyoruz. Son araştırmalar, mobilden yapılan alışverişlerin yüzde 40’ın üzerinde olduğunu ortaya koyuyor. Bunun 2017 yılında yüzde 70’e kadar büyümesi bekleniyor. Klasik alışverişten online alışverişe kayan tüketiciler, şimdi de masaüstünde mobile doğru kayıyor. Mobil ticarete yatırım yapan markaların büyümesi hızlı olacak. Mobilden e-ticaretin yükselmesi ile birlikte markalar için mobil SEO çalışmaları yakın gelecekte daha fazla önem kazanacak” şeklinde konuştu.

    Markaların mobil e-ticarette çalışma yolu

    Klasik bilgisayarlar üzerinden gerçekleştirilen e-ticaret yerini hızla mobil e-ticarete bırakıyor. Bu konuda uzmanlarla çalışarak daha hızlı yol almayı planlayanlar, direkt mobil e-ticaret projelerini hayata geçirebilir. Hedef kitleyi doğru analiz ederek yapılacak dijital pazarlamalar, kısa sürede köklü markaları kolay bir şekilde geçme avantajı sağlayacak. Ağır ve hantal yapılar, gelişmelere sonradan ayak uydurduğundan dolayı mobil odaklı büyümede geç kalıyor. Marka gücü boşluğu kapatsa da yenilikçi platformlar ilk tercih edilen uygulamalar oluyorlar. Markalar, SEO gibi etkili dijital pazarlama stratejileri ile hem siteye hem de uygulamaya gelebilecek mobil trafiği artırarak reklam pazarlamasından maksimum verim alabilecek. Faydalı bir kullanım yapısıyla oluşturulacak uygulama, tüketim alışkanlığı sebebiyle fiyat kriterini de ikinci planda bırakarak daha hızlı satış yapmayı ve marka algısının artmasını sağlayacak. Marka için yapılan reklam yatırımları, mobil uygulama için de yapıldığında hem marka tanıtımı hem de uygulama aracılığıyla sadık bir müşteri kitlesi elde etmek kolaylaşacak.