Etiket: E-ticaret

  • MAGİAD, İzmir’de ‘E-Ticaret Zirvesi’ yapacak

    Manisa Genç İşadamları Derneği (MAGİAD), İzmir Ticaret Borsası, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği işbirliğinde İzmir’de e-ticaret zirvesi gerçekleştirecek.

    Online perakende satış sitesi Hepsiburada, Adana, Bursa ve Antalya’nın ardından e-ticaret Zirvesi’nin dördüncüsünü 5 Mart Pazartesi günü İzmir’de Hilton Otel’de gerçekleştirilecek.

    Türkiye’yi şehir şehir gezen hepsiburada ekibi, Manisa Genç İşadamları Derneği (MAGİAD), İzmir Ticaret Borsası, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği ve İzmir Ekonomi Üniversitesi işbirliğinde düzenlenecek olan E-Ticaret zirvesinde işini e-ticarete taşımak isteyen firmalara yeni imkanlar hakkında bilgi aktaracak.

    “Tüm hemşehrilerimizi davet ediyoruz”

    Konuyla ilgili açıklamada bulunan MAGİAD Başkanı Ömer Geriter, “Türkiye ve dünyanın köklü online perakende satış sitesi olan hepsiburada.com ekibiyle birlikte, İzmir Ticaret Borsası, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği ve İzmir Ekonomi Üniversitesi işbirliğinde e-ticaret paneli düzenleyeceğiz. Manisa’yı Türkiye’nin her yerinde en iyi şekilde temsil etme noktasında MAGİAD olarak üzerimize düşen görevi yapmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda İzmir’de düzenlediğimiz e-ticaret zirvesinde bizde yerimizi alacağız. Tüm Manisalı hemşehrilerimizi e-ticaret zirvemize davet ediyoruz. 3-4 Mayıs tarihinde de Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nde Dünya Devleri Manisa’da buluşuyor etkinliğimizi gerçekleştireceğiz” dedi.

    Horoz Lojistik, IdeaSoft, eFinans ve AyenSoftware’in sponsorluğunda düzenlenecek olan etkinliğe teknoloji sektörünün lider firmaları katılım gösterecek.

    Etkinlikte Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, Hepsiexpress Genel Müdürü Umut Aytekin, Hepsipay Ticari Grup Başkanı İlknur Uzunoğlu, Hepsiburada Satış Geliştirme Müdürü Ziya Kızıltan katılarak bilgi ve deneyim paylaşımında bulunacak.

    Katılımcılar etkinlikte e-ticarete nasıl başlayabilecekleri, nasıl daha fazla müşteriye ulaşabilecekleri, sosyal medyayı nasıl kullanabilecekleri ya da nasıl etkili reklam verebilecekleri gibi sorulara yanıt bulabilecek. Ayrıca karlılığı artırma, maliyeti düşürme ve toplu satış gibi konularda da sektörün liderlerinden önemli bilgiler öğrenebilecekler.

    E-ticaret alanındaki fırsatları ve gelişmeleri yakalamak ya da işini geliştirmek isteyen herkesin katılabileceği etkinlik için Hepsiburada’nın internet sitesine girilip detaylı bilgi alınabileceği bildirildi.

  • GSO’nun E-Ticaret Sitesi “Gsotrade.com” yayın hayatına başladı

    Gaziantep Sanayi Odası (GSO) tarafından, oda üyelerinin ve ürünlerinin tanıtımının yapılması, ihracat kapasitelerinin artırılması ve E-Ticaret kapasitelerinin geliştirilmesi amacıyla başlatılan, GSO E-Ticaret Atağı Projesi kapsamında hazırlanan ‘gsotrade.com’ web sitesi yayın hayatına başladı.

    E-Ticaret dönüşümü projesi olan gsotrade.com’a kayıt olan firmalar, bir yıl boyunca kendileri için özel hazırlanan web sayfasında 7 farklı dilde 800 ürününü videolarla, fotoğraflarla tanıtabilecek.Firmaların kendilerine özel dijital katalog da oluşturabildikleri projede ayrıca üretilen ürünler de elektronik ortamda satılabilecek.

    GSO üyeleri, üretmiş oldukları ürünlere yönelik 228 ülkedeki 9,5 milyondan fazla ithalatçı arasından doğrulanmış, güvenilir alıcı bilgilerine erişebilme imkanı bulurken aynı zamanda ithalatçı firmaların bilgilerine ve ticaret detaylarına da ulaşabilecek.

    Bununla birlikte proje kapsamında katılımcı üyelere yönelik 1 yıl boyunca E- Ticaret konusunda çeşitli eğitim ve danışmanlık hizmetleri verilecek.

    GSOTRADE portalına üye olan firmalara özel hazırlanacak sayfalarda, doğrudan müşteri bilgilerine ve potansiyel alıcılara erişim imkanı, ürün sergileme ve satış hakkı, İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça, Çince dillerinde hizmet, müşterilerine özel şifreli girişle online showroom oluşturma imkanı, 8 farklı kullanıcıyla erişim hakkı, özel dijital katalog oluşturma imkanı, E- Ticaret sipariş takip ve raporlama modülü gibi birçok seçenek de yer alıyor.

  • Gaziantep’te “Dijitalleşme ve E-ticaret” alanındaki gelişmeler değerlendirilecek

    Gaziantep önemli bir konferansa ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Türkiye Teknoloji buluşmalarının 57.incisi Gaziantep’te gerçekleştirilecek.

    Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türk Ekonomi Bankası iş ortaklığı ve Turkcell ana sponsorluğunda gerçekleştirilen Türikiye Teknolojileri Buluşmaları, Gaziantep Ticaret Odası (GTO),Gaziantep Sanayi Odası (GSO) ve Gaziantep Ticaret Borsası (GTB) ev sahipliğinde organize ediliyor. Teknoloji buluşmaları, 22 Şubat 2018 Perşembe günü saat 09.30’da Gaziantep Üniversitesi Mavera Kongre ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Türkiye Teknoloji Buluşmalarının bu yılki ana konusu “Dijitalleşme ve e-ticaret” olarak belirlenirken, konusunda uzman konuşmacılar konferansta dijitalleşme ile değişen ihtiyaçlar ve bunlara yönelik çözümlerle ilgili deneyimlerini paylaşacak.

    “Dijitalleşme ile rekabet artıyor”

    Dijital bir devrim yaşanan günümüzde ülkemizin dijitalleşmesinde en önemli gücün KOBİ’ler olduğunu belirten Gaziantep Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Beyhan Hıdıroğlu, “Tam anlamıyla dijital bir devrim yaşadığımız günümüz dünyasında artık herkes dijital teknoloji ile iç içe yaşıyor ve dijital unsurları oldukça etkin kullanıyor. Dijitalleşme ile birlikte rekabet artıyor, fiyatlar şeffaflaşıyor, güç müşterinin eline geçiyor ve çevrim içi itibar önem kazanıyor. Bu durum KOBİ’leri dijitalleşme ile yaşanan hızlı dönüşüme ayak uydurmak ve dijital dönüşüm sürecine girmek zorunda bırakıyor” dedi. GTO Yönetim Kurulu Başkanı Hıdıroğlu, Türkiye’nin önünü açan sektör temsilcilerinin katılacağı konferansın KOBİ’lerin dijitalleşme süreçleri açısından önemli olduğunu vurgulayarak, “KOBİ’lerin dijitalleşme sürecini ne kadar hızlı tamamlarsak ülkemizin dijitalleşmesine o kadar hızlı katkı sağlamış oluruz. KOBİ’lerin dijital hâle gelmesi aynı zamanda onların uluslararası alanda rekabet gücünü ortaya çıkarmamız açısından da büyük önem taşıyor” diye konuştu.

  • Bakan Tüfenkci, Çin’de E-ticaret konferansına katıldı

    Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, e-ticaretin önündeki en büyük engelin “güven sorunu” olduğunu belirterek, “Ülkelerin e-ticarette güvenlikçi politikalardan uzaklaşarak kuralları eşit, adil ve küçük işletmeleri kapsayacak şekilde düzenlemesi gerekiyor” dedi.

    Bakan Tüfenkci, Çin’in başkenti Pekin’de 1. Küresel Sınır Aşan E-Ticaret Konferansı’na katıldı. Ulusal Kongre Merkezi’nde düzenlenen konferansta Tüfenkci, e-ticaretin yaygınlaştırılması, e-ticarette güven sorunu ile küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) desteklenmesinin önemine değindi. KOBİ’lerin yurt içi ve yurt dışı pazarlara ulaşmasına dikkat çeken Bakan Tüfenkci, e-ticaret ile işletmelerin ürünlerini ucuz bir şekilde dünya pazarına sunabildiğini, farklı tedarikçilere daha kolay ulaşabildiğini, alım ve ödeme süreçlerini daha da kısaltabildiğini belirtti. Bu kapsamda KOBİ’lerin ithalat ve ihracata yönelik e-ticaret yapabilmesi için uluslararası rekabet koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini söyleyen Tüfenkci, KOBİ’lere hukuksal, teknolojik ve finansal destek sunulması gerektiğini ifade etti. Geleneksel yerel odaklı pazar kavramının değişip tüm dünyayı kapsayan küresel pazara evrildiğini hatırlatan Bakan Tüfenkci, e-ticarette eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin hızlandırılması gerektiğinin altını çizerek sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Yerel küçük işletmelerin tüm dünya pazarına hitap edecek şekilde donanıma sahip olması için iyi bir eğitim verilmesi gerekiyor. İşletmelerin yüzde 98’inin KOBİ’lerden oluştuğu bir ülke olarak Türkiye, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine büyük önem veriyor. E-ticaret önündeki mevzuat engellerini, uygulamada karşılaşılan sorunları tespit etmek adına çalışmalar yürütüyoruz. Bakanlık olarak e-ticaret konusunda lojistik, güvenlik, eğitim, izleme ve değerlendirme gibi çok sayıda alanda kapsamlı faaliyetlerimiz bulunuyor.”

    Güven sorununu aşmak için “Güven Damgası” uygulamada

    Bakan Tüfenkci, e-ticaret yaparken karşılaşılan problemlerin başında güven meselesinin geldiğini vurgulayarak, “Türkiye’de Çin’den sipariş edilen bir ürünün doğru olarak teslim edilmediği zaman hangi mekanizmaların devreye gireceği gibi konular, tüketici haklarını ilgilendirme boyutuyla büyük önem arz ediyor” dedi.

    “Türkiye’de ve dünyada neden e-ticaret kullanmadıkları sorulduğunda tüketicilerin büyük kısmı güven sorununu sebep gösteriyor” ifadesini kullanan Tüfenkci, “Türkiye’de bu nedenle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği yetkilendirilerek e-ticaret yapan internet sitelerine ’Güven Damgası’ uygulaması başlatmış bulunuyoruz” diye konuştu.

    Tüfenkci, e-ticarette lojistik alanının sadece büyük firmaların tekeline bırakılmaması gerektiğine işaret ederek, “Lojistiği tek başına büyük firmalara bıraktığımız durumda küçük işletmelerin büyümesini destekleyici politikalar izlemediklerine şahit oluyoruz” şeklinde konuştu.

    İnternet kullanımının yaygınlaştırılması gerektiğine de vurgu yapan Tüfenkci, dünyada hala internetin yeteri kadar yaygınlaşmadığı ya da internet altyapısının yetersiz olduğu ülkeler olduğunu hatırlattı. Bakan Tüfenkci, “Türkiye, e-ticaret ve internet kullanımı açısından çok şanslı bir ülke. 80 milyon nüfuslu ülkemizde 50 milyon mobil internet kullanıcısı var. Ülkelerin e-ticarette güvenlikçi politikalardan uzaklaşarak kuralları eşit, adil ve küçük işletmeleri kapsayacak şekilde düzenlemesi gerekiyor” diye konuştu.

    Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, Pekin’deki temasları kapsamında ayrıca Çin Genel Gümrük İdaresi Bakanı Yü Guangcou ile bir araya gelecek.

  • AK Parti’li Savaş; “Aydınlı ihracatçılarımız e-ticaret sitelerine üye olsun”

    AK Parti MKYK Üyesi ve Aydın Milletvekili Mustafa Savaş; Ekonomi Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan e-ticaret sitelerine üye olan şirketlere verilen destekler hakkında açıklamalarda bulundu.

    AK Parti Aydın Milletvekili Mustafa Savaş, yaptığı açıklamada; “Ekonomi Bakanlığının 2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ çerçevesinde Bakanlığımızın onayladığı şirketlerin e-ticaret sitelerine üye olmaları durumunda, işbirliği kuruluşlar, en fazla 5 e-ticaret sitesi için, en az 250 şirketin üyelik giderleri %80 oranında destekleyecek. Her bir şirket için, e-ticaret sitesi başına yıllık en fazla 2 bin ABD Doları tutarında destek sağlayacak. Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen ihracatçılarımız Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi ve 312 204 88 54 numaralı telefondan ulaşabilirler“ dedi.

    Savaş, “Bakanlığın desteği 3 yıl boyunca sürecek. Hedef 2018’de e-ticaret üye şirket sayısını 10 binden 25 bine çıkararak ihracatımızı elektronik ihracat yoluyla da önemli bir paya ulaştırabilmek. Onun için firmalarımızı e-ticaret sitelerine üye olmaya davet ediyorum” diye konuştu.