Etiket: E-ticaret

  • ATO’dan e-ticaret atağı

    Ankara Ticaret Odası (ATO), e-ticaret alanındaki çalışmalarına hız verdi. ATO’nun daveti üzerine Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşması için başlatılan “e-ihracat seferberliği” konusunda ATO üyelerini bilgilendiren DEİK Türkiye-ABD İş Konseyi Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, “50 bin uyuyan ihracatçıyı uyandırmalıyız” dedi.

    DEİK Türkiye-ABD İş Konseyi Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, ATO VIP Salonu’nda düzenlenen toplantıda Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedeflediğini hatırlatarak, bu hedefe ulaşmak için ihracatçı sayısının 200 bine ulaşması gerektiğini, bunun da e-ihracat seferberliği ile mümkün olduğunu söyledi. Türkiye’nin ekonomik sorunlarını çözebilmesi için yeni bir hamle yapması gerektiğini vurgulayan Yalçındağ, “Türkiye’nin yeniden bir kalkınma hareketi başlatması gerekiyor. 65 bin ihracatçımız var ama bunların sadece 15 bini ihracat yapıyor. 50 bin uyuyan ihracatçıyı uyandırmamız lazım” dedi.

    Yalçındağ, KOBİ’lerin küresel pazarlarda yerini alması için ilgili bakanlıkların desteği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Alibaba.com, Halkbank ve Vakıfbank iş birliğiyle başlatılan “e-ihracat seferberliği” konusunda ayrıntılı bilgi verdi.

    “Üyelerimize ihracatı sevdireceğiz”

    ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran da konuşmasında cari açığın ihracatla kapatılabileceğini belirterek, “İhracatla ilgili birtakım eksikliklerimiz var. 150 milyar dolar civarında ihracat yapıyoruz. Müteşebbis bir millet olduğumuzu ama bunun ihracat ayağının eksik olduğunu düşünüyorum. Bu kadar müteşebbis bir ülkede ihracatçı sayısının daha fazla olması lazım” dedi.

    Türkiye’nin marka üretmesi gerektiğini vurgulayan Baran, Ankara Ticaret Odası olarak marka konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla üç yıldır Ankara Marka Festivali düzenlediklerini bildirdi. ATO’nun ihracatı artırmaya yönelik çalışmalar yaptığını kaydeden Baran, “Bütün üyelerimize ihracatı sevdireceğiz. Bunu başardığımız gün ekonomimizin de kurtuluşu olacak” diye konuştu. Baran, e-ihracatın devlet politikası haline getirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

    Alibaba.com’un Türkiye temsilcisi E-Glober’in Genel Müdürü Orkan Aytulun ise e-ihracat seferberliği hakkında ayrıntılı bir sunum gerçekleştirdi. Türkiye’nin aynı pazarlara aynı ürünleri daha fazla satarak ihracatını artırdığını söyleyen Aytulun, farklı pazarlara farklı ürünlerle sürdürülebilir ihracat yapmanın e-ticaretle mümkün olduğuna dikkat çekti. “Biz ihracattan korkuyoruz, bu korkuyu yenmemiz lazım” diyen Aytulun, ATO üyelerinin sorularını da yanıtladı.

    Toplantıya ATO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Halil İbrahim Yılmaz ve Temel Aktay, Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Murat Ülkü Karakuş, Yönetim Kurulu Üyeleri Edip Balcı, Halil İlik, Mehmet Fatih Çetinkaya, Nihat Uysallı, Nuh Acar ve Süleyman Ekinci, ATO Meclis Üyeleri Birol Musa Şenol, Hasan Ardıç, Ali Rıza Koç, Faruk Elmalı, Mustafa Tekeli, Mert Ünyazıcı, Çetin Çataloğlu, Emre Yörük, Cemal Ay, Bilgin Çağrı Tepebaşı, Önder Baş, Abdulbekir Yılmaz, Levent Kırbaş, Ali Yücel, Turan Öztürk, Mehmet Özbey, Komite Üyesi Zeynel Gürsu Gençay ve firma temsilcileri katıldı.

  • Çerkezköy TSO’dan ücretsiz “E-ticaret eğitimi” hizmeti

    Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesinde Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 21 Haziran’da ücretsiz e-ticaret eğitimi gerçekleştirilecek.

    Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası, “Trakya Dijitalleşiyor Projesi” kapsamında ücretsiz e-ticaret, dijital dönüşüm, e-ihracat, dijital Pazarlama gibi konularda eğitim hizmeti sunuyor. Trakya Kalkınma Ajansı, Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ve E-ticaret Eğitim Merkezi, E-ticaret SEM Merkezi tarafından desteklenen eğitim hizmeti 21 Haziran 2018 Perşembe günü Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odasında gerçekleştirilecek. Alanında uzman sektör temsilcileri ve akademisyenlerden oluşan eğitmen kadrosu tarafından sunulacak ücretsiz e-ticaret eğitimine katılmak isteyenler www.dijitaltrakya.com/cerkezkoy adresinden kayıt yaptırabilecek.

    E-ticaret eğitim programı, E-ticaret Ekosistemi, Teknolojisi ve Girişimcilik üçgeninde hazırlanan program, Dijital Pazarlama’nın ince çizgilerinden, verimli ve sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmaya kadar birçok konuya ev sahipliği yapıyor. Güncel ve yaşanmış tecrübelerin paylaşıldığı tam kapsamlı bu eğitim, kişilere yeni iş modeli hazırlayabilme yeteneği kazandırmayı içeriyor. Bu eğitimler sayesinde kazanılacak bilgi ve tecrübelerle ile ‘E-ticaret Yönetmeni’ olarak profesyonel çalışılabildiği gibi kendi işinin patronu olma vizyonu da kazandırılıyor. Çok kısıtlı sayıda kontenjana sahip bu özel e-ticaret eğitimine katılmak isteyenler www.dijitaltrakya.com/cerkezkoy adresinden kayıt yaptırabiliyor.

  • Dünyaca bilinen e-ticaret sitesi İstanbul’daki fuara katıldı

    E-ticaret sitesi Gest Best, geçen hafta gerçekleşen ’Gamesweek 2018’ fuarına katıldı. E-ticaret sitesi, Xiaomi ile birlikte akıllı telefonları, kendi markasını taşıyan 3C ürünleri sergiledi.

    Dünyaca tanınan e-ticaret sitesi 4 gün süren ’Gamesweek 2018’ fuarına katılarak Xiaomi ile birlikte akıllı telefonları, kendi markasını taşıyan 3C ürünleri sergiledi. Yapılan açıklamada, fuarda fenomen oyuncuların, turistlerin, tüm yaşlardan oyuncuların, teknoloji tutkunlarının, oyun stüdyoları, üniversiteler ve lider oyun şirketlerinin, iletişim kurmak, etkileşime girmek ve işbirliği niyetlerini paylaşmak amacıyla bir araya geldiği belirtildi. Popüler oyun ve yüksek teknolojili elektronik ürünleri topladığı ifade edilen e-ticaret sitesinin, web sitesi ve mobilde 10 binden fazla yeni oyuncu kazanarak Türk izleyicisiyle olan yakın iletişimini ortaya koyduğu bildirildi.

    Fuara katılan Oğuzhan Uğur’un, Gear Best deneyimini paylaştığı ve e- ticaret sitesinin Alfawise 3D yazıcıları hakkında olumlu yorumlar yaptığı aktarıldı. Xiaomi’nin robot vakumu, Oğuzhan Uğur ve fanları tarafından denendiği açıklandı.

    Kapanış töreninde CNR’yi temsil eden Tolga Gürleyen, e- ticaret sitesi hakkında hakkında şu ifadeleri dile getirdi: “E-ticaret sitesinin katılımıyla teknoloji tutkunlarının merakına ışık tuttuk. En son teknolojiye sahip ürünlerin kupon ve hediyelerle sergilenmesi sayesinde e-ticaret sitesi popülerlik kazandı. E-ticaret sitesinin gelecek sene aramızda görmeyi umut ediyoruz’’.

    Ziyaretçilerin tutkusunu kişisel olarak deneyimleyen Gear Best Proje Müdürü Dora Wu, “Türk müşterilerle yakın ve derinlemesine iletişim kurduk ve 3D yazıcılar, robot vakumlar ve akıllı giyilebilir aygıtlar başta olmak üzere yeni ürünlerimize fazlasıyla ilgi gösterdiler. E-ticaret sitemiz, Türkiye’deki oyunla ilgili ürünlerin potansiyel pazarını hissetti. SKU’nun özellikle oyunlarda geliştirilmesine ve çevrimiçi alışveriş deneyiminin iyileştirilmesini amaçlayan daha fazla seçenek sunulmasına dair planlarımız mevcut’’ dedi.

  • IdeaSoft, mobil e-ticaret çözümleri üreticisi Mapplico’ya yatırım yaptı

    Türkiye’nin önemli e-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, hızla büyüyen mobil uygulama alanındaki ihtiyaçlara yeni çözümler üretmek amacıyla, mobil e-ticaret altyapı sağlayıcısı Mapplico’ya yatırım yaptı.

    Türkiye’de mobil alışveriş trendinin kazandığı ivmeyi göz önünde bulunduran Türkiye’nin önemli e-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, hızla büyüyen mobil uygulama alanındaki ihtiyaçlara yeni çözümler üretmek amacıyla, mobil e-ticaret altyapı sağlayıcısı Mapplico’ya yatırım yaptı. Bu yatırım ile birlikte Ideasoft; Mapplico’nun sunduğu hizmet ve çözümleri hem ulusal hem de global pazara yayarak e-ticaret dünyasında akılcı ve katma değer oluşturan uygulamalar geliştirmeyi hedefliyor.

    2015 yılında Avrupa’nın önemli kuluçka merkezleri ve girişim hızlandırma programlarından Startup Boot Camp kapsamında Melih Özal tarafından kurulan Mapplico, Ideasoft’un e-ticaret alanındaki tecrübesiyle yerli yabancı pek çok ticari platforma mobil e-ticaret alanında çözümler üretecek. İnternet sitesi olmadan da online ticarete atılmak isteyenlerin, tek satır kod yazmandan kolayca mobil uygulama oluşturmasını sağlayan Mapplico, hali hazırda pek çok e-ticaret ve ödeme altyapısıyla entegre hizmet verebiliyor. Dünya genelinde 200’den fazla müşteriye native e-ticaret uygulamaları sunan Mapplico, IdeaSoft yatırımı öncesinde Hayati Molinas, Birkan Babakol, Ender Varlık ve Ömür Filiz’den de yatırım desteği aldı.

    Mobil e-ticaret yatırımıyla ulusal ve global ölçekte ciddi bir adım attıklarına vurgu yapan IdeaSoft Yönetim Kurulu Başkanı Seyhun Özkara, “Ülkemizde yüzde 75’e ulaşan akıllı telefon penetrasyonu ile internet trafiğinin yüzde 61’i mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Bu sayede Türkiye’de mobil alışveriş trendinin ciddi artışıyla beraber 42.2 milyar liralık büyüklüğe ulaşan e-ticaret pazarında her 3 siparişten biri mobil cihazlar aracılığıyla veriliyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin bu alanda fayda sağlayacak, katma değer üretecek hizmetlere ve çözümlere ihtiyaçları var. IdeaSoft olarak bundan sonraki süreçte de e-ticaret odağında farklı ihtiyaçlara yönelik inovatif çözümler üretmeye devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.

  • MAGİAD, İzmir’de e-ticaret zirvesi gerçekleştirdi

    Manisa Genç İşadamları Derneği (MAGİAD), İzmir’de ‘hepsiburada.com’ online alışveriş sitesi işbirliğinde düzenlenen E-Ticaret zirvesinde girişimcileri buluşturdu.

    İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, Manisa Genç İşadamları Derneği (MAGİAD), İzmir Ticaret Borsası, Elektronik Ticaret İşletmeciler Derneği organizasyon partnerleri işbirliğinde İzmir Hilton Otel’de hepsiburada.com e-ticaret zirvesi gerçekleştirildi.

    Geniş bir katılımla düzenlenen e-ticaret zirvesine çok sayıda sektör temsilcisi ve e-ticarete adım atmak isteyen girişimci katıldı.

    Zirvenin açılışında konuşan İzmir Ticaret Borsası Genel Sekreteri Dr. Erçin Güdücü, elektronik ticaretin tüm dünyada önemli yol katettiğini belirterek Türkiye’de potansiyel pazarların olduğu bir piyasanın bulunduğunu dile getirdi.

    İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Zekeriya Mutlu da esnaflığın köken olarak 12. yüzyıldan geldiğini belirterek, Ahilik’ten alınan terbiyeyle dürüstlük temelinde üretimin önemine dikkat çekti. Dünyanın ve Türkiye’nin büyük bir hızla değiştiğini anlatan Mutlu, “Gelişimleri takip ediyoruz. Alışverişin formatı, şekli değişiyor. Bazı uygulamalar rafa kalkıyor. Bu sektörde geniş ağlara hitap edebilmek önemli. Gönül birliği önemli. KOBİ’ler olarak işbirliğine ihtiyaç var. Arzda e-ticarete yönelik değişiklik var. Bu gelişmeleri iyi takip etmeli, isteklere göre mal ve hizmet sunmalıyız. Yaklaşık 70 meslek odası ile birlikte işbirliğine hazırız. Siz de kazanın biz de kazanalım. Karşılıklı kazanç prensibini önemsiyoruz” ifadelerini kullandı.

    MAGİAD, Ege Bölgesindeki girişimcilerle buluştu

    MAGİAD Başkanı Ömer Geriter yaptığı açıklamada, “MAGİAD olarak e-ticaretin gelişmesi ve geliştirilmesi adına ortaya çıkan sorunlara çözüm bulmak için çalışmalarımız tüm hızıyla sürdürülüyor. E-ticaret tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de ciddi derecede bir yol aldı ve insanların artık vazgeçilmezi haline geldi. İnternet kullanımının her geçen gün artarak gittiği bu süreçte iş dünyasında da girişimciler için bulunmaz bir velinimettir. Bugün burada Türkiye’nin en büyük online alışveriş sitelerinden birisi olan hepsiburada.com ailesi ile birlikte Ege Bölgesi’ndeki girişimcilerle bir araya geldik. Emeği geçenlere bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi.